Απογεύματα στο φουαγέ | Κύκλος φιλοξενούμενου συνθέτη Συναυλία βυζαντινής μουσικής «Χριστοῦ ἐραστής, Ἀθανάσιος ὁ ἐν Ἄθῳ» | Σάββατο, 8 Μαρτίου 2014

APOGEVMATA STO FOUAGIE

Φουαγέ Θεάτρου Ολύμπια – Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Ώρα έναρξης 18.00 / Είσοδος ελεύθερη

Ψάλλει ο Βυζαντινός Χορός ΤΡΟΠΟΣ
Διευθύνει ο Κωνσταντίνος Αθ. Αγγελίδης, πρωτοψάλτης και δάσκαλος της ψαλτικής τέχνης

Μια ιδιαίτερη συναυλία που εντάσσεται πλήρως στο κατανυκτικό κλίμα των ημερών της Σαρακοστής παρουσιάζεται αυτό το Σάββατο στο Φουαγέ του Θεάτρου Ολύμπια από τον Βυζαντινό Χορό «Τρόπος» με χοράρχη τον πρωτοψάλτη και δάσκαλο της ψαλτικής τέχνης Κωνσταντίνο Αγγελίδη.
Η χορωδία με σημαντική παρουσία τόσο σε ελληνικά όσο και σε διεθνή φεστιβάλ, όπως και πλούσιο δισκογραφικό έργο, θα ψάλλει ύμνους της εορτής του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου, από Αγιορείτες και Κωνσταντινουπολίτες μελοποιούς, αναδεικνύοντας την πλούσια εκκλησιαστική ψαλτική παράδοση της βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου.

Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά): Εμμανουήλ Αβραάμ, Παναγιώτης Γαρμπής, Νικόλαος Γεωργίου, Κωνσταντίνος Ζέππος, Ντάας Νικήτας Ιμπραχήμ, Δημήτριος Καλλιακμάνης, Ιάκωβος Καλλιακμάνης, Στέφανος Κοκορίκος, Αντώνιος Κορνιωτάκης, Παναγιώτης Κουτράκος, Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, Κωνσταντίνος Λανάρας, Παντελής Λεβάκος, Νικόλαος Λίτινας, Γεώργιος Μαλισιόβας, Θεόδωρος Μανιάτης, Φώτιος Μηδάς, Στέφανος Μηλιώτης, Πρόδρομος Μονογυιός, Χρήστος Μοντεσάντος, Κωνσταντίνος Μουτάφης, Παντελής Μούτος, Δημήτριος Νέντας, Κοσμάς Νικολαΐδης, Στυλιανός Οικονόμου, Παναγιώτης Σέγκος, Δαμιανός Σερέφογλου, Ελευθέριος Σωτηρόπουλος, Κωνσταντίνος Τασιακόπουλος, Ιωάννης Τερζάκης, Ιωάννης Τριανταφύλλου, Κωνσταντίνος Τρύφωνος, Νικόλαος Φραγκάκης, Αντώνιος Χάλαρης, Αργύριος Χάλαρης, Κοσμάς Χάλαρης, Δημήτριος Χατζηαποστόλου

Βυζαντινός χορός ΤΡΟΠΟΣ – Κέντρο Μελετών Ψαλτικής Τέχνης
Ο βυζαντινός χορός ΤΡΟΠΟΣ ιδρύθηκε στα τέλη του 2005 από τον Κωνσταντίνο Αγγελίδη και τους συνεργάτες του, µε σκοπό τη μελέτη και προβολή της βυζαντινής μουσικής. Η βίωση της εκκλησιαστικής εμπειρίας, το φιλακόλουθο πνεύμα, η αγάπη στην καθ’ ημάς μουσική και η επιστημονική προσέγγιση μιας πληθώρας συνθέσεων επώνυμων μελοποιών της βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου από την ψαλτική παράδοση της Μεγάλης Εκκλησίας και του Αγίου Όρους αποτελούν πηγή έμπνευσης και μαθητείας. Η χορωδία έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε διεθνή μουσικά φεστιβάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Σημαντικό μέρος της δραστηριότητας της χορωδίας αποτελεί η συμμετοχή σε λατρευτικές εκδηλώσεις, εγκαίνια ιερών ναών, αρχιερατικούς πανηγυρικούς εσπερινούς, θείες λειτουργίες, πολύωρες αγρυπνίες κ.ά. Ξεχωρίζουν οι πατριαρχικές λειτουργίες με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο στην Αγιάσο Λέσβου (2006), στον Ι.Ν. Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου στον Κιρκιντζέ Εφέσου και στον Ι.Ν. Αγίας Φωτεινής στη Σµύρνη (Τουρκία, 2008), η λειτουργία με τον Πατριάρχη Μόσχας κ. Κύριλλο στον Ι.Ν. Χριστού Σωτήρος Μόσχας (2011), οι λατρευτικές εκδηλώσεις στην Ι.Μ. Σινά κατά την εορτή της αγίας Αικατερίνης (2013), η ακολουθία στο εορτάζον Διονυσιατικό κελί του Αγίου Νικολάου στις Καρυές Αγίου Όρους (2009), η ολονύκτια αγρυπνία στην Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου κατά την εορτή των Βατοπαιδινών Αγίων (2011), η αγρυπνία στο προσκύνηµα της Αναστάσεως του Χριστού Σπάτων κατά την υποδοχή της Τιµίας κάρας του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόµου (2007) και οι λατρευτικές εκδηλώσεις κατά την παραµονή του ιερού λειψάνου του αγίου Σεραφείµ του Σάρωφ στον Άγιο Τρύφωνα Παλλήνης (2008), στις οποίες προεξήρχε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυµος Β΄ και πλειάδα αρχιερέων της Ελλαδικής Εκκλησίας.

Η παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του «Κύκλου φιλοξενούμενου συνθέτη» με καλλιτεχνικό υπεύθυνο τον Γιώργο Κουμεντάκη.

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ ΣΤΟ ΦΟΥΑΓΕ
Η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζει και φέτος τον ιδιαίτερα επιτυχημένο θεσμό των κυριακάτικων συναυλιών στο φουαγέ με ελεύθερη είσοδο. Φέτος, το πρόγραμμα των συναυλιών αρθρώνεται σε τρεις θεματικούς κύκλους: Τον κύκλο Όπερας, τον κύκλο Οπερέτας και τον κύκλο φιλοξενούμενου συνθέτη.
Κύκλος όπερας [ΚΟ] (υπεύθυνος: Βαγγέλης Χατζησίμος). Στον κύκλο όπερας θα παρουσιαστούν σε συναυλιακή μορφή είτε ολόκληρα έργα, είτε εκτενή αποσπάσματά τους. Από τη διεθνή παραγωγή δίνεται έμφαση στο έργο του πρώιμου Βέρντι με την παρουσίαση δύο έργων που ακούγονται σπάνια, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει η συναυλία αφιερωμένη στον Μπέντζαμιν Μπρίττεν, τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του οποίου γιορτάζονται το 2013. Κύριος άξονας του κύκλου όπερας είναι η ελληνική λυρική παραγωγή. Έτσι, στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται η πρώτη ελληνική όπερα, Ο υποψήφιος βουλευτής (1867) του Σπυρίδωνος Ξύνδα (από τη γέννηση του οποίου συμπληρώνονται 200 χρόνια το 2014), καθώς και σημαντικά έργα των Σπυρίδωνος-Φιλίσκου Σαμάρα, Μάριου Βάρβογλη και Γιώργου Σισιλιάνου.
Κύκλος φιλοξενούμενου συνθέτη [ΚΣ] (υπεύθυνος: Γιώργος Κουμεντάκης). Στο πλαίσιο της διετούς συνεργασίας του με την ΕΛΣ, η οποία θα κορυφωθεί με την πρεμιέρα της όπερας Η φόνισσα το φθινόπωρο του 2014, ο Γιώργος Κουμεντάκης προτείνει έναν κύκλο εννέα θεματικών συναυλιών, όπου συνυπάρχουν διαφορετικά είδη και μουσικές παραδόσεις. Στο πλαίσιο του κύκλου αυτού θα παρουσιαστούν σε πρώτη εκτέλεση έργα του συνθέτη που παραγγέλθηκαν από την ΕΛΣ, ενώ ιδιαίτερη παρουσία, σε τρεις από τις συναυλίες του κύκλου, θα έχει το έργο του Δημήτρη Δραγατάκη, με την αφορμή των 100 χρόνων από τη γέννησή του, το 2014.
Κύκλος ελληνικής οπερέτας [ΚΟΠ] (υπεύθυνος: Αλέξανδρος Ευκλείδης). Τα τελευταία χρόνια στο ρεπερτόριο της ελληνικής οπερέτας, της ναυαρχίδας του ελληνικού μουσικού θεάτρου, έχουν αρχίσει να επανέρχονται έργα αδίκως ξεχασμένα για δεκαετίες. Στο πλαίσιο του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για λησμονημένα έργα και συνθέτες του ελαφρού μουσικού θεάτρου, η ΕΛΣ προτείνει, υπό μορφή αναλογίου, τέσσερις οπερέτες που άφησαν εποχή. Θα παρουσιαστούν δύο έργα συνθετών που αξίζει να ξαναθυμηθούμε, η θρυλική Ριρίκα μας (1930) του Στάθη Μάστορα και το Αποκριάτικο όνειρο (1924) του Ιωσήφ Ριτσιάρδη, καθώς και δύο έργα των δημοφιλέστερων συνθετών της ελληνικής οπερέτας που δεν έχουν παιχθεί εδώ και πολλές δεκαετίες: το σκανδαλώδες Θέλω να δω τον Πάπα! (1920) του Θεόφραστου Σακελλαρίδη και η Μοντέρνα καμαριέρα (1916) του Νίκου Χατζηαποστόλου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: