Ζημιά 2,7 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο από το Ελληνικό Φεστιβάλ| Γιώργος Λούκος: Γιατί πλήρωσε 2 φορές το Ελληνικό Φεστιβάλ

festival-athinon_peiraios 260
Πειραιώς 260, EUROKINISSI

Ζημιά 2,7 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο από το Ελληνικό Φεστιβάλ

festival-athinon.jpg

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι το Ελληνικό Φεστιβάλ έχει χρεώσει το ελληνικό Δημόσιο με 2.700.000 ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους/Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων, για το χρονικό διάστημα 16/12/2013 έως 13/6/2014.

Όπως προκύπτει από το πόρισμα της ελεγκτικής ομάδας, προμηθευτές του Φεστιβάλ φαίνεται να έχουν πληρωθεί εις διπλούν… Κι όταν μάλιστα οι προμηθευτές αυτοί είναι εταιρείες που παρέχουν δαπανηρό φως και ήχο για όλες τις παραστάσεις του Φεστιβάλ στην Πειραιώς 260, στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο, τότε τα ποσά είναι μεγάλα… Οπως μεγάλη είναι και η ευθύνη εκείνων που υπογράφουν τα σχετικά τιμολόγια…

Ομως πώς και γιατί μπορεί να έχει συμβεί όλο αυτό; Ορισμένοι προμηθευτές του Ελληνικού Φεστιβάλ προκειμένου να αποκτήσουν ρευστότητα, δανείζονταν από τράπεζες και ως ενέχυρο εκχωρούσαν σ’ αυτές απαιτήσεις τους από το Ελληνικό Φεστιβάλ, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του Ν.Δ. της 17/7/1923 «Περί ειδικών διατάξεων επί ανωνύμων εταιρειών» (ΦΕΚ Α 224/13-8-1923).

Αν και τόσο από το νομοθετικό διάταγμα όσο και από τις επί μέρους συμβάσεις ενεχυριάσεως-εκχωρήσεως απαιτήσεων προβλέπεται ότι αποκλειστικός δικαιούχος αυτών των απαιτήσεων καθίσταται η τράπεζα-εκδοχέας, τρεις προμηθευτές (ENTTECH A.E., AUDIO CONTROL A.E. και YPSILON LIVE A.E.) προέβαιναν σε εκχώρηση των απαιτήσεών τους και το Ελληνικό Φεστιβάλ εξακολουθούσε να εξοφλεί αυτούς αντί για τις τράπεζες. Οι προμηθευτές αυτοί εισέπρατταν χωρίς να δικαιούνται τα οφειλόμενα ποσά, με αποτέλεσμα οι τράπεζες-εκδοχείς να στραφούν κατά του Ελληνικού Φεστιβάλ το οποίο αναγκάστηκε να προβεί σε διπλές πληρωμές.

 

Το λογιστήριο του Φεστιβάλ δεν καταχώριζε τις εκχωρήσεις στα λογιστικά βιβλία του με αποτέλεσμα να προκύπτει η εικόνα ότι εξακολουθεί να χρωστάει προς τους προμηθευτές αντί για τις τράπεζες. Στο πόρισμα σημειώνεται ότι λόγω της ελλιπούς διοικητικής οργάνωσης του Φεστιβάλ και της ανυπαρξίας εσωτερικού ελέγχου δεν έγινε δυνατόν να αποτραπεί ή τουλάχιστον δεν μπόρεσε να περιοριστεί η ζημιά από τον κακό χειρισμό της υπόθεσης.

ekthesi gia elliniko festival

Τα ποσόν της τελικής ζημιάς του Φεστιβάλ ανέρχεται στα 2.735.762 ευρώ. Κι αυτό γιατί συνέβαινε το εξωφρενικό οι προμηθευτές να πληρώνονται και από τις τράπεζες και από το Φεστιβάλ για το ίδιο έργο! Οι τράπεζες που δεν εξοφλούνταν διεκδίκησαν τις απαιτήσεις τους από το Φεστιβάλ -είτε με αγωγές είτε με εξωδικαστικό συμβιβασμό- και εξοφλήθηκαν στο σύνολό τους! Το Φεστιβάλ υπέβαλε αγωγές που βρίσκονται σε εκκρεμότητα κατά των συγκεκριμένων προμηθευτών διεκδικώντας τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά προς αυτούς.

Η έκθεση ελέγχου από το υπουργείο Οικονομικών

Το πόρισμα καταλήγει επισημαίνοντας ότι για τον εντοπισμό των υπευθύνων της ζημιάς απαιτείται η διενέργεια ανακριτικών πράξεων (ένορκες ή ανωμοτί καταθέσεις), οι οποίες δεν διενεργήθηκαν από την ελεγκτική ομάδα του υπουργείου Οικονομικών, δεδομένου ότι δεν έχουν την αρμοδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου.

Η υπόθεση έχει πάρει, έστω και καθυστερημένα, τον δρόμο προς τη Δικαιοσύνη και το αδίκημα θεωρείται κακούργημα και επισείει ποινή φυλάκισης 2-3 ετών για τους υπευθύνους. Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν μπορούσε να έχει οικονομική εικόνα του Φεστιβάλ Αθηνών όλα αυτά τα χρόνια, με πλήθος παραστάσεων ελληνικών και ξένων. Ούτε στη «Διαύγεια» υπάρχει το Φεστιβάλ ούτε οικονομικοί έλεγχοι γίνονταν. Η απίστευτη αυτή ιστορία δημιουργεί πολλά ερωτήματα.

Το λιγότερο που μπορεί κανείς να ισχυριστεί είναι ότι πρόκειται για εγκληματική αμέλεια, εμφανέστατη κακοδιαχείριση του Φεστιβάλ και μια διάθεση συγκάλυψης του σκανδάλου. Ο Γιώργος Λούκος θα μπορούσε την κρίσιμη στιγμή να ενημερώσει το υπουργείο Πολιτισμού, να διενεργήσει ΕΔΕ, να κάνει κάτι. Γιατί τόσο γιγαντιαία λάθη είναι δύσκολο να μην αποκαλυφθούν.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Γιώργος Λούκος ερωτηθείς σχετικά απάντησε τα εξής: «Σε σχέση με την εξόφληση συγκεκριμένων τιμολογίων που εκδόθηκαν από αντισυμβαλλόμενες εταιρείες, η εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε.» έχει ασκήσει, ήδη από το 2014, αγωγές ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με τις οποίες ζητά την καταβολή των ποσών που της οφείλονται λόγω παράνομης και υπαίτιας συμπεριφοράς των αντισυμβαλλομένων εταιρειών, και αναμένεται η εκδίκαση αυτών».

Όμως το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών -αντί αγωγών- δεν έχει καταθέσει μηνύσεις εναντίον των υπευθύνων των εταιρειών για απάτη και μάλιστα στην κακουργηματική της εκδοχή, συνδυασμένη με τον νόμο περί καταχραστών του Δημοσίου.

 

Ο υπουργός Πολιτισμού ζητά το πόρισμα από το Φεστιβάλ

Ακόμα ψάχνουν τις απαντήσεις για το σκάνδαλο των 2,7 εκατ. ευρώ που αποκάλυψε η «Εφ.Συν.»
26.11.2015, 09:45

Συντάκτης: Έφη Μαρίνου

Ο Αριστείδης Μπαλτάς απέστειλε χτες επιστολή στον Γιώργο Λούκο, καλλιτεχνικό διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ, ζητώντας να του κοινοποιηθεί η Εκθεση Αποτελεσμάτων Ελέγχου στο Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., η οποία πραγματοποιήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών το χρονικό διάστημα 16/12/2013 έως 13/6/2014 και εμφανίζει το Ελληνικό Φεστιβάλ να έχει ζημιώσει το Δημόσιο με 2.735.762,54 ευρώ.

Δεν είναι ασυνήθιστη τακτική στη χρηματοπιστωτική κίνηση της αγοράς οι επιχειρήσεις, προκειμένου να αποκτήσουν δυνατότητα ρευστότητας, να δανείζονται από τράπεζες και ως ενέχυρο να εκχωρούν τις απαιτήσεις τους από τους δημόσιους φορείς με τους οποίους συνεργάζονται. Κάτι τέτοιο συνέβαινε με το Ελληνικό Φεστιβάλ, πράξη νόμιμη και σύμφωνη με τις διατάξεις σχετικού νομοθετικού διατάγματος.

Και, βέβαια, σε τέτοιου είδους συμβάσεις είναι ξεκάθαρο ότι αποκλειστικός δικαιούχος αυτών των απαιτήσεων είναι η τράπεζα-εκδοχέας. Το πρόβλημα δημιουργείται όταν συμβαίνει το αντίθετο. Όπως στην περίπτωση του Ελληνικού Φεστιβάλ, που, αντί να εξοφλεί την τράπεζα, εξοφλούσε τους προμηθευτές. Ομως, στο τέλος, η ώρα της τράπεζας έρχεται.

Και δεν είναι στη φύση αυτών των ιδρυμάτων να χάνουν ούτε ευρώ… Το Ελληνικό Φεστιβάλ λοιπόν αναγκάστηκε να πληρώσει ξανά πληρωμένα τιμολόγια βάζοντας το Δημόσιο «μέσα» 2.735.762,54 ευρώ, πληρώνοντας γενναίους τόκους καθώς και τα δικαστικά έξοδα στις δίκες με τις τράπεζες.

Ας γίνουμε πιο αναλυτικοί στη συνέχεια του χτεσινού ρεπορτάζ σχετικά με τις ημερομηνίες και τα γεγονότα των διπλοπληρωμών από το Φεστιβάλ Αθηνών σε εταιρείες και τράπεζες. Αφορούν την περίοδο από το 2004 (επί προεδρίας Γ. Βουλγαράκη, συνεπώνυμου του πρώην υπουργού Πολιτισμού) ώς το 2008 (επί προεδρίας Γιώργου Λούκου). Τα παρακάτω στοιχεία προκύπτουν από το πόρισμα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Η περίπτωση της ENTTECH A.E. είναι ενδεικτική:

Στις 5/7/2004 η «Entertainment Technology Εμπορική-Τεχνική Εταιρεία Ηχου-Φωτισμού-Αντιπροσωπείαι Ανώνυμη Εταιρεία» με διακριτικό τίτλο ENTTECH A.E. εκχωρεί στην τράπεζα Probank A.E. τις απαιτήσεις της που απορρέουν από τρεις συμβάσεις έργου που συνήψε με την Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., συνολικής αξίας 238.000,00 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 18% (σύνολο 280.840,00 ευρώ).

Στις 3/8/2004 η ENTTECH A.E. εκχωρεί στην Probank εννέα (9) τιμολόγια συνολικής αξίας -συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ- 197.477,37 ευρώ.

Η συνολική αξία των ανωτέρω εκχωρήσεων, ύψους 478.317,37 ευρώ, εξοφλείται στις 7/10/2004 και στις 20/10/2004, με ισόποσες δίγραμμες επιταγές της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. σε διαταγή της τράπεζας Probank. Οι πληρωμές γίνονται στον σωστό δικαιούχο, την τράπεζα.

Στις 26/5/2005 η ENTTECH Α.Ε. εκχωρεί στην Probank τις απαιτήσεις της που απορρέουν από τρεις συμβάσεις έργου που συνήψε με την Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., βάσει των οποίων εκδίδονται δύο τιμολόγια συνολικής αξίας -συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ- 358.487,50 ευρώ.

Στη συνέχεια με τις από 26/7/2005, 29/9/2005 και 9/11/2005 συμβάσεις εκχωρήσεων απαιτήσεων, η ENTTECH εκχωρεί στην τράπεζα Probank απαιτήσεις της από το Ελληνικό Φεστιβάλ που απορρέουν από σαράντα εννέα (49) τιμολόγιά της, συνολικής αξίας 951.620,04 ευρώ.

Τέλος, η ΕΝΤΤΕCΗ Α.Ε. στις 12/12/2008 εκχωρεί στην Probank τις απαιτήσεις της που απορρέουν από επτά (7) τιμολόγιά της συνολικού ποσού 293.328,10 ευρώ.

Από τα παραπάνω φαίνεται ότι η ΕΝΤΤΕCΗ Α.Ε., από τα τιμολόγια συνολικής αξίας 3.376.472,15 ευρώ, που είχε εκδώσει την περίοδο 26/5/2004-14/1/2009, εκχώρησε στην Probank απαιτήσεις της συνολικού ύψους 2.081.753,03 ευρώ. Οι απαιτήσεις αυτές εξοφλήθηκαν στο σύνολό τους από την Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. με επιταγές που εκδόθηκαν στο όνομα ΕΝΤΤΕCΗ Α.Ε., εκτός εκείνων των επιταγών του έτους 2004, συνολικού ύψους 478.317,37 ευρώ, που είχαν εκδοθεί στο όνομα της Probank.

Από τις επιταγές που έλαβε η ΕΝΤΤΕCΗ Α.Ε. μόνο μία επιταγή (η πρώτη του 2006), ύψους 850.000,00 ευρώ, παραδόθηκε στην Probank, με αποτέλεσμα η τράπεζα με αγωγές της κατά του Ελληνικού Φεστιβάλ να ζητά να της καταβληθεί το υπόλοιπο ποσό των εκχωρήσεων ύψους 753.435,64 ευρώ.

Από το έγγραφο της Τράπεζας Πειραιώς στις 10/4/2009 φαίνεται ότι στην τράπεζα Probank κατατέθηκαν μέσω του Διατραπεζικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Συμψηφισμού Επιταγών (ΔΗΣΣΕ) τρεις επιταγές που είχε εκδώσει η Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. σε διαταγή της ΕΝΤΤΕCΗ Α.Ε., συνολικής αξίας 137.584,40 ευρώ. Δεν διευκρινίζεται όμως αν αυτό το ποσό κατευθύνθηκε στην αποπληρωμή της υποχρέωσης του φεστιβάλ ή της υποχρέωσης κάποιου άλλου πελάτη της ΕΝΤΤΕCΗ.

Κατόπιν όλων αυτών η Probank αποστέλλει στις 12/1/2009 επιστολή, ζητώντας να της καταβληθεί το ποσό των 460.107,54 ευρώ. Το ίδιο ποσό ζητάει σε δεύτερη αγωγή κατά της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. στις 18/12/2009. Η υπόθεση εκδικάζεται στις 6/4/2011, οπότε εκδίδεται απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με την οποία υποχρεώνεται η Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. να καταβάλει στην Probank το ποσό των 460.107,54 ευρώ.

Στις 18/12/2009 η Probank υποβάλλει αγωγή κατά της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., ζητώντας το ποσό των 293.328,10 ευρώ που απορρέει από (μπολντ) τη σύμβαση εκχώρησης της 12/12/2008 (μπολντ). Η υπόθεση εκδικάζεται στις 23/1/2013, οπότε εκδίδεται απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία υποχρεώνεται η Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. να καταβάλει στην Probank το ποσό των 293.328,10 ευρώ εντόκως από την πάροδο 30 ημερών από την έκδοση κάθε τιμολογίου, πλέον 9.000,00 ευρώ ως δικαστικά έξοδα.

Στις 17/1/2014 η Εθνική Τράπεζα, ως διάδοχος της Probank, αποστέλλει στο Φεστιβάλ επιστολή γνωστοποιώντας ότι η συνολική εναπομείνασα οφειλή του για την υπόθεση των εκχωρήσεων της ΕΝΤΤΕCΗ στην Probank ανέρχεται σε 995.958,56 ευρώ (510.435,54 ευρώ κεφάλαιο, 459.483,03 ευρώ τόκοι και 26.000,00 δικαστικά έξοδα)…

Στις 24/2/2014 η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε. γνωστοποιεί με έγγραφό της στο Ελληνικό Φεστιβάλ ότι στις 21/2/2014 καταχωρήθηκε στον λογαριασμό του, που τηρείται στην εν λόγω τράπεζα, δέσμευση ποσού ύψους 995.958,56 κατόπιν των αποφάσεων του Πρωτοδικείου Αθηνών, που αφορά τις απαιτήσεις της ως διαδόχου της τράπεζας Probank κατά της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. λόγω των εκχωρημένων συμβάσεων της ENTTECH Α.Ε.

Τα ίδια και χειρότερα, με εκχωρήσεις απαιτήσεων των εταιρειών σε τράπεζες και ταυτόχρονα την πληρωμή τους από το Φεστιβάλ, επαναλαμβάνονται με τις AUDIO CONTROL (η οποία έχει συγχωνευτεί με την ENTTECH Α.Ε.) και ΥPSILON LIVE Α.Ε. Η συνολική ζημιά από τον χειρισμό της υπόθεσης για το Φεστιβάλ είναι για την πρώτη εταιρεία 1.237.720,72 ευρώ και για τη δεύτερη 566.056,50 ευρώ. Σύνολο ζημιάς: 2.735.762,54 ευρώ…

*Αναζητήσαμε αλλά δεν καταφέραμε να μιλήσουμε με τον κ. Λούκο, ο οποίος χθες ταξίδευε στη Λιόν.

http://www.efsyn.gr/

loukos
Φψτό: Εύη Φυλακτού

Γιώργος Λούκος: Γιατί πλήρωσε 2 φορές το Ελληνικό Φεστιβάλ
ΑΘΗΝΑ 27/11/2015

Με αφορμή τα δημοσιεύματα (Εφημερίδα Συντακτών) για παράνομες πληρωμές που αποκάλυψε το πόρισμα της Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, έπειτα από έλεγχο ο οποίος διεξήχθη στην Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., ο πρόεδρος του Ελληνικού Φεστιβάλ Γιώργος Λούκος εξέδωσε χθες ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Οι εταιρείες ″Enttech″, ″Ypsilon Live″ και ″Audio Control″ τιμολογούσαν την ″Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.″ για υπηρεσίες τους και ελάμβαναν εν συνεχεία ισόποσες μεταχρονολογημένες επιταγές με εκδότρια την ″Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.″ Οι εταιρείες αυτές από το έτος 2004 εκχωρούσαν τις απαιτήσεις τους από τα τιμολόγια σε τράπεζες προκειμένου να λάβουν πιστώσεις. Το σύνολο σχεδόν των συμβάσεων εκχώρησης μεταξύ των εταιρειών και των τραπεζών κοινοποιήθηκαν στην ″Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.″ το έτος 2005, πριν δηλαδή εγώ αναλάβω τα καθήκοντα του προέδρου – καλλιτεχνικού διευθυντή.

Οι υπεύθυνοι των αρμοδίων τμημάτων της ″Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.″ με ενημέρωσαν εκ των υστέρων, το 2008, ότι οι υπάλληλοι των εταιρειών στους οποίους είχαν παραδώσει τις επιταγές, εισέπραξαν τα ποσά τους με αποτέλεσμα οι Τράπεζες να αξιώσουν την εξόφληση των τιμολογίων από την ″Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.″

Μόλις ενημερώθηκα για το θέμα, έδωσα εντολή στους νομικούς συμβούλους να προβούν στις δέουσες ενέργειες για την επιστροφή των ποσών που εισέπραξαν αχρεωστήτως οι εταιρείες. Πράγματι, από το 2009 η ″Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.″ άσκησε αγωγές ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατά των αντισυμβαλλομένων εταιρειών με αίτημα την αποζημίωσή της. Η συζήτηση των αγωγών εκκρεμεί στα αρμόδια πολιτικά δικαστήρια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: