Σκοτεινό Αστέρι (DARK STAR, 1974) του Τζον Κάρπεντερ

dark-star-poster-002

Επιστημονικής  Φαντασίας | Έγχρωμη
Αμερικανική ταινία του Τζον Κάρπεντερ, με τους Νταν Ο’Μπάνον, Ντρε Πάχιτς, Μπράιαν Ναρέλ.Ένα τετραμελές πλήρωμα διαστημοπλοίου σκοτώνει το χρόνο του κατά τη διάρκεια της πολυετούς αποστολής του να καταστρέψει πλανήτες εχθρικούς για τη Γη.

[Το σκηνοθετικό ντεμπούτο μεγάλου μήκους του Τζον Κάρπεντερ είναι μια παλαβή κωμωδία επιστημονικής φαντασίας, που ξεκίνησε ως φοιτητικό project του σκηνοθέτη και του Νταν Ο’ Μπάνον (σεναριογράφου του «Άλιεν»). Σχόλιο Αθηνοράματος 3,5/5 ]. 

Δωρεάν Μάθημα Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 – Τελευταία Παρουσίαση Σεμιναρίου Σκηνοθεσίας 2017

Σκοτεινό Αστέρι (αγγλ. Dark Star) είναι κινηματογραφική ταινία επιστημονικής φαντασίας σε σκηνοθεσία του Τζων Κάρπεντερ και αφιερωμένη στην κινηματογραφική ταινία 2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Αν και ήταν ταινία με πολύ μικρό προϋπολογισμό, έγινε κλασσική λόγω του «φιλοσοφικού» διαλόγου του αστροναύτη Ντούλιτλ με την «Βόμβα Ν° 20».

Το διαστημόπλοιο Dark Star ταξιδεύει εδώ και 20 χρόνια στο διάστημα. Είναι μέσα του 22ου αιώνα και η αποστολή του είναι η εξερεύνηση του διαστήματος, προκειμένου να επισκεφτεί απομακρυσμένους γαλαξίες και να εντοπίσει πλανήτες που έχουν ξεφύγει από την τροχιά τους, και τέλος να τους εξουδετερώσει προς αποφυγή κινδύνου, σε περίπτωση που άλλα διαστημόπλοια αποφασίσουν να αποικήσουν τον γαλαξία αυτό.

DARK-STAR-01

Ο κυβερνήτης του διαστημοπλοίου, Κομμάντερ Πάουελ, είχε τραυματιστεί θανάσιμα σε ένα ατύχημα και από τότε βρίσκεται σε λήθαργο υπό κατάψυξη για να μην πεθάνει. Τα υπόλοιπα τέσσερα μέλη του πληρώματος υπολειτουργούν, αφού δεν έχουν κανένα να τους δίνει εντολές, και προσπαθούν λίγο πολύ να κάνουν το καθήκον τους.
Ο Λιουτέναντ Ντούλιτλ εκτελεί χρέη αναπληρωτή κυβερνήτη, αλλά οι άλλοι τρεις δεν του δίνουν σημασία, ούτε και τον υπακούουν. Ονειρεύεται να ξαναγυρίσει στην γη και να κάνει σέρφινγκ στην παραλία του Μαλιμπού.
Ο Τόλμπι έχει κάτσει στο σκοπευτήριο μακρυά από τους άλλους τρεις και έχει αποξενωθεί, αφού δεν θέλει να βλέπει κανέναν.
Ο Σάρτζεντ Πίνμπακ που είχε μπει κατά λάθος στο διαστημόπλοιο και από τότε το έχει μετανοιώσει, κάνει αναγκαστικά κουράγιο. Του έχουν αναθέσει να ταΐζει ένα ατίθασο εξωγήινο τερατάκι, που το λένε «Άλιεν».
Ο Μπόιλερ, τέλος, ζει στον δικό του κόσμο. Κάνει συνέχεια χοντρές πλάκες που τις καταλαβαίνει μόνον ο ίδιος.

DARK-STAR-02

Κάποια μέρα, και μετά από μια επιτυχημένη αποστολή, κατά την οποία εξουδετέρωσαν έναν πλανήτη, ανατινάζοντάς τον, έπεσαν πάνω σε ένα νέφος αστεροειδών και μόλις που κατάφεραν να σωθούν. Το διαστημόπλοιο όμως έπαθε βλάβη, και το σύστημα εκτόξευσης των βομβών διέκοψε την λειτουργία του. Ταυτόχρονα, μια από τις βόμβες, η «Βόμβα Ν° 20» έλαβε λάθος εντολή έκρηξης και άρχισε την αντίστροφη μέτρηση. Αμέσως το πλήρωμα επενέβη και ανέβαλε την αντίστροφη μέτρηση, λέγοντας στην βόμβα ότι το σήμα που έλαβε ήταν αποτέλεσμα της επιρροής του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου του νέφους των αστεροειδών που διαπέρασαν.
Αργότερα όμως, η βόμβα επανήλθε, ανακοινώνοντας ότι δεν δέχεται δικαιολογίες. Είναι λέει υποχρεωμένη να κάνει το καθήκον της, δηλαδή να ανατιναχτεί, αφού γι’ αυτό τον σκοπό είχε κατασκευαστεί, και επειδή πήρε σήμα έκρηξης. Για τους αστροναύτες του διαστημοπλοίου η κατάσταση είναι σοβαρή, αφού, λόγω της βλάβης του συστήματος εκτοξεύσεων, η βόμβα δεν μπορεί να εγκαταλείψει το διαστημόπλοιο, και σε περίπτωση έκρηξης θα τους σκότωνε όλους. Επίσης μάταια προσπαθούν να αφοπλίσουν την βόμβα, αφού αυτή έχει κλείσει όλα τα ηλεκτρονικά κυκλώματα για να μην δέχεται άλλες εντολές. Συνεχίζει λοιπόν την αντίστροφη μέτρηση, ενώ στο διαστημόπλοιο κυριαρχεί πανικός.
Ο Ντούλιτλ αποφασίζει να αποψύξει τον προκάτοχό του, αφού αυτός είναι ο μόνος που θα μπορούσε να του δώσει έστω και μία συμβουλή. Ο Κομμάντερ Πάουελ ξυπνάει, αλλά μετά από τόσα χρόνια κατάψυξης το μυαλό του λειτουργεί με πολύ αργό ρυθμό. Η πρώτη του ερώτηση είναι για το ποδόσφαιρο. Ο Ντούλιτλ τελικά καταφέρνει να του πει για την βόμβα και τον ρωτά τι να κάνει. Ο Πάουελ χάνει ξανά τις αισθήσεις του, αφού προηγουμένως του απαντάει: «Χρησιμοποίησε την Φαινομενολογία!».
Ο Ντούλιτλ, αρχικά δεν ξέρει τι σημαίνουν τα λόγια του, ξαφνικά όμως καταλαβαίνει, φοράει την διαστημική του στολή και βγαίνει από το διαστημόπλοιο. Στέκεται μέσα στο διάστημα, αυτός, δίπλα του η βόμβα και πάνω από τους δυο το διαστημόπλοιο. Ο Ντούλιτλ αρχίζει να κουβεντιάζει με την βόμβα, ενώ αυτή είναι απασχολημένη με την αντίστροφη μέτρηση, και με διάφορα λογικά επιχειρήματα, κατορθώνει να της εξηγήσει, ότι κάνει λάθος. Η βόμβα δέχεται να το σκεφτεί, διακόπτει την αντίστροφη μέτρηση και ξαναμπαίνει στο καβούκι της. Εκείνη την στιγμή επεμβαίνει ο Πίνμπακ και δίνει την εντολή στην βόμβα να αυτοαφοπλιστεί. Η Βόμβα τότε επανέρχεται και ανακοινώνει ότι έλεγξε αυτά που της είπε ο Ντούλιτλ και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι ο Θεός. Με τα λόγια αυτά εκρήγνυται. Ο Ντούλιτλ εκτοξεύεται στο διάστημα, ενώ γύρω του στριφογυρίζουν τα συντρίμμια του διαστημοπλοίου. Ο Πάουελ, που εκσφενδονίστηκε και αυτός και ξαναβρήκε τις αισθήσεις του, ελκύσθηκε από μερικούς αστεροειδείς που τον πήραν μαζί τους και τον πήγαν στον αστερισμό των Πλειάδων. Ο Ντούλιτλ κατορθώνει να αρπάξει μια λαμαρίνα που πέρασε από κοντά του, και ανεβαίνοντας πάνω της συνεχίζει την πορεία του σε στυλ σέρφινγκ με κατεύθυνση έναν κοντινό πλανήτη. Μπαίνοντας μέσα στην ατμόσφαιρα αφήνει πίσω του μια φωτεινή ουρά λαμπερού κομήτη.

Σκηνοθεσία Τζων Κάρπεντερ
Παραγωγή John Carpenter
Σενάριο Τζων Κάρπεντερ
Dan O’Bannon
Πρωταγωνιστές Brian Narelle … Lt. Doolittle
Cal Kuniholm … Boiler
Dre Pahich … Talby
Dan O’Bannon … Sgt. Pinback
Adam Beckenbaugh … Bomb #20 (uncredited)
Nick Castle … Alien (uncredited)
Cookie Knapp … Computer / ‘Mother’ (uncredited)
Joe Saunders … Commander Powell (uncredited)
Alan Sheretz … Bomb #19 (uncredited)
Miles Watkins … Watkins – Mission Control (uncredited)
Μουσική John Carpenter
Διάρκεια 82′
Προέλευση Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
Γλώσσα αγγλικά

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

dark-star-poster

Dark Star
1974, του Τζον Κάρπεντερ

Η πρώτη σκηνοθετική δουλειά ενός από τους μαέστρους του κινηματογραφικού τρόμου αποτελεί μια σουρεαλιστική κωμωδία επιστημονικής φαντασίας. Ή όπως την έχει περιγράψει πολύ σωστά ο ίδιος ο δημιουργός της, ένα «Περιμένοντας τον Γκοντό» τοποθετημένο στο διάστημα.

Ο μετέπειτα σκηνοθέτης του «Halloween» τελείωνε το κολλέγιο, όταν δοκίμαζε μαζί με τον συμφοιτητή του, Νταν Ο’ Μπάνον, να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ένα σύντομο σενάριο επιστημονικής φαντασίας που είχε γράψει ο δεύτερος. Το «Dark Star» γυρίστηκε εξαρχής ως ένα φιλμάκι μικρού μήκους, προτού και οι δύο δημιουργοί του αποφασίσουν να το μεγεθύνουν στις διαστάσεις μιας κανονικής ταινίας. Τα οικονομικά μέσα που είχαν στη διάθεσή τους ήταν μηδαμινά και γι’ αυτό αποφάσισαν να επωμισθούν οι ίδιοι τις βασικές τεχνικές αρμοδιότητες της ταινίας. Κανείς τους, φυσικά, δεν είχε την ψευδαίσθηση ότι θα πρόσθετε ένα νέο σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία του σινεμά φαντασίας, ούτε επιθυμούσε κάτι τέτοιο. Στόχος τους ήταν να προσφέρουν μια σαλταρισμένη απάντηση στη σοβαροφάνεια και τη φιλοσοφική βαρύτητα που βρισκόταν πίσω από κλασικές ταινίες του είδους, όπως το «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Τα εφέ ήταν υποτυπώδη και κακοφτιαγμένα, η παραγωγή δεν ξεπερνούσε την αισθητική μιας προχειροδουλειάς και οι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούσαν ήταν ερασιτέχνες. Το «Dark Star» αποδείκνυε, ωστόσο, ότι η φαντασία και η έμπνευση μερικές φορές φτάνουν και περισσεύουν.
Το φιλμ διηγείται την καθημερινότητα του πληρώματος ενός διαστημόπλοιου. Οι τρεις βασικοί ήρωες περνούν τον καιρό τους πλήττοντας ή αντιπαθώντας όλο και περισσότερο ο ένας τον άλλο, την ίδια ώρα που ο τέταρτος συνάδελφός τους δεν κάνει τίποτε άλλο από το να αγναντεύει τα αστέρια. Με τα γένια και τα μακριά τους μαλλιά μοιάζουν και οι τέσσερις με ετεροχρονισμένους χίπις, επιβιβασμένοι σε ένα διαγαλαξιακό ταξίδι που δεν λέει να τελειώσει ποτέ. Συνοδός τους είναι το κατεψυγμένο πτώμα του άτυχου καπετάνιου τους που είναι παρ’ όλα αυτά σε θέση να επικοινωνεί και να δίνει συμβουλές στους άντρες του! Στο σκάφος κατοικεί επίσης κάτι που οι αστροναύτες ήρωες αποκαλούν ως την «πρώτη εξωγήινη μορφή νοημοσύνης», άσχετα αν μοιάζει με φουσκωτή μπάλα θαλάσσης στην οποία συμπεριφέρονται όλοι σαν να πρόκειται για το κατοικίδιό τους. Υπάρχει, τέλος, η κεντρική μονάδα ελέγχου που συνεννοείται μέσω μιας πολύ αισθαντικής γυναικείας φωνής, όπως και μια σειρά από ομιλούσες και έξυπνες βόμβες, οι οποίες αποχωρούν για τον μοιραίο προορισμό τους, όλες με ένα χαμόγελο. Όλες εκτός από την τελευταία, που απειλεί να τινάξει ολόκληρο το διαστημόπλοιο στον αέρα.
Παρά τις πολυάριθμες τεχνικές ελλείψεις, ο Κάρπεντερ καταφέρνει να δημιουργήσει μια απολύτως πειστική κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, αφήνοντας φυσικά άφθονο χώρο για τη χιουμοριστική πένα του Ο’ Μπάνον. Το σενάριο του ίδιου ανθρώπου που πέντε χρόνια αργότερα θα υπέγραφε συγγραφικά το αριστουργηματικό «Άλιεν: Ο Επιβάτης του Διαστήματος» του Ρίντλεϊ Σκοτ περιγράφει την απόλυτη αδράνεια και απραξία στο εσωτερικό του σκάφους με τρόπους συχνά ξεκαρδιστικούς, προσεγγίζει καταστάσεις που ξεπερνούν το παράλογο με ένα απολύτως σοβαρό και ευθύ ύφος που τις κάνει να μοιάζουν περισσότερο αστείες, στήνει διασκεδαστικές στιχομυθίες μεταξύ των ηρώων και προικίζει τα πάντα με μια σουρεαλιστική τρέλα που κάνει αυτό το φιλμ να μοιάζει με τριπαρισμένο b movie.
Ανορθόδοξο ξεκίνημα καριέρας για έναν δημιουργό ο οποίος πολύ σύντομα θα γέμιζε τη μεγάλη οθόνη με μερικούς από τους πιο διαχρονικούς κινηματογραφικούς της εφιάλτες, ο Κάρπεντερ φανερώνει στο ευρηματικό αυτό πρωτόλειο πόσο δεξιοτέχνης και ευφάνταστος σκηνοθέτης ήταν εξαρχής. Και πόσο εύκολα μπορεί να γεννήσει κανείς από το τίποτα κάτι πραγματικά σημαντικό, αρκεί εκεί που λείπουν τα χρήματα και οι τεχνικές ανέσεις να υπάρχουν ιδέες, πρακτικό μυαλό και κυρίως ταλέντο.

Extras: Με πλήρη τίτλο «Dark Star: HyperDrive Edition» η πιο πρόσφατη, βρετανικής προέλευσης και (υποτίθεται) πιο πλούσια dvd βερσιόν της ταινίας του Τζον Κάρπεντερ περιλαμβάνει αρκετές πρόσθετες παροχές (φωτογραφίες, τρέιλερ, σποτάκια), όπως και τις δυο εκδοχές του φιλμ (τη μικρότερη των 68 λεπτών που ο σκηνοθέτης είχε ετοιμάσει αρχικά και την «κανονική» των 83 λεπτών που κυκλοφόρησε εν τέλει στις αίθουσες), σε καμιά από τις δυο περιπτώσεις όμως η ποιότητα του ήχου και της εικόνας δεν δικαιολογεί το γιατί η ταινία δεν μπορούσε να τύχει καλύτερης ψηφιακής μεταφοράς.
(εταιρεία: Fabulous Films / Κυκλοφορία εξωτερικού που περιλαμβάνει δύο dvd, χωρίς ελληνικούς υπότιτλους)

Λουκάς Κατσίκας

http://tospirto.net/

 dark-star

ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΑΣΤΕΡΙ
«DARK STAR»

Στο απώτερο μέλλον, το τετραμελές πλήρωμα ενός αποκομμένου από τη Γη διαστημοπλοίου ονόματι «Σκοτεινός Αστέρας» – ευρισκόμενου σε πολυετή αποστολή στα πέρατα του Γαλαξία και υπεύθυνου για την ανατίναξη πλανητών, η τροχιά των οποίων απειλεί τη σταθερότητα αστρικών συστημάτων προορισμένων για αποικισμό από την Ανθρωπότητα – δαπανά βαριεστημένα, ράθυμα και ανιαρά τον χρόνο του χωρίς να αναπτύσσει πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις. Αδιάφοροι για τα πάντα, έχουν φθάσει σε σημείο να μην μπορούν να ανακαλέσουν τα μικρά τους ονόματα αφού αποκαλούνται με τα επίθετα. Μόνο ένας ελάχιστα ευφυής εξωγήινος σε σχήμα… μεγάλης σφαίρας με πόδια (!) και ο πανταχού παρών υπολογιστής του πλοίου με την αισθησιακή γυναικεία φωνή τους κρατούν συντροφιά, ενώ ένα πλήθος μηχανικών βλαβών θέτουν την αποστολή σε κίνδυνο…
     Το β’ διαλογής αυτό φιλμ είναι κατ’ ουσία μία πάμφθηνη και χαμηλών αξιών παραγωγής φοιτητική εργασία του Τζον Κάρπεντερ, σπουδαστή κινηματογράφου στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η οποία στη συνέχεια βρήκε χορηγούς από το Χόλιγουντ και – μετά το φιλμάρισμα και την προσθήκη ενός σαραντάλεπτου πρόσθετου υλικού – μετατράπηκε σε πλήρες κινηματογραφικό εγχείρημα. Είναι η ταινία η οποία εκκίνησε την καριέρα του Αμερικανού «βασιλιά των b-movies» και δεν πρόκειται στην ουσία παρά για μία μαύρη κωμωδία επιστημονικής φαντασίας, μία εμπνευσμένη παρωδία του αριστουργηματικού 2001: Η Οδύσσεια του διαστήματος (1968). Αντί για τους μηχανοποιημένους, ψυχρούς και ανιαρούς αστροναύτες του 2001, εδώ πρωταγωνιστούν βαριεστημένοι, στο όρια της λοβοτομής… μελλοντικοί χίπηδες! Αντί για το αποστειρωμένο, φουτουριστικό και μινιμαλιστικό «Ντισκάβερι 1» του 2001 – α λα «Έντερπραϊζ» του Σταρ Τρεκ – εδώ έχουμε το ακατάστατο, βρώμικο, σχεδόν βιομηχανικό περιβάλλον του «Σκοτεινού Αστέρα» που αποπνέει απόγνωση και παρακμή (προπομπός της ανάλογης μελλοντολογικής αισθητικής του Πολέμου των άστρων και του Alien). Αντί για τον δυσλειτουργικό υπολογιστή HAL 9000 του 2001 εδώ έχουμε μια ευφυή θερμοπυρηνική βόμβα (υπεύθυνη για την καταστροφή των πλανητών σύμφωνα με το σχέδιο της αποστολής) με ικανότητα λόγου, αυτενέργεια, ξεροκέφαλο πείσμα και… φιλοσοφικές ανησυχίες! Αντί για την κλασική ορχηστρική μουσική του 2001 εδώ έχουμε ξεσηκωτικό ροκ του ‘60. Αντί για το μεταφυσικό ταξίδι του βασικού ήρωα «πέρα από το άπειρο» στο φινάλε του 2001, εδώ έχουμε τη στιλάτη και χιουμοριστική αυτοκτονία του πρώην σέρφερ ως λύτρωση από την ανία της καθημερινότητας. Αντί για τη θεαματική, μυστικιστική ξενάγηση στα κοσμικά μυστήρια του 2001, εδώ έχουμε μια μηδενιστική, «φτηνιάρικη» ματιά στη ματαιότητα της μοντέρνας ύπαρξης και στη ρουτινιάρικη ανία του βιομηχανικού πολιτισμού.
     Ο σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος δεν ενδιαφέρεται για «βαθιά νοήματα» και πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης, αν και είναι εμφανής η επιρροή από το πολιτικό κλίμα της εποχής στις ΗΠΑ (πόλεμος του Βιετνάμ, σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ, ψυχεδελική αντικουλτούρα). Η επεισοδιακή δομή της προσχηματικής πλοκής, η διεκπεραιωτική φωτογραφία, οι μάλλον άσχημες ερμηνείες και τα ερασιτεχνικά ειδικά εφέ ίσως δυσαρεστήσουν μέρος του κοινού. Ήδη από το ντεμπούτο του όμως ο Κάρπεντερ φανερώνει τη δημιουργικότητά του και τη λατρεία του για το Φανταστικό ενώ εκθέτει τις ευαισθησίες του, ντύνοντάς τες με απρόσμενες γωνίες λήψης, πλάνα κομψά καδραρισμένα και κλειστοφοβικά μονταρισμένα, μινιμαλιστική ηλεκτρονική μουσική με συνθεσάιζερ από τον ίδιο, πανέξυπνη διαχείριση του περιορισμένου υλικού (ξεχωρίζει η στιλάτη οικοδόμηση του φινάλε – αστείου, ευρηματικού και απόκοσμου ταυτόχρονα – αλλά και η αγωνιώδης καταδίωξη του κωμικού εξωγήινου στους στενούς, δαιδαλώδεις διαδρόμους του σκάφους) και φτηνά αλλά εμπνευσμένα ειδικά εφέ, συμβατά με τον χαμηλό προϋπολογισμό – όχι περισσότερα από 60000 δολάρια. Τα βασικά χαρακτηριστικά του κατοπινού καρπεντερικού έργου εμφανίζονται από τώρα στην αρχική τους μορφή, αν και το πικρό ή το παράλογο χιούμορ σε τέτοιες ποσότητες δεν παραπέμπει καθόλου στις – περισσότερο προσανατολισμένες στη φυσική δράση και στην αγωνία – μελλοντικές παραγωγές του. Εντύπωση εδώ, με σαφές κωμικό αποτέλεσμα λόγω αντίθεσης με τα συμφραζόμενα, προκαλεί το όμορφο κάντρι μουσικό κομμάτι των τίτλων έναρξης και τέλους («Benson, Arizona»). Μειονέκτημα συνιστά ο προβληματικός ρυθμός της αφήγησης σε ορισμένα σημεία πριν τα μέσα της ταινίας, γεγονός το οποίο ο Κάρπεντερ διόρθωσε μια εικοσιπενταετία μετά με μία «Ειδική Έκδοση» του Σκοτεινού αστεριού – εκεί έχουν περικοπεί περίπου δέκα λεπτά από το αρχικά 80λεπτο φιλμ και έχουν βελτιωθεί ορισμένα οπτικά εφέ.
     Σημειωτέον πως έναν από τους αστροναύτες του «Σκοτεινού Αστέρα» τον υποδύεται ο συν-σεναριογράφος Νταν Ο’ Μπάνον, ο οποίος μια πενταετία μετά θα αναπτύξει περαιτέρω ένα μέρος της πλοκής αυτού του φιλμ, μετατρέποντάς την από κωμωδία σε τρόμο και παραδίδοντας έτσι το σενάριο του εμβληματικού Alien του Ρίντλεϊ Σκοτ (1979). Τη δεκαετία του ‘90 θα γράψει και το σενάριο της Ολικής επαναφοράς. Εδώ ο Ο’ Μπάνον είναι επίσης υπεύθυνος και για ορισμένα από τα ειδικά εφέ, ενώ ο εικαστικός σχεδιασμός του σκάφους οφείλεται στον Ρον Κομπ – καθόλου τυχαία ο Κομπ θα εργαστεί κατά τις επόμενες δεκαετίες και σε φιλμ όπως Ο πόλεμος των άστρων, Alien, Κόναν ο βάρβαρος, Επιστροφή στο μέλλον, Aliens, Η άβυσσος, Ολική επαναφορά και Αληθινά ψέματα.

http://concretereviews.blogspot.gr/

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s