«Το τελευταίο χτύπημα» του Αλίξ Ντελαπόρτ από την Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας σήμερα και κοπή της πίτας

Le Dernier Coup de Marteau

Προβολή και πίτα στις 25 Ιανουαρίου 2016

Το φιλμ «Τελευταίο χτύπημα» προβάλει η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2015 και αφορά ένα 13χρονο αγόρι που ζει με την καρκινοπαθή μητέρα του σε ένα τρέιλερ, και έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τον πατέρα του, διάσημο διευθυντή ορχήστρας, ο οποίος έχει έρθει στην πόλη για να διευθύνει μια συμφωνία του Μάλερ.

Τρυφερή, μελωδική ιστορία (διπλής) ενηλικίωσης, Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.

Επίσης τη Δευτέρα 25.1.2016 είναι η μέρα της πίτας, στα διαστήματα μεταξύ των προβολών, δηλαδή 7.30 – 8.15 και 9.45 – 10.30.

Σκηνοθεσία: Αλίξ Ντελαπόρτ

Σενάριο: Αλέν Λε Ανρί, Αλίξ Ντελαπόρτ

Ηθοποιοί: Ρομέν Πολ, Κλοτίλντ Εσμέ, Γκρεγκορί Γκαντεμπουά

Φωτογραφία : Κλερ Μαθόν

Μοντάζ: Λουίζ Ντεσέλ

Μουσική: Εβγκένι και Σάσα Γκαλπερίν

Χώρα: Γαλλία (Έγχρωμη) Διάρκεια: 82΄

Πρώτη προβολή: Ώρα 6.00 μ.μ.

Δεύτερη προβολή: Ώρα 8.15 μ.μ.

Τρίτη προβολή: Ώρα 10.30 μ.μ..

Διακρίσεις:

  • Επίσημη Συμμετοχή Διαγωνιστικό τμήμα, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας 2014
  • Βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι για πρωτοεμφανιζόμενο ηθοποιό στον Ρομέν Πολ, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας 2014
  • Βραβείο Καλύτερης ηθοποιού στην Κλοντίλ Εζμέ, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Μαρακές 2014
  • Επίσημη Συμμετοχή Διαγωνιστικό τμήμα, τμήμα Νέοι Ορίζοντες, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Άμπου Ντάμπι 2014
  • Επίσημη Συμμετοχή, Διαγωνιστικό Τμήμα, 16ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου

Ένα 13χρονο αγόρι που ζει με την καρκινοπαθή μητέρα του σε ένα τρέιλερ, έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τον πατέρα του, διάσημο διευθυντή ορχήστρας, ο οποίος έχει έρθει στην πόλη για να διευθύνει μια συμφωνία του Μάλερ.

Τρυφερή, μελωδική ιστορία (διπλής) ενηλικίωσης, η οποία αποφεύγει τους γλυκερούς μελοδραματισμούς. Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.

H δεύτερη ταινία της Αλίξ Ντελαπόρτ, επίσημη συμμετοχή στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας – Βραβείο για τον μικρό εκπληκτικό πρωταγωνιστή της.

«Ένα προσωπικό δράμα στο οποίο οι λέξεις παίζουν δεύτερο ρόλο σε καταστάσεις και εικόνες», The Hollywood Reporter

«Μια αναζωογονητική και τέλεια συγκρατημένη ιστορία ενηλικίωσης.», Cine-Vue

«To The Last Hammer Blow «μαγειρεύει τον νατου-ραλισμό των αδελφών Νταρντέν με την εσωτερική εξερεύνηση του Φρανσουά Ντυπερόν», Le Figaro.

Oταν μπαίνει για πρώτη φορά στην Oπερα του Μονπελιέ, ο δεκατριάχρονος Βικτόρ δεν ξέρει τίποτα για μουσική. Επίσης, δεν γνωρίζει τον πατέρα του, Σαμουέλ Ροβινσκί, ο οποίος βρίσκεται εκεί για να διευθύνει την 6η Συμφωνία του Μάλερ. Ο Βικτόρ ξεκινά να τον παρακολουθεί από απόσταση και ανακαλύπτει έναν καινούριο κόσμο… εκείνον της πρόβας. Oταν η Νάντια, η μητέρα του τον ενημερώνει ότι θα πρέπει να αφήσουν το σπίτι τους στην παραλία, ο Βικτόρ αρχίζει να ανησυχεί, τόσο για την ίδια, καθώς θεωρεί ότι κάτι του κρύβει, όσο και για τη Λούνα, την Ισπανίδα γειτόνισσά του, την οποία έχει ερωτευτεί. Στην προσπάθεια του να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, ο Βικτόρ αποφασίζει να αποκαλυφθεί στον πατέρα του για πρώτη φορά…

Τοποθετημένο σε κάτι που θα μπορούσε να είναι το γαλλικό αντίστοιχο ενός αμερικάνικου trailer park, αλλά στις παρυφές μιας υπέροχης παραλίας, το «Le Dernier Coup de Marteau» κινείται στο ίδιο χαμηλότονο ύφος με την πρώτη της ταινία «Angèle et Tony» και μοιράζεται τους ίδιους πρωταγωνιστές.

Η Κλοντίτ Εσμέ είναι εδώ η άρρωστη μητέρα ενός δεκατριάχρονου αγοριού που προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες μιας ζωής χωρίς ιδιαίτερες προοπτικές πέρα από το προφανές ταλέντο του στο ποδόσφαιρο, το οποίο ο προπονητής του στο σχολείο προσπαθεί να τον πείσει να εκμεταλλευτεί.

Ο Γκρεγκορί Γκαντεμπουά είναι ο πατέρας του με τον οποίο η μητέρα του δεν έχει πια καμιά σχέση, ένας διάσημος μαέστρος που φτάνει στο γειτονικό Μονπελιέ για να διευθύνει μια εκτέλεση της έκτης συμφωνίας του Μάλερ και με τον οποίο ο νεαρός Βίκτορ δοκιμάζει διστακτικά και συνεσταλμένα να επανασυνδεθεί. Την ίδια στιγμή η κόρη των Ισπανών γειτόνων τους στην παραλία δείχνει να ενδιαφέρεται για τον Βίκτορ και τα προβλήματα της υγείας της μητέρας του να μεγεθύνονται και μαζί και οι οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς τους καθώς η ίδια είναι πια αδύνατον να δουλέψει.

Ομως το φιλμ της Ντελαπόρτ δεν είναι μια ταινία κοινωνικού ρεαλισμού, αντίθετα από την αρχή ως το τέλος παραμένει επικεντρωμένο στον βασικό του ήρωα που χτίζει πειστικά ο εξαιρετικός νεαρός ηθοποιός Ρομέν Πολ που μοιάζει να κλέβει την παράσταση σε μια αληθινά ώριμη ερμηνεία.

Μπορεί να μην έχει κάτι αληθινά καινούριο να προτείνει ή μια ιστορία που να μην την έχεις ξαναδεί, όμως ακόμη κι έτσι το «Le Dernier Coup de Marteau» είναι μια τρυφερή, τόσο μελαγχολική όσο και μεγαλόκαρδη ταινία που δίχως να προσποιείται ότι θέλει να κάνει κάτι περισσότερο, κατορθώνει να σε αγγίζει με τρόπο απρόσμενο και βραδυφλεγή.

Εξαιρετικά φωτογραφημένο από την Κλερ Ματόν και με την μουσική να αποτελεί έναν ακόμη από τους χαρακτήρες, αυτό το μικρό γοητευτικό δράμα σου δίνει ελπίδα και κουράγιο με τον τρόπο που οι νότες μιας μελωδίας μπορούν μερικές φορές να σε συνοδεύσουν και να σε κάνουν να δεις το χρυσό περίγραμμα στην άκρη του ουρανού, μια συννεφιασμένη μέρα…

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΑΣΣΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

13χρονος Βικτόρ ζει με την καρκινοπαθή μητέρα του σε ένα τροχόσπιτο στην ακτή του Μονπεγιέ. Όταν μαθαίνει πως στην πόλη βρίσκεται ο πατέρας του, διάσημος διευθυντής ορχήστρας που δε γνώρισε ποτέ, για να παρουσιάσει την 6η συμφωνία του Μάλερ, αρχίζει να τον παρακολουθεί από απόσταση. Μέχρι που αποφασίζει να τον αντικρίσει…

Ο πατέρας αρνείται τη συγγένεια, όμως ενδίδει τελικά στην επιμονή του μικρού. Και το αγόρι, δεινός μπαλαδόρος, μυείται σταδιακά στον κόσμο της μουσικής. Η μεταξύ τους σχέση ξεδιπλώνεται ψύχραιμα, και το πέρασμα του Βικτόρ από την οργή στη σύνεση, από το ένστικτο στη γνώση, από την εφηβεία στο κατώφλι της ενηλικίωσης τελείται με εκπληκτική οικονομία λόγου και χωρίς ίχνος συναισθηματισμού. Μπορεί το χρονικό της συμφιλίωσης να είναι προδιαγραμμένο, υπακούει, όμως, σε έναν ρεαλισμό καθαρό και μια σημειολογία διακριτική (ένας γονέας πεθαίνει, ένας άλλος γεννιέται). Και, όπως και η καλή συμφωνική μουσική, σου ενεργοποιεί τις συγκινήσεις χωρίς να τις εκβιάζει. Φοβερά εκφραστικός ο μικρός Ρομέν Πολ, που τιμήθηκε με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού στο περυσινό Φεστιβάλ Βενετίας.

ΡΟΜΠΥ ΕΚΣΙΕΛ

ALIΧ DELAPORT – ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Γεννήθηκε το 1969 στο Chatou, Yvelines France.

To τελευταίο χτύπημα 2014, Angèle et Tony 2010, Comment on freine dans une descente? 2006, Le plège 2005.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s