Τα Βραβεία – 3o Online Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους altcineAction!

Amerissa Basta
Σύμφωνα με τις ψήφους του κοινού το Πρώτο Βραβείο κέρδισε η ταινία Jesus Stopped at Gyzi, της Αμέρισσας Μπάστα.

Στις 8 Οκτωβρίου 2014, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής των βραβείων του altcineAction! 2014.

Τα τρία βραβεία βασίζονται αποκλειστικά στην ψήφο του κοινού και παρέχουν υπηρεσίες για την παραγωγή της επόμενης μικρού μήκους ταινίας των σκηνοθετών.

Επίσης για τους τρεις πρώτους Έλληνες νικητές, το AMC Metropolitan College προσφέρει υποτροφίες για το ΒΑ Film & TV Directing, καθώς και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, προσφέρει στον πρώτο Έλληνα βραβευμένο την άμεση κατάταξη του επόμενου σεναρίου του στην short list των υποψηφίων του 1ου Σταδίου Συγγραφής Treatment, δίχως περαιτέρω αξιολόγηση.

Σύμφωνα με τις ψήφους του κοινού το Πρώτο Βραβείο κέρδισε η ταινία Jesus Stopped at Gyzi, της Αμέρισσας Μπάστα.

To Albania Film Commission προσφέρει την παραγωγή της επόμενης ταινίας μικρού μήκους της νικήτριας: ένα πλήρες πακέτο για το γύρισμα, όλη τη διαδικασία post-production, καθώς και τα έξοδα για ένα ολιγομελές συνεργείο για τα γυρίσματα στην Αλβανία.

Το Πρώτο Βραβείο συνοδεύεται επίσης από μία χορηγία ολοκληρωμένου κύκλου σπουδών κινηματογράφου στο AMC Metropolitan College στην Αθήνα.

Το Δεύτερο Βραβείο απονεμήθηκε, βάσει της ψηφοφορίας, στην ταινία Linda της Antonia Milcheva.

Η εταιρεία Authorwave (Ελλάδα) παρέχει στη νικήτρια 8.000 Ευρώ για υπηρεσίες γυρίσματος και το post-production. Ολοκληρωμένο πακέτο γυρίσματος για 5 ημέρες, 16 ώρες Color Correction μαζί με έναν colorist artist, τίτλοι αρχής και τέλους, 4Κ DCP master (με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους).

DNA
DNA

Η εταιρεία DNA (Ελλάδα) προσφέρει επίσης 5 ημέρες υπηρεσίες για τον ήχο, post-production και τελική μίξη.

Το Τρίτο Βραβείο απέσπασε το Penguins του Δημήτρη Ζάχου.

Η εταιρεία Arctos (Ελλάδα) προσφέρει ολοκληρωμένο πακέτο γυρισμάτων (HD Camera Black Magic 4Κ + Φακοί) και φώτα.

Η Melancholy Star (με έδρα στο Λονδίνο) προσφέρει 5 ημέρες Story Boarding ή οπτικών εφέ.

Το Βραβείο Αλίντα Δημητρίου, μία επιλογή της ομάδας του altcine και του Σωτήρη Δημητρίου, κέρδισε η ταινία Amel της More Raca, για τη νηφάλια και φρέσκια προσέγγιση μιας σημαντικής θεματικής, όσο και για την ερμηνεία της πρωταγωνίστριας. Το βραβείο περιέχει ολόκληρη τη διαδικασία post-production, για την επόμενη ταινία της νικήτριας, χορηγία της εταιρίας 2 35 και του Costas Varibopiotis sound studio.

2 35
2 35

Το Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας δόθηκε στον Κωστή Νικολόπουλο για τη δουλειά του στην ταινία Half-Board Heaven. Το βραβείο συνοδεύεται από εξοπλισμό αξίας 1000 δολαρίωνχορηγία της εταιρίας MC Manios.

Το σκεπτικό της επιτροπής (Γεώργιος Αρβανίτης, Predrag Bambic) ήταν το ακόλουθο:

«Το καθαρό και υψηλής αισθητικής στυλ της φωτογραφίας του «Half-board heaven» του Κωστή Νικολόπουλου απέδειξε ότι το κοινό μπορεί να προσμένει πολύ υψηλά εικαστικά επιτεύγματα στις σύγχρονες ταινίες.

Ο διευθυντής φωτογραφίας επέλεξε και χρησιμοποίησε με έξυπνο τρόπο το σύνολο των εργαλείων του για την οπτική αφήγηση της συγκεκριμένης ιστορίας.
Η εξαιρετική χρήση του ντεκουπάζ, της κίνησης της κάμερας, των γωνιών που επιλέχθηκαν και κυρίως του φωτός, με κομψότητα και ευφυΐα συντέλεσαν στην ευρύτερη ατμόσφαιρα της αφήγησης.»

Telmaco_Giorgos Mavropsaridis
Telmaco Γιώργος Μαυροψαρίδης

Το Βραβείο Καλύτερου Μοντάζ κέρδισε ο Deyan Bararev για την ταινία Botev Is An Idiot. Η επιτροπή αποτελείτο από τους: Γεώργιο Μαυροψαρίδη, Δημήτρη Αθανίτη και Aleksandra Milovanovic. Η εταιρία Telmaco S.A. μαζί με την Avid προσφέρουν στο νικητή ένα Avid Media Composer και ένα Pro Tools software.

To σκεπτικό της επιτροπής ήταν το ακόλουθο:

Το μοντάζ είναι μια διαδικασία που συμπεριλαμβάνει και αποκλείει την ίδια στιγμή το «κόψιμο». To Botev is an Idiot επιτυγχάνει με τη ρυθμική κίνηση της κάμερας τον ρυθμό της αφήγησης, όπου το μοντάζ είναι μέρος του ντεκουπάζ δημιουργώντας εκπληκτικά διαφορετικά πλάνα που ο θεατής δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι πρόκειται για μία ταινία μονοπλάνου. Η ταινία ενσωματώνει όλη τη γνώση των κανόνων του μοντάζ, τη δράση και τη μη-δράση, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα του μοντάζ σε μια ταινία μονοπλάνου.

Το Βραβείο του Καλύτερου Κριτή αποφασίστηκε να δοθεί στην Tara Karajica. Η επιτροπή που αποτελείτο από τους ακαδημαϊκούς Marian Τutui (Ρουμανία), τη Gergana Doncheva (Βουλγαρία), την Ana Grgic (Κροατία) και τη Λυδία Παπαδημητρίου (UK, Ελλάδα) προέβη στην απόφαση αυτή σύμφωνα με το ακόλουθο σκεπτικό:

«Διαβάζοντας τις κριτικές από διάφορους θεατές, εντυπωσιαστήκαμε από την Tara Karajica, της οποίας τα σχόλια επιδεικνύουν μια ευρύτητα γνώσης όσον αφορά στις Κινηματογραφικές Σπουδές. Επιπλέον, δείχνει να κατέχει όλες τις πληροφορίες για τις πιο πρόσφατες ταινίες (τις φεστιβαλικές τους συμμετοχές, τα ονόματα των δημιουργών, ηθοποιών κτλ) και να δύναται προσδιορίσει τις κινηματογραφικές αναφορές και το ειδικό πλαίσιο υπό το οποίο δημιουργήθηκαν. Η Tara αποφεύγει τη δυαδική συλλογιστική της καλής-κακής παραγωγής, αντίθετα, παρουσιάζει μια εμβριθή ανάλυση της αφήγησης και του εικαστικού λεξιλογίου, όπως και του στυλ του δημιουργού.

Επί προσθέτως, η Tara Karajica αρθρώνει ξεκάθαρα και με ευφράδεια το σκεπτικό της στα Αγγλικά, καταφέρνοντας να πείσει τους αναγνώστες της να ενδιαφερθούν για την εκάστοτε ταινία, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για έναν/μία κριτικό/ερευνητή. Δίχως αμφιβολία, η Tara έχει πραγματικό ταλέντο στο γράψιμο εμπεριστατωμένων κειμένων πάνω στον κινηματογράφο.»

Η νικήτρια του Βραβείου, Tara Karajica, θα συμμετάσχει στο επόμενο Divan Film Festival στη Ρουμανία παρουσιάζοντας μία συλλογή από τις ταινίες του φετινού διαγωνισμού altcineAction!, όπως επίσης θα συμπεριληφθεί και ένα κείμενο της στο βιβλίο που θα εκδοθεί για τον βαλκανικό κινηματογράφο στα αγγλικά και στα ρουμάνικα.

Όλες οι ταινίες που συμμετείχαν στο φεστιβάλ θα συνεχίσουν να βρίσκονται online στην ηλεκτρονική διεύθυνση του φεστιβάλ: www.oltcineaction.com, όπου μπορεί κανείς να δει και τις βαθμολογίες και τις κριτικές του κοινού.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: