Ο Γιάννης Βούρος φεύγει, ο Γιάννης Αναστασάκης έρχεται || Γ. Αναστασάκης: «Νιώθω υποχρεωμένος να ανταποκριθώ στη μεγάλη ευθύνη»

anastasakis

ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ

19.08.2015, 12:15

Ο Γιάννης Βούρος φεύγει, ο Γιάννης Αναστασάκης έρχεται και αναλαμβάνει καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Ο Θεσσαλονικιός σκηνοθέτης και ηθοποιός στις πρώτες του δηλώσεις και αποδεχόμενος την πρόταση που του έγινε, δηλώνει έτοιμος να αναλάβει τα νέα του καθήκοντα.

Αναλυτικά, ο Γιάννης Αναστασάκης ως καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, τονίζει:

«Η απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού κ. Νίκου Ξυδάκη να μου αναθέσει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του ΚΘΒΕ σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή για το Θέατρο και τη χώρα μού δίνει δύναμη και με περιποιεί τιμή.
Είμαι Θεσσαλονικιός, σπούδασα θέατρο στη Σχολή του Κρατικού και νιώθω υποχρεωμένος να ανταποκριθώ μ’ όλες μου τις δυνάμεις στη μεγάλη ευθύνη. Επιπλέον, έχω τη διαβεβαίωση του Υπουργού πως θα σταθεί αρωγός στις προσπάθειές μου και τη χαρά να έχω δίπλα μου, ως Αναπληρώτρια Διευθύντρια, τη φίλη, συνεργάτιδα και συνάδελφο Μαρία Τσιμά.
Οπότε, δεν έχω να σκεφτώ πολλά. Αν όχι τώρα, πότε;
Ξαναδιαβάζω, λοιπόν, τους στίχους του Ελύτη, επιστρέφω στο γενέθλιο τόπο και πιάνω δουλειά: »Πολύ δε θέλει ο κόσμος. Ένα κάτι Ελάχιστο.
Σαν τη στραβοτιμονιά πριν από το δυστύχημα.
Όμως ακριβώς προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Αρκετά λατρέψαμε τον κίνδυνο κι είναι καιρός να μας το ανταποδώσει».

Η αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια του ΚΘΒΕ, Μαρία Τσίμα, δήλωσε με τη σειρά της:

«Η δύσκολη συγκυρία που ζούμε είναι η πραγματικότητά μας.
Δούλεψα στο ΚΘΒΕ ως ηθοποιός και έζησα από μέσα τα προβλήματά του και την οικονομική δυσπραγία που το ταλανίζει.
Η ευκαιρία που μου δίνεται να βοηθήσω προς μια νέα κατεύθυνση μεγαλώνει ταυτόχρονα και την ευθύνη μου απέναντι στους ανθρώπους αυτού του μεγάλου και ιστορικού Θεάτρου αλλά και στο κοινό της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας. Θα προσπαθήσω να συμβάλλω ολόψυχα στην αντιμετώπιση των αντίξοων συνθηκών».

vouros_0

Μετά από εφτά μήνες παραίτησαν τον Βούρο

Ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης θα διορίσει στη θέση του Γιάννη Βούρου τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιάννη Αναστασάκη |

Ο Γιάννης Βούρος φεύγει, ο Γιάννης Αναστασάκης έρχεται. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ αποχωρεί από τη θέση του πριν λήξει η θητεία του, αποδεχόμενος το αίτημα του αν. υπουργού Πολιτισμού Νίκου Ξυδάκη.

Τη θέση του αναλαμβάνει ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Γιάννης Αναστασάκης.

«Σε λύση της συνεργασίας τους προχώρησαν το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και ο καλλιτεχνικός διευθυντής κ. Γιάννης Βούρος», μας ενημέρωσε το γραφείο Τύπου του YΠΠΟ. «Την παραίτηση που ο κ. Γιάννης Βούρος είχε υποβάλει από καιρού από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος αποδέχθηκε σήμερα ο αν. υπουργός Πολιτισμού κ. Νίκος Ξυδάκης. Ο υπουργός ευχαρίστησε τον κ. Βούρο για τις προσπάθειες που κατέβαλε να στηρίξει το έργο του ΚΘΒΕ και του ευχήθηκε καλή επιτυχία στα μελλοντικά του σχέδια. Σύντομα θα ανακοινωθεί το όνομα του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του οργανισμού».

Πράγματι, ο Γιάννης Βούρος είχε θέσει εδώ και εφτά μήνες την παραίτησή του στη διάθεση του αν. υπουργού, αλλά, όπως φαίνεται, σ’ αυτή την πολιτική συγκυρία ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να γίνει αποδεκτή…

Ο αντικαταστάτης του Γιάννη Βούρου είναι ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιάννης Αναστασάκης, ενώ αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια η ηθοποιός Μαρία Τσιμά.

Η αλήθεια είναι ότι η ηλεκτρική καρέκλα του καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΚΘΒΕ απαιτεί πολύ κουράγιο, γερό στομάχι και κάμποση τύχη. Γιατί για χρήμα, που θα εκταμιευτεί προς επίλυση καταστάσεων, δύσκολο να μιλήσουμε αυτή την εποχή.

Ηδη οι εργαζόμενοι, ηθοποιοί, τεχνικοί και διοικητικοί υπάλληλοι, παραμένουν απλήρωτοι τρεις μήνες και οδεύουν προς τον τέταρτο.

Η κατάσταση στο ΚΘΒΕ εδώ και καιρό είναι εκρηκτική. Τελευταίο επεισόδιο στις κινητοποιήσεις των ηθοποιών με αφορμή την παράσταση της «Ιφιγένειας στη χώρα των Ταύρων» στην Επίδαυρο ήταν η απαίτησή τους να διαβάσει ο Γιάννης Βούρος από την ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου κείμενο διαμαρτυρίας προς τον αν. υπουργό Πολιτισμού.

Ο Νίκος Ξυδάκης πάντως μαθαίνουμε ότι δεσμεύτηκε μέχρι το τέλος Αυγούστου να έχουν πληρωθεί ηθοποιοί και συντελεστές.

Όμως το ένα εκατομμύριο ευρώ, που υποτίθεται ότι θα δοθεί, δεν θα λύσει το πρόβλημα. Στο διάστημα αυτό παλιά και νέα χρέη αυξάνονται, αφού «διπλώνουν» οι οφειλές στο ΙΚΑ (παρ’ όλο που έχει γίνει διακανονισμός), οι μισθοδοσίες, συν τις αγωγές προμηθευτών.

Και, βέβαια, κάτι πρέπει να γίνει με την «κληρονομιά» που λέγεται διάλυση της Οπερας Θεσσαλονίκης, ένα δυσβάσταχτο χρέος που έχει μεταβιβαστεί στις πλάτες του Κρατικού Θεάτρου και μετακυλίεται σε κάθε καλλιτεχνική διεύθυνση, ύψους πάνω από ένα εκατομμύριο διακόσιες χιλιάδες ευρώ.

Τη Δευτέρα πληροφορούμαστε ότι ο Γιάννης Βούρος θα δώσει συνέντευξη Τύπου κάνοντας απολογισμό της θητείας του, τι παρέλαβε και τι παραδίδει.

Τι έχει κάνει ο νέος διευθυντής;

Ποιος είναι ο Γιάννης Αναστασάκης; Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1964. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στα Γιάννενα (1982-1986) και Θέατρο στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ (1986-1989). Ιδρυτικό μέλος της Θεατρικής Συντροφιάς Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΘΕΣΠΙ, 1983) και του Θεατρικού Οργανισμού «Στιγμή», η οποία επιχορηγήθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού το διάστημα 1996-2012.

Ως ηθοποιός εργάστηκε στο Θέατρο Στοά του Θ. Παπαγεωργίου («Ματωμένος γάμος» του Λόρκα, «Μήδεια», «Ρωμαίος κι Ιουλιέτα» του Μποστ), στο Εθνικό Θέατρο («Βολπόνε» του Μπ. Τζόνσον, «Δόνια Ροζίτα» του Λόρκα, «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, «Πέρσες» του Αισχύλου, «Ρομπέρτο Τσούκο» του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές, «Φορτουνάτος» του Μάρκου-Αντωνίου Φώσκολου), στο ΚΘΒΕ («Καραγκιόζης ο Μέγας» του Φώτου Πολίτη, «Ιππής» του Αριστοφάνη), στο θέατρο Πορεία («Το τυφλό σημείο» του Γιάννη Μαυριτσάκη), στο Φεστιβάλ Αθηνών («Ο Αρντεν από το Φέβερσαμ») και με την Ομάδα Κανιγούντα «Κύκλοι / Ιστορίες» του Ζοέλ Πομερά. Πρόσφατα συμμετείχε στην παράσταση «Ηρακλής – Oι 12 Αθλοι» μαζί με τον Σάκη Ρουβά.

Ανάμεσα στις παραστάσεις που έχει σκηνοθετήσει, πολλές με τη «Στιγμή», διακρίνονται: «Ολα θα πάνε καλά» του Φ.Ξ. Κρετς, «Σταγόνες πάνω στην καυτή πέτρα» του Ρ.Β. Φασμπίντερ, «Χιόνι» του Μ. Βίσκι, «Φωνάζει ο κλέφτης» του Δ. Ψαθά, «Το παραμύθι του έρωτα» των Ζιροντού-Χόροβιτς, «Η γυναίκα του Λωτ» του Μ. Ποντίκα, «Ουράκας, ένα ταξίδι στον ωκεανό», «Αγάπη από 7 κούκλες» του Πολ Γκάλικο, «Το πέταλο του αλόγου» του Π. Μέντη, «Η Τρελοβγενιώ» της Ι. Κανιατί, «Ελίζα» της Ξ. Καλογεροπούλου, «Μια στιγμή πριν» του Σ. Μπελμπέλ, «Ο δολοφόνος του Λάιου και τα κοράκια» του Μ. Ποντίκα, «Εντελώς αναξιοπρεπές» του Β. Κατσικονούρη, «Τα 13 ρολόγια» των Μ. Τσιμά- Γ. Αναστασάκη, «Πεθαίνω σα χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη, «Είμαι άσχημη» των Σ. Μπελμπέλ – Ζ. Σάντσες, «Οικογένεια Νώε» των Ξ. Καλογεροπούλου – Θ. Μοσχόπουλου.

Το 1996 τιμήθηκε με Εύφημο μνεία καλύτερου ανδρικού ρόλου στο 19ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας για την ερμηνεία του στην ταινία του Γιάννη Λεοντάρη «Κλείσε τα μάτια και χρωμάτισε». Εχει παίξει στις ταινίες του Γιάννη Οικονομίδη «Η ψυχή στο στόμα» (2006), «Μαχαιροβγάλτης», «Μικρό ψάρι» (2014), του Γιώργου Ζαφείρη «Εφήμερη πόλη» (2000), στην αυστραλιανή κινηματογραφική παραγωγή «The kings of Mykonos» (2010) και στην ταινία του Γιώργου Σερβετά «Να κάθεσαι και να κοιτάς»(2013).

http://www.efsyn.gr/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: