Προβολή της ταινίας «Όλα Είναι Δρόμος» (1998) με συζήτηση με τον Παντελή Βούλγαρη και ελεύθερη είσοδο σήμερα Κυριακή 13.3.2016 στο σινεμά Αλέκα

ola einai dromos poster

Στο Πλαίσιο της Εκδήλωσης: Ραντεβού στο Σινεμά με τους μεγάλους δημιουργούς από το Δήμο Ζωγράφου με ελεύθερη είσοδο | από 8 Μαρτίου έως 23 Απριλίου 2016

Το Ν.Π.Δ.Δ. Πολιτισμού και Αθλητισμού Δήμου Ζωγράφου χαρίζει στο κοινό δωρεάν βραδιές Σινεμά με τους μεγάλους δημιουργούς του ελληνικού, ιταλικού, γαλλικού και ισπανόφωνου κινηματογράφου. Από την Τρίτη 8 Μαρτίου έως και το Σάββατο 23 Απριλίου 2016, ο χώρος του ΑΛΕΚΑ- ΤΕΧΝΗ ΠΟΛΗΣ (3ης Ορ. Ταξιαρχίας, Πλατεία Γαρδένια) γεμίζει με προβολές βραβευμένων ταινιών και συζητήσεις με Έλληνες σκηνοθέτες και δημιουργούς.

Την Κυριακή 13 Μαρτίου 2016 στις 20.00 θα προβληθεί η ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Όλα Είναι Δρόμος» (1998) με την παρουσία του δημιουργού. Θα ακολουθήσει συζήτηση. Ο Γιάννης Καραμπίτσος (σκηνοθέτης, μοντέρ και κριτικός κινηματογράφου), επιμελητής του αφιερώματος, θα προλογίσει την ταινία (πολύ σύντομη εισήγηση για την ταινία και το έργο του δημιουργού) και θα συντονίσει την συζήτηση με το κοινό και τον δημιουργό.  Η Είσοδος Είναι Ελεύθερη.

Ραντεβού στο CINEMA με τους μεγάλους δημιουργούς στο Δήμο Ζωγράφου με ελεύθερη είσοδο | 8 Μαρτίου-23 Απριλίου 2016

ola einai dromos

Υπόθεση

Η ταινία είναι ένα τρίπτυχο γυρισμένο στη Βόρεια Ελλάδα, με κοινό θέμα στις τρεις ιστορίες τον μοναχικό άνθρωπο σε μια κρίσιμη στιγμή του βίου του.

Οι ιστορίες της σπονδυλωτής αυτής ταινίας, είναι οι εξής:

1. «Χαρώνειο νόμισμα»: Ένας αρχαιολόγος ανακαλύπτει τον ασύλλητο τάφο ενός αξιωματικού των ελληνιστικών χρόνων. Στη συνέχεια φεύγει προς τα σύνορα για να δει τους τελευταίους χώρους όπου έζησε ο γιος του φαντάρος, πριν αυτοκτονήσει στη σκοπιά.

2. «Η τελευταία νανόχηνα»: Στο δεύτερο επεισόδιο παρακολουθούμε μια ομάδα νέων ορνιθολόγων να αναζητά τις διαδρομές της τελευταίας νανόχηνας που έχει καταφύγει στο Δέλτα του Έβρου. Το ταξίδι τους με βάρκα, παρέα με τον ηλικιωμένο θηροφύλακα που μιλάει τη γλώσσα των πουλιών, συντρόφων της ζωής του, είναι ένα εγκώμιο στην ομορφιά του Έβρου και στη σχέση με τη Φύση. Κάποτε εντοπίζουν τη νανόχηνα, ένας ασυνείδητος λαθροκυνηγός τη σκοτώνει και τότε ο ειρηνικός και γλυκομίλητος θηροφύλακας τον πληρώνει με το ίδιο νόμισμα.

3. «Βιετνάμ»: Ένας μεσήλικας εργοστασιάρχης της επαρχίας, σκασμένος γιατί η γυναίκα του πήρε τα δυο τους παιδιά και τον εγκατέλειψε, καταλήγει να πίνει σ’ ένα άγριο αγροτικό σκυλάδικο στη μέση του πουθενά, το «Βιετνάμ». Χωρίς πολλές κουβέντες, με τα λεφτά του, αρχίζει να σπάζει τα πάντα, πιάτα, ποτήρια, σκεύη. Για να ελαφρύνει την ψυχή του βάζει να ξηλώσουν τα πλακάκια, τις λεκάνες, τα κουφώματα, και στο τέλος όταν κορυφώνεται η βακχική του τρέλα, ενώ οι μπουζουξήδες παίζουν πλέον έξω στους αγρούς, ο κ. Τσετσένογλου πληρώνει να γκρεμίσουν ολόκληρο το σκυλάδικο.

 OLA EINAI DROMOS BANNER

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ: ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Χρονιά Παραγωγής:
1998
Σκηνοθέτης:
ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
Σενάριο:
ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
Δ/ντής Φωτογραφίας:
ΦΡΕΝΤΖΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοντάζ:
ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ ΝΤΙΝΟΣ
Ηχολήπτης:
ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
Σκηνογράφος:
ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ ΙΟΥΛΙΑ
Ενδυματολόγος:
ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ ΙΟΥΛΙΑ
Μουσική Σύνθεση:
ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ

ΓΙΑΠΡΑΚΑΣ ΜΑΚΗΣ «ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ»

Βοηθ. Σκηνοθέτη:
ΛΑΔΑΣ ΝΕΣΤΩΡ
Βοηθ. Δ/ντή Φωτογραφίας:
ΚΟΥΡΤΕΡΙΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
Μακιγιάζ:
ΤΑΜΠΟΣΗ ΦΑΝΗ
Μουσική Εκτέλεση:
ΡΕΛΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ (ΣΑΞΟΦΩΝΟ)
ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ (ΛΥΡΑ)
ΘΕΟΔΩΡΙΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ (ΠΛΗΚΤΡΑ)
ΜΑΤΣΙΓΚΟΣ ΚΩΣΤΑΣ (ΚΙΘΑΡΑ)
ΚΥΡΜΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ (ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ)
ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ (ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ)
ΜΠΑΡΜΠΑΣ ΤΑΚΗΣ (ΤΟΥΜΠΕΛΕΚΙ)
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΚΟΣ (ΚΡΟΥΣΤΑ)
ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΒΑΗΣ (ΓΚΑΪΝΤΑ)
Στίχοι Τραγουδιών:
ΚΛΕΦΤΟΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ «ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ»
ΚΛΕΦΤΟΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ «ΕΝΟΧΟΣ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ»
ΦΑΛΑΡΑΣ ΠΑΝΟΣ «ΘΑ ΤΑ ΓΚΡΕΜΙΣΩ»
ΚΛΕΦΤΟΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ «ΙΣΟΒΙΑ»
ΦΑΛΑΡΑΣ ΠΑΝΟΣ «ΚΑΠΝΙΖΩ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΜΟΥ»
ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ «ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ»
ΛΕΚΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ «Σ’ ΑΓΑΠΩ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ»
ΒΡΕΤΟΣ ΝΙΚΟΣ «ΣΑΝ ΤΣΙΓΑΡΟ ΑΝΑΜΜΕΝΟ»
Τραγουδιστής:
ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΡΕΝΑ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΠΥΡΟΣ, ΚΑΛΕΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ, ΜΑΡΑΝΤΗ ΜΑΙΡΗ, ΠΑΠΠΑ ΝΑΝΣΥ
Μηχανικός Ήχου:
ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
Φωτογράφος-Πλατώ:
ΟΡΔΟΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΖΑΒΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΝΙΚΟΓΛΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗΣ
Δ/ντής Παραγωγής:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΟΜΝΗΝΟΥ ΑΝΝΑ

Παραγωγή:
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 1997, ALCO FILMS , Ε.Ρ.Τ. , ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝHΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΕΚΚ)

Ηθοποιοί:
ΒΕΓΓΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΑΡΜΕΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΛΕΙΦΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΚΑΖΑΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΕΦΗ
ΛΕΜΟΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΚΑΖΑΖΗ ΣΤΕΛΛΑ
ΡΕΜΕΝΣΙΟΥΣ ΡΕΓΓΙΝΑ
ΤΖΑΦΕΡΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ
ΤΕΚΝΕΣΧΙΔΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΚΕΔΙΚΟΣ ΧΑΡΗΣ
ΔΗΝΑΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΣΑΓΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΕΦΗ
ΚΑΠΕΛΙΑΣ ΝΙΚΟΣ
ΚΟΤΡΩΤΣΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΜΟΧΛΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΝΑΣΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΚΟΥΡΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΑΓΑΠΙΟΥ ΑΓΑΠΙΟΣ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
ΚΟΥΤΣΑΦΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΠΑΠΠΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
ΜΠΡΕΤΣΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΦΡΑΓΚΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΣΩΦΡΟΝΙΑΔΟΥ ΕΥΡΙΔΙΚΗ
ΚΛΗΜΗ ΟΛΓΑ
ΤΣΑΚΙΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΚΟΛΟΒΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΟΥΚΑΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
ΧΑΡΑΜΗ ΧΡΥΣΑ
ΠΑΣΧΑΛΗ ΒΑΝΑ
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΛΟΥΡΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΜΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ
ΣΕΡΑΪΔΟΥ ΒΟΥΛΑ
ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΠΕΝΥ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ
ΚΑΤΕΧΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΧΑΖΑΡΑΚΗΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ
ΑΛΑΪΛΑΜΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

Voulgaris Pantelis

Παντελής Βούλγαρης

Ο Παντελής Βούλγαρης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23 Οκτωβρίου του 1940. Το 1960 γράφτηκε στη Σχολή Σταυράκου για να σπουδάσει κινηματογράφο, ενώ από το 1961 μέχρι το 1965 εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη σε 35 ταινίες της Φίνος Φιλμ. Το 1965 παρουσίασε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους, τον «Κλέφτη», και την επόμενη χρονιά την επίσης μικρού μήκους «Τζίμης ο Τίγρης». Το 1971 γύρισε το ντοκιμαντέρ «Ο χορός των τράγων» και την ίδια χρονιά μοντάρισε στο Παρίσι την αντιδικτατορική ταινία «Ce n’est qu’ un debut…» Το 1972 ολοκλήρωσε την ταινία μεγάλου μήκους «Το προξενιό της Άννας», που σημείωσε μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία τόσο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης όσο και στο εξωτερικό. Την επόμενη χρονιά, μετά από πρόταση του Μάνου Χατζιδάκι, γύρισε τον «Μεγάλο Ερωτικό», μια ποιητική μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του ομώνυμου δίσκου. Το 1974 εξορίστηκε από τη χούντα στη Γυάρο. Το 1975 σκηνοθέτησε το πρώτο τηλεοπτικό του ντοκιμαντέρ με τίτλο «Οι ψάλτες», ενώ το 1976 συμμετείχε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με την ταινία «Χάππυ Νταίη». Την ίδια χρονιά γύρισε για την τηλεόραση το ντοκιμαντέρ «Κάρολος Κουν» και την επόμενη μια σειρά έξι επεισοδίων με τίτλο «Κείμενα της Μεγάλης Εβδομάδας», με την Έλλη Λαμπέτη. Το 1978 γύρισε επτά ντοκιμαντέρ για τη σειρά «Εικόνες από τη Βόρεια Ελλάδα». Την ίδια χρονιά ξεκίνησε την προετοιμασία της ταινίας «Ελευθέριος Βενιζέλος 1910-1927» και σκηνοθέτησε για πρώτη φορά στο θέατρο. Το 1980 ολοκληρώθηκε ο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που όμως δίχασε κριτικούς και κοινό, με αποτέλεσμα ο Π. Βούλγαρης να αποσυρθεί προσωρινά από τον κινηματογράφο και ν’ ασχοληθεί αποκλειστικά με την τηλεόραση: πέντε ντοκιμαντέρ για τη σειρά «Εδώ γεννήθηκε η Ευρώπη» και τα σίριαλ «Ο κήπος με τα αγάλματα» και «Οι απόμαχοι». Παράλληλα, συνέχισε να σκηνοθετεί για το θέατρο, ενώ ασχολήθηκε ευκαιριακά και με τη διαφήμιση. Το 1985 επανήλθε στον κινηματογράφο με τα «Πέτρινα χρόνια», που αποτέλεσε μεγάλη καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία. Το 1987 γύρισε ένα ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Ρίτσο και το 1988 την ταινία «Η φανέλα με το εννιά». Το 1991 παρουσίασε τις «Ήσυχες μέρες του Αυγούστου», το 1995 την ταινία «Ακροπόλ» και το 1998 το «Όλα είναι δρόμος». Το 2004, μετά από πολλές περιπέτειες, ολοκλήρωσε το φιλόδοξο διεθνές εγχείρημα των «Νυφών», το οποίο προετοίμαζε από το 1999, το 2009 την ταινία του, για τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο, «Ψυχή βαθιά» και το 2013 την τελευταία του ταινία έως σήμερα «Μικρά Αγγλία».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης γεννήθηκε το 1953 στην Θεσσαλονίκη όπου και ζει. Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Έγραψε τις συλλογές διηγημάτων «Μάτι φώσφορο, κουμάντο γερό», «Η ψίχα της μεταλαβιάς», «Η Στενωπός των Υφασμάτων», «Ακριανή Λωρίδα», «Πάλι κεντάει ο στρατηγός» «Επί ψύλλου κρεμάμενος», «Μεταξύ σφύρας και Αλιάκμονος» και Περιπολών περί πολλών τυρβάζω», το λεύκωμα «Σαββάτο απόγευμα» και τα
μυθιστορήματα «Γερνάω επιτυχώς», «Ουζερί Τσιτσάνης», «Πολύ βούτυρο στο τομάρι του σκύλου», και το «Όλα βαίνουν καλώς εναντίον μας».Το βιβλίο του «Η Στενωπός των Υφασμάτων» τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος 1993 και το «Επί ψύλλου κρεμάμενος» με το Βραβείο «Διαβάζω» 2004. Τα μυθιστορήματά του «Γερνάω επιτυχώς» και «Ουζερί Τσιτσάνης», ανέβηκαν θεατροποιημένα στο Κρατικό Θέατρο Βόρειας Ελλάδας σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, όπως και το «Με τα παιδιά της πιάτσας» (ένα παίγνιο με τον Νίκο Τσιφόρο), σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη. Έγραψε το σενάριο της ταινίας του Παντελή Βούλγαρη «Όλα είναι δρόμος» σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη και τα κείμενα της μουσικοθεατρικής παράστασης «Σαν τραγούδι μαγεμένο», που ανέβηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη. Διηγήματά του έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ολλανδικά, Ουγγρικά, Τσέχικα, Εβραϊκά. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΜΘ και διετέλεσε μέλος του Δ.Σ του Μορφωτικού της Ιδρύματος. Είναι μέλος της Εταιρίας Συγγραφέων Αθηνών. Συνεργάστηκε με όλα σχεδόν τα ελληνικά λογοτεχνικά περιοδικά. Εργάζεται ως δημοσιογράφος από το 1981. Διετέλεσε πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΡΤ-3,διήυθηνε την εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» και τα περιοδικά «Θ-97» (τιμήθηκε με τοβραβείο «Ιπεκτσί»), «Τάμαριξ», «Χίλια Δέντρα», «Πανσέληνος» (έλαβε τοευρωπαϊκό βραβείο «European Awοrds Newspapersdesign, 2000») και «Επιλογές»της Κυριακάτικης «Μακεδονίας». Διήυθυνε επί δύο χρόνια την πολιτιστική ζώνη του 102 Fm της ΕΡΤ- 3 κι έγραψε σενάρια για τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, όπως «Το θέατροστη Θεσσαλονίκη 1912-1985», «Ο Τσιτσάνης της Θεσσαλονίκης» κ.α. Συνεργάστηκε επί δύο χρόνια με την «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία». Το 2010 τιμήθηκε με το βραβείο του «Ιδρύματος Μπότση».

armenis

Γιώργος Αρμένης

Ο Γιώργος Αρμένης γεννήθηκε στην Κληματιά Ιωαννίνων. Ήρθε στην Αθήνα την εποχή του ’60. Το ’67 μπήκε στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν απ’ όπου και αποφοίτησε το ’70. Ερμήνευσε πολλά κλασικά και σύγχρονα έργα στα εικοσιδύο χρόνια συνεργασίας με το Θέατρο Τέχνης.
Δίδαξε για σειρά ετών αυτοσχεδιασμό και υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης.
Έγραψε για το Θέατρο τα έργα: «Πρόβα», «Μαντζουράνα στο κατώφλι-γάιδαρος στα κεραμιδιά», «Το σόι», «Λήσταρχος Νταβέλης», «Βασικά με λεν Θανάση», «Ο θείος Σάκης και το Κόμμα», «Τέσσερα πρόσωπα και ο Θεός απ’ έξω». Τα μονόπρακτα: «Αύριο πάλι», «Ακάλυπτοι χώροι», «Νυχτερινό μελό», «Το σαξόφωνο». Δύο παιδικά: «Ο Τζιτζιρής» και «Ο Λάκης ο αρχηγός».
Για την τηλεόραση έγραψε: «Μέσα από το πλήθος», «Ο θείος μας ο Μίμης», «Χαίρε Τάσο Καρατάσο», «Το σόι μας», «Ζητώ γνωριμία», «Μικρές διαδρομές», και ένα μέρος από το «Σιγά η πατρίδα κοιμάται».
Σκηνοθέτησε: «Χίμαιρα και φούμαρα» της Δ. Λιτηνάκη, «Εσωτερικές φωνές» Ε. Ντε Φίλιππο, «Νταν» του Δ. Κορδάτου, «Κορίτσι της γειτονιάς» του Ν. Χατζηαποστόλου, «κύκλωπας» του Ευριπίδη, «Πλούτος» του Αριστοφάνη, «Έρωτας και αναρχία» της Λίνας Βερτμίλερ, «Ταυτότητα» του Α. Γιαλαμά, «Εσωτερικές φωνές» του Ε. Ντε Φίλιππο στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λάρισας, «Τριαντάφυλλο στο στήθος» του Τένεση Ουίλιαμς για το Δημοτικό Θέατρο Βόλου, «Κομμάτια και θρύψαλα» του Γ. Σκούρτη, «Νηρέας ο Βάρας» του Δ. Παπαχρήστου, «Αχ, αυτά τα φαντάσματα» του Ε. Ντε Φίλιππο, «Μαντζουράνα στο κατώφλι-γάιδαρος στα κεραμιδιά» του ιδίου για τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας και Σερρών, «Αγγέλα» του Γ. Σεβαστίκογλου για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου και πολλά άλλα.
Είναι και παραμένει ένας από τους κληρονόμους του Θεάτρου Τέχνης, που όρισε ο δάσκαλός του, Κάρολος Κουν. Τιμήθηκε με το Α’ βραβείο ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ταινία του Π. Βούλγαρη «Όλα είναι δρόμος» και με το Α’ βραβείο ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ Δράμας για την ταινία του Σάββα Καλύβα «Αμέρικα». Συμμετείχε στην ταινία του Θ. Αγγελόπουλου «Το Λιβάδι που δακρύζει» και στην ταινία «Σκόνη» του Τάσου Ψαρρά.
Στην τηλεόραση έχει παίξει σε πολλές σειρές: «Το σόι μας», «Σιγά η πατρίδα κοιμάται», «Ξενοδοχείο Αμόρε», «Ο Πρίγκιπας», «Τρίτο στεφάνι» και πολλά άλλα.
Το καλοκαίρι του 2001 συμμετείχε στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου, έχοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο, στο έργο «Νεφέλες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γ. Ιορδανίδη. Το καλοκαίρι του 2002 σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στην παράσταση «Αχαρνής», δίνοντας μια νέα διάσταση στο κλασικό και συνάμα τόσο επίκαιρο έργο του Αριστοφάνη.
Στα πλαίσια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, το φθινόπωρο του 2003, σκηνοθέτησε τη «Μπράχενα» του Δ. Παπαχρήστου και την «Κασέτα» της Λούλας Αναγνωστάκη.
Από το 2003, έχει σκηνοθετήσει και πρωταγωνιστήσει στο έργο του Αντόν Τσέχωφ «Ο Θείος Βάνιας», στην «Πρόβα» και στο «Βασικά με λεν… Θανάση».

Τίτλοι στη βάση Βιβλιονέτ
(2007) Αμερικάνος στο κεφάλι, Αιγόκερως
(1997) Μυρωδιά από χώμα, Εκδόσεις Καστανιώτη

Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
(2010) Κάρολος Κουν, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
(2002) Η πόλις άδουσα, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων

PANTELIS VOULGARIS ANDREAS SIMOPOULOS POPAGANDA

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ (POPAGANDA.GR)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

Παντελής Βούλγαρης σκηνοθέτης-σεναριογράφος (1940-)

Ο Παντελής Βούλγαρης γεννήθηκε στα Πατήσια της Αθήνας στις 23 Οκτωβρίου του 1940, ενώ έχει νησιώτικη καταγωγή από τη Σάμο και τη Νάξο. Εκείνα τα χρόνια του πολέμου ήταν μια εποχή δύσκολη, με την Κατοχής και Εμφυλίου να κάνουν το σκηνικό ακόμη πιο εφιαλτικό. Οι εικόνες αυτές και ιδιαίτερα αυτές του Εμφυλίου είναι που θα το σημαδέψουν και θα το ακολουθήσουν μέχρι και σήμερα τον σκηνοθέτη γεννώντας του την συνεχή ανάγκη να εκφράζει το σήμερα από το χθες. Τις πρώτες του επαφές με τον κινηματογράφο τις είχε ήδη από τα παιδικά του χρόνια τότε που μαζί με τους φίλους του τρέχανε να δούνε τις μεγάλες χολιγουντιανές επιτυχίες της εποχής στο Ηλέκτρα, την Καμέλια, το Λίντο κ.α. Κάθε νέα προβολή αποτελούσε σημαντικό κοινωνικό γεγονός. Ο ίδιος, σε αντίθεση με τους φίλους του που μαγεύονταν από τους λαμπερούς ηθοποιούς, έλκονταν από τη σκηνοθεσία. Η καταλυτική στιγμή που αποφάσισε ότι αυτό θα ήθελε να κάνει στη ζωή του,δηλαδή να σκηνοθετεί, ήταν όταν μια μέρα συνάντησε από κοντά έναν σκηνοθέτη τον Σωκράτη Καψάσκη ο οποίος γύριζε μια σκηνή κάτω από το σπίτι του. Πριν σπουδάσει κινηματογράφο είχε κάνει δύο αποτυχημένες προσπάθειες να μπει στην Νομική και τη Φιλοσοφική Σχολή. Αυτή η αποτυχία του να κάνει οργανωμένες σπουδές τον σημάδεψε για όλη του την ζωή, του δημιουργούσε την ζήλια προς τους συνομήλικους του που μπορούσαν να βγαίνουν ραντεβού με όλα εκείνα τα ωραία κορίτσια που έβλεπε να μπαινοβγαίνουν στο Πανεπιστήμιο. Το 1960 γράφτηκε στη Σχολή Σταυράκου για να σπουδάσει τελικά κινηματογράφο, δάσκαλοι του ήταν ο Γρηγόρης Γρηγορίου, ο Ντίνος Δημόπουλος, ο θεωρητικός Γιάννης Μπακογιαννόπουλος, συμμαθητές του οι Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο Κώστας Φέρρης, η Τώνια Μαρκετάκη, ο Δήμος Θέος, όλοι αυτοί αργότερα αποτέλεσαν το «νέο αίμα» του ελληνικού κινηματογράφου.

Από το 1961 μέχρι το 1965 εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη σε 35 ταινίες της Φίνος Φιλμ. Το 1965 παρουσίασε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους, τον «Κλέφτη», και την επόμενη χρονιά της επίσης μικρού μήκους «Τζίμης ο Τίγρης». Το 1971 γύρισε το ντοκιμαντέρ «Ο χορός των τράγων» και την ίδια χρονιά μοντάρισε στο Παρίσι την αντιδικτατορική ταινία «Ce n’est qu’ un debut…”». Το 1972 ολοκλήρωσε την ταινία μεγάλου μήκους «Το προξενιό της Άννας», που σημείωσε μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία τόσο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης όσο και στο εξωτερικό. Το σκηνικό της ταινίας παίρνει χώρα την εποχή λίγο πριν από την πτώση της χούντας. Ο Βούλγαρης οσφραίνεται την κοινωνική αναδιάρθρωση που συντελείτε στην ελληνική κοινωνία. Ο μικροαστισμός αντικαθιστά την παραδοσιακή συντήρηση και ο κομφορμισμός θεριεύει μέσα στα επιπλωμένα διαμερίσματα. Ο Βούλγαρης χρησιμοποιεί ως αφορμή ένα προξενιό για να μελετήσει εξουσιαστικές σχέσεις, νεοταξικές διαφορές και τη κατάφωρη αδικία. Την επόμενη χρονιά, μετά από πρόταση του Μάνου Χατζιδάκι, γύρισε τον «Μεγάλο Ερωτικό», μια ποιητική μεταφορά στην μεγάλη οθόνη του ομώνυμου δίσκου. Το 1974 εξορίστηκε από την χούντα στη Γυάρο. Το 1975 σκηνοθέτησε το πρώτο τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ με τίτλο «Οι ψάλτες», ενώ το 1976 συμμετείχε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με την ταινία «Χάππυ Νταίη». Σ’ αυτό το έργο βλέπουμε την εποχή μετά το τέλος του Εμφυλίου με τα ίχνη του να είναι ακόμη φανερά στη μεταπολεμική Ελλάδα. Σε ένα ξερονήσι θύτες και θύματα παίρνουν άθελα τους μέρος σε ένα μελαγχολικό παιχνίδι εξουσίας. Την ίδια χρονιά γύρισε για την τηλεόραση το ντοκιμαντέρ «Κάρολος Κουν» και την επόμενη χρονιά μια σειρά έξι επεισοδίων με τίτλο «Κείμενα της Μεγάλης Εβδομάδας», με την Έλλη Λαμπέτη. Το 1978 γύρισε επτά ντοκιμαντέρ για τη σειρά «Εικόνες από τη Βόρεια Ελλάδα». Την ίδια χρονιά ξεκίνησε την προετοιμασία της ταινίας «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου παρουσιάζει μια ψύχραιμη και κατατοπιστική προσωπογραφία ενός από τους σημαντικότερους ηγέτες στην ιστορία της Ελλάδας, αφηγείται τα έργα και τις ημέρες του από το 1910 έως το 1927, απαλλαγμένα από συναισθηματικές και μικροπολιτικές εντάσεις, Όμως, αυτή η ταινία δίχασε κριτικούς και κοινό, με αποτέλεσμα ο Π. Βούλγαρης να αποσυρθεί προσωρινά από τον κινηματογράφο και ν’ ασχοληθεί αποκλειστικά με την τηλεόραση: πέντε ντοκιμαντέρ για τη σειρά «Εδώ γεννήθηκε η Ευρώπη» και τα σίριαλ «Ο κήπος με τα αγάλματα» και «Οι απόμαχοι» είναι τα τηλεοπτικά παράγωγα του σκηνοθέτη αυτή την περίοδο. Παράλληλα, συνέχισε να σκηνοθετεί για το θέατρο, ενώ ασχολήθηκε ευκαιριακά με τη διαφήμιση. Το 1985 επανήλθε στον κινηματογράφο με τα « Πέτρινα χρόνια», που αποτέλεσε μεγάλη καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία. Εδώ ένα ζευγάρι ο Μπάμπης και η Ελένη ζούνε κυνηγημένοι και φυλακίζονται εξαιτίας των πολιτικών τους πεποιθήσεων από τη δεκαετία του ’50 μέχρι τη Μεταπολίτευση. Το δράμα ενός ολόκληρου λαού θα συμπυκνωθεί στην ιστορία δύο ανθρώπων που δεν λύγισαν από τις δυσκολίες. Η αγάπη και η μητρότητα θα ανθίσουν πίσω από τα κάγκελα σε πείσμα των δυσχερειών. Τα πέτρινα χρόνια ενός λαού εικονογραφούνται στην οθόνη. Το 1987 γύρισε ένα ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Ρίτσο και το 1988 την ταινία «Η φανέλα με το εννιά». Το 1991 παρουσίασε τις «Ήσυχες μέρες του Αυγούστου», το 1995 την ταινία «Ακροπόλ», όπου παρουσιάζει το αθηναϊκό θέατρο όταν οι επιθεωρήσεις παίρνουν διαστάσεις φαντασμαγορικού θεάματος τη δεκαετία του ’50 και του ’60. Εντυπωσιακές παραστάσεις ξετυλίγουν πάνω στο παλκοσένιο, καλύπτοντας με χρώμα και μελωδίες την πολιτικο-κοινωνική αβεβαιότητα της καθημερινότητας. Ο σκηνοθέτης φέρνει σε πρώτο πλάνοι τον άνθρωπο για να αποκαλύψει το κλίμα μιας ολόκληρης εποχής. Το 1998 σκηνοθετεί το «Όλα είναι δρόμος» ενώ το 2004, μετά από πολλές περιπέτειες, ολοκλήρωσε το φιλόδοξο διεθνές εγχείρημα των «Νυμφών», το οποίο προετοίμαζε από το 1999. Η εικόνα των 700 νυφών που σαλπάρουν ασυνόδευτες στις ΗΠΑ για να συναντηθούν με τους μέλλοντες συζύγους τους είναι συγκλονιστική. Η κυνική λογική του προξενιού έρχεται σε κόντρα με το συναίσθημα καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού, με την μοδίστρα Νίκη να ερωτεύεται έναν Αμερικανό φωτογράφο. Η προπολεμική Ελλάδα κουρελού και ταυτόχρονα όμορφη. Το 2009 είναι η σειρά της ταινίας για τον ελληνικό εμφύλιο «Ψυχή βαθιά». Εδώ η ιδέα της εθνικής συμφιλίωσης πρωταγωνιστεί σε μια ακόμη ταινία του σκηνοθέτη. Η τελευταία του ταινία που έκανε πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2013 είναι η «Μικρή Αγγλία» είναι η δωδέκατη ταινία του σκηνοθέτη, αποτελεί τη κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος της συζύγου του Ιωάννας Καρυστιάνη.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του σχολίασε την επιμονή του να τοποθετεί τις ταινίες του στο παρελθόν, ο ίδιος δήλωσε ότι για να λύσει τα δικά του προβλήματα, αλλά και για να απαντήσει σε πράγματα που πιστεύει ότι απασχολούν τον θεατή ανατρέχει στον παρελθόντα χρόνο. Για τον ίδιο ο θεατής είναι πάντα παρών. Δεν μπορεί να διανοηθεί τον κινηματογράφο αποκομμένο από το κοινό του. Μπορεί η τέχνη να μην δίνει λύσεις, αλλά έχει τη δυνατότητα να προβληματίσει. Θεωρεί πολιτική χειρονομία το να γυρίσει κάποιος μια ταινία που έχει σημασία – χωρίς να μιλάει για το πρόβλημα καθαυτό – προσφέροντας μια συγκίνηση. Έστω και πέντε λεπτά να μιλήσουν οι θεατές για την ταινία του μετά την προβολή της είναι ένα κέρδος, λέει ο Παντελής Βούλγαρης.

ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΩΝ ΕΟΕ

ΣΟΦΙΑ ΜΑΓΟΥΛΙΩΤΗ

http://www.eoellas.org/2014/01/26/viografiapentelivoulgari/

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s