Η Ηλέκτρα Βενάκη στο τιμόνι του Κέντρου Κινηματογράφου

venaki_ilektra
Γυναίκα η διάδοχος του Γρηγόρη Καραντινάκη
18.04.2016,

Συντάκτης: Βένα Γεωργακοπούλου
Μετά την Ελίζ Ζαλαντό, νέα γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, κι άλλη μια γυναίκα οδεύει σε θέση ευθύνης για τον κινηματογράφο. Το επταμελές Δ.Σ. του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, στη συνεδρίασή του της περασμένης Παρασκευής, επέλεξε ομόφωνα από τους εφτά υποψήφιους για τη θέση του γενικού διευθυντή την Ηλέκτρα Βενάκη. Αυτήν προτείνει στον αρμόδιο για τον διορισμό της υπουργό Πολιτισμού, Αριστείδη Μπαλτά.

Για να ανακοινωθεί χθες το όνομά της σημαίνει ότι το πράσινο φως από την Μπουμπουλίνας δόθηκε. Έτσι η σχετικά άγνωστη στον χώρο Ηλέκτρα Βενάκη γίνεται η πρώτη γυναίκα που «θα τρέξει» τον πιο σπουδαίο κινηματογραφικό οργανισμό σε μια πολύ κρίσιμη και χωρίς επαρκή χρηματοδότηση περίοδο -ακόμα κι αν η ευθύνη της «ψαλιδιστεί» ελαφρά από τις τροποποιήσεις του νόμου Γερουλάνου, που ζητά το Δ.Σ.

Η 54χρονη διάδοχος του Γρηγόρη Καραντινάκη έπειτα από σπουδές κινηματογράφου εδώ και στο Παρίσι, όπου έκανε και μεταπτυχιακό, ασχολήθηκε επαγγελματικά κυρίως με το μοντάζ και τις νέες τεχνολογίες.

Στον πρώτο τομέα δούλεψε στο σινεμά και την τηλεόραση, στον δεύτερο υπήρξε υπεύθυνη οπτικοακουστικών παραγωγών της πύλης http://www.in.gr καθώς και περιοδικών του Οργανισμού Λαμπράκη (Ram κ.ά.). Η πιο διακεκριμένη προσφορά της είναι η δημιουργία το 2011 του διαδικτυακού blog για το σινεμά altcine και μέσω αυτού ενός on line βαλκανικού φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, το οποίο, αν και δεν είχε κλασική φεστιβαλική μορφή, εξελίχθηκε σε μια ενδιαφέρουσα πλατφόρμα της παραγωγής στα Βαλκάνια.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΚ, Γιάννης Λεοντάρης, εξηγεί την επιλογή της Ηλέκτρας Βενάκη με πολλαπλά επιχειρήματα. «Είχε τον πιο συγκεκριμένο και με συνολικό όραμα για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου φάκελο. Και, το πιο σημαντικό, όλες της οι προτάσεις ήταν τεκμηριωμένες βάσει στατιστικών δεδομένων οικονομοτεχνικού χαρακτήρα», μας είπε.

Στάθηκε φυσικά στην εμπειρία της από το on line φεστιβάλ, «όπου συντόνιζε και ένα ευρύ πεδίο διεθνών επαφών», αναφέρθηκε στην έμφαση που έδινε ο φάκελός της στον εκπαιδευτικό και μορφωτικό ρόλο του ΕΚΚ και τη σύνδεσή του με την παραγωγή, στις προτάσεις της για την ψηφιακή αναβάθμισή του και, τέλος, στην ίδια την προσωπικότητά της. «Καταλάβαμε ότι είχε ενθουσιασμό και καμία διάθεση γραφειοκρατικής διαχείρισης, να καθίσει, δηλαδή, σε μια καρέκλα να υπογράφει χαρτιά».

Στην ερώτησή μας αν θα είναι… λιγότερο γενική διευθύντρια από ό,τι ήταν ο Γρηγόρης Καραντινάκης, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΚ απάντησε: «Η ευθύνη θα είναι δική της, ακόμα κι αν ο υπουργός Πολιτισμού αποδεχτεί δύο τροποποιήσεις του νόμου, που θεραπεύουν χρόνιες δυσλειτουργίες του ΕΚΚ, τις οποίες επισημαίνει σύσσωμος ο κινηματογραφικός κόσμος».

Η πρώτη αφορά την ενίσχυση της διαφάνειας στη διαδικασία επιλογής των προτάσεων, με τη δημουργία επιτροπών από «γνωστά και όχι αφανή» μέλη (η ευθύνη τώρα της επιλογής ανήκει στον γενικό διευθυντή). Και η δεύτερη είναι η «πλήρωση των τεσσάρων θέσεων διευθυντών, οι οποίες, παρά τις προβλέψεις του ιδρυτικού νόμου, παραμένουν κενές επί έξι χρόνια».

Πρόκειται για τις διευθύνσεις Παραγωγής και Ανάπτυξης, Hellas Film (προώθηση ταινιών), Film Commission (διευκόλυνση ξένων παραγωγών) και Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών. «Ετσι ο γενικός διευθυντής δεν θα ασχολείται με τα πάντα, από τα καθημερινά μέχρι τη χάραξη πολιτικής, αλλά θα υπάρχει και λογοδοσία η οποία χωρίς τους ενδιάμεσους κρίκους, δηλαδή εξειδικευμένα μεσαία στελέχη, απουσιάζει».

http://www.efsyn.gr/

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s