Νορβηγία (2014) του Γιάννη Βεσλεμέ : 4 μεταμεσονύχτιες προβολές στο Άστυ τον Ιανουάριο | παρουσίαση-trailer-κριτικές

norvigia poster

Βραβείο FIPRESCI, Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα, 55ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

East of the West Competition, Karlovy Vary

Fantastic Fest, Austin

Sitges International Film Festival

Stockholm International Film Festival

Beyond Fest, Los Angeles

Μια φρέσκια προσέγγιση στο βαμπιρικό είδος που θa κάνει ακόμα και την πιο ψυχρή καρδιά να χορέψει. Austinchronicle.com

Η ταινία είναι υπέροχα παράξενη σε ύφος και ρυθμό, και σηματοδοτεί την άφιξη ενός ταλαντούχου χειροτέχνη που σίγουρα θα σκεφτεί ακόμα πιο φανταστικά πράγματα τα επόμενα χρόνια. Twitchfilm.com

H Νορβηγία είναι ένα ψυχεδελικό θέαμα που θυμίζει Michel Gondry, αν αυτός γύριζε το δικό του βαμπιρικό θρίλερ, όπου οι βρικόλακες αγαπούν τα ρέιβ…είναι η πιο πρωτότυπη κωμωδία τρόμου που έχουμε δει εδώ και χρόνια. Wegotthiscovered.com

Εξαιρετικά διασκεδαστική και απρόσμενα τρυφερή ταινία «είδους». Εφημερίδα Συντακτών

Φτιαγμένο με μια αγνή και ανόθευτη αγάπη για όλα του τα συστατικά, η οποία περνάει ατόφια στον θεατή, το «Norway» είναι προορισμένο να γίνει το instant cult της ελληνικής κινηματογραφίας. Jumpingfish.gr

Ρομαντική μέχρι το μεδούλι και εικαστικά απαστράπτουσα, η «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ είναι μια new wave φαντασμαγορία. Flix.gr

O Γιάννης Βεσλεμές ανταποκρίνεται με αυθορμητισμό, με παιχνιδιάρικη διάθεση, με άκρως λειτουργική σκηνογραφική αντίληψη και με μια σχεδόν εφηβική φαντασία. Cinemag.gr

Νορβηγία

Η Νορβηγία κατεβαίνει στη Μεσόγειο

norvigia 01

Η Νορβηγία είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη και μουσικοσυνθέτη Γιάννη Βεσλεμέ, γνωστού ως Felizol. Ιδιότυπη και χειροποίητη, απολαυστική και αταξινόμητη, διαδραματίζεται στην Αθήνα της δεκαετίας του ’80, εμπνέεται από τη new wave ελληνική σκηνή της ίδιας δεκαετίας (το τραγούδι Η Νορβηγία Κατεβαίνει στη Μεσόγειο των Χωρίς Περιδέραιο χαρακτηριστικό δείγμα), ξεναγεί τον θεατή στον φανταστικό μικρόκοσμο του δημιουργού της και βρίθει pop αναφορών.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο σαρωτικός Βαγγέλης Μουρίκης, ο οποίος συνοδεύεται από τη μοιραία παρουσία της Αλεξίας Καλτσίκη, αλλά και τον Νορβηγό Daniel Bolda, τον Μάρκο Λεζέ, τον Βασίλης Καμίτση, τον Γιάννη Μποτσαντζόγλου και την υπέροχη Σόφη Ζαννίνου.

Με κεντρικό χαρακτήρα τον Ζανό, έναν βρικόλακα που απεχθάνεται το φως, η ταινία θα προβάλλεται μετά τα μεσάνυχτα, στον κινηματογράφο Άστυ, το μήνα Ιανουάριο. Όταν η νύχτα θα πέσει στην πόλη, ο Ζανό θα χορεύει στη μεγάλη οθόνη.

Σύνοψη:

1984. Ο Ζανό (Βαγγέλης Μουρίκης) φτάνει πρώτη φορά στην πόλη. Φωτοφοβικός, βρικόλακας, δεινός χορευτής, καίγεται, σκορπίζεται, χαραμίζεται σε μια Αθήνα που δεν υπάρχει σε κανέναν χάρτη. Και το μόνο που θέλει είναι ένα «ζεστό κορίτσι». Στη Ντίσκο Ζαρντόζ, ένα καταγώγιο, άντρο παρανόμων, συναντά την πόρνη Αλίκη (Αλεξία Καλτσίκη) και τον Νορβηγό ντίλερ Πήτερ (Daniel Bolda). Μαζί τους αναλαμβάνει μια ύποπτη δουλειά που τον οδηγεί στο βουνό της Πάρνηθας, στα έγκατα της γης, στο βασίλειο του Μαθουσάλα.

Διάρκεια: 74’

Σημείωμα σκηνοθέτη

Ο Ζανό είναι βαμπίρ. Ένας Έλληνας βρικόλακας που χορεύει για να ζει, πίνει αίμα για να επιβιώνει. Η καρδιά του είναι παγωμένη αλλά αυτός είναι πυρακτωμένος σαν το κέντρο της γης. Καίγεται κάθε βράδυ σαν να μην υπάρχει αύριο.

Η Νορβηγία είναι ένα τραγούδι για την παγωμένη χώρα που κατεβαίνει στη Μεσόγειο , ένας κόσμος που κινείται παράλληλα με τον δικός μας, ένας ρυθμός που αρνείται να σταματήσει .

Συντελεστές:

Πρωταγωνιστούν: Βαγγέλης Μουρίκης, Αλεξία Καλτσίκη, Ντάνιελ Μπόλντα, Μάρκος Λεζές, Σόφη Ζαννίνου, Βασίλης Καμμίτσης, Γιάννης Μποσταντζόγλου

Σενάριο/σκηνοθεσία: Γιάννης Βεσλεμές

Παραγωγοί: Γιώργος Τσούργιαννης, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος

Συμπαραγωγοί: Ελένη Μπερντέ, Γιάννης Βεσλεμές

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χρήστος Καραμάνης, Μοντάζ: Γιάννης Χαλκιαδάκης, Σκηνογραφία: Γιάννης Βεσλεμές, Μουσική: Felizol, Ήχος: Δημήτρης Κανελλόπουλος, Περσεφόνη Μήλιου, Βάλια Τσέρου Μιξάζ: Κώστας Βαρυμποπιώτης, Κοστούμια: Άλκηστη Μάμαλη, Μακιγιάζ: Δώρα Νάζου, SFX: Γιώργος Αλαχούζος, Ρούλης Αλαχούζος, Μιχάλης Σαμιώτης, VFX: Φωκίωνας Ξένος, Ίωνας Κατρακάζος, Deepgreensea line production: logline

Μια παραγωγή της Horsefly Productions σε συμπαραγωγή με τη Faliro House Productions

και τις: ΝΕΡΙΤ, Marni Films, Logline, Deepgreensea, Tugo Tugo, 2|35, Κώστα Βαρυμποπιώτη

Με την στήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Νορβηγία OST – 6 d.o.g.s.

Ο Ζανό χορεύει για να…ζήσει. O Felizol, το μουσικό alter ego του σκηνοθέτη Γιάννη Βεσλεμέ, έφτιαξε ένα vintage σάουντρακ, χρησιμοποιώντας αναλογικά synthesizers και drum machines, τα οποία συνθέτουν το ηχητικό τοπίο της ταινίας.

Στις 3 Ιανουαρίου, ένα μεσημεριανό Tea Party στο six d.o.g.s που θα ξεκινήσει στις 14.00, παρουσία των πρωταγωνιστών Βαγγέλη Μουρίκη, Αλεξίας Καλτσίκη, Ντάνιελ Μπόλντα, καθώς και του Μάρκου Λεζέ, θα αποτελέσει τον ιδανικό προάγγελο της πρώτης μεταμεσονύχτιας προβολής της ταινίας. O Felizol στα decks θα παίξει αποκλειστικά soundtracks των 70s & 80s, και θα μας μεταφέρει ηχητικά στον κόσμο της ταινίας.

Στις 17 Ιανουαρίου οι Χωρίς Περιδέραιο, ένα από τα πιο μυστηριώδη συγκροτήματα της ελληνικής σκηνής του ’80 με frontman το Νίκο Αγγελή, θα δώσουν μία από τις εξαιρετικά σπάνιες συναυλίες τους στις 21.30 το βράδυ στο Gig Space του six d.o.g.s. Οι Χωρίς Περιδέραιο κυκλοφόρησαν ένα και μοναδικό LP το 1985 με τίτλο Χορός Για Μουσική.

Στις 29 Ιανουαρίου στις 22.00 το βράδυ η δισκογραφική six d.o.g.s records και η Νορβηγία θα γιορτάσουν την κυκλοφορία του σάουντρακ της ταινίας σε ψηφιακή μορφή (λίγο μετά θα ακολουθήσει και η έκδοση σε βινύλιο), με ένα χαρακτηριστικά ξεσηκωτικό live & DJ sets από τους Felizol & The Boy.

Γιάννης Βεσλεμές / Φιλμογραφία

Νορβηγία (color DCP 73 min 2014) (Horsefly / Faliro House / NΕΡΙΤ)

ΟΣΙΚΙ (color 35mm 14 min 2009) (Horsefly / EΡΤ)

Goal (color 35mm 25 min 2003) (Tugo Tugo / ΕΡΤ)

Φωταγωγός (color 35mm 14 min 2000) (Tugo Tugo / ΕΚΚ)

Τούγκο Τούγκο (b/w 16mm 14 min 1998) (Tugo Tugo)

Γιάννης Βεσλεμές / Επιλεγμένη Δισκογραφία

Felizol & The Boy / Like Cannibal Father Like Cannibal Son (Οptimo Music 2014)

Felizol / Πάρνηθα (Sportex Audio 2013)

Mary & The Boy – Felizol / Timemachine (Inner Ear Rec. 2009)

Felizol /Birthdays (Puzzlemusik 2009)

Μουσική Για Ταινίες (επιλεκτικά)

Τετάρτη 04.45 / Αλέξης Αλεξίου, 2014

Νορβηγία / Γιάννης Βεσλεμές , 2014

Η Αιώνια Επιστροφή Του Αντώνη Παρασκευά / Ελίνα Ψύκου, 2013

Ιστορία 52 / Αλέξης Αλεξίου, 2008

Από τη Feelgood στον κινηματογράφο Άστυ

4 μεταμεσονύχτιες προβολές: Σάββατο 03/01, 10/01, 17/01 και 24/01

[ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Νορβηγία (2014) του Γιάννη Βεσλεμέ || Κριτική: Γεωργία Ξανθάκου

norvigia 03

To ντεμπούτο του Γιάννη Βεσλεμέ (aka Felizol), μια ιστορία βρικολάκων στην Αθήνα των 80s. Επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι, Βραβείο Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Οι Βρικόλακες γίνονται οριακά αγαπημένοι χαρακτήρες των φεστιβάλ κινηματογράφου και αυτή η προσωπική τέχνη φέρει χαρακτηριστικά ενός μεταμοντέρνου είδους που συχνά κάνει χρήση της αίσθησης του χιούμορ.  (Περισσότερα)

Γιάννης Ζουμπουλάκης (Το Βήμα) – 0,5/5
…Ο Βεσλεμές έχει την αίσθηση του σινεμά και ξέρει να στήνει ενδιαφέροντα κάδρα. Δεν ξέρει όμως αν θέλει να κάνει κωμωδία, δράμα, παρωδία ή θρίλερ… (Περισσότερα)
Παναγιώτης Αχτσιόγλου (cine.gr) – 2/5
…το φιλμ χαρίζει ξεκαρδιστικές σκηνές στο πρώτο μισό της διάρκειάς του, χάνοντας σταδιακά την ευφυΐα της αρχικής προσέγγισης στο θέμα και αλλάζοντας απότομα πορεία προς ένα διαφορετικό, πιο σκεπτόμενο σινεμά που εμφανώς δεν του πάει… (Περισσότερα)

Άγγελος Πολύδωρος (myfilm.gr) – 2/5
…διαφαίνεται ότι υπάρχει κάποιο ταλέντο, που θέλει να βγει στην επιφάνεια, σαν ένα ηφαίστειο που είναι έτοιμο να εκραγεί… (Περισσότερα)

Έθνος
…Ομολογούμε πως μας απορρόφησε το υβρίδιο-χαβαλές, κι ας παραδίδεται το προσχηματικό σενάριο στο πλήρες παραλήρημα από ένα σημείο κι έπειτα… (Περισσότερα)

Αγγελική Στελλάκη (in.gr) – 2,5/5
…Ενδιαφέρουσα οπτική ματιά που αναδύει ηλεκτρισμό και παρακμή. Ωστόσο, τα σεναριακά ατοπήματα αφήνουν το εγχείρημα μετέωρο… (Περισσότερα)

Χρήστος Μήτσης (Αθηνόραμα) – 2/5
…μια μεταμοντέρνα, σατιρική αλλά και σοβαροφανώς αλληγορική διασκευή του βαμπιρικού μύθου… (Περισσότερα)
Μανώλης Κρανάκης (flix.gr) – 3/5
…Ρομαντική μέχρι το μεδούλι και εικαστικά απαστράπτουσα είναι μια new wave φαντασμαγορία για όλα όσα αξίζει να μας κρατάνε… πεθαμένους…. (Περισσότερα)

Δημήτρης Μπάμπας (cinephilia.gr)

…… Ταινία βυθισμένη στη βαμπιρική μυθολογία, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ είναι μια ιδιότυπη νοσταλγική μάτια στο αναλογικό σύμπαν της δεκαετίας του 80, αλλά και ένα έμμεσο σχόλιο για την κατάσταση του σήμερα.
Ένας ηδονοθήρας βρικόλακας καταφθάνει στην Αθήνα τη δεκαετία του 80 και αντικρίζει ένα σύμπαν παρακμής και διαφθοράς, μια αισθητική decadence. Περιφέρεται στις ντίσκο και τα καταγώγια, αναζητώντας εφήμερες απολαύσεις. Θα συναντήσει μια μυστηριώδη γυναίκα -στο ρόλο η Αλεξία Καλτσίκη, – και θα πιαστεί αιχμάλωτος στα δίκτυα της σκοτεινής σαγήνης της. Ενώ, λίγο αργότερα θα βρεθεί αντιμέτωπος με διλήμματα πρωτοφανή για βρικόλακες… (Περισσότερα)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Στον κινηματογράφο Άστυ για 4 μεταμεσονύχτιες προβολές: Σάββατο 3, 10, 17 και 24 Ιανουαρίου 2015

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Γιάννης Βεσλεμές:«Η «Νορβηγία» είναι μπάσταρδη, κυκλοθυμική, μεταρομαντική» 
Αντώνης Λαγαρίας – Εξώστης – 04/11/2014 Το πιο ιδιαίτερο τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι ίσως το Διεθνές Αγωνιστικό (International Competition – IC) τμήμα. Οι ταινίες του αποτελούν τις πρώτες ή δεύτερες δημιουργίες των νέων σκηνοθετών οι οποίοι είναι πολύ πιθανόν να καθορίσουν τις νέες τάσεις του κινηματογράφου και να απασχολήσουν το κοινό για πολλά χρόνια. Είναι μια ευκαιρία για διεθνή αναγνώριση στα πρώτα βήματά τους και πολλές φορές εκπλήσσουν καθώς φαίνονται αντάξιες των καλύτερων ταινιών πολλών διάσημων, “αναγνωρισμένων¨σκηνοθετών. Και ανάμεσα τους ξεχωρίζουν κάθε χρόνο οι, πολυαναμενόμενες πλέον, ελληνικές ταινίες του ΙC.
Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον σκηνοθέτη της μιας εκ των δύο ελληνικών ταινιών του διαγωνιστικού τμήματος. Η ταινία ονομάζεται “Νορβηγία” και ο δημιουργός της είναι ο Γιάννης Βεσλεμές. Δημιουργός καθώς υπογράφει όχι μόνο τη σκηνοθεσία αλλά επίσης το σενάριο και την μουσική της ταινίας.
Ο Γιάννης Βεσλεμές έχει δύο καλλιτεχνικές ιδιότητες: είναι σκηνοθέτης και μουσικοσυνθέτης. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 όπου και σπούδασε κινηματογράφο. Έχει σκηνοθετήσει τις μικρού μήκους ταινίες Tugo Tugo (1998), Φωταγωγός (2000), Goal (2003) και OSAKI (2009) οι οποίες έχουν προβληθεί σε ελληνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή φεστιβάλ. Επιπλέον έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ, διαφημιστικά σποτ και είναι συνιδρυτής της εταιρίας παραγωγών Tugo Tugo Productions. Δισκογραφεί και συνθέτει μουσική για ταινίες με το ψευδώνυμο Felizol. H Νορβηγία είναι η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους.Καταρχάς πείτε μας λίγα λόγια για την “Νορβηγία”. Τοποθετείτε ένα βρικόλακα στην Αθήνα του 1984. Οι θεατές αναμένουν μια κάπως σουρεαλιστική και ίσως νοσταλγική ταινία. Με ποια επίθετα θα την περιγράφατε; 
Μπάσταρδη, κυκλοθυμική, μεταρομαντική. Δεν θα’ λεγα σουρεαλιστική γιατί υπάρχει μια καθαρή ιστορία πίσω από αυτό το καλειδοσκοπικό σύμπαν. Ούτε νοσταλγική γιατί πέρα από το φετιχισμό με τη υποκουλτούρα της εποχής (80s) αυτή η δεκαετία δανείζει στην ταινία μια αίσθηση κοινωνικοπολιτικού χάους πολύ κοντινού στο τώρα.(Συνέχεια)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.