«Θεσμοφοριάζουσες»: γιατί σταμάτησαν | αναλυτικό χρονικό της ματαίωσης των παραστάσεων

THESMOFORIAZOUSES 03

Επιστολές Ακροπόλ και Δημήτρη Πιατά για τις «Θεσμοφοριάζουσες»
09 Σεπτεμβρίου 2014

Διευκρινίζουν τη θέση τους για τη ματαίωση των παραστάσεων.

Η ανταλλαγή επιστολών και διευκρινίσεων για τη βίαιη διακοπή των παραστάσεων της παραγωγής «Θεσμοριάζουσες» συνεχίζεται. Την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου το απόγευμα το Γραφείο Τύπου του Ακροπόλ έστειλε, λοιπόν, επιστολή του Δημήτρη Πιατά με την οποία ο ηθοποιός διευκρινίζει πως οι οικονομικές του απαιτήσεις ως επαγγελματίας ικανοποιήθηκαν πλήρως και πως ο ξαφνικός θάνατος μόνο πόνο δημιουργεί. Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

content_piatas


Στη συνέχεια, εστάλη και νέα επιστολή από το Γραφείο Τύπου του Ακροπόλ, αυτή τη φορά με την υπογραφή του Θεοφάνη Κιρκινέζου η οποία αναφέρει τα εξής:
«Με λύπη μας πριν από δύο ημέρες αναγκαστήκαμε να ματαιώσουμε τις τελευταίες παραστάσεις της καλοκαιρινής μας παραγωγής «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη. Η χαμηλή ανταπόκριση του κοινού και άλλοι λόγοι μάς ανάγκασαν να πάρουμε αυτή την απόφαση.
Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ συνεπής προς τη δήλωσή του σήμερα δεν έχει καμία εκπρόθεσμη υποχρέωση προς τους ηθοποιούς του Χορού της παράστασης και επιπλέον έχει εξοφλήσει στο ακέραιο και για το σύνολο της περιοδείας όλους τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης, κ.κ. Κώστα Γεωργουσόπουλο, Γιάννη Μετζικώφ, Κατερίνα Μαραγκουδάκη και Έλενα Γεροδήμου. Το ίδιο έχει πράξει για το σύνολο των πρωταγωνιστών της παράστασης, κ.κ. Δημήτρη Πιατά, Φαίη Ξυλά, Θανάση Αλευρά, Δημήτρη Ραφαήλο, Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο και Χάρη Χιώτη, τους οποίους και ευχαριστούμε.
Όσο για τον κ. Γιώργο Κιμούλη και τον κ. Διονύση Τσακνή, την απάντηση για τις συκοφαντίες και τις καταγγελίες τους θα δώσει η Δικαιοσύνη, στην οποία και θα προσφύγουμε για την ικανοποίηση της ζημίας που μας προξένησαν από την ακύρωση των παραστάσεων σε Χαλκίδα, Κορυδαλλό και Νίκαια, καθώς και για τη δυσφήμιση του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ.
Ευχαριστούμε για άλλη μία φορά το κοινό που μας τίμησε στις παραστάσεις μας».

THESMOFORIAZOUSES 04

07.09.2014

«Όταν το αυτονόητο καταργείται, οφείλεις να αντιδράσεις»: Ο Δ. Τσακνής καταγγέλλει μη καταβολή δεδουλευμένων για την παράσταση «Θεσμοφοριάζουσες»

«Όταν το αυτονόητο, δηλαδή να αμείβεσαι ακόμα και σε συνθήκες μνημονίου, καταργείται, τότε οφείλεις να αντιδράσεις», δηλώνει ο Διονύσης Τσακνής αναφερόμενος στη δικαστική διαμάχη τόσο του ίδιου, όσο και άλλων συντελεστών της παράτασης «Θεσμοφοριάζουσες» με τον επιχειρηματία Φάνη Κιρκινέζο.

Ο Διονύσης Τσακνής έχει γράψει τη μουσική της παράστασης και εξ’αιτίας της μη καταβολής των δεδουλευμένων του αναφέρει ρητά σε δήλωσή του πως απαγορεύει στο εξής την χρήση της μουσικής του. Σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της παράστασης είναι ο Γιώργος Κιμούλης, ο οποίος έχει επίσης μπει σε δικαστική διαμάχη με τον επιχειρηματία.

Όπως τονίζει σε αρκετά σημεία της δήλωσής του ο κ. Τσακνής, δεν πιστεύει πως υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να λάβει τη χρηματική αποζημίωση που ατιστοιχεί στην εργασία του, ωστόσο θεωρεί πως για λόγους αξιοπρέπειας οφείλει να χρησιμοποιήσει όσα νόμιμα μέσα διαθέτει ώστε να δικαιωθεί. Σημειώει, μάλιστα, πως οι λόγοι που κινείται νομικά εναντίον του Φ. Κιρκινέζου και δημοσιοποιεί την ιστορία, είναι ηθικοί και πολιτικοί, θέλοντας να περάσει το μήνυμα πως μέσω της συλλογικής δράσης μπορούν να επιτυγχάνονται νίκες.

Οι «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, διασκευασμένες από τον Γιώργο Κιμούλη και τον Πιτσιρίκο, έκαναν πρεμιέρα φέτος το καλοκαίρι. Ο Άγγελος Καλοδούκας ήταν εκεί και μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την παράσταση στη σελίδα μας στο facebook.

Ολόκληρη η δήλωση του Διονύση Τσακνή

Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται,

Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη,

Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις,

Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς,

ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.

Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ” , παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές.

Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.

Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν).

Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε.

thesmoforiazouses

08.09.2014

«Δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό»

Τη ματαίωση όλων των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, ανακοίνωσε ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ.

«Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρει η ανακοίνωση του οργανισμού .

Η παράσταση σε διασκευή Γιώργου Κιμούλη και Πιτσιρίκου, έκανε πρεμιέρα στις 23 Ιουνίου στο Θέατρο Βράχων και η περιοδεία της περιελάμβανε 60 θέατρα σε όλη την Ελλάδα.

Η δήλωση του Γιώργου Κιμούλη στο Mediasoup: «Μόνο θλίψη δημιουργεί η ανακοίνωση του εκπροσώπου της εταιρείας Ακροπόλ Α.Ε. Φάνη Κιρκινέζου. Μέσω της υπεύθυνης Τύπου του γραφείου του κυρίας Κουζινοπούλου, ως απάντηση στην καταγγελία του κυρίου Τσακνή, ανακοινώνει δύο ώρες πριν την αποψινή παράσταση, πως ματαιώνει με συνοπτικές διαδικασίες όλες τις επόμενες. Δηλώνει μάλιστα λανθασμένα -ευγενική διατύπωση- πως “η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της”. Δήλωση, που οι ίδιες οι εισπράξεις το διαψεύδουν. Τι να πω; Θλίψη. Χαίρομαι πάντως που τουλάχιστον προσθέτει στη δήλωσή του, πως θα ικανοποιήσει όλες τις συμβατικές υποχρεώσεις του».

Το σχόλιο του «Πιτσιρίκου» στο blog του: «Προφανώς, η παράσταση δεν μπορούσε να συνεχιστεί χωρίς τη μουσική του Διονύση Τσακνή, οπότε ο κ. Κιρκινέζος «ανακάλυψε» -μετά από 37 παραστάσεις- μη ανταπόκριση από το κοινό και ενημέρωσε χτες το απόγευμα στις 19:00 τους ηθοποιούς πως δεν πρόκειται να παίξουν δυο ώρες μετά στη Νίκαια. Της ματαίωσης των υπόλοιπων παραστάσεων είχαν προηγηθεί και εξώδικα στον κ. Κιρκινέζο από συντελεστές της παράστασης, οι οποίοι ζητούσαν τα δεδουλευμένα τους. Οι Θεσμοφοριάζουσες έδωσαν 37 παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα με περισσότερους από 16 χιλιάδες θεατές.Αν αυτό δεν είναι ανταπόκριση από το κοινό, δεν ξέρω πια τι σημαίνει ανταπόκριση από το κοινό». (όλο το δημοσίευμα ΕΔΩ).

Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ ανακοίνωσε χτες πως ματαιώνει τις επόμενες παραστάσεις για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες» επειδή δεν έτυχε ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό, με αποτέλεσμα να έχει οικονομική ζημία. Η ματαίωση των λίγων παραστάσεων που απέμεναν έγινε αμέσως μετά από την καταγγελία του Διονύση Τσακνή, ο οποίος απαγόρευσε στον θεατρικό επιχειρηματία Φάνη Κιρκινέζο τη χρήσης της μουσικής του στις επόμενες παραστάσεις, εξαιτίας της αθέτησης όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Προφανώς, η παράσταση δεν μπορούσε να συνεχιστεί χωρίς την μουσική του Διονύση Τσακνή, οπότε ο κ. Κιρκινέζος «ανακάλυψε» -μετά από 37 παραστάσεις- μη ανταπόκριση από το κοινό και ενημέρωσε χτες το απόγευμα στις 19:00 τους ηθοποιούς πως δεν πρόκειται να παίξουν δυο ώρες μετά στη Νίκαια.

Της ματαίωσης των υπόλοιπων παραστάσεων είχαν προηγηθεί και εξώδικα στον κ. Κιρκινέζο από συντελεστές της παράστασης, οι οποίοι ζητούσαν τα δεδουλευμένα τους.

Οι Θεσμοφοριάζουσες έδωσαν 37 παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα με περισσότερους από 16 χιλιάδες θεατές.

Αν αυτό δεν είναι ανταπόκριση από το κοινό, δεν ξέρω πια τι σημαίνει ανταπόκριση από το κοινό.

Παρακολούθησα αρκετές παραστάσεις διάφορων θιάσων αυτό το καλοκαίρι και έχω τη βάσιμη υποψία πως οι Θεσμοφοριάζουσες είχαν περισσότερους θεατές από τις υπόλοιπες παραστάσεις.

Φυσικά, είμαι στο πλευρό των ηθοποιών, των τεχνικών και των άλλων συντελεστών της παράστασης, οι οποίοι ζητούν από τον κ. Κιρκινέζο τα δεδουλευμένα τους.

Είναι όλοι εξαιρετικοί άνθρωποι και συνεργάτες. Τους αγαπάω. Και θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου, για να δικαιωθούν.

Προσωπικά, δεν έχω καμία οικονομική σχέση ή άλλη συναλλαγή με τον κ. Κιρκινέζο και τον Θεατρικό Οργανισμό Ακροπόλ. Ο κ. Κιρκινέζος δεν μου χρωστάει τίποτα και δεν του χρωστάω τίποτα.

Η συμμετοχή μου στις Θεσμοφοριάζουσες είχε να κάνει με την τιμητική πρόταση του Γιώργου Κιμούλη, και είναι το πιο όμορφο πράγμα που μου συνέβη από την ημέρα που ξεκίνησα να γράφω.

Τον κ. Κιρκινέζο τον συνάντησα μια μόνο φορά, στην πρεμιέρα της παράστασης στον Βύρωνα.

Μου είπε πως του αρέσει πολύ η γραφή μου και πως με παρακολουθεί από τότε που ξεκίνησα το μπλογκ.

Κρίνοντας από τη συμπεριφορά του απέναντι στους ηθοποιούς, τους τεχνικούς και τους άλλους συντελεστές της παράστασης, οδηγούμαι στο συμπέρασμα πως δεν έχει καταλάβει τίποτα από αυτά που γράφω. Τζάμπα διάβαζε τόσα χρόνια.

Πάντως, επειδή δεν είμαι κακός άνθρωπος, εύχομαι στον κ. Κιρκινέζο καλή τύχη. Θα την χρειαστεί.

Και να θυμίσω στον κ. Κιρκινέζο την παροιμία «Θύμωσε ο αγάς και έκοψε τ” αρχίδια του».

(Το «Δεν μπορεί μωρέ η άχαρη» είναι μια ατάκα από την παράσταση, την οποία έλεγε ο αγαπημένος Θανάσης Αλευράς. Τελικά, όντως, δεν μπορούσε μωρέ η άχαρη.)

(Μια διαπίστωση από την εμπειρία μου στις Θεσμοφοριάζουσες είναι πως οι συντελεστές των παραστάσεων δουλεύουν με συνθήκες γαλέρας. Ειδικά, οι νεότεροι ηθοποιοί. Αν ξέρατε τις αποδοχές τους και τους όρους των συμβολαίων τους, θα σας σηκωνόταν η τρίχα. Προφανώς, στην Ελλάδα του 2014, αυτό δεν συμβαίνει μόνο στους ηθοποιούς και τους ανθρώπους του θεάτρου. Συμβαίνει και σε πολλά ακόμα επαγγέλματα.)

(Ευχαριστώ όλους τους φίλους αναγνώστες που παρακολούθησαν τις Θεσμοφοριάζουσες και όλους αυτούς που μου έστειλαν μέιλ και μηνύματα. Λυπάμαι για όσους είχαν βγάλει εισιτήρια για τις επόμενες παραστάσεις ή σκόπευαν να παρακολουθήσουν την παράσταση και δεν πρόλαβαν. Ανάμεσά τους και η μητέρα μου που δεν ήταν στην Αθήνα και δεν είδε τις Θεσμοφοριάζουσες, αφού η παράσταση δεν πήγε στη Ζάκυνθο. Μάνα, δεν θα την δεις τελικά την παράσταση στο Ηρώδειο.)

Δήλωση από τις ηθοποιούς που αποτελούσαν μέλη του χορού των «Θεσμοφοριαζουσών» μας απέστειλαν την κάτωθι δήλωση-διαμαρτυρία τους.

Εμείς οι εργαζόμενες ηθοποιοί της παράστασης “Θεσμοφοριάζουσες”, που υπογράφουμε το πιο κάτω κείμενο, δεν είμαστε ούτε ευνοημένες, ούτε ξεχωριστές. Επιλέξαμε απλώς, την προσδοκία να βιοποριζόμαστε απ’ αυτό που αγαπάμε. Αναγκαζόμαστε όμως να καταφύγουμε στη δημοσιοποίηση της κραυγής μας, ύστερα από όλα αυτά, που έχουν γίνει και ύστερα από όλα όσα έχουν γραφτεί κι έχουμε διαβάσει, επειδή θεωρούμε τουλάχιστον ανήθικο εκ μέρους μας να μην πάρουμε θέση κι εμείς, ελπίζοντας κάποια στιγμή να κάνουν το ίδιο και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, που συμμετείχαν στην παράσταση αυτή. Ο αξιακός μας κώδικας απαγορεύει να πάρουν απάνω τους όλη την ευθύνη ο κ. Κιμούλης και ο κ. Τσακνής, τους οποίους βέβαια ευχαριστούμε μέσα απ’ την καρδιά μας για την αντίδρασή τους.

Η αξιοπρέπειά μας μπαίνει πάνω από κάθε φόβο μην και ακούσουμε την απειλητική φράση του τύπου: “δε θα βρείτε ξανά δουλειά στο θέατρο!” Αυτά τα οποία ζήσαμε κατά τη διάρκεια αυτής της περιοδείας σε όλη την Ελλάδα ήταν εξωφρενικά και απαράδεκτα. Τρέχαμε απλήρωτες από πόλη σε πόλη, μακριά απ’ τα σπίτια μας καθημερινώς για σαράντα ημέρες, εργαζόμενες με τον πιο χαμηλό μισθό, που μπορεί να υπάρξει: 5000€ ή 5500€ για πέντε μήνες εργασία, εκ των οποίων τις 3000€ με 3500€ έπρεπε να τις δίνουμε στη διαμονή μας και στη διατροφή μας. Δηλαδή στην ουσία ούτε 400€ το μήνα καθαρά! Χρήματα μάλιστα τα οποία και δεν παίρναμε, αν και η παράσταση, παρά τα όσα υποστηρίζει η παραγωγή στην ανακοίνωσή της, πήγαινε πολύ καλά. Αναγκαζόμαστε να δανείζει η μία την άλλη για να μπορούμε τουλάχιστον να πληρώνουμε με δυσκολία τα ξενοδοχεία μας και τη διατροφή μας.

Στις συνεχείς διαμαρτυρίες μας η παραγωγή, ο κ. Κιρκινέζος και οι εκπρόσωποί του ή αδιαφορούσαν εντελώς και εξαφανιζόντουσαν ή συνέχισαν να μας υπόσχονται, πως θα μας δώσουν κάτι έναντι και μετά πάλι μας κορόιδευαν ή μας έδιναν 50 ή 100 ευρώ που και που. Εμείς όμως δε ζητούσαμε “χαρτζιλίκι”, ζητούσαμε να δεδουλευμένα μας και συμφωνηθέντα. Παρ’ όλ’ αυτά συνεχίζαμε να προσφέρουμε την εργασία μας με την ελπίδα, πως κάποια στιγμή θα μας πλήρωναν. Αυτό όμως άρχισε να γίνεται μόλις τώρα, που ματαιώθηκαν οι παραστάσεις, μόνο και μόνο για να παρουσιαστεί όλο αυτό σαν μία προσωπική κόντρα μεταξύ κ. Κιρκινέζου και κ. Κιμούλη & κ.Τσακνή!

Αυτό που περάσαμε ήταν μία “Οδύσσεια”! Αυτή είναι η αλήθεια. Μόλις χθες, κι ενώ εμείς είχαμε κάνει καταγγελία στην επιθεώρηση εργασίας, ο κ. Κιρκινέζος μας έδωσε ένα μέρος της οφειλής του (650€!), πιστεύοντας ίσως, πως έτσι “θα μας κλείσει το στόμα”. Όμως μετά από αυτή την κίνησή του, πολύ λογικά εγείρονται κάποιες απλές απορίες: “αν είχε χρήματα να μας δώσει, γιατί δε μας τα έδινε τόσο καιρό και μας άφηνε να ζούμε δουλεύοντας σε «συνθήκες γαλέρας»; Γιατί έπρεπε να ματαιώσει τις παραστάσεις για να αρχίσει να μας πληρώνει, δίδοντάς μας, έστω και ένα μέρος της οφειλής του;”

Η ματαίωση λοιπόν των παραστάσεων του έργου “Θεσμοφοριάζουσες” δεν ήταν αποτέλεσμα μίας προσωπικής σύγκρουσης μεταξύ του κυρίου Κιρκινέζου και των κυρίων Κιμούλη και Τσακνή. Δεν είχαν αντιδράσει μόνον εκείνοι οι δύο. Είχαμε αντιδράσει κι εμείς, και οι δώδεκα ηθοποιοί του Χορού!, στέλνοντας εξώδικη διαμαρτυρία την 1η Σεπτεμβρίου! Οι συνθήκες που ζούμε σ’ αυτήν τη χώρα είναι γνωστές σε όλους τους χώρους εργασίας (ανυπαρξία συλλογικών συμβάσεων, ανυπαρξία προστασίας των εργαζομένων και αμοιβές ανάλογα με τη διάθεση του κάθε εργοδότη) . Το γεγονός ότι στο χώρο του θεάτρου το ποσοστό εύρεσης εργασίας είναι πάρα πολύ μικρό είναι κι αυτό γνωστό. Δεν “κομίζουμε γλαύκας εις Αθήνας”! Η ανασφάλεια που νιώθουμε καθώς και η αγωνία για μια αξιοπρεπή ζωή είναι φανερή.

Αλλά, από το να εργαζόμαστε με αμοιβές εξευτελιστικές έως το να ζούμε εξευτελιστικά, επειδή σ ι ω π ο ύ μ ε, απέχει! Για την αξιοπρέπειά μας και τον αυτοσεβασμό μας, ρε γαμώτο!

Οι ηθοποιοί της παράστασης “Θεσμοφοριάζουσες”
ΚΑΖΑΚΟΥ ΤΟΝΙΑ, ΚΑΤΣΙΝΑΒΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΜΑΛΛΙΑΡΟΥ ΝΤΕΠΥ, ΜΠΟΥΖΙΟΥΡΗ ΙΣΙΔΩΡΑ, ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΤΙΝΑ, ΝΤΑΛΙΟΥ ΑΡΕΤΗ, ΠΑΣΧΑΛΗ ΑΡΕΤΗ, ΤΣΑΒΑ ΕΙΡΗΝΗ

09/09/2014

Ανακοίνωση της ΕΕΚΕ Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ για την εργασιακή κατάσταση στο χώρο του Θεάτρου

Η ματαίωση της συνέχειας των παραστάσεων στις «Θεσμοφοριάζουσες» έφερε στο φως της δημοσιότητας μια κατάσταση, την οποία, από καιρό γνωρίζουν πολύ καλά όλοι οι άνθρωποι που ασχολούνται επαγγελματικά με την Τέχνη και το χώρο του Θεάματος. Οι «Θεσμοφοριάζουσες» έκαναν ευρύτερα γνωστό το γεγονός πως η πλειονότητα των καλλιτεχνών της χώρας μας, την εποχή του Μνημονίου, στερούνται ακόμα και την ελάχιστη αμοιβή που δικαιούνται για το έργο τους. Η πραγματικότητα αυτή δεν είναι άσχετη με την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων στο Θέατρο και με την παντελή έλλειψη ελέγχου εκ μέρους της Πολιτείας. Πλέον, οι καλλιτέχνες και οι πνευματικοί δημιουργοί είτε εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, είτε προσλαμβάνονται με συμβάσεις σε δημόσιους θεσμούς, θεωρούνται αναλώσιμοι διασκεδαστές που οφείλουν να δουλεύουν χωρίς αμοιβή, χωρίς ασφάλιση, χωρίς ένσημα, αναμένοντας τη «φιλανθρωπία» του επιχειρηματία ή υποσχεθείσες δημόσιες χρηματοδοτήσεις που δεν πραγματοποιούνται ποτέ. Ως ΕΕΚΕ Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουμε για άλλη μια φορά αυτό το ζοφερό τοπίο και καλούμε την Κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στον εργασιακό μεσαίωνα που έχει επιβληθεί με την ανοχή της (και) στο χώρο του Πολιτισμού. Παράλληλα, καλούμε και τους εργαζόμενους στον ίδιο χώρο και παντού, να επιμένουν και να διεκδικούν τα όσα ελάχιστα ο νόμος τους αναγνωρίζει ως δικαιώματα, παλεύοντας για το αυτονόητο αίτημα του να βιοπορίζεται ο καθένας αξιοπρεπώς από τη δουλειά του.

ΕΕΚΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: