Νυχτερινός Ανταποκριτής (Nightcrawler) του Νταν Γκίλροϊ (2014) | Αναλυτική Παρουσίαση, Trailer, Που Παίζεται, Συνοπτική Κριτική

Nightcrawler gr poster

με τους Τζέικ Τζίλενχαλ, Ρενέ Ρούσο, Μπιλ Πάξτον, Ριζ Άχμεντ

Υπόθεση:
Μέχρι πού θα έφτανες για το Αμερικανικό όνειρο; Ο Λου Μπλουμ (Τζέικ Τζίλενχαλ) ψάχνει απελπισμένος για δουλειά, ώσπου ανακαλύπτει τον “υπόγειο” και εφήμερο κόσμο του αστυνομικού ρεπορτάζ στο Λος Άντζελες. Θα συνεργαστεί με ένα τηλεοπτικό συνεργείο που καταγράφει ατυχήματα, πυρκαγιές και δολοφονίες, και θα γνωρίσει τη Νίνα (Ρενέ Ρούσο), μία βετεράνο στο “άθλημα”, η οποία θα τον βοηθήσει να γνωρίσει την επιτυχία. Αναζητώντας μανιωδώς “καυτές” ειδήσεις που θα απογειώσουν τα νούμερα τηλεθέασης, μετατρέπεται σε έναν αμφιβόλου ηθικής δημοσιογράφο που θα κάνει τα πάντα για την αποκλειστικότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ

Υποψήφια για Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου (Νταν Γκίλροϊ)
Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Α’ Ανδρικού Ρόλου (Δράμα) – Τζέικ Τζίλενχαλ
4 Υποψηφιότητες στα Βραβεία Bafta
Α’ Ανδρικού Ρόλου (Τζέικ Τζίλενχαλ)
Β’ Γυναικείου Ρόλου (Ρενέ Ρούσο)
Πρωτότυπου Σεναρίου (Νταν Γκίλροϊ)
Μοντάζ (Τζον Γκίλροϊ)
National Board of Review
Στην επίσημη λίστα με τις Καλύτερες Ταινίες του 2014
Independent Spirit Awards
Καλύτερο Σενάριο (Ντάν Γκίλροϊ)
Καλύτερη Πρώτη Ταινία (Νταν Γκίλροϊ, Τζένιφερ Κοξ, Τόνι Γκίλροϊ, Τζέικ Τζίλενχαλ, Ντέιβιντ Λάνκαστερ, Μισέλ Λίτβακ)

Nightcrawler 02

“Ξέρω ότι η σημερινή επαγγελματική κουλτούρα δεν έχει να κάνει πια με την πίστη και τη συνέπεια που έδειχνε κάποιος σε μια συγκεκριμένη δουλειά, όπως συνέβαινε στις προηγούμενες γενιές. Αυτό που πιστεύω κύριε, είναι ότι τα καλά πράγματα έρχονται σε αυτούς που πραγματικά δουλεύουν πολύ και ότι καλοί άνθρωποι σαν κι εσένα, οι οποίοι φθάνουν στην κορυφή, δεν έπεσαν εκεί από τον ουρανό. Το motto μου είναι το εξής: Αν θες να κερδίσεις το λαχείο, θα πρέπει να βγάλεις λεφτά για να μπορείς να αγοράσεις το λαχνό.»
– Λούις Μπλουμ, Νυχτερινός Ανταποκριτής

Nightcrawler 01

Ο «Νυχτερινός Ανταποκριτής» είναι ένα δυνατό θρίλερ με φόντο το νυχτερινό υπόκοσμο του Λος Άντζελες.
Ο Τζέικ Τζίλενχαλ πρωταγωνιστεί ως ο Λου Μπλουμ, ένας φιλόδοξος νέος που αναζητά απεγνωσμένα δουλειά και ανακαλύπτει τον αδυσώπητο κόσμο του εγκληματολογικού ρεπορτάζ. Θα γνωρίσει μια ομάδα από κινηματογραφικά συνεργεία που τραβούν πλάνα από τρακαρίσματα, φωτιές, φόνους και άλλες καταστροφές, και θα αποφασίσει να δοκιμάσει την τύχη του στην επικίνδυνη πραγματικότητα του nightcrawling, όπου η κάθε αστυνομική σειρήνα ισοδυναμεί με μια πιθανή αποκλειστικότητα και τα θύματα μετριούνται με δολάρια και δημοσιότητα.
Με τη βοήθεια της Νίνα (Ρενέ Ρούσο), μια παλαίμαχο των δελτίων ειδήσεων, ο Λου θα γίνει πρωταγωνιστής της δικής του ιστορίας, θολώνοντας το όριο μεταξύ παρατηρητή και συμμετέχοντα.
Ο «Νυχτερινός Ανταποκριτής» διεκδικεί το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για τον Νταν Γκιλρόι, ενώ ο Τζέικ Τζίλενχαλ ήταν υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Α’ Ανδρικού Ρόλου. Η ταινία είναι στις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς στην ετήσια και σημαντική λίστα του National Board of Review.

Nightcrawler 03

BACKSTAGE

Κάθε βράδυ ενώ η πόλη κοιμάται, μια ομάδα ανθρώπων με ετερόκλητους χαρακτήρες, διασχίζει τους δρόμους της με γρήγορα αυτοκίνητα και ακριβό τηλεοπτικό εξοπλισμό, παρακολουθώντας τις αστυνομικές συχνότητες, σε αναζήτηση ενός ακόμη καλού ρεπορτάζ. Αυτοί οι ανεξάρτητοι «κυνηγοί» ειδήσεων, γνωστοί ως νυχτερινοί ανταποκριτές, κυκλοφορούν στην πόλη περιμένοντας να καλύψουν ένα ατυχήματα, πυρκαγιές, δολοφονίες και άλλα ανάλογα περιστατικά με την ελπίδα να πουλήσουν τα πλάνα τους στα τηλεοπτικά δελτία των τοπικών καναλιών. Τρέχοντας από τη μία περιοχή στην άλλη, έχουν για οδηγό μια απλή εξίσωση, η οποία μετατρέπει το έγκλημα και τα θύματα σε δολάρια και σεντς.
Για το σεναριογράφο/σκηνοθέτη Νταν Γκίλροϊ, η νυχτερινή υποκουλτούρα αυτών των κυνηγών ειδήσεων ήταν το ιδανικό πλαίσιο για να τοποθετήσει τον βασικό χαρακτήρα του έργου, τον Λου Μπλουμ. Ο Λου είναι αντιμέτωπος με μια πραγματικότητα, στην οποία η πρόσληψη ως εκπαιδευόμενος συντάκτης και η αμοιβή με τον κατώτατο μισθό έχουν αντικαταστήσει το όνειρο για δουλειά πλήρους ωραρίου και καριέρα στα media. «Ποιές είναι οι ελπίδες για επαγγελματική αποκατάσταση για τη γενιά του Λου, όταν οι όποιες ευκαιρίες εξαφανίζονται εξαιτίας της παγκόσμιας επιβολής των πολύ χαμηλών μισθών;» αναρωτιέται ο Γκίλροϊ. O Λου ζει σε ένα κόσμο, όπου η κοινωνική ανισότητα συνεχώς αυξάνεται, με τις κλειστές πόρτες και την απόρριψη να κυριαρχούν. Αυτή είναι η πραγματικότητα για τον Λου και εκατομμύρια άλλους.
Δράττοντας την ευκαιρία να αποτυπώσει μια «φωτογραφία» αυτής της υποκουλτούρας του Λος Άντζελες, ο Γκίλροϊ χρησιμοποιεί τον βασικό του χαρακτήρα του ως καθρέφτη, στον οποίο αντανακλάται η εικόνα όλης της κοινωνίας. Η άνοδός του στο χώρο των τηλεοπτικών ειδήσεων είναι μια κλασική ιστορία επαγγελματικής επιτυχίας, με μία όμως σκοτεινή πινελιά: «Ξεκινάει με την ελπίδα να βρει μια δουλειά και καταλήγει να είναι ο ιδιοκτήτης μιας αναπτυσσόμενης εταιρείας. Είναι μια ιστορία με καλό τέλος για τον ήρωα μας, αλλά ένα πραγματικά εφιαλτικό φινάλε για την ίδια την κοινωνία», όπως τονίζει ο Γκίλροϊ. Αυτό που θέλει να υπογραμμίσει ο σκηνοθέτης της ταινίας, είναι ότι ο πραγματικός τρόμος δεν προέρχεται από τον ίδιο το Λου, αλλά από τον κόσμο που τον δημιούργησε και τον αντάμειψε στην πορεία.
Ο Λου είναι πάντα παρατηρητικός, μαθαίνει συνεχώς πράγματα, ρουφώντας σαν σφουγγάρι πληροφορίες από το περιβάλλον του. Αυτά είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν την ανθρώπινη φύση, όπως επίσης και η προσπάθειά των ατόμων να αναρριχηθούν επαγγελματικά και να χτίσουν συναισθηματικές σχέσεις. Αυτά τα στοιχεία, σε συνδυασμό με την μοναχικότητά του, κάνουν τον Λου πιο «ανθρώπινο».
Επηρεασμένος από την δυναμική του σεναρίου του Γκίλροϊ, ο Τζέϊκ Τζίλενχαλ, πρωταγωνιστεί στην ταινία, έχοντας παράλληλα και το ρόλο του παραγωγού. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της πρώτης τους συνάντησης, συμφώνησαν να συνεργαστούν στον τρόπο προσέγγισης του υλικού της ταινίας. « Ήταν πάντα πρόθεσή μου να δώσω την ευκαιρία στον Τζέϊκ να εξερευνήσει τα όρια του χαρακτήρα του. Είναι ένα τόσο εξαιρετικό ταλέντο που δεν ήθελα να περιορίσω τα δημιουργικά ένστικτά του.»

Nightcrawler 05

NINA: Ο ΚΑΡΧΑΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η κάθοδος του Λου στον κόσμο των νυχτερινών ανταποκριτών γίνεται με τη βοήθεια της Νίνα, την οποία ερμηνεύει η Ρενέ Ρούσο, γνωστή για τη συμμετοχή της στις ταινίες «The Thomas Crown Affair» και «Get Shorty». «Η Νίνα είναι βετεράνος των δελτίων ειδήσεων, με θητεία 3 δεκαετιών στην τηλεόραση» λέει ο Γκίλροϊ. «Είναι μία γυναίκα στα 50, σκληραγωγημένη αλλά όμορφη, η οποία ξεκίνησε την καριέρα της μπροστά από την κάμερα αλλά πλέον – αφού κατάφερε να επιβιώσει – έγινε πλέον η ‘Μαντάμ’ του οίκου ανοχής.»
Ο Γκίλροϊ έγραψε το ρόλο για τη Ρούσο, η οποία είναι σύζυγος του, γιατί όπως λέει ο ίδιος ήξερε ότι έχει την εκπληκτική ικανότητα να ερμηνεύσει με επιφανειακή σκληράδα αλλά και εσωτερική ευαισθησία, στοιχεία που είναι κρίσιμα για τον χαρακτήρα.

Ο ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ

Πέρασαν πάνω από 70 άτομα από κάστινγκ πριν καταλήξουν οι παραγωγοί της ταινίας στον Ριζ Άχμεντ, τον Βρετανό με Πακιστανικές ρίζες, ο οποίος ερμηνεύει έναν άστεγο που ψάχνει απελπισμένα για δουλειά. Για να διερευνήσει το εύρος του χαρακτήρα του, ο Ριζ πέρασε αρκετό καιρό μαζί με νεαρούς άστεγους στο Λος Άντζελες. «Ο Ρικ, ο χαρακτήρας που υποδύομαι, είχε πολύ σκληρή ζωή και είχε να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα. Έρχεται κοντά στον Λου, επειδή τον βλέπει ως μέντορα και προστάτη του» λέει ο Αχμέντ.
«Ο Ρικ είναι ένα αξιοπρεπές άτομο, αλλά έχει επηρεαστεί τόσο από τις δυσκολίες της ζωής, που ενεργεί αντίθετα με το ένστικτό του» λέει ο Γκίλροϊ. «Όπως και οι υπόλοιποι χαρακτήρες στην ταινία, ο Ρικ κινείται μέσα σε ένα θανάσιμο κόσμο, με κάθε είδους παράνομες συναλλαγές. Τα όρια καταπατώνται και οι συμμετέχοντες πρέπει να πληρώσουν το τίμημα.»

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΗΝΕΣ ΔΡΑΣΗΣ

Ο φρενήρης ρυθμός με τον οποίο κυνηγούν οι πρωταγωνιστές την επόμενη καυτή είδηση, δημιουργεί σκηνές με μεγάλη ταχύτητα και ένταση. Για την επιτυχία τους, ο Γκίλροϊ δίνει τα εύσημα στους συνεργάτες του, οι οποίοι κατάφεραν να δώσουν μια ρεαλιστική αληθοφάνεια σε αυτές τις σκηνές. Ο Σμιθ βασίστηκε στη βοήθεια μιας ιδιαίτερα έμπειρης ομάδας κασκαντέρ, οι οποίοι ήταν καθοριστικοί για το τελικό αποτέλεσμα: «Μπορείς να σχεδιάζεις κάτι όσο θέλεις» λέει ο Γκίλροϊ. «Όταν έχεις όμως τρία αυτοκίνητα να τρέχουν με 150 χλμ. την ώρα, στη λεωφόρο Βεντούρα του Λος Άντζελες, με στόχο να συγκρουστούν, νομίζεις ότι ξέρεις που πρόκειται να προσγειωθούν μετά την σύγκρουση. Αλλά κάνεις λάθος. Ήταν πραγματικά απίθανο να παρακολουθώ τον Μάικ να συντονίζει όλη αυτή τη δουλειά.»
Ο Γκίλροϊ και η ομάδα του γύρισαν το «Νυχτερινό ανταποκριτή» στους δρόμους του Λος Άντζελες, αξιοποιώντας στην ουσία μόνο τις ώρες από τα μεσάνυχτα μέχρις τις 6 τα ξημερώματα. «Πιστεύω ότι το γύρισμα τη νύχτα μας βοήθησε να λειτουργήσουμε λίγο υποσυνείδητα», λέει ο Τζίλενχαλ. «Άρχισα να σκέφτομαι λιγότερο και άφησα τα συναισθήματά μου να με καθοδηγούν. Πιστεύω βαθιά ότι η συναισθηματική σου κατάσταση και οτιδήποτε βιώνεις ή συμβαίνει κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αντικατοπρίζονται σε κάθε πλάνο που βλέπουμε στην οθόνη» συμπληρώνει.

ΖΗΤΗΜΑ ΗΘΙΚΗΣ

Ο «Νυχτερινός ανταποκριτής» σκιαγραφεί το πορτραίτο του Λου ως μέρος ενός συστήματος ζήτησης – προσφοράς, στο οποίο οι τοπικοί τηλεοπτικοί ειδησεογραφικοί σταθμοί αναζητούν ρεπορτάζ με εγκλήματα και αίμα για να ανεβάζουν την τηλεθέαση τους. «Πουλάς φόβο για να κρατήσεις ψηλά τα νούμερα, αυτή είναι η βασική ιδέα» λέει ο Γκίλροϊ. Η ταινία ωστόσο αντιστέκεται στον πειρασμό να πάρει θέση και να στρέψει το δάχτυλο στους υπαιτίους αυτής της κατάστασης. «Προσπαθήσαμε να μείνουμε κινηματογραφικά ουδέτεροι» λέει ο Γκίλροϊ. « Ποτέ δεν υπογραμμίσαμε κάποια συγκεκριμένη άποψη από ηθικής πλευράς. Η ταινία ελπίζουμε ότι θα πει διαφορετικά πράγματα σε κάθε άνθρωπο. Ο στόχος είναι οι θεατές να αναγνωρίσουν ένα μέρος του εαυτού τους στον Λου και στον κόσμο μέσα στον οποίο κινείται».

Nightcrawler 06

Συνοπτική κριτική (Αθηνόραμα Χρήστος Μήτσης)
Υποψήφιο για Όσκαρ (σεναρίου) και Χρυσή Σφαίρα (α΄ αντρικού ρόλου για έναν απολαυστικά μακιαβελικό Τζέικ Τζίλεγχαλ), ατμοσφαιρικό και καλοστημένο θρίλερ, το οποίο καταγγέλλει με χολιγουντιανή χοντροκοπιά τον αδηφάγο κόσμο των mass media.

Πού παίζεται

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΧΑΡΝΩΝ
Αελλώ Cinemax-Cyta
Πατησίων 140
2108259974-5
€ 7,00. Παιδ. φοιτ., άνεργοι & άνω των 65 € 6,00. Γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 5,50. Είσ. (για δύο άτομα και άνω) για παιδικές μεταγλ. ταινίες € 5,00 (2D), € 6,00 (3D). 3D προβολές: € 10,50, παιδ.-φοιτ. € 9,00. Κάθε Τετ. & Πέμ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο. Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και http://www.cinemax.gr
Αίθουσα 1 Πέμ. & Τετ. 23.15
Αίθουσα 4 Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.30
ΜΑΡΟΥΣΙ – ΚHΦΙΣΙΑ
Odeon Kosmopolis Μαρούσι
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού)
DTS/DOLBY DIGITAL
€ 7,50, 3D προβολές € 10. Μέλη του club Cineφίλοι, παιδικό & φοιτ. € 6,50, προβολές 3D € 9,00.
Αίθουσα 8 Vodafone Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.40
Village 15 Cinemas @ The Mall
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι
Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).
€ 7,00, φοιτ. € 5 (Δευτ., Τρ.). Προβολές 3D : € 12,00, φοιτ., παιδ., στρατιωτικό € 11,00.
Αίθουσα 11 Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.45/ 00.20
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
Village Shopping And More
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη
Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).
€ 7,00, φοιτ. € 5 (Δευτ., Τρ.) Προβολές 3D : € 12,00, φοιτ., παιδ., στρατιωτικό € 11,00.
Αίθουσα 13 Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.15/ 23.45
Δημ. Κιν. Σινεάκ
Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς
2104225653
DOLBY
Δευτ. € 5,00. Τρ., Τετ. € 6,00. Πέμ.-Κυρ. € 7,50, ΑΜΕΑ € 5,00, φοιτ. & άνεργοι, πολύτεκνοι € 6,00.
Πέμ.-Τετ.: 19.50/ 22.10
Ν. ΚΟΣΜΟΣ – ΦΙΞ – Ν. ΣΜΥΡΝΗ – Π. ΦΑΛΗΡΟ
Σπόρτιγκ Digital Cinema
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη
2109313360
€ 7,50, φοιτ. & άνω των 65 €6,50. Κάθε Τετ. € 5,00.
Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
Odeon Starcity – Λ. Συγγρού
Λεωφ. Συγγρού 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος
DTS/DOLBY DIGITAL
€ 7,50, 3D προβολές € 10. Μέλη του club Cineφίλοι, παιδικό & φοιτ. € 6,50, προβολές 3D € 9,00.
Vodafone Αιθουσα 7 Πέμ.-Τετ.: 20.40/ 23.10
ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ
Αθήναιον Cinepolis
Ζησιμοπούλου 7 & Α. Μεταξά, Γλυφάδα
211-211-2222, 2109681757
Δευτ., Τρ. & Πέμ. € 7,00. Παρ.- Κυρ. € 7,50. Προβολές 3D: € 10,00. Κάθε Τετ. γεν. είσ. € 4,50, 3D € 5,50. Καθημ. έως 18.30 € 6,50. Για άτομα άνω των 60 & παιδιά κάτω των 12 & μαθητ.-φοιτ. γεν. είσ. € 6,50, 3D € 8,50.
Αίθουσα 4 Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 22.40
ΔΑΦΝΗ – ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Νανά Cinemax-Cyta
Λ. Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης)
2109703158, 2109706865
€ 7,00. Παιδ. φοιτ., άνεργοι & άνω των 65 € 6,00. Γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 5,50. Είσ. (για δύο άτομα και άνω) για παιδικές μεταγλ. ταινίες € 5,00 (2D), € 6,00 (3D). 3D προβολές: € 10,50, παιδ.-φοιτ. € 9,00. Κάθε Τετ. & Πέμ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο. Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και http://www.cinemax.gr
Αίθουσα 5 Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 21.45, Σάβ., Κυρ. 21.45
Αίθουσα 6 Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.00

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: