Πολιτιστική ατζέντα της Δευτέρας 26.5.2014 | Αθήνα | Συναυλία για τη «Σχεδία», «Αλίκη στις Πόλεις» (Γκαίτε), Σύγχρονη Αρχιτεκτονική (Ιταλικό Ινστιτούτο), Μέγας Ανατολικός (Κ.Ε.Τ.), Ασκητική, Αφιέρωμα σε Τόνι Μόρισον και Άλις Μονρό (Μεταίχμιο)

sinavlia-sxedia

Συναυλία για την οικονομική ενίσχυση του περιοδικού «Σχεδία» με τους Encardia, Gadjo Dilo, Μάρθας Φριντζήλα, Μίλτου Πασχαλίδη, Locomondo, Duo Fina κ.ά. στις 7.30 μ.μ. στην «Τεχνόπολη» του Δήμου Αθηναίων. 

Συναυλία μουσικής δωματίου από σολίστ της ΚΟΑ με αφορμή την επέτειο των 400 χρόνων από τον θάνατο του Δομήνικου Θεoτοκόπουλου στις 9.30 μ.μ. στο gazARTE (Βουτάδων 32-34).

• Προβολή της βραβευμένης ταινίας «Η Αλίκη στις πόλεις» (φωτ.) του Βιμ Βέντερς στις 8.30 μ.μ. στο Goethe-Institut (Ομήρου 14-16), με ελεύθερη είσοδο στο αφιέρωμα στον Νέο Γερμανικό Κινηματογράφο.
italiko institouto 26 5 2014

• Συζήτηση με τους αρχιτέκτονες Rosalia Vitto και Ανδρέα Γιακουμακάτου με θέμα «Η πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής στη Ρώμη και στην Αθήνα» στις 7 μ.μ. στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο (Πατησίων 47).

Το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής
διοργανώνει τις διαλέξεις της Rosalia Vittorini και του Ανδρέα Γιακουμακάτου με τίτλο:

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014, ώρα 19:00
Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, Πατησίων 47

Στα ιταλικά με μετάφραση στα ελληνικά

Είσοδος ελεύθερη

Μια συζήτηση πάνω στα κοινά χαρακτηριστικά και τη διαφορετική αρχιτεκτονική σύλληψη των δύο ιστορικών πρωτευουσών της μεσογειακής Ευρώπης.

Αρχιτ. Rosalia Vittorini, Πανεπιστήμιο Tor Vergata της Ρώμης
Σύγχρονη Ρώμη
Στη Ρώμη, μετά τις παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού που προωθήθηκαν από το δικτατορικό καθεστώς στη δεκαετία του 1930, μεταπολεμικά ορισμένοι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί εγκαινιάζουν μια νέα αλλά σύντομη σχεδιαστική φάση που διακόπτεται πρόωρα εξαιτίας της περιπετειώδους σχέσης μεταξύ πόλης και αρχαιολογίας και η οποία επανέρχεται μόλις γύρω στο 2000. Ξεκινώντας από κάποιες σκέψεις για τη σκοπιμότητα και τους τρόπους ένταξης νέων παρεμβάσεων στην πόλη που υιοθετούν τα σύγχρονα ιδιώματα, θα παρουσιαστούν παραδείγματα πρόσφατων αρχιτεκτονικών έργων στη Ρώμη με ιδιαίτερη έμφαση στο επίπεδο της τεχνολογικής ανανέωσης. Αυτά τα αρχιτεκτονικά παραδείγματα επιλέγονται με κριτήριο τη σχέση με το περιβάλλον, είτε πρόκειται για τον χώρο της ιστορικής πόλης (το Μουσείο του Ara Pacis…) ή για το σύγχρονο περιβάλλον (Αίθουσες συναυλιών του Renzo Piano, το μουσείο ΜΑΧΧΙ της Zaha Hadid, το ‘Σύννεφο’ του Fuksas…) είτε πρόκειται για έργα που υλοποιούνται με στόχο και αποστολή, όπως συμβαίνει συχνά στις μεγάλες πρωτεύουσες, την βελτίωση της συνολικής ποιότητας των αστικών περιφερειών (Εκκλησία στο Tor Tre Teste του R. Meier, Εκκλησία στο Malafede του A. Anselmi…). Δεν θα παραλειφθούν αναφορές σε έργα ‘ημιτελή’ ή συζητήσιμα όπως το Μουσείο των Σπορ του Calatrava ή το Ενυδρείο στο Eur.

Αρχιτ. Ανδρέας Γιακουμακάτος, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας
Σύγχρονη Αθήνα
Η πραγματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 εγκαινίασε τη φάση παρεμβάσεων στον δημόσιο τομέα ξένων αρχιτεκτόνων όπως ο Santiago Calatrava (ολυμπιακές υποδομές) ή ο Bernard Tschumi, που κέρδισε τον διαγωνισμό για το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Η υλοποίηση επίσης του δικτύου μετρό στην Αθήνα τα τελευταία είκοσι χρόνια υπήρξε μια ιδιαίτερα σημαντική επέμβαση στην πόλη. Ωστόσο, η υλοποίηση νέων έργων δημόσιου χαρακτήρα στην Αθήνα παρουσιάζει αντιφατικά χαρακτηριστικά: από την επιτυχή επιλογή του Ιδρύματος Νιάρχου που χρηματοδοτεί την ανέγερση της Νέας Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Νέας Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μελέτη του Renzo Piano στην πρόταση του Ιδρύματος Ωνάση για την επιλεγόμενη πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου που αντίθετα προκάλεσε πολλές αντιδράσεις. Τα νέα επίσης αθηναϊκά μουσεία είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον θέμα: από την επέκταση της Εθνικής Πινακοθήκης και τη μετατροπή του κτιρίου Φιξ σε Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στην υλοποίηση του Μουσείου Γουλανδρή στο Παγκράτι και τον διαγωνισμό για τη μετατροπή κτιρίου σιλό στο λιμάνι του Πειραιά σε μουσείο ενάλιων αρχαιοτήτων. Πολύ σημαντικές είναι τέλος οι επεμβάσεις διαμόρφωσης του θαλάσσιου μετώπου πάλι στο Φάληρο (μελέτη R. Piano) και στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, που αποτελεί πιθανώς τη μεγαλύτερη επενδυτική δυνατότητα σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά επίσης εξαιρετικό αντικείμενο του πόθου και πεδίο άσκησης αναπτυξιακών στρατηγικών από τις εγχώριες πολιτικές δυνάμεις.

• Bazaar στο βιβλιοπωλείο του Εθνικού Θεάτρου (Αγίου Κωνσταντίνου 22-24) με προσφορές σε βιβλία και προγράμματα προηγούμενων παραστάσεων ως τις 15 Ιουνίου.

 MEGAS ANATOLIKOS

• Πρεμιέρα της θεατρικής μεταφοράς του μυθιστορήματος του Ανδρέα Εμπειρίκου «Ο Μέγας Ανατολικός» σε σκηνοθεσία Μπάμπη Γαλιατσάτου στις 9.30 μ.μ. στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (Κύπρου 91α).

«Ο Μέγας Ανατολικός» του Ανδρέα Εμπειρίκου στο ΚΕΤ

Ο Μέγας Ανατολικός του Ανδρέα Εμπειρίκου ||

5 μοναδικές παραστάσεις @ ΚΕΤ

Θεατρική διασκευή βασισμένη στο μυθιστόρημα του Α. Εμπειρίκου

Ένα ζευγάρι αποφασίζει να ταξιδέψει με τον Μεγάλο Ανατολικό. Από το Λίβερπουλ στη Νέα Υόρκη. Συναντά τα πρόσωπα του μυθιστορήματος. Που διερωτώνται. Που ερωτώνται. Που ερωτεύονται. Η επανάσταση, οι ενοχές, οι απαγορεύσεις. Όλα ηδονικά. Στη θάλασσα, όλα ξεκινούν απ’ την αρχή. Δεν υπάρχουν κανόνες, θρησκείες, παρελθόν, μέλλον. Υπάρχει μόνο η αχανής μπλε επιφάνεια. Και ο Μέγας Ανατολικός είναι ο τρόπος να την προσεγγίσεις. Να καταλάβεις το μέγεθός της. Στην ένωση τους. Η θάλασσα και ο Μέγας Ανατολικός. Η γυναίκα και ο άνδρας. Ο Παν. Ο έρως…

Πρεμιέρα: 26 Μαΐου 2014.

 

Δευτέρα 26 και Τετάρτη 28 Μαΐου, Κυριακή 1η, Δευτέρα 2, και Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014 || 21.30 || Διάρκεια : 100 λεπτά  || Γενική είσοδος: 10 ευρώ, μειωμένο εισιτήριο (άνεργοι, φοιτητές, κάρτα ΣΕΗ) : 5 ευρώ.

Κρατήσεις: 213.00.40.496. / 69.45.34.84.45.

 

Σύνθεση κειμένων, δραματουργική επεξεργασία: Μπάμπης Γαλιατσάτος, Κατερίνα Μαούτσου

Σκηνοθεσία: Μπάμπης Γαλιατσάτος

Ερμηνεία: Μπάμπης Γαλιατσάτος, Κατερίνα Μαούτσου

Σκηνικά – κουστούμια: Μπάμπης Γαλιατσάτος, Κατερίνα Μαούτσου

Φωτισμοί: Αποστόλης Τσατσάκος

Ηχογραφήσεις – επιμέλεια ηχογραφήσεων: Γιωργής Τσουρής

Ακούγονται οι φωνές των: Ελένη Βεργέτη, Ακύλλα Καραζήση, Θεανώ Μεταξά, Ηρώ-Ελένη Μπέζου, Έμη Πανουργιά, Άλκηστις Πουλοπούλου, Μαρία Σκουλά, Γιωργή Τσουρή, Νικόλα Χανακούλα.

Μέγας νατολικός: ρωτογραφία ν πλ

 

 «Πολλά κείμενά μου δεν έχουν εκδοθεί. Λόγω ελευθεροστομίας. Ενοχλούνται τα καλώς κείμενα ώτα. Το μυθιστόρημά μου Ο Μέγας Ανατολικός έχει για θέμα το παρθενικόν ταξείδιον του υπερωκεανείου Ανατολικός από την Αγγλίαν εις την Αμερικήν. Εκτός από τους ήρωας, ο ίδιος ο Ανατολικός είναι πρόσωπο τού έργου συμβολικώς».

(Ανδρέας Εμπειρίκος, 1967)

« Το κείμενο του Εμπειρίκου που έχει προκαλέσει τον πλέον άκρατο ενθουσιασμό και την πλέον βίαιη επίκριση είναι ο Μεγάλος Ανατολικός. Για τους αγιογράφους του ποιητή το μυθιστόρημα αυτό των δύο χιλιάδων πυκνοτυπωμένων σελίδων, καθώς αποδεικνύει το βάθος της ψυχαναλυτικής γνώσης του συγγραφέα του και το μέγεθος του απελευθερωτικού του οράματος, είναι «ένα από τα έργα-σταθμούς της παγκόσμιας λογοτεχνίας». Για τους πολιτικά ορθούς επικριτές του Εμπειρίκου (οι οποίοι, συν τοις άλλοις, επιτιμούν και την ελληνική αντιδογματική αριστερή κριτική του παρελθόντος για συμβιβασμό με τον ταξικό εχθρό και αφομοίωση από αυτόν) ο Μεγάλος Ανατολικός είναι ένα “φασιστικό έπος”. »

(Νάσος Βαγενάς, 23/12/2001)

Το μυθιστόρημα Ο Μέγας Ανατολικός, ένα από τα τολμηρότερα βιβλία της ελληνικής λογοτεχνίας, πραγματεύεται το παρθενικό ταξίδι του υπερωκεανίου «Μέγας Ανατολικός» από το λιμάνι του Λίβερπουλ μέχρι τη Νέα Υόρκη, το 1867. Έργο ζωής τού Ανδρέα Εμπειρίκου, γράφτηκε κατά τη διάρκεια του ελληνικού εμφυλίου πολέμου και του Ψυχρού πολέμου, και δεν εκδόθηκε παρά μόνο μετά από το θάνατο του ποιητή, ψυχαναλυτή και εισηγητή του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα.

Ο Μέγας Ανατολικός, που συγκρίνεται και αντιπαρατίθεται συχνά με τις 120 Μέρες των Σοδόμων του Μαρκήσιου ντε Σαντ, αποτελεί για τον συγγραφέα μια αφορμή  «για να δημιουργήσει μία κινούμενη μονάδα-νησίδα όπου, χωρίς τους περιορισμούς της πιθανοφάνειας, θα συσσωρεύσει όλες τις παραλλαγές και τις εκφάνσεις της σαρκικής ομιλίας από την ονείρωξη και τον αυνανισμό αρχινώντας, ως την επιδειξιομανία, τον ηδονοβλεπτισμό, τον λεσβιασμό, την παιδεραστία, την αιμομιξία, τον φετιχισμό, τον σαδισμό, τον μαζοχισμό, την κοπροφαγία και οτιδήποτε άλλο μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου αποβλέποντας στην ικανοποίηση του ερωτικού ενστίκτου» (Οδυσσέας Ελύτης).

Πρωταγωνιστές τού μυθιστορήματος είναι οι επιβάτες τού υπερωκεανίου, που διαπλέουν τον Ατλαντικό, απολαμβάνοντας τον έρωτα χωρίς όρια και σε όλες τις μορφές του.

______________________________________

theatre / performance art / poetry / installation / readings / documentary / creative writing / music

Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11361, Κυψέλη, Αθήνα

Τ: (00 30) 213 00 40 496 || Mobile: (00 30) 69.45.34.84.45

Email: info@polychorosket.gr

Site: http://polychorosket.gr/

Facebook: https://www.facebook.com/kentron.el

Twitter: https://twitter.com/TVControlCenter

Flickr: http://www.flickr.com/photos/79921428@N03/sets

YouTube: http://www.youtube.com/channel/UC0rOD1_SgjuNrkNmx59_sMg?feature=mhee

Vimeo: https://vimeo.com/user16922222/videos

Teaser : http://www.youtube.com/watch?v=74G9Da77Vxo

______________________________________

Πρόσβαση στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων: λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8 || τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 || τρόλεϊ (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4 || ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (12 λεπτά με τα πόδια).

Χάρτης GoogleMaps:

https://plus.google.com/115399163603766834337/about?gl=fr&hl=en

• Αφιέρωμα στις νομπελίστες συγγραφείς Τόνι Μόρισον και Αλις Μονρό από τον Γιώργο-Ικαρο Μπαμπασάκη στον Πολυχώρο Μεταίχμιο (δηλώσεις συμμετοχής στο polychoros @metaixmio.gr).

• Διάλεξη του Min. Stefano Baldi με θέμα «Η πένα του διπλωμάτη: Οταν οι διπλωμάτες γράφουν» στις 12 το μεσημέρι στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο (Πατησίων 47).

• Δύο τελευταίες παραστάσεις για το έργο «Die Heimat» από την Ομάδα 33 σε διασκευή και σκηνοθεσία Ευρώπης Θωμοπούλου, αύριο και μεθαύριο στις 9 μ.μ. στο Θέατρο «104» (Ευμολπιδών 41).

• Αφιέρωμα στην ιταλική πρωτοπορία στον κινηματογράφο «Αστυ» με προβολή των ταινιών «Θεώρημα» του Παζολίνι, «Εκλειψη» του Αντονιόνι και «Ο καίσαρας πρέπει να πεθάνει» των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι, από τις 6 μ.μ.

• Εργαστήρια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά από 9 έως 15 ετών θα πραγματοποιηθούν από την 1η Ιουνίου στο Μουσείο Ηρακλειδών (δηλώσεις συμμετοχής στο 210-34.61. 981).

«ΑΣΚΗΤΙΚΗ» ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΣΤΟ ΤΡΙΚΥΚΛΟ
26 Μαΐου 2014 … 02 Ιουνίου 2014 | Το Τρίκυκλο > Ν. Κόσμος – Κουκάκι
Ένα από τα πιο εμπνευσμένα και συμπαγή κείμενα της ελληνικής γλώσσας, πολυεπίπεδο και αποκαλυπτικό, το δοκίμιο – μανιφέστο, στο οποίο ο Καζαντζάκης καταθέτει τις οδύνες και τις ελπίδες του προσωπικού του αγώνα για την ανεύρεση και την κατανόηση του Θεού, του δικού του Θεού, μεταφέρεται στη μορφή θεατρικού μονολόγου από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Βασίλη Βασιλάκη.

Μέσα στην περίεργη εποχή που διανύουμε, όπου επαναπροσδιορίζονται αξίες και αρχές του κοινωνικού μας ιστού, η αιώνια κραυγή του Ν. Καζαντζάκη φαντάζει ως η πιο επίκαιρη από ποτέ. Η μάχη του ανθρώπου με τις δυνάμεις της υλικής, πνευματικής και ηθικής φθοράς και η ανάδειξη εκείνων των ικανοτήτων και αρετών του ανθρώπου που τον ωθούν να κοιτάζει ψηλά, να μάχεται, να δημιουργεί και να ελπίζει απελπισμένα.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Βασίλης Βασιλάκης
Θεατρική διασκευή: Ευτυχία Δρούκα
Φωτισμοί: Απόστολος Στράντζαλης
Ενδυματολόγος: Δανάη Καββαδία

Ερμηνεία: Βασίλης Βασιλάκης

Διάρκεια: 55 λεπτά
Το Τρίκυκλο > Ν. Κόσμος – Κουκάκι
Διεύθυνση: Θεόδωρου Γεωμέτρου 1 και Πυθέου 34 Τηλέφωνο: 2109232384

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014, ώρα: 21:30

Δευτέρα 02 Ιουνίου 2014, ώρα: 21:30

Είσοδος ελεύθερη.

Τηλ. κρατήσεων: 2109232384

ΒΡΑΔΙΑ ΑΡΓΕΝΤΙΝΙΚΟΥ ΤΑΝΓΚΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «EL CONTACTO»
26 Μαίου 2014 | Μουσική σκηνή «Κελάρι» του ωδείου Athenaeum > Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο Ατενέουμ
Χορευτές από διάφορες σχολές της Αθήνας θα χορέψουν με όμορφες μουσικές επιλογές παραδοσιακής αργεντίνικης τάνγκο μουσικής.

Μουσική Επιμέλεια: Αγγελική Μαρκογιαννάκη
Συνδιοργάνωση: Αγγελική Μαρκογιαννάκη & Γιάννης Σουλτάνης
Μουσική σκηνή «Κελάρι» του ωδείου Athenaeum > Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο Ατενέουμ
Διεύθυνση: Αδριανού 3 Τηλέφωνο: 2103211987

Δευτέρα 26 Μαίου 2014, ώρες: 22:30

Εισιτήρια

Είσοδος: 5€

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.