ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ του Χάρη Παπαδόπουλου Προέδρου της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

xaris-papadopoulos

Δημοσιεύουμε την επιστολή του Προέδρου της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, Χάρη Παπαδόπουλου.

«Μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ, η υφιστάμενη σήμερα κατάσταση στον δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό χώρο έχει δημιουργήσει σύγχυση. Η καθυστέρηση διαμόρφωσης αξιόπιστης πρότασης από το διάδοχο σχήμα της ΕΡΤ, δημιουργεί στην κοινή γνώμη αρνητική εντύπωση. Και όλη αυτή η κατάσταση οδηγείται σε αδιέξοδο.

Δυστυχώς μέρος της σύνθεσης του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ, δεν είχαν την έξωθεν καλή μαρτυρία και ορισμένα μάλιστα εξ αυτών λειτούργησαν διχαστικά στον χώρο του οπτικοακουστικού και δεν έχει χαραχθεί καμία πολιτική για το πόσα κανάλια και τι είδους δημόσια τηλεόραση τελικά θέλουμε. Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών ελπίζει αυτό να μην συνεχιστεί και στην στελέχωση Διευθύνσεων και Επιτροπών των φορέων και δεν πρέπει να διέπεται από την ίδια αντίληψη. Η ΕΕΣ ως υπεύθυνος εκφραστής όλων των σκηνοθετών, Θεάτρου, Κινηματογράφου και Τηλεόρασης, καταθέτει για ακόμα μια φορά την αγωνία των μελών της, για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο της χώρας μας.

Μέσα από δημόσιες δημιουργικές παρεμβάσεις μας, το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας μας προσπαθεί να συμβάλλει στην άρση της υφιστάμενης κατάστασης προς όφελος του Ελληνικού Λαού και των εργαζομένων στην Δημόσια Τηλεόραση.

Η πολύχρονη συσσωρευμένη εμπειρία των μελών μας στην διαμόρφωση θεσμικών προτάσεων που λύνουν ή βελτιώνουν σοβαρά προβλήματα του oπτικοακουστικού χώρου, έχουν καταστήσει την Εταιρεία μας αξιόπιστο συνομιλητή και δημιουργικό συνεργάτη σε κάθε θεσμική αλλαγή.

Πιο κάτω, σας παραθέτουμε τις προτάσεις της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών στην προσπάθεια για την αναμόρφωση της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης:

1) Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί της πρώην ΕΡΤ Α.Ε. να συρρικνωθούν. Ο εξορθολογισμός και η αναδιάρθρωση του Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού φορέα δεν προϋποθέτει κατ’ανάγκη μικρότερο αριθμό ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών. Ο επανασχεδιασμός της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης στην εποχή μας είναι ανάγκη να στηρίζεται σε αξιοποίηση των σύγχρονων οπτικοακουστικών τεχνολογιών, ώστε οι σταθμοί αυτοί να είναι πιο ευέλικτοι, πιο παραγωγικοί και επομένως αντι-γραφειοκρατικοί. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρέπει να δημιουργηθούν:

α) Ένας τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας με άξονα την ειδησεογραφία και την ενημέρωση του ελληνικού λαού,

β) Ένας θεματικός τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας μέσα από τον οποίο θα προβάλλονται ο Πολιτισμός, η επιστήμη, η έρευνα και ο αθλητισμός,

γ) Η πρώην ΕΤ3 να διατηρήσει την πανελλαδική της εμβέλεια και να επικεντρωθεί σε θέματα της Βόρειας Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και

δ) Να δημιουργηθεί θεματικός τοπικός τηλεοπτικός σταθμός στην Κρήτη, πανελλαδικής εμβέλειας και να επικεντρώνεται στα ζητήματα της Νότιας Ελλάδας.

2) Οι προσλήψεις του προσωπικού που γίνονται στον νέο φορέα πρέπει να καθορίζονται από αξιοκρατικά και όχι κομματικά κριτήρια και να στηρίζονται στην γνώση και την εμπειρία των εργαζομένων. Πρέπει να ληφθούν επίσης υπόψη, τα χρόνια υπηρεσίας κάθε εργαζόμενου στην πρώην ΕΡΤ Α.Ε. και σε κάθε περίπτωση να μην απολυθούν εργαζόμενοι που είναι κοντά στα όρια συνταξιοδότησης, άνθρωποι με μεγάλη πείρα και γνώση. Δίπλα σε αυτούς είναι αναγκαίο να τοποθετηθούν νέοι επαγγελματίες με εφόδια, ικανοί και ανοιχτοί στις σύγχρονες οπτικοακουστικές απαιτήσεις.

3) Θεωρούμε αναγκαίο να προσληφθούν στην ΝΕΡΙΤ όλοι οι σκηνοθέτες που εργάζονταν στην ΕΡΤ Α.Ε. που μαζί με τους διευθυντές παραγωγής είναι οι δύο πόλοι στήριξης των τηλεοπτικών εκπομπών. Άλλωστε, ο αριθμός τους δεν επαρκούσε για την κάλυψη του μέχρι πρότινος ραδιοτηλεοπτικού προγράμματος. Όλοι αυτοί οι δημιουργοί φέρουν μαζί και το πνευματικό τους έργο, το οποίο χωρίς την άδειά τους δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όπως επίσης θα πρέπει να προσληφθούν και οι συμβασιούχοι που σταμάτησαν πριν λήξει η σύμβασή τους.

4) Θεωρούμε ότι η διατήρηση όλων των μουσικών συνόλων της ΕΡΤ Α.Ε, είναι ένα θετικό βήμα, ως στοιχείο Πολιτισμού. Τα μουσικά σύνολα επιπλέον πρέπει να αναπροσαρμόσουν την δράση τους με την παρουσίαση έργων τους μέσα στην ελληνική κοινωνία.

5) Να διασφαλιστεί όλο το Οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ , να συνεχίσει η ψηφιοποίηση του και αυτό το υλικό να αποτελέσει δημόσιο κοινωνικό αγαθό.

6) Ο νέος Ραδιοτηλεοπτικός Φορέας οφείλει να τηρήσει τις νόμιμες ανειλημμένες οικονομικές υποχρεώσεις της ΕΡΤ Α.Ε. που αφορούν σε αποφάσεις και συμβάσεις για αναθέσεις ή μισθώσεις προγράμματος που εκκρεμούν. Οι συμβάσεις και αποφάσεις αυτές αναφέρονται σε μισθώσεις ταινιών και αναθέσεις τηλεοπτικών προγραμμάτων για την δημιουργία των οποίων οι παραγωγοί τους έχουν επωμισθεί ήδη δυσβάσταχτα έξοδα.

7) Ο νέος ραδιοτηλεοπτικός φορέας οφείλει να στηρίζει έμπρακτα την εφαρμογή του νόμου για το 1,5% που αφορά στην παραγωγή κινηματογραφικών έργων.

Θεωρούμε ότι όλες οι ταινίες που πήραν έγκριση από το πρώην Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ Α.Ε. για χρηματοδότηση τους στα πλαίσια του ως άνω νόμου, σύμφωνα με απόφασή του, και δεν πρόλαβαν να υπογράψουν την αντίστοιχη σύμβαση, όχι λόγω δικής τους υπαιτιότητας, δικαιούνται και πρέπει να συνάψουν εκ νέου σύμβαση με την ΝΕΡΙΤ, ως καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα επιδότησης των κινηματογραφικών παραγωγών, όπως έγινε πρόσφατα με την επιδότηση της ταινίας του Πάνου Κούτρα, με τίτλο «ΞΕΝΙΑ».

Μέχρι σήμερα η ΕΡΤ Α.Ε. ήταν ο μόνος τηλεοπτικός σταθμός που εφάρμοζε αυτή την νομική υποχρέωση μέσω της Επιτροπής Διαχείρισης Πόρων για τον Κινηματογράφο και απέδιδε το ποσό αυτό στους Έλληνες παραγωγούς. Η Δημόσια Τηλεόραση αποτελούσε πάντα την μόνη στερεή χρηματοδότηση και τόνωνε έτσι την ελληνική κινηματογραφία με την παραγωγή ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους. Ιδιαίτερη μέριμνα δίδονταν πάντα στο πρόγραμμα της ΕΡΤ Α.Ε. «Μικροφίλμ» που αφορά νέους κινηματογραφικούς δημιουργούς, τους δημιουργούς δηλαδή του μέλλοντος.

8) Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση οφείλει να συνεχίσει γενικότερα τη στήριξη της ελληνικής κινηματογραφίας:

α) με την συνέχιση των προγραμματικών συμφωνιών με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και

β) με τη στήριξη των ελληνικών κινηματογραφικών φεστιβάλ, όπως Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Δράμας, Φεστιβάλ Αρχαίας Ολυμπίας, Φεστιβάλ Χαλκίδας, Φεστιβάλ Λάρισας και όλα τα υπόλοιπα κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά την χώρα.

9) Πρέπει να ακυρωθούν οι προκηρύξεις προγράμματος, Α΄ και Β΄ φάσης, και να μην συνεχιστεί η δημιουργία προγράμματος το οποίο αμφισβητούμε βάσει των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών κατά της ΝΕΡΙΤ Α.Ε.

Συγκεκριμένα, αμφισβητούμε τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την επιλογή τηλεοπτικού προγράμματος κατόπιν της «Κατεπείγουσας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος Παραγωγών/Δημιουργών (Π1) – Α’ Φάση», και ζητήσαμε αφενός να ανασταλεί προσωρινά η περαιτέρω διαδικασία της ένταξης των είκοσι εκπομπών που εγκρίθηκαν στο πρόγραμμα της ΝΕΡΙΤ και αφετέρου να χορηγηθούν προς την ΕΕΣ αντίγραφα των εγγράφων εισηγήσεων των επιτροπών που επελήφθησαν της επιλογής.

Όσον αφορά την τελευταία προκήρυξη πρέπει να ακυρωθεί και να γίνει από την αρχή, αφού ξεκαθαρίσει, πόσους σταθμούς θέλουμε, τον χαρακτήρα του κάθε σταθμού, ποια είναι η φιλοσοφία και το όραμά μας για την Δημοσία Ραδιοτηλεόραση ως προς το πρόγραμμα, κ.λπ., και αφού πρώτα ανακοινωθούν οι Επιτροπές που θα κρίνουν το πρόγραμμα.

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Καταρχήν, νομίζουμε ότι πρέπει να εκτιμηθεί σοβαρά ο αριθμός των αναγκαίων επιτροπών προκειμένου ο προγραμματισμός να έχει αποτελεσματικότητα και η συγκρότησή τους να μην δημιουργεί αμφιβολίες και ενστάσεις. Η σύσταση των επιτροπών πρέπει να προηγηθεί των προκηρύξεων για την ανάθεση προγράμματος. Εάν η κάθε επιτροπή είναι τριμελής, δύο μέλη της θα πρέπει να προέρχονται από πρόσωπα της δημόσιας τηλεόρασης, γνώστες του θέματος με το οποίο θα ασχολείται η Επιτροπή και ένας εξωτερικός δημιουργός. Εάν η επιτροπή είναι πενταμελής τότε θα αποτελείτε από τρία πρόσωπα της Δημόσιας Τηλεόρασης με γνώση του αντικειμένου της επιτροπής και δύο εξωτερικούς, έναν δημιουργό και έναν παραγωγό.

Η Επιτροπή θα συζητάει, κατά την διάρκεια όλου του χρόνου, με τους δημιουργούς. Θα δέχεται ιδέες και προτάσεις, χωρίς δεσμεύσεις, θα γνωρίζει δηλαδή τους προβληματισμούς των δημιουργών και επαγγελματιών του οπτικοακουστικού χώρου οι οποίοι είναι οι ευαίσθητοι δέκτες των προβληματισμών της κοινωνίας. Η επιτροπή θα διαμορφώνει το πλαίσιο της προκήρυξης με βάση αυτή την πληροφόρηση από τους δημιουργούς και θα διαμορφώνει την τελική πρόταση για το πρόγραμμα που χρειάζεται ο κάθε τηλεοπτικός σταθμός.

Οι προτάσεις κάθε επιτροπής προς την Διοίκηση θα συνοδεύονται από συγκεκριμένες τεκμηριωμένες εισηγήσεις που θα αιτιολογούν την αξία και την σημασία κάθε πρότασης για το σταθμό. Τα κριτήρια αξιολόγησης κάθε επιτροπής θα προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό το αδιάβλητο κάθε απόφασης της Διοίκησης.

Οι επιτροπές θα έχουν εισηγητικό χαρακτήρα, τόσο προς το Γενικό Διευθυντή Περιεχομένου όσο και προς το Δ.Σ. της ΝΕΡΙΤ. Εάν όμως μια επιτροπή προτείνει π.χ. την δημιουργία 20 ντοκιμαντέρ και μια άλλη επιτροπή 5 σειρές μυθοπλασίας, τόσο ο Διευθυντής όσο και το Δ.Σ. μπορούν να μειώσουν ή να αυξήσουν τον αριθμό τους. Δεν μπορούν όμως να μην λάβουν καθόλου υπόψιν την αιτιολόγηση της επιτροπής.

Με την διαδικασία αυτή οι επιτροπές μπορούν να παίρνουν εγκυρότερες αποφάσεις αφού θα γνωρίζουν τους κοινωνικούς προβληματισμούς που θα μεταφέρουν στις επιτροπές οι δημιουργοί και οι παραγωγοί του οπτικοακουστικού έργου. Αυτοί γνωρίζουν τον πλούτο του κοινωνικού προβληματισμού, έχουν ιδέες και διαμορφώνουν προτάσεις τις οποίες θα μεταφέρουν μέσα στις επιτροπές. Ασφαλώς ενδιαφέρει την Δημόσια Τηλεόραση να πάρει αυτόν τον πλούτο και τις ιδέες των δημιουργών στον καταρτισμό ενός πλουραλιστικού τηλεοπτικού προγράμματος.

Η συμμετοχή στις επιτροπές της δημόσιας τηλεόρασης αιρετών εκπροσώπων από τον χώρο της οπτικοακουστικής κοινότητας δημιουργεί ένα αποτελεσματικό και δοκιμασμένο μοντέλο επιτροπής το οποίο αυτοδιαχειρίζεται τους ευρύτερους θεματολογικούς προβληματισμούς της κοινωνίας και τους προτείνει στην Διοίκηση.

Σαν παράδειγμα αναφέρουμε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που όταν υπήρχαν οι αιρετοί στο Δ.Σ. του, υπήρχε πλουραλισμός. Οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου τότε τύχαιναν γενικότερης αποδοχής από την κινηματογραφική κοινότητα, ελαχιστοποιούνταν οι αντιδράσεις και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου βρισκόταν σε πολύ υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας.

ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
ΤΗΣ ΕΡΤ Α.Ε.
Για παράδειγμα σας αναφέρω ότι ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΤ, κατά την περίοδο Αύγουστος 2012 έως Ιούνιος 2013, πρότεινα μια νέα πολιτική ανάπτυξης του κινηματογράφου από την δημόσια τηλεόραση και συγκεκριμένα:

1) Με πρότασή μου και ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (1061/2.11.12) διευρύνθηκε ο ρόλος της Επιτροπής της απόδοσης του 1,5% για τον Κινηματογράφο. Μετονομάστηκε σε ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ», γιατί πέραν της διαχείρισης του συγκεκριμένου ετήσιου πόρου που επιβάλλει ο Νόμος (ν. 3905, αρθ. 8/2010), είχε σκοπό την πρόσκτηση πρόσθετων πόρων για την ελληνική κινηματογραφία, αξιοποιώντας:

α) πόρους από τα διάφορα εθνικά χορηγικά προγράμματα.

β) ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα που ενισχύουν συμπαραγωγές, προώθηση και διανομή.

Το Διοικητικό Συμβούλιο, με ομόφωνη απόφασή του, μου ανέθεσε το ρόλο του Προέδρου στην Επιτροπή Διαχείρισης Πόρων για τον Κινηματογράφο, η οποία συγκροτήθηκε με προσωπικότητες υψηλού κύρους της Κινηματογραφίας, είχε εισηγητικό ρόλο προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, ο οποίος εισήγαγε προς έγκριση τις τελικές του προτάσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο. Η αξιοπιστία των μελών της επιτροπής και των κριτηρίων, καθιστούσε έγκυρες τις εισηγητικές προτάσεις τις. Έτσι, εισηγηθήκαμε την χρηματοδότηση 37 ταινιών μεγάλου μήκους, ύψους 3.400.000 €. Οι ταινίες ήταν εισηγήσεις της προηγούμενης επιτροπής που είχαν παγώσει για 3 και πλέον χρόνια και απεγκλωβίστηκαν με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ.. Η πρότασή μας ήταν να δοθεί επιτέλους η ευκαιρία σε πολλούς δημιουργούς χωρίς αποκλεισμούς και να δημιουργηθεί ανάπτυξη γύρω από τον κινηματογραφικό τοπίο.

2) Η επιτροπή εισηγήθηκε νέα πρόσθετα μέτρα στήριξης της κινηματογραφικής παραγωγής, ως εξής:

Επιπλέον συμπαραγωγές με Ε.Κ.Κ.

Αυτόνομες κινηματογραφικές παραγωγές της Δημόσιας Τηλεόρασης

Συμμετοχή σε ευρωπαϊκές ή άλλες διεθνείς συμπαραγωγές

Αναμόρφωση και επέκταση της ειδικής ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ μεταξύ ΕΡΤ Α.Ε. και Ε.Κ.Κ. για την από κοινού στήριξη κινηματογραφικών συμπαραγωγών μυθοπλασίας νέων δημιουργών και δημιουργίας ταινιών ντοκιμαντέρ και ταινιών κινουμένων σχεδίων.

Ενίσχυση παραγωγών νέων κινηματογραφιστών από την Δημόσια Τηλεόραση με την παροχή μηχανολογικών και εργαστηριακού εξοπλισμού (μηχανήματα, πρώτες ύλες, φωτιστικά, μακινίστικα, οχήματα, εργαστήρια εικόνας, μοντάζ, ήχου κ.α.)

Στήριξη έτοιμων ταινιών του ανεξάρτητου κινηματογράφου, που είναι το μέλλον της Ευρώπης σήμερα.

Όλες οι παραπάνω προτάσεις έγιναν δεκτές από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ Α.Ε.

3) Με πρόταση της Επιτροπής Πόρων για τον Κινηματογράφο, το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε την νέα πολιτική της ΕΡΤ Α.Ε. για την προώθηση, διαφήμιση και προβολή της ελληνικής κινηματογραφίας, η οποία ήταν :

Παροχή δωρεάν διαφημιστικού χρόνου για όλες τις ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες.

Συμμετοχή στο κόστος παρουσίασης και προβολής ελληνικών κινηματογραφικών ταινιών στα ελληνικά και διεθνή κινηματογραφικά Φεστιβάλ στα οποία πήραν μέρος.

Κοινή πολιτική με το Υπουργείο Τουρισμού το Ε.Κ.Κ. και αντίστοιχους φορείς.

Πρόταση για τακτικές εκπομπές που θα ενημερώνουν το τηλεοπτικό κοινό για τα νέα και τις ειδήσεις από την ελληνική κινηματογραφία, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

4) Με εισήγηση της Επιτροπής Διαχείρισης Πόρων για τον Κινηματογράφο, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ Α.Ε. αναβάθμισε τα χρηματοδοτικά προγράμματα γύρω από το 1,5%, ως εξής:

Πρόγραμμα Εγχώριων και Διεθνών Συμπαραγωγών:

«ΠΡΩΤΗ ΚΑΜΕΡΑ»: Ταινία αποκλειστικά πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών

Μικροφίλμ: Ταινίες μικρού μήκους νέων δημιουργών

Έτοιμες Κινηματογραφικές Ταινίες

Project Νέων Παραγωγών.

Δημιουργήθηκαν ειδικά προγράμματα για αυτόνομη κινηματογραφική

παραγωγή της Δημόσιας Τηλεόρασης που θα αφορούν:

Σε νέους, πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες.

Στην τόνωση της ταινίας μικρού μήκους-ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ

Στη στήριξη της ταινίας για παιδιά και νέους

Στη δημιουργία εργαστηρίου κινούμενου σχεδίου της ΕΡΤ.Α.Ε.

Όσον αφορά το Project Νέων Παραγωγών, εγκρίθηκε από το ΔΔ.Σ. ειδικό πρόγραμμα υποστήριξης και δημιουργίας νέων κινηματογραφικών παραγωγών όπου με όρους και προϋποθέσεις, όπως ηλικία, σχετικοί τίτλοι σπουδών, εμπειρία κ.α. θα παρέχεται συγκεκριμένη βοήθεια για την παραγωγή ταινιών χαμηλού κόστους. Δηλαδή:

Παροχή μηχανολογικού και εργαστηριακού εξοπλισμού

Πρώτες ύλες

Εργαστήρια εικόνας, ήχου, μοντάζ

Χαμηλή χρηματοδότηση

Στο ίδιο πρόγραμμα προβλέφθηκε η στήριξη σε έτοιμες ή μισοέτοιμες κινηματογραφικές ταινίες ανεξάρτητων κινηματογραφικών παραγωγών, εφόσον πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις που θα προβλέπει το πρόγραμμα.

5) Με πρόταση της επιτροπής εγκρίθηκε για πρώτη φορά, η αύξηση του αριθμού των ταινιών μικρού μήκους, στο πρόγραμμα «ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ», από 12 σε 40 ταινίες ανά έτος, ώστε να δοθούν ευκαιρίες σε περισσότερους νέους δημιουργούς, σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, όταν μάλιστα οι κατατεθειμένες προτάσεις έφτασαν στον αριθμό των 250. Ήταν πρωτοφανής ο αριθμός των προτάσεων αλλά και ο αριθμός των εγκρίσεων.

Επίσης, η επιτροπή εισηγήθηκε και εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο η δυνατότητα των ταινιών να γυρίζονται εκτός από φιλμ super 16 και 35mm, σε ψηφιακή μορφή (High Definition) όπως είναι πλέον αποδεκτό από τα Διεθνή Φεστιβάλ, καθώς και από το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Τέλος, εγκρίθηκε η πρόταση το Εργαστήριο Σεναρίου να λειτουργεί ως σεμινάριο υποστηρικτικά στα ήδη εγκεκριμένα σενάρια και όχι επιλεκτικά όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

6) Η δημόσια τηλεόραση από την ίδρυσή της έπαιζε ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες. Άλλωστε και η ίδια η άνδρωση της Δημόσιας Τηλεόρασης στηρίχτηκε σε δεκάδες στελέχη της ελληνικής κινηματογραφίας, που βοήθησαν στην οργανωτική και ποιοτική αξιοπιστία της τηλεόρασής μας που απέκτησε από τις πρώτες κιόλας δεκαετίες από την ίδρυσή της. Μέσα στην νέα κατεύθυνση της δημόσιας τηλεόρασης για τον κινηματογράφο προτείναμε μια νέα πολιτική διανομής των ελληνικών κινηματογραφικών έργων, ως εξής:

Σταθερές ζώνες τηλεοπτικής προβολής σύγχρονων ελληνικών ταινιών για ΝΕΤ, ΕΤ1, ΕΤ3, ΕΡΤ World:

1) Μεγάλου Μήκους, 2) Μικρού Μήκους, 3) Ντοκιμαντέρ 4) Κινουμένων Σχεδίων

Εισηγηθήκαμε και εγκρίθηκαν προγράμματα προβολών:

α) Για θεματικές ταινίες,

β) Για πρεμιέρες ταινιών νέας παραγωγής,

γ) Αφιερώματα σε κινηματογραφικούς δημιουργούς,

δ) Αφιερώματα σε κινηματογραφικά είδη,

ε) Ανταλλαγή με άλλους ευρωπαϊκούς τηλεοπτικούς σταθμούς πακέτων κινηματογραφικών ταινιών, μεγάλου μήκους, μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ.

Σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και φορείς του Οπτικοακουστικού χώρου (παραγωγούς, σκηνοθέτες και άλλους), εγκρίναμε την δημιουργία και στήριξη ενός ετήσιου κινηματογραφικού θεσμού με τίτλο «ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ – 100 ΤΑΙΝΙΕΣ, 100 ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ». Θα πρόκειται για μια μεγάλη δημόσια κινηματογραφική παρέμβαση με καθαρά κοινωνικό χαρακτήρα, σε κινηματογραφικές αίθουσες σε όλη την ελληνική επικράτεια. Θα επρόκειτο για μια μεγάλη κινηματογραφική παρέμβαση με καθαρά πολιτιστικό κοινωνικό χαρακτήρα σε κινηματογράφους, πολλών πόλεων της επικράτειας.

Τα παραπάνω αποτελέσματα αποτελούν ένα παράδειγμα σοβαρής λειτουργίας μιας συγκεκριμένης επιτροπής της ΕΡΤ Α.Ε., της επιτροπής διαχείρισης πόρων για τον κινηματογράφο.

Η αποτελεσματικότητα της επιτροπής στηρίχτηκε:

Α) στην σωστή επιλογή του υπεύθυνου της επιτροπής που είχε καλή γνώση τόσο του αντικειμένου της όσο και όλων των πλευρών του χώρου του κινηματογράφου.

Β) Στην προσεκτική επιλογή των μελών της επιτροπής που όλοι τους ήταν πρόσωπα πραγματικού κύρους, γιατί είχαν σοβαρό και αναγνωρισμένο έργο ο καθένας στην ειδικότητά του.

Γ) Στο ανοιχτό πνεύμα όλων των μελών της επιτροπής η οποία λειτούργησε χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς ανταγωνισμούς και εμπάθειες αλλά με μοναδικά κριτήρια να εμπλουτιστεί το πρόγραμμα της Δημόσιας Τηλεόρασης με καλού αισθητικού επιπέδου κινηματογραφικά έργα και να βοηθηθεί ο ελληνικός κινηματογράφος

Δ) Στην ειλικρινή επιθυμία και βούληση του Δ.Σ. της ΕΡΤ Α.Ε. να εφαρμόσει τον νόμο για το 1,5%, να στηρίξει δηλαδή την ελληνική κινηματογραφία και να δώσει στο πρόγραμμα των τηλεοπτικών σταθμών της το χώρο που αξίζει ο ελληνικός κινηματογράφος που το ελληνικό κοινό συνεχίζει να αγαπά.

Για το Δ.Σ. της Ε.Ε.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΧΑΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.