«Αφρικανική σκόνη» παρουσίαση του νέου βιβλίου του Βασίλη Λαδά στη Φιλαρμονική

afrikaniki skoni 

«Αφρικανική σκόνη» στη Φιλαρμονική

Το βιβλιοπωλείο «38 μοίρες και 14 λεπτά» και οι εκδόσεις Γαβριηλίδης διοργανώνουν παρουσίαση του νέου βιβλίου του Βασίλη Λαδά «Αφρικανική σκόνη» την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015 στις 8.00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ωδείου Πατρών – Φιλαρμονική Εταιρία.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

– Παντελής Κυπριανός, καθηγητής ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Πατρών

– Σωτήρης Λυκουργιώτης, περιοδικό «Σκαντζόχοιρος»

Την εκδήλωση θα πλαισιώσει μουσικά ο Ευθύμιος Γεννάτος (πιάνο), καθηγητής του Ωδείου Πατρών – Φιλαρμονική Εταιρία.

Η παρουσίαση διοργανώνεται με την υποστήριξη της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας.

ladas vassilis

Σύντομο βιογραφικό του Β. Λαδά

Ο Βασίλης Λαδάς γεννήθηκε το 1946 στην Πάτρα, όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε νομικά στη Θεσσαλονίκη. Έχει εκδώσει τα πεζά: «Η πόλη και ο μύθος» (2002), «Ρίον – Αντίρριον» (2004), «Ασώματη κεφαλή» (2007), «Μουσαφεράτ» (2008) και «Παιχνίδια κρίκετ» (2012). Με το ψευδώνυμο Βασίλης Αρφάνης έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές: «Ο Γιάννης και η Μαρία» (1972), «Το ραντεβού» (1984), «Βράδυ στο σπίτι» (1990), «Το νεκρό παιδί» (1990), «Διπλή πόλη» (1994), «Παραβολή» (2001), «Απόκρεω» (2004), καθώς και τις ποιητικές συλλογές «Δείπνα» (2011), «Ο Γιάννης κι η Μαρία, μια ερωτική ιστορία» (2014), με το αληθινό του όνομα.

Από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου ανεβάστηκε το 2005 η διασκευή του «Ρίον – Αντίρριον». Από το Ιόνιο Θέατρο, το 2006, παρουσιάστηκε, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Πάτρα: Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης», το έργο του «Ανήθικη ποίηση».

Για το βιβλίο του «Παιχνίδια κρίκετ» του απονεμήθηκε το 2013 το Ειδικό Βραβείο για λογοτέχνη του οποίου το βιβλίο προάγει σημαντικά το διάλογο πάνω σε ευαίσθητα κοινωνικά θέματα.

Επιλογές από κριτικές στο έργο του Βασίλη Λαδά

Η Πάτρα του Βασίλη Λαδά περνάει στο λογοτεχνικό πεδίο ως μία πόλη που προσφέρει την ανθρωπογεωγραφία της στο σώμα της ελληνικής κοινωνίας μια ορισμένη στιγμή στις αρχές του 21ου αιώνα με μερικές σελίδες δύσκολης συνύπαρξης και έντονων καταστάσεων.

Ο αρρενωπός ρεαλισμός του Βασίλη Λαδά αποκαλύπτεται αναγκαίος και ελκυστικός ακριβώς γιατί πηγάζει από μια βαθιά και ποιητική κατανόηση της ανθρώπινης ψυχής. Αν και λυπητερή ιστορία, τα «Παιχνίδια κρίκετ» αφήνουν μια γεύση αγάπης για τη ζωή. Αφήνουν έναν αναστεναγμό, αλλά και μια επιθυμία. Να είναι τα πράγματα αλλιώς.

Νίκος Βατόπουλος, Καθημερινή, 13/4/2013 για τα «Παιχνίδια κρίκετ»

Το Μουσαφεράτ του Βασίλη Λαδά μάς φέρνει πρόσωπο με πρόσωπο με έναν κόσμο που προσποιούμεθα ότι δεν υπάρχει και μας αναγκάζει να σκεφτούμε ότι η ελπίδα (των άλλων) και ο φόβος (ο δικός μας) είναι το ίδιο και το αυτό πράγμα.

Νίκος Μπακουνάκης, Το Βήμα, 25/1/2009 για το «Μουσαφεράτ»

«Δεν το θεωρώ βραβείο ακτιβισμού αλλά βραβείο λογοτεχνίας. Με ενδιαφέρουν η μετανάστευση ως πανάρχαιο έπος των ανωνύμων, η οικονομική εκμετάλλευση αυτού του γεγονότος από τους παράνομους μηχανισμούς και τη νόμιμη εξουσία, καθώς και η σύγκρουση μεταξύ ντόπιων και μεταναστών. Τα «Παιχνίδια κρίκετ» στηρίζονται σε πολλά πραγματικά γεγονότα αλλά το δράμα είναι επινοημένο. Με ενδιέφεραν οι χαρακτήρες, ο ρόλος του τυχαίου, πώς στη μυθοπλασία το πραγματικό γίνεται φανταστικό αναδεικνύοντας τις παραδοξότητες του πραγματολογικού υλικού».

Συνέντευξη στη Λαμπρινή Κουζέλη, Το Βήμα 6/4/2014 για το Ειδικό Κρατικό Βραβείο

Στη ζωντανή αφήγηση του Λαδά και στον τρόπο που ανατέμνει τη φανερή αλλά και την αθέατη, σκοτεινή όψη της πόλης -κάτι συναντάμε και στα προηγούμενα πεζογραφικά του βιβλία, το Μουσαφεράτ και το βραβευμένο το 2013 Παιχνίδια κρίκετ- θα εντοπίζαμε κάπου κάπου μιαν ανεπαίσθητη εκφραστική χαλαρότητα. Παραμένει όμως το ίδιο αξιοπρόσεκτη η τέχνη με την οποία οργανώνει και ξετυλίγει σιγά σιγά την προσωπικότητα και τη ζωή των ηρώων του και ο τρόπος που μιλά με αγάπη και τρυφερότητα για τους νέους και καταφάσκει στη ζωή με όλες της τις δυσκολίες και τις παγίδες.

Βιβλίο ιστορικής αναδίφησης, έρευνας, βιωματικής αποφόρτισης και έντονης κοινωνικής ευαισθησίας, το καινούργιο βιβλίο του Βασίλη Λαδά έρχεται να συγκινήσει και να αφυπνίσει τον αναγνώστη.

Αφρικανική σκόνη

Μαρία Στασινοπούλου, Εφημερίδα των Συντακτών, 15/8/15 για την «Αφρικανική σκόνη»

Τα ποιήματα – στιγμιότυπα δείπνων εξακτινώνονται στο χρόνο και στις διαθέσεις, χαρίζοντάς μας εξαιρετικές εικόνες, ΄που τελικά η επιλογή του θέματος αποδεικνύεται ιδιαίτερα γόνιμη και παραγωγική.

Κώστας Βούλγαρης, Αυγή, 16/10/11 για τα «Δείπνα»

Ακολουθώντας τον τρέχοντα μυθοπλαστικό κανόνα, η ιστορία του Λαδά εκτυλίσσεται στην πόλη του, την Πάτρα, ως οικείο χώρο, πρόσφορο για κοινωνιολογικές παρατηρήσεις γενικότερης ισχύος.

Σε αντίθεση ωστόσο με άλλους συγγραφείς, που τυγχάνουν κάτοικοι επαρχίας, απουσιάζει η πνιγηρή ατμόσφαιρα ενός κλειστού ορίζοντα. Επίσης, κατ’ εξαίρεση των συνήθως φορτισμένων αφηγήσεων, η αντιμετώπιση εδώ είναι από ειρωνική έως σαρκαστική, καθώς το μυθιστορηματικό σύμπαν στηρίζεται σε ορισμένα δίπολα που επιτρέπουν περιγραφές και εκτιμήσεις σε συγκριτική βάση. Πρώτο και κυρίαρχο διπολικό σχήμα οι φαντασιώσεις του αφηγητή έναντι της πάντοτε απομυθοποιητικής πραγματικότητας.

Μάρη Θεοδοσοπούλου, Το Βήμα, για την «Ασώματη κεφαλή»

«Δεν ξέρω αν ο Βασίλης Λαδάς; Ανέσυρε στην επιφάνεια τους μύθους της Πάτρας η της έφτιαξε καινούριους. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι με την αφήγησή του κατάφερε να κάνει το βιβλίο του συναισθηματικό ταξίδι, αλλά και αφορμή για βαθύ προβληματισμό πάνω στα ανθρώπινα, που μπορεί να είναι περαστικά, όλα όμως επανέρχονται μεταμφιεσμένα, σαν μικρόβια, τα οποία, αφού έκαναν τον κύκλο τους, επανεμφανίστηκαν επικίνδυνα και πάλι»

Ανθούλα Δανιήλ, Καθημερινή, 3/9/2002, για το βιβλίο «Η πόλη και ο μύθος»

Η γλώσσα του κ .Βασίλη Λαδά υποχρεώνει τον αναγνώστη να συγκεντρωθεί, το θέμα του καταφέρνει να τον χαλαρώσει και ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσεται αγγίζει τη φαντασία του»

Ευ. Τζάνος, περ. Μανδραγόρας, για το «Ρίον – Αντίρριον».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: