ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΡΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΥΜΑ (2007) του Τζέιμς Μάνγκολντ

3 10 TO YUMA GR POSTER

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΡΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΥΜΑ
3:10 TO YUMA
του Τζέιμς Μάνγκολντ

Υπόθεση: Ο Νταν Έβανς (Κρίστιαν Μπέιλ) είναι ένας τίμιος και νομοταγής πολίτης. Μετά τον εμφύλιο πόλεμο, στον οποίον συμμετείχε ως ελεύθερος σκοπευτής, ο Νταν επιστρέφει πίσω με ένα σακατεμένο πόδι, και με τη μικρή αποζημίωση που του δίνεται αποφασίζει να νοικιάσει ένα ράντζο στην Αριζόνα, όπου μετακομίζει μαζί με τη γυναίκα του Άλις και τους δυο γιούς του. Οι ελπίδες όμως για μια νέα αρχή εξανεμίζονται μπροστά στις σκληρές συνθήκες ζωής και την ανεξέλεγκτη διαφθορά της Δύσης. Μετά από μια περίοδο ξηρασίας, η γη του Νταν χερσεύει, το κοπάδι του αποδεκατίζεται και ο ίδιος βυθίζεται στα χρέη, οδηγώντας την οικογένειά του στα όρια της πείνας. Στο μεταξύ ο ιδιοκτήτης του ράντζου, αναγνωρίζοντας τις προοπτικές του νέου σιδηρόδρομου, προσπαθεί να ξεφορτωθεί τους Έβανς. Ο Νταν συνεχίζει να παλεύει με τη γη του, ελπίζοντας ότι η τύχη του θα γυρίσει, αλλά με στεναχώρια συνειδητοποιεί πως ο 14χρονος γιος του Γουίλ (Λόγκαν Λέρμαν), του δείχνει ολοένα και λιγότερο σεβασμό. Γοητευμένος από τα μυθιστορήματα που περιγράφουν τις περιπέτειες των ληστών της Άγριας Δύσης, ο Γουίλ αντιμετωπίζει τον πατέρα του με όλο και μεγαλύτερη περιφρόνηση και στο τέλος, ακόμα και η γυναίκα του Άλις φτάνει να αμφιβάλει για τις αποφάσεις του. Όμως η μοίρα δίνει στο Νταν μια ευκαιρία, με τη σύλληψη του επικηρυγμένου Μπεν Γουέιντ (Ράσελ Κρόου), που είναι ένας ζωντανός θρύλος για την εποχή του: γεννημένος αρχηγός, με εξαιρετικές στρατηγικές ικανότητες, ο Γουέιντ και η συμμορία του έχουν θησαυρίσει με τις δεκάδες ληστείες τους στο Southern Pacific Railroad, αφήνοντας πίσω τους πολυάριθμους νεκρούς.

3-10-to-yuma-2007 02

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ

Σκηνοθεσία : ΤΖΕΪΜΣ ΜΑΝΓΚΟΛΝΤ
Σενάριο: Halsted Welles, Michael Brandt, Derek Haas, Elmore Leonard (short story)
Ηθοποιοί: ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ , ΓΚΡΕΤΣΕΝ ΜΟΛ , ΝΤΑΛΑΣ ΡΟΜΠΕΡΤΣ , ΜΠΕΝ ΦΟΣΤΕΡ , ΡΑΣΕΛ ΚΡΟΟΥ , ΑΛΑΝ ΤΟΥΝΤΑΙΚ , ΒΙΝΕΣΑ ΣΟ , ΛΟΓΚΑΝ ΛΕΡΜΑΝ , ΠΙΤΕΡ ΦΟΝΤΑ
Παραγωγή : Cathy Konrad
Εταιρείες Παραγωγής : Relativity Media, Tree Line Films
Μοντάζ : Michael McCusker
Διεύθυνση Φωτογραφίας : Phedon Papamichael
Καλλιτεχνική Διεύθυνση : Greg Berry
Μουσική : Marco Beltrami
Casting: Lisa Beach, Sarah Katzman
Σχεδιασμός Παραγωγής : Andrew Menzies
Σκηνικά : Jay Hart
Κοστούμια : Arianne Phillips
Χρονολογία παραγωγής : 2007
Χώρα παραγωγής : ΗΠΑ
Γλώσσα : ΑΓΓΛΙΚΑ
Διάρκεια : 117′
Εικόνα : ΕΓΧΡΩΜΗ
Είδος ταινίας : ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ
Ήχος : SDDS / DTS / Dolby Digital
Καταλληλότητα : Canada:13+ (Quebec) / Australia:MA / Norway:15 / South Korea:15 / Germany:16 / USA:R (certificate #43654) / Singapore:PG / Sweden:15 / UK:15 / Ireland:15A / Taiwan:R-12 / Finland:K-15 / Canada:14A (Alberta/British Columbia/Manitoba/Ontario)
Διανομή : AUDIO VISUAL

3-10-to-yuma-2007

Περισσότερα για την ταινία

συνέχεια υπόθεσης: Η σύλληψη του Γουέιντ είναι μόνο το πρώτο βήμα μέχρι να οδηγηθεί στη δικαιοσύνη, και σίγουρα το ευκολότερο. Από την ημέρα της κράτησής του στη μικρή πόλη του Μπίσμπι, οι φύλακές του κινδυνεύουν να δεχθούν ανά πάσα στιγμή επίθεση από τη συμμορία του Γουέιντ. Ο Γκρέισον Μπάτερφιλντ (Ντάλας Ρόμπερτς), αντιπρόσωπος της Southern Pacific Railroad, αναζητά εθελοντές για να ενισχύσουν επί πληρωμή τη συνοδεία του Γουέιντ από το Μπίσμπι μέχρι το Κοντένσιον, την πιο κοντινή πόλη με σιδηροδρομικό σταθμό. Μετά το τριήμερο αυτό ταξίδι, ο Γουέιντ θα επιβιβαστεί σε ειδικό βαγόνι ασφαλείας για να ταξιδέψει με τρένο από το Κοντένσιον μέχρι τη Γιούμα της Αριζόνα, ώστε να δικαστεί από το ομοσπονδιακό δικαστήριο.

Μπροστά στην προοπτική να σώσει το ράντζο και την οικογένειά του, ο Νταν αποφασίζει να ακολουθήσει τη συνοδεία. Αρχηγός της αποστολής είναι ο κυνηγός κεφαλών Μπάιρον Μακ Έλροϊ, ένας μισθοφόρος με άσβεστο μίσος για τον Γουέιντ. Την ομάδα συμπληρώνουν ο Τάκερ (Κέβιν Ντιούραντ), γνωστός φονιάς της περιοχής, και ο γιατρός Πότερ (Άλαν Τούντικ), ένας πράος κτηνίατρος. Ακόμα και αλυσοδεμένος όμως, ο Μπεν Γουέιντ αποτελεί θανάσιμη απειλή. Πίσω από τη γοητευτική εξωτερική εμφάνιση κρύβεται ένα κοφτερό μυαλό που ξέρει να εκμεταλλεύεται ακόμα και το παραμικρό ίχνος ανθρώπινης αδυναμίας, και δε χάνει ούτε μια ευκαιρία για να αποδράσει ή να εκδικηθεί. Κατά τη διάρκεια του τριήμερου ταξιδιού προς το Κοντένσιον, η συνοδεία θα αποκτήσει ένα απρόσκλητο νέο μέλος και ορισμένοι άντρες θα εγκαταλείψουν στην πορεία. Καθώς ο αριθμός τους μειώνεται, ο Νταν Έβανς ξαναβρίσκει τη δύναμη που πίστευε πως είχε χάσει και παλεύει για να ολοκληρώσει την αποστολή. Όσο πλησιάζει το τέλος, οι δύο άντρες με τις αντιδιαμετρικές ηθικές αξίες, αναμετρώνται και ανακαλύπτουν μια απρόσμενη συγγένεια. Η προσπάθεια του Νταν Έβανς να σώσει το ράντζο του γίνεται τελικά μια ευκαιρία να δικαιώσει τον εαυτό του, τόσο στα μάτια της οικογένειάς του όσο και στα δικά του, και να μάθει στο γιο του τη σημασία του να είσαι πραγματικός άντρας.

Η διαδρομή για την καταδίκη

Mετά το πολυσυζητημένο Walk The Line, ο σκηνοθέτης Τζέιμς Μάνγκολντ δίνει νέα πνοή στο κλασικό Αμερικάνικο γουέστερν με την ταινία 3:10 To Yuma. Ριμέικ του γνωστού γουέστερν του 1957, που είχε βασιστεί σε ένα διήγημα του Έλμορ Λέοναρντ, το 3:10 To Yuma συναντά δύο από τους καλύτερους σύγχρονους ηθοποιούς, τον βραβευμένο με Όσκαρ Ράσελ Κρόου και τον Κρίστιαν Μπέιλ, σε δύο εκ διαμέτρου αντίθετους ρόλους: αυτόν του φημισμένου παράνομου και αυτόν του τίμιου κτηνοτρόφου που προσφέρεται εθελοντικά να τον παραδώσει στη δικαιοσύνη. Μια καθαρή παραβολή πάνω στο καλό και το κακό, που μας μεταφέρει στη ζωή του μυθικού Φαρ Ουέστ, μέσα από τις εικόνες των προχειροφτιαγμένων πόλεών του και τις διαπλεκόμενες ιστορίες προσωπικών συμφερόντων που συνόδεψαν την κατασκευή του διηπειρωτικού σιδηροδρόμου. Συνδυάζοντας την έντονη δράση με τους αιχμηρούς χαρακτήρες, το κλασικό γουέστερν παίρνει νέα μορφή στα χέρια του Τζέιμς Μάνγκολντ.

ΕΝΑ ΔΙΗΓΗΜΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΤΑΙΝΙΕΣ

Το διήγημα «3:10 to Yuma» του Έλμορ Λέοναρντ, που δημοσιεύτηκε το 1953 στο Dime Western Magazine, δεν άργησε πολύ να βρει το δρόμο του προς τη μεγάλη οθόνη: τέσσερα χρόνια αργότερα, ο σκηνοθέτης Ντέλμερ Ντέιβις γύρισε την ομώνυμη ταινία, σε σενάριο Χάλστεντ Γουέλς. Ο Τζέιμς Μάνγκολντ ήταν μόνο 17 ετών όταν πρωτοείδε το γουέστερν του ’57, παρ’όλα αυτά τον σημάδεψε βαθιά: «Η ταινία βάζει μερικά πολύ σοβαρά ερωτήματα για την ηθική, το θάρρος, την τιμή και την οικογένεια. Οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες είναι ιδιαίτερα πολύπλοκοι και η υπόθεση θέτει τις βάσεις όχι μόνο για τις σκηνές δράσεις αλλά και για μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που σπάνια συναντάμε στα γουέστερν, όπως προκύπτει από τη στενή σχέση των δύο αντρών». Ο Μάνγκολντ είχε ήδη χρησιμοποιήσει στοιχεία από το 3:10 to Yuma σε προηγούμενη δουλειά του, και συγκεκριμένα στη δεύτερη ταινία του, το Cop Land (1997). Παρ’όλα αυτά, η ιδέα για το ριμέικ προέκυψε στο σκηνοθέτη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας του Identity (2002). «Σκέφτηκα ‘γιατί όχι?’. Κανείς δεν έχει ασχοληθεί με το γουέστερν την τελευταία δεκαετία, κι όμως είναι ένα από τα βασικά συστατικά του Αμερικάνικου κινηματογράφου». Η Κάθι Κόνραντ, που εδώ και χρόνια υπογράφει τις παραγωγές του Μάνγκολντ, ενθουσιάστηκε με την ιδέα: «Πιστεύω ότι οι θεατές συνδέονται με τους ήρωες που μοιάζουν με αληθινοί άνθρωποι. Και οι ήρωες στα γουέστερν δοκιμάζονται με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, αφού κανένα από τα προβλήματά τους δε λύνεται εύκολα, παρά μόνο εάν οι ίδιοι ψάξουν βαθιά μέσα στον ίδιο τους τον εαυτό».
Στο διάστημα όπου ο σκηνοθέτης έγραφε το Walk The Line, ο Μάνγκολντ και η Κόνραντ ζήτησαν από το δίδυμο Μάικλ Μπραντ και Ντέρεκ Χας να επιμεληθούν το αρχικό σενάριο του 3:10 to Yuma, διανθίζοντας το ταξίδι μεταξύ Μπίσμπι και Κοντένσιον με συγκεκριμένους προορισμούς (π.χ. την περιοχή των Απάτσι) αλλά και με νέους χαρακτήρες, όπως ο Μπάιρον Μακ Έλροϊ. Βλέποντας τον Γουέιντ σαν ιδανικό χαρακτήρα για να εξερευνήσει το θέμα του ήρωα αλλά και του αντιήρωα, ο σκηνοθέτης επέλεξε επίσης να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στο ρόλο του 14χρονου Γουίλ Έβανς. «Ανάμεσα στον Νταν, τον Γουέιντ και τον Γουίλ δημιουργείται ένα σχεδόν ερωτικό τρίγωνο, με τους δύο άντρες να ανταγωνίζονται για την εύνοια του μικρού αγοριού. Ο Γουίλ βοηθά στο να διερευνηθούν άλλες πλευρές της πραγματικότητας, όπως η πατρότητα, η προσφορά, η σχέση ανάμεσα στην τήρηση των νόμων και την ακραία ζωή του Γουέιντ»

3-10-to-yuma-2007 01

CASTING ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ

Βασικό μέλημα του Μάνγκολντ ήταν να βρει τους ηθοποιούς που θα παρέπεμπαν στους ήρωες και τους «κακούς» του κλασικού γουέστερν. «Ήταν σημαντικό να περάσουμε αυτή την αίσθηση του ανδρισμού, της δύναμης και της ικανότητας που χαρακτηριστικά συναντάμε στα γουέστερν» παρατηρεί ο σκηνοθέτης. Με αυτά τα δεδομένα, η επιλογή του βραβευμένου με Όσκαρ Ράσελ Κρόου για το ρόλο του Μπεν Γουέιντ φαίνεται μάλλον αυτονόητη. «Από την αρχή, όταν αναφερόμασταν στον Γουέιντ, σκεφτόμασταν τον Ράσελ. Με την ερμηνεία του περνάει μια καθαρή, ανδρική δέσμευση προς το ρόλο», λέει ο Μάνγκολντ. Ο Κρόου από την πλευρά του, δεν δυσκολεύτηκε να δεχθεί την πρόταση: «Πάντα ήθελα να δουλέψω με τον Τζιμ, κι επίσης ο χαρακτήρας του Μπεν Γουέιντ έχει μια ενέργεια που μου ταιριάζει». Για το ρόλο του Νταν Έβανς από την άλλη, ο Μάνγκολντ έψαχνε ένα τελείως διαφορετικό πρότυπο ηθοποιού: «Ο Νταν ζει μια αποτραβηγμένη ζωή, κουτσαίνοντας ανάμεσα στα εμπόδια που ξεφυτρώνουν μπροστά του. Κι εκεί χρειαζόταν η ιδιαίτερη δύναμη που διαθέτει ο Κρίστιαν, αυτή η ένταση αλλά και η ακεραιότητα που ακτινοβολεί από τα μάτια του. Νομίζω ότι αποδίδει αυτόν τον ευγενικό χαρακτήρα ενός ανθρώπου με τον οποίον μπορείς να ταυτιστείς». Ο θρυλικός Πίτερ Φόντα ήρθε να συμπληρώσει το καστ, στο ρόλο του κυνηγού κεφαλών Μπάιρον Μακ Έλροϊ, που δείχνει να αντιπαθεί βαθιά τον Γουέιντ. «Πιστεύω ότι πρόκειται για τις δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος», σχολιάζει ο Φόντα, αναλύοντας τους χαρακτήρες. «Είναι και οι δυο τους δολοφόνοι, μόνο που ο ένας δουλεύει για το νόμο και ο άλλος για τον εαυτό του, προσπαθώντας να αποσπάσει τα περισσότερα δυνατά λάφυρα από τον σιδηρόδρομο». Με αυτό το μοναδικό τρίο ηθοποιών στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, εύκολα βρέθηκαν και οι υπόλοιποι χαρακτήρες: ο Μπεν Φόστερ στο ρόλο του έμπιστου του Γουέιντ, Τσάρλι Πρινς, η Γκρέτσεν Μολ ως Άλις Έβανς, ο Λόγκαν Λέρμαν στο ρόλο του μικρού Γουίλ και μαζί τους οι Ντάλας Ρόμπερτς, Άλαν Τούντικ, Κέβιν Ντιούραντ, Βανέσα Σο.

Η παραγωγή ξεκίνησε στις 23 Οκτωβρίου 2006 στο Νέο Μεξικό και κράτησε μέχρι τις 26 Ιανουαρίου 2007. Πρόκειται για την τρίτη ταινία του Μάνγκολντ μαζί με τον Διευθυντή Φωτογραφίας Φέντον Παπαμάικλ, μετά τα Walk The Line και Identity. Τον σχεδιασμό της παραγωγής επιμελήθηκε ο Άντριου Μένζι και τα κοστούμια η στενή συνεργάτης των Μάνγκολντ και Κόνραντ, Άριαν Φίλιπς.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΤΖΕΪΜΣ ΜΑΝΓΚΟΛΝΤ

Με έξι μεγάλου μήκους ταινίες στο ενεργητικό του, ανάμεσα στις οποίες τα περίφημα Walk The Line, Heavy και Girl, Interrupted, ο Τζέιμς Μάνγκολντ έχει γίνει γνωστός για την ικανότητά του να ελίσσεται σε μια μεγάλα γκάμα κινηματογραφικών ειδών, επιλέγοντας δυνατές θεματολογίες, αληθινούς χαρακτήρες, εξαιρετικές ερμηνείες και μια ιδιαίτερη αισθητική που ενοποιεί όλο του το έργο.
Γιος γνωστών ζωγράφων, ο Τζέιμς Μάνγκολντ σπούδασε αρχικά στο California Institute of the Arts και στη συνέχεια στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια, κοντά στον βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη Μίλος Φόρμαν. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ξεκίνησε να γράφει το σενάριο της ταινίας Heavy, η οποία στη συνέχεια βραβεύτηκε με Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Sundance το 1996 και εκπροσώπησε τις ΗΠΑ στο Φεστιβάλ των Καννών. Η δεύτερη ταινία του, το αστικό γουέστερν με τίτλο Cop Land και πρωταγωνιστές τους Συλβέστερ Σταλόουν, Χάρβεϊ Καϊτέλ και Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ακολουθήθηκε από το Girl, Interrupted, που χάρισε στην Αντζελίνα Τζολί το Όσκαρ και τη Χρυσή Σφαίρα Δεύτερου Γυναικείου Ρόλου. Ο Μάνγκολντ στη συνέχεια γύρισε τη ρομαντική κωμωδία Kate And Leopold με τη Μεγκ Ράιαν και τον Χιου Τζάκμαν, και το ανατρεπτικό θρίλερ Identity, με τους Τζον Κιούζακ και Ρέι Λιότα.

Η τελευταία ταινία του Μάνγκολντ, το Walk The Line, συνεπήρε σύσσωμο το κοινό αλλά και τους κριτικούς. Τόσο ο Γιόακιν Φίνιξ και η Ρις Γουίδεσρπουν, που υποδύονται το μουσικό ζευγάρι Τζόνι και Τζουν Κάρτερ Κας, όσο και η ίδια η ταινία βραβεύτηκαν με τις αντίστοιχες Χρυσές Σφαίρες. Το Walk The Line ήταν συνολικά υποψήφιο για 5 βραβεία Όσκαρ, χαρίζοντας τελικά το Όσκαρ Πρώτου Γυναικείου Ρόλου στη Γουίδερσπουν. Ο Μάνγκολντ και η παραγωγός του Κάθι Κόνραντ χρειάστηκαν σχεδόν μια δεκαετία για να ολοκληρώσουν την ταινία, με τη στενή βοήθεια των Τζον και Τζουν Κας μέχρι το θάνατό τους το 2003.

ΡΑΣΕΛ ΚΡΟΟΥ (Μπεν Γουέιντ)

Ο Ράσελ Κρόου δίκαια θεωρείται ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Γεννημένος στη Νέα Ζηλανδία, ξεκίνησε συμμετέχοντας σε Αυστραλέζικες ταινίες, ανάμεσα στις οποίες και το αμφιλεγόμενο Romper Stomper που τον ανέδειξε για πρώτη φορά σε ολόκληρο τον κόσμο. Επί τρεις συνεχόμενες χρονιές ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Πρώτου Ανδρικού Ρόλου με τις ταινίες The Insider (2000), Gladiator (2001) και A Beautiful Mind (2002), κατακτώντας το πολυπόθητο αγαλματίδιο με την ερμηνεία του ως μονομάχος στο Gladiator του Ρίντλεϊ Σκοτ. Στην ταινία A Beautiful Mind του Ρον Χάουαρντ, ο Ράσελ Κρόου υποδύθηκε εκπληκτικά τον ιδιοφυή Τζον Φορμπς Νας, κερδίζοντας την τρίτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ και μια σειρά διακρίσεων ως καλύτερος ηθοποιός στις Χρυσές Σφαίρες, το Broadcast Film Critics Association, το Screen Actors Guild, τα BAFTA και άλλες ενώσεις κριτικών. Με το Insider, o Κρόου εξασφάλισε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ και σάρωσε τα βραβεία (Los Angeles Film Critics, Broadcast Film Critics, National Society of Film Critics και National Board of Review, καθώς τρεις υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα, βραβείο BAFTA και βραβείο Screen Actors Guild). Πριν από αυτές τις αδιαμφισβήτητες διακρίσεις, είχε εμφανιστεί στο L.A. Confidential, στο Mystery, Alaska του Τζέι Ρόουτς και στο Proof Of Life, δίπλα στη Μεγκ Ράιαν. Το ντεμπούτο του στον Αμερικάνικο κινηματογράφο έγινε με το γουέστερν The Quick And The Dead, κοντά στους Τζιν Χάκμαν και Σάρον Στόουν. Ακολούθησε το Virtuosity με τον Μόργκαν Φρίμαν και μια μεγάλη σειρά ταινιών όπως οι: Heaven’s Burning, Breaking Up, Rough Magic, The Sum Of Us, For The Moment, Love In Limbo, The Silver Brumby, The Efficiency Expert και Prisoners Of The Sun.
Πρόσφατα τον είδαμε μαζί με τον Ντένζελ Γουάσινγκτον στο American Gangster του Ρίντλεϊ Σκοτ, ενώ πριν από αυτό είχαν προηγηθεί το A Good Year και το Cinderella Man, η δεύτερη συνεργασία του με τον Ρον Χάουαρντ.

ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ (Νταν Έβανς)

Γεννημένος στην Ουαλία, ο Κρίστιαν Μπέιλ μεγάλωσε στην Αγγλία και στη συνέχεια στην Αμερική. Μετά το κινηματογραφικό του ντεμπούτο στην επική πολεμική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ Empire of the Sun, ανέλαβε μια ευρεία γκάμα ρόλων σε ταινίες όπως οι: Henry V, The Portrait of a Lady, The Secret Agent, Metroland, Velvet Goldmine, All the Little Animals, American Psycho, Shaft, Captain Corelli’s Mandolin, Reign of Fire, Laurel Canyon, The Machinist, Batman Begins, The New World, The Prestige και Harsh Times. Πρόσφατα τον απολαύσαμε στο Rescue Dawn του Βέρνερ Χέρτζογκ και στο I’m Not There του Τοντ Χέινς, ενώ αυτόν τον καιρό συμμετέχει στα γυρίσματα της νέας ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν Dark Knight.

ΠΙΤΕΡ ΦΟΝΤΑ (Μπάιρον Μακ Έλροϊ)

Μετά το ρόλο του ως Κάπτεν Αμέρικα στο Easy Rider, ο Πίτερ Φόντα έγινε ένα πραγματικό σύμβολο του κινηματογράφου. Υποψήφιος δύο φορές για βραβείο Όσκαρ, ο Φόντα ξεκίνησε την καριέρα του στο Μπρόντγουεϊ το 1961, εισπράττοντας θερμές κριτικές και δύο σημαντικά θεατρικά βραβεία, και το 1963 μυήθηκε στον κινηματογράφο με τη ρομαντική ταινία Tammy And The Doctor και το πολεμικό έπος The Victors. Σύντομα ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον παραγωγό και σκηνοθέτη Ρότζερ Κόρμαν, αρχικά με το περίφημο Wild Angels όπου ο Φόντα υποδύεται τον βίαιο αρχηγό μιας ομάδας μηχανόβιων, και το 1967 με την ταινία The Trip. Η επόμενη κίνηση του Φόντα, όχι μόνο ως ηθοποιός αλλά και ως παραγωγός – σεναριογράφος, ήταν το αντισυμβατικό Easy Rider (1969), που του χάρισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου. Η φιλμογραφία του περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό ταινιών όπως: Outlaw Blues, Dirty Mary Crazy Larry, Race With The Devil, Lilith; Split Image, Two People, Love And A .45, Nadja, Grace Of My Heart, Escape From L.A., Bodies, Heat & Motion. Με την ερμηνεία του στο Ulee’s Gold του Βίκτορ Νιούνεζ το 1997 κατέκτησε κοινό και κριτικούς, κερδίζοντας παράλληλα μια Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού, το Βραβείο των New York Film Critics και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ. Αμέσως μετά κυκλοφόρησε την αυτοβιογραφία του «Don’t Tell Dad». Το 1999 πρωταγωνίστησε στο The Limey του Στίβεν Σόντερμπεργκ και στη συνέχεια στο Thomas And The Magic Railroad με τον Άλεκ Μπόλντουιν. Τελευταία τον είδαμε στις ταινίες Wild Hogs, Daredevil, Ocean’s Twelve και Cobrador In God We Trust ενώ σύντομα θα συμμετέχει στο αστυνομικό δράμα Japan.
Το 1971 ο Πίτερ Φόντα σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία The Hired Hand, ένα διακεκριμένο γουέστερν που έκανε και πάλι το ντεμπούτο του το 2001 στο Φεστιβάλ της Βενετίας, με νέες κόπιες. Έχει επίσης σκηνοθετήσει την ταινία επιστημονικής φαντασίας Idaho Transfer και το Wanda Nevada, στο οποίο συμπρωταγωνιστεί με τον πατέρα του, Χένρι Φόντα, και τη Μπρουκ Σιλντς.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: