Κάτω από το δέρμα του Τζόναθαν Γκλέιζερ (2013) | Κριτική Ταινίας: Δήμητρα Γιαννακού | Παρουσίαση-trailer-που παίζεται

under-the-skin-poster

Μια ηλιόλουστη ανοιξιάτικη μέρα μπήκα στο ιερό των κινούμενων εικόνων και η κάμερα με ταξίδεψε στα άγρια, εξωτικά μέρη της Σκωτίας.

Πέμπτη, 1 Μαΐου 2014

Πέταξα πάνω από τα βουνά της, περπάτησα μέσα στα δάση, σεργιάνισα σε μια πόλη της, διέσχισα με μια γρήγορη μηχανή τα τοπία της, μπήκα μέσα στα στενά των οικισμών, άνοιξα τις πόρτες των γραφικών σπιτιών, χάζεψα την τρικυμισμένη της θάλασσα, ένιωσα τη βροχή και την υγρασία να τρυπάει το κορμί μου, οσμίστηκα το βρεγμένο χώμα, ατένισα τις πυκνές κιτρινισμένες φυλλωσιές των δένδρων και, τέλος, εκτινάχθηκα μέσα στον γκρίζο ουρανό της, σαν ένα πετούμενο αφήνοντας πίσω μου αποκαΐδια και στάλες να πέφτουν ακατάπαυστα..

Θα έλεγα ότι έγινα ένα με τη Σκάρλετ Γιόχανσον που υποδύεται το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας «Κάτω Από Το Δέρμα» ˙ η παρουσία της σχεδόν μονοπωλεί την οθόνη, η κάμερα ακολουθώντας το κάθε της βήμα.

Ο θεατής ταυτίζεται με το άλιεν που υποδύεται, βλέπει μέσα από το βλέμμα της και νιώθει ότι μπαίνει στη θέση της. Κάτι που γίνεται πολύ έντονα αισθητό ιδιαίτερα στην πόλη, όταν η κάμερα συλλαμβάνει στιγμές της καθημερινότητας μέσα στο δρόμο, παρατάσσοντας πλάνα αδιάφορα προς την εξυπηρέτηση μιας πλοκής και δίνοντάς μας την εντύπωση ότι, ως ξένοι, έχουμε βγει περίπατο και παρατηρούμε την κίνηση, τους ανθρώπους.

Το σινέ-μάτι (Μανιφέστο του Dziga Vertov) δείχνει να έχει εμπνεύσει σε κάποια σημεία το Τζόναθαν Γκλέιζερ, ο οποίος χρησιμοποιεί την οπτική γωνία των ίδιων του των μέσων κινηματογράφησης (εξωτερική, παρατηρητική και ξένη) για να μας κάνει να κοιτάξουμε τον κόσμο μέσα από το βλέμμα ενός ξένου (άλιεν) σε αυτόν.
Τέτοιες και άλλες εντυπώσεις αφήνει η κινηματογραφική προσαρμογή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Μάικλ Φέιμπερ «Κάτω Από Το Δέρμα».

Film Review Under the Skin

Η επιστημονική φαντασία –που είναι και του συρμού- χρησιμοποιείται μόνο ως πρόσχημα για να πλεχθεί μια ιστορία αινιγματική γύρω από την επιθυμία και τη μοναξιά.

Ένας εξωγήινος «ενδύεται» με το παρουσιαστικό μιας γοητευτικής γυναίκας με σεξαπίλ και αρχίζει τις βόλτες στη Σκωτία, προκειμένου να θηρεύσει διάφορα ανθρώπινα θύματα, πολύτιμη λεία για έναν άλλο (άλιεν) κόσμο.

Οι διάλογοι είναι λιγοστοί ενώ δίνεται όλο το βάρος στις εκφράσεις του προσώπου και στην αλληλεπίδραση με τους άλλους. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα υποψήφια θύματα δεν είναι ηθοποιοί αλλά κοινοί περαστικοί και κινηματογραφούνται με μια κρυμμένη κάμερα.

Σε άλλα σημεία, το φιλμ επιδεικνύει μια αφαιρετική αισθητική με το φως να παίρνει τη μορφή ποικίλων γεωμετρικών σχημάτων ή το μαύρο να μεταμορφώνεται σε άμορφους σκοτεινούς βάλτους, όπου βυθίζονται τα θύματα, παραπέμποντας σε ένα σινεμά expérimental.

Η μουσική της Mica Levi με τους διαπεραστικούς ήχους οξύνει την ψυχεδελική αίσθηση του βαμπιρικού σύμπαντος του Γκλέιζερ.

Η Σκάρλετ Γιόχανσον, με την ιδιαίτερη ομορφιά (δεν είναι τυχαίο ότι πέρυσι έλαβε τη διάκριση της ομορφότερης γυναίκας του κόσμου από το περιοδικό Esquire) και την κόμμωση α λα Μαρία Σνάιντερ στο «Επάγγελμα Ρεπόρτερ», ερμηνεύει πειστικότατα έναν πρωτότυπο χαρακτήρα. Μια ιδιαίτερη ταινία που θα τη σύστηνα ανεπιφύλακτα.

Σκηνοθεσία: Τζόναθαν Γκλέιζερ Παίζουν: Σκάρλετ Γιόχανσον, Πολ Μπράνιγκαν, Αντόνια Κάμπελ Χιούζ. Εταιρία διανομής: Odeon.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ

http://www.clickatlife.gr/

Under the Skin 01

Κάτω από το δέρμα (Under the Skin) του Τζόναθαν Γκλέιζερ (2013)

με τους Σκάρλετ Γιόχανσον, Πολ Μπράνιγκαν, Αντόνια Κάμπελ Χιούζ, Τζέρεμι ΜακΟυίλιαμς, Λίνζι Τέιλορ Μακέι, Ντούγκι ΜακΚόνελ

Υπόθεση:
Η Σκάρλετ Γιόχανσον, υποδύεται ένα εξωγήινο πλάσμα το οποίο κατεβαίνει στη Γη με τη μορφή μιας γοητευτικής και αισθησιακής γυναίκας. Με φόντο τους απομονωμένους αυτοκινητόδρομους της Σκωτίας, μοναδικός της στόχος είναι να “ψαρεύει” ανυποψίαστους άνδρες και να τους εξαφανίζει μυστηριωδώς! Σύντομα όμως, αρχίζει να δένεται συναισθηματικά με τους γήινους, κάτι το οποίο αναμένεται να τη φέρει σε σύγκρουση με το είδος της.

«Κάτω από το Δέρμα» της Σκάρλετ Γιόχανσον είναι κρυμμένη η πιο συναρπαστική ιστορία… Με στοιχεία από road movie, αλλά και ισχυρές δόσεις επιστημονικής φαντασίας και ρεαλισμού, το κινηματογραφικό αυτό καλειδοσκόπιο παρουσιάζει τον κόσμο μας μέσα από τα μάτια μιας εξωγήινης.

Μετά το γκανγκστερικό «Sexy Beast» με τον υπέροχο Μπέν Κίνγκσλει και την ταινία-μυστήριο, «Γέννηση» (Birth), με τη Νικόλ Κίντμαν στο προσκήνιο, ο Βρετανός Τζόναθαν Γκλέιζερ επιλέγει να ταράξει τα ήρεμα κινηματογραφικά ύδατα, με το πολυαναμενόμενο «Κάτω Από το Δέρμα». Έχοντας αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές στο Φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, η τελευταία ταινία του Βρετανού «κινηματογραφικού απογόνου του Στάνλεϋ Κιούμπρικ» τοποθετεί σε πρώτο πλάνο τη μελαχρινή σέξι εξωγήινη Σκάρλετ Γιόχανσον.

Under the Skin

Ο δρόμος προς το άγνωστο
Από το βιβλίο στη μεγάλη οθόνη:

Κατά τη δωδεκαετή του καριέρα και με τρεις, πλέον, ταινίες στο ιστορικό του, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ έχει καθιερωθεί ως ο σκηνοθέτης του στιλ και της καινοτομίας. Το αξεπέραστο κινηματογραφικό του ντεμπούτο, «Sexy Beast» ήταν μια απροσδόκητη έκπληξη για τους απανταχού κινηματογραφόφιλους, καθώς ο Γκλέιζερ αποφάσισε να ντύσει τη βίαιη είσοδό του στο κινηματογραφικό προσκήνιο με μια έντονη, γκανγκστερική, βρετανική ιστορία ληστείας που φέρει σκούρες αποχρώσεις ιακωβιανής τραγωδίας.
Η δεύτερη απόπειρα του Γκλέιζερ, έμελλε να είναι εντελώς διαφορετική – αλλά με την ίδια σφραγίδα κινηματογραφικής μοναδικότητας. Αυτή τη φορά ο ταλαντούχος σκηνοθέτης παραδίδει μια ιστορία φαντασμάτων, τοποθετώντας τη Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της γυναίκας που γνωρίζει τη μετεμψύχωση του νεκρού της συζύγου (μέσα από το πρόσωπο ενός νεαρού αγοριού). Η τρίτη του απόπειρα λοιπόν, η ταινία «Κάτω από το Δέρμα», η οποία είχε ξεκινήσει να γράφεται πριν ακόμη κι από τη «Γέννηση», συνιστά και πάλι μια απίστευτα επιτυχημένη προσπάθεια σύστασης ενός πρωτότυπου κινηματογραφικού είδους.
Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μάικλ Φέιμπερ, το οποίο γράφτηκε πίσω στο 2000, η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας – αρπακτικού, η οποία περιδιαβαίνει τους δρόμους της Σκωτίας αναζητώντας άνδρες για να τους «αποπλανήσει».

Το μυθιστόρημα του Φέιμπερ διατηρεί αργούς και προσεκτικούς ρυθμούς, μέχρι τη στιγμή που αποκαλύπτεται ότι η ηρωίδα μας είναι μια εξωγήινη, η οποία αναζητά συμβατή ανθρώπινη σάρκα που θα χρησιμοποιηθεί ως τροφή του είδους της, πίσω στο μακρινό της πλανήτη.
Ο παραγωγός της ταινίας, Τζέιμς Ουίλσον, θυμάται: «Ξεκίνησα να διαβάζω το βιβλίο και έπαθα απλά σοκ με την κεντρική του σύλληψη… Ένα εξωγήινο ον με τη μορφή μιας γήινης γυναίκας, κατεβαίνει στη γη για να πιάσει ανθρώπους! Συνεπώς μιλάμε για μια ιδέα που περιγράφει τους ανθρώπους ως φαγητό – απόλυτα κινηματογραφική και συναρπαστική… Μια ιδέα εντελώς ανοιχτή σε διαφορετικές κινηματογραφικές ερμηνείες, προσεγγίσεις και αναγνώσεις, τόσο σε οπτικό όσο και σε ακουστικό επίπεδο.»
Και συνεχίζει: «Θυμάμαι ότι δούλευα ως διοικητικό στέλεχος της εταιρείας Film4 όταν έπεσε για πρώτη φορά στα χέρια μου το βιβλίο. Αμέσως σκέφτηκα ότι αν η συγκεκριμένη ιστορία καταλήξει σε κάποιο κατάλληλο, ταλαντούχο και αμόλυντο κινηματογραφικό μάτι, θα μπορούσε ενδεχομένως να μετατραπεί σε αξεπέραστη, εναλλακτική κινηματογραφική εμπειρία. Λίγο πιο μετά αποφασίσαμε να το στείλουμε στον Τζόναθαν, ο οποίος δούλευε μαζί μας την ταινία του, “Sexy Beast”, εκείνη την περίοδο. Η αντίδρασή του ήταν ακριβώς η ίδια με τη δική μου. Θυμάμαι ότι τον συνεπήρε, εξίσου ακαριαία, η κεντρική σύλληψη της ιστορίας, καθώς – θέλοντας και ο ίδιος να δείξει την οπτική του κόσμου μέσα από τα μάτια ενός εξωγήινου – ένιωθε κάπως έντονη την ανάγκη να ξαναδεί τον κόσμο από την αρχή.»
Οι συζητήσεις, οι ερμηνείες και οι προτάσεις αναφορικά με την προσαρμογή του λογοτεχνικού κειμένου στο φιλμ διήρκεσαν επί μακρόν. Ο προβληματισμός των παραγωγών σε σχέση με τη μεγάλη αποκάλυψη της εξωγήινης φύσης της πρωταγωνίστριας, παρακάμφθηκε από τον σκηνοθέτη, ο οποίος αποφάσισε να τη χειριστεί με το δικό του μοναδικό τρόπο – αποκαλύπτοντας το «μυστικό» στην αρχή της ταινίας ώστε να μπορεί ο θεατής να απολαύσει μετά τον κόσμο μέσα από τη δική της οπτική.
Η Σκάρλετ Γιόχανσον είναι εξωγήινη

Από την πρώτη στιγμή, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ ήταν κάθετος ως προς ένα σημαντικό στοιχείο: δεν ήθελε με τίποτα να συμπεριλάβει διάσημους ηθοποιούς στο κάστινγκ. «Ήθελα απλούς ανθρώπους για το συγκεκριμένο πρότζεκτ, φάτσες που τις συναντάς στη βόλτα σου και τις προσπερνάς σαν να μην τρέχει τίποτα, αλλά φυσικά αυτό ήταν σημαντικό πρόβλημα για τους υπόλοιπους συνεργάτες – για προφανείς λόγους.», δηλώνει ο Βρετανός σκηνοθέτης. Παρ’ όλα αυτά δέχτηκε να “εξετάσει” τη Σκάρλετ Γιόχανσον ως μια πιθανή επιλογή.

Η διάσημη ηθοποιός θυμάται: «Με τον Τζόναθαν συζητάγαμε το πρότζεκτ, περίπου τρία χρόνια πριν την έναρξη των γυρισμάτων, χρονικό διάστημα κατά το οποίο προέκυψαν διάφορες αλλαγές και τροποποιήσεις στο σενάριο. Αρχικά η ιστορία μας είχε στη βάση της ένα ζευγάρι ανθρώπων και η τοπική κοινωνία ήταν ισχυρά αναμεμειγμένη, οπότε το όλο σκηνικό έμοιαζε με “κυνήγι μαγισσών” κατά κάποιον τρόπο.»

Καθώς ο καιρός περνούσε και ο Γκλέιζερ συναντιόταν όλο και πιο συχνά με τη Γιοχάνσον, τα δεδομένα της παραγωγής άλλαζαν, κι ενώ αρχικά “βλέπαμε” μια ακριβή και απαιτητική παραγωγή, φτάσαμε στο σημείο να κόψουμε από τον προϋπολογισμό και να προχωρήσουμε με μια ταινία που θα ήταν απαλλαγμένη από παράλογες απαιτήσεις και προσθήκες τρίτων. «Τότε άρχισα να βλέπω τη Σκάρλετ υπό ένα εντελώς νέο πρίσμα. Ένιωθα πλέον ότι μπορώ να δουλέψω ελεύθερα μαζί της, χτίζοντας επάνω στον χαρακτήρα της μια ολόκληρη ταινία», συνοψίζει ο σκηνοθέτης.

Και συνεχίζει: «Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη να προσλάβεις κάποιον σταρ στο καστ της ταινίας σου – είναι ο νόμος της ζούγκλας, σωστά; Όταν όμως κάνεις μια ταινία, δεν θέλεις να ξέρεις τίποτε απ’ όλα αυτά. Εγώ σίγουρα δε θέλω να κάνω μια ταινία έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου το κυνήγι μιας μεγάλης εμπορικής επιτυχίας. Δε με ενδιαφέρει αυτό. Εκείνο που πραγματικά με ενδιαφέρει είναι να υλοποιήσω μια εμπειρία, ένα ταξίδι, μια ιδέα αν θέλεις… Και αργά η γρήγορα συνειδητοποίησα ότι η καλύτερη υποψήφια για τον ρόλο ήταν η Σκάρλετ. Είχε πραγματική και έκδηλη διάθεση να κάνει κάτι επίφοβο και έπεσε σ’ αυτό με όλο της το είναι. Αυτή λοιπόν δεν είναι η Σκάρλετ Γιόχανσον όπως την έχετε δει στα κουτσομπολίστικα περιοδικά, αλλά μια απόλυτα αφοσιωμένη, σκληρά εργαζόμενη ηθοποιός».

Και η διάσημη ηθοποιός από τη μεριά της εξηγεί τους λόγους που την ώθησαν στο να ανταποκριθεί στη συγκεκριμένη πρόκληση: «Η ιδέα του να “φορέσω ένα διαφορετικό δέρμα επάνω μου” και να μεταμορφωθώ σε κάτι παντελώς διαφορετικό – χωρίς όμως να είμαι απαραιτήτως αγνώριστη – φάνταζε απίστευτα ελκυστική. Κι όσο πιο βαθιά έμπαινα στην ιστορία συνειδητοποιούσα ότι μεταμορφωνόμουν από θηλυκό σε ουδέτερο! Γινόμουν “αυτό” και μετά η θηλυκή μου φύση επανερχόταν και ξαναγινόμουν θηλυκό… Αυτή η μεταμόρφωση ήταν για μένα το πιο ισχυρό στοιχείο της ταινίας».

under-the-skin-poster gr

Πού παίζεται

ΚΕΝΤΡΟ – ΚΟΛΩΝΑΚΙ – ΝΕΑΠΟΛΗ
Έμπασσυ Nova Odeon
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός)
2107215944
DOLBY DIG.
Δευτ.-Παρ. € 7,50, Σάβ., Κυρ. € 8,00, μέλη του club Cineφίλοι & παιδ. Δευτ.-Παρ. € 6,50, Σάβ., Κυρ. € 7,00
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Νιρβάνα Cinemax-Cyta
Λ. Αλεξάνδρας 192 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι)
2106469398, 2106445221
DOLBY STEREO
8,00, παιδ.-φοιτ. & άνω των 65 € 6,50. Κάθε Τετ., Πέμ. στα δύο εισιτ. το ένα δώρο. Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και http://www.cinemax.gr 2108215327-2109703158 (από κινητό)
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 22.45
ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΧΑΡΝΩΝ
Αελλώ Cinemax-Cyta
Πατησίων 140
2108259974-5
€ 7,00. Παιδ.-φοιτ. & άνω των 65 € 6,00. 3D προβολές: € 10,50, παιδ.-φοιτ. € 9,00. Γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 5,50. Κάθε Τετ. & Πέμ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο. Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και http://www.cinemax.gr
Αίθουσα 4 Πέμ.-Κυρ.: 20.15/ 22.45, Δευτ.-Τετ. 18.00/ 20.15/ 22.45
ΜΑΡΟΥΣΙ – ΚHΦΙΣΙΑ
Κηφισιά Cinemax-Cyta
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά)
2106233567, 2106232808
€ 8,50, παιδ.-φοιτ. € 6,50, γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 6,50. Κάθε Τετ., Πέμ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο.
Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.00, Δευτ.-Τετ. & 18.00
Odeon Kosmopolis Μαρούσι
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού)
DTS/DOLBY DIGITAL
€ 7,50, 3D προβολές € 10. Μέλη του club Cineφίλοι, παιδικό & φοιτ. € 6,50, προβολές 3D € 9,00.
Αίθουσα 8 Vodafone Πέμ.-Τετ.: 22.50, Πέμ.-Τρ. & 20.30
Αίθουσα 6 Τετ.: 20.10
Village 15 Cinemas @ The Mall
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι
Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).
€ 7,00, φοιτ. € 5 (Δευτ., Τρ.). Προβολές 3D : € 12,00, φοιτ., παιδ., στρατιωτικό € 11,00.
Αίθουσα 8 Πέμ.-Τετ.: 19.50/ 22.00/ 00.15
Ν. ΚΟΣΜΟΣ – ΦΙΞ – Ν. ΣΜΥΡΝΗ – Π. ΦΑΛΗΡΟ
Odeon Starcity – Λ. Συγγρού
Λεωφ. Συγγρού 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος
DTS/DOLBY DIGITAL
€ 7,50, 3D προβολές € 10. Μέλη του club Cineφίλοι, παιδικό & φοιτ. € 6,50, προβολές 3D € 9,00.
Vodafone Αιθουσα 7 Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 22.30
Village 9 Cinemas @ Faliro
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου
Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).
€ 7,00, φοιτ. € 5,00 (Δευτ., Τρ.). Προβολές 3D : € 12,00, φοιτ., παιδ., στρατιωτικό € 11,00.
Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 21.40/ 23.50
ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ
Odeon Γλυφάδα
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος
2109650318
€ 7,50. Μέλη του club Cineφίλοι & παιδ.-φοιτ. € 6,50.
Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 22.50
ΔΑΦΝΗ – ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Νανά Cinemax-Cyta
Λ. Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης)
2109703158, 2109706865
€ 7,00. Παιδ.-φοιτ. & άνω των 65 € 6,00. 3D προβολές: € 10,50, παιδ.-φοιτ. € 9,00. Γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 5,50. Κάθε Τετ. & Πέμ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο. Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθερό τηλ. και στο http://www.cinemax.gr
Αίθουσα 5 Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.30/ 23.00
ΙΛΙΟΝ
Ster Cinemas Ίλιον
Λεωφ. Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον
2108092690, 801 8017837
Δευτ.-Πέμ. € 6,50, 3D: € 8,00. Παρ.-Κυρ. € 7,50, 3D: € 9,00. Οικογ. εισιτ., παιδ. & άνεργοι € 5,00 (εκτός προβολών 3D). Άτομα άνω των 60 € 6,00
Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.20/ 23.30

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: