Διάλογος για το Θέατρο με τους Joe Kelleher και Alan Read στο Κέντρο Επισκεπτών του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος

 Joe Kelleher - Alan Read (Medium)

Δύο κορυφαίοι Βρετανοί επιστήμονες των Performance Studies, ο Joe Kelleher από το Roehampton University και ο Alan Read από το King’s College London, ανταλλάσσουν απόψεις για το θέατρο στον 21ο αιώνα την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου στις 5.30 μ.μ.. στο  Κέντρο Επισκεπτών του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, σε μια συζήτηση που θα συντονίζει και θα μεταφράζει ταυτόχρονα στα ελληνικά η σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη και η οποία θα είναι με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Ioli-Andreadi

Ο Joe Kelleher θα βρίσκεται στο Κέντρο Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ και ο Alan Read θα συμμετάσχει μέσω Skype.

Πρόκειται για έναν διάλογο γύρω από τα πεδία των σπουδών του θεάτρου διαχρονικά, τη σύγχρονη θεατρικότητα και τη στάση του σημερινού θεατή απέναντι στις προκλήσεις των πειραματικών και σύνθετων παραστάσεων, μέσα από τα νέα βιβλία των παγκοσμίου φήμης άγγλων επιστημόνων του θεάτρου και της performance.

Πρόκειται για Το Πεφωτισμένο Θέατρο [The Illuminated Theatre: Studies on the Suffering of Images, Routledge 2015] του καθηγητή Joe Kelleher και Το Θέατρο στο Διευρυμένο Πεδίο [Theatre in the Expanded Field: Seven Approaches to Performance, Bloomsbury 2013], το πιο πρόσφατο βιβλίο του καθηγητή Alan Read.

Στο τέλος της εκδήλωσης, ο Joe Kelleher θα υπογράψει περιορισμένα αντίτυπα του βιβλίου του για τους παρευρισκομένους.

Το Θέατρο στο Διευρυμένο Πεδίο είναι μια πρωτότυπη, τολμηρή και θαρραλέα αναζήτηση στα πεδία των σπουδών του θεάτρου και της επιτέλεσης (performance studies), και των δοσμένων αφηγήσεων και ιστοριών που τα σημαδεύουν. Πλούσιο με αναφορές στις σχέσεις μεταξύ πεδίων, διεθνές, εκλεκτικό και ευρύ στην επιλογή των παραδειγμάτων του, προσφέρει στο θεατή μια συναρπαστική και ριζοσπαστική αναθεώρηση των πεδίων, η οποία εκτείνεται από την προϊστορία μέχρι σήμερα.

Το Πεφωτισμένο Θέατρο είναι ένα βιβλίο για τη θεατρικότητα και τη θέαση στις αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα. Σε μια ευρεία ανάλυση που χρησιμοποιεί θεατρικές, οπτικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις, ρωτά το πώς ο θεατής και το κοινό διαπραγματεύονται τις πολυπλοκότητες και τις προκλήσεις των σύγχρονων πειραματικών παραστατικών τεχνών. Είναι, επιπλέον, ένα βιβλίο για το πώς οι Ευρωπαίοι καλλιτέχνες που δουλεύουν σε διαφορετικές φόρμες, από το θέατρο και την επιτέλεση στο χορό, την όπερα, το φιλμ και τις οπτικές τέχνες, χρησιμοποιούν εικόνες για να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα του καιρού όπου λαμβάνει χώρα η δουλειά τους.

Ο Joe Kelleher είναι Καθηγητής Θεάτρου και Performance στο Roehampton University London. Τα βιβλία του περιλαμβάνουν: Το Φωτισμένο Θέατρο: Σπουδές πάνω στις Πάσχουσες Εικόνες (Routledge 2015) και Θέατρο και Πολιτική (Palgrave Macmillan 2009). Είναι συγγραφέας μαζί με τους Claudia και Romeo Castellucci, την Chiara Giudi και τον Nicholas Ridout του Θεάτρου της Societas Raffaello Sanzio (Routledge 2007), και από κοινού επιμελητής με τον Ridout του Θέατρα στη Σύγχρονη Ευρώπη (Routledge 2006). Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά όπως τα: Performance Research, Maska, Frakcija, και Theatre (Yale). Πρόσφατα δοκίμια περιλαμβάνονται στα: International Politics and Performance, με επιμελητές τους Jeny Edkins και Adrian Kear (Routledge 2013) και Intimacy Across Visceral and Digital Performance, με επιμελητές τους Μαρία Χατζηχριστοδούλου και Rachel Zerihan (Palgrave Macmillan 2012). Δημιουργεί περφόρμανς με την Ειρήνη Καρτσάκη, που περιλαμβάνουν το πρόσφατο Πώς να Γίνεις Σύκο (2014).

Ο Alan Read είναι Καθηγητής Θεάτρου στο King’s College, London. Έχει διατελέσει διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Θεάτρου και Κοινοτήτων, και του Θεατρικού Σεμιναρίου Rotherhithe Theatre Workshop στην περιοχή Docklands του Βόρειου Λονδίνου, τη δεκαετία του 1980, και εργάστηκε ως συγγραφέας στη Βαρκελώνη και ως Διευθυντής Ομιλιών στο Institute of Contemporary Arts (ICA) το 1990 και ήταν ο πρώτος Καθηγητής Θεάτρου στο Roehampton University και μετά στο King’s College London από το 1997 μέχρι σήμερα. Είναι συγγραφέας των βιβλίων: Θέατρο και Καθημερινή Ζωή: Μια Ηθική της Performance (1993) και Θέατρο, Ιδιωτικότητα και Επένδυση: Ο Τελευταίος Ανθρώπινος Τόπος (2008). Είναι από ιδρύσεως Σύμβουλος Επιμέλειας του Performance Research journal.

Πληροφορίες: 210 8778396/8 ή με email στο visitorscenter@snfcc.org
Για τη μετάβαση το κοινό μπορεί να χρησιμοποιεί δωρεάν το shuttle bus που συνδέει το Σταθμό Μετρό Συγγρού – Φιξ με το Κέντρο Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ (αφετηρία επί της οδού Καλλιρρόης και άφιξη στην αρχή της Εσπλανάδας). Θα πραγματοποιούνται δρομολόγια 30’ πριν και μετά από κάθε εκδήλωση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: