Δραματική Σχολή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας | τι μέλλει γενέσθαι; | τι λένε οι σπουδαστές, το δημοτικό συμβούλιο, ο Θοδωρής Αμπατζής, ο Σύριζα, το ΚΚΕ

Εμείς οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

14 Ιουλίου 2016

«Είμαστε οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας και δε θα σταματήσουμε να αντιτασσόμαστε στη συνεχή προσπάθεια του Καλλιτεχνικού Διευθυντή κου Καζάκου να υποβαθμίσει τη Σχολή μας. Καλούμε τους πολίτες της Πάτρας, αλλά και όσους ενδιαφέρονται για τη θεατρική εκπαίδευση να πάρουν θέση.

Η Σχολή μέχρι πέρυσι λειτουργούσε με ένα έτος προκαταρκτικό και τρία αναγνωρισμένα έτη σπουδών. Ο κος Καζάκος τον Σεπτέμβριο του ’15 μετέτρεψε το προκαταρκτικό έτος σε πρώτο, δημιουργώντας εκπαιδευτικό πρόβλημα και οικονομικό κόστος. Στο Δ.Σ της 6ης Ιουλίου με συνοπτικές διαδικασίες και με την κάλυψη του Δήμου, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής υποβάθμισε τη Σχολή, μειώνοντας τα χρόνια φοίτησης από τέσσερα σε τρία, προφασιζόμενος οικονομικούς λόγους. Ταυτόχρονα, δήλωσε ότι θα προωθήσει την ένταξη της Σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών μέσω του Υπουργείου, με τον Δήμαρχο κο Πελετίδη να δηλώνει ότι «ο Δήμος δεν έχει δουλειά να συντηρεί μια Δραματική Σχολή». Έτσι, για το επόμενο σπουδαστικό έτος και μέχρι την ένταξη της Σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, δε θα πραγματοποιηθούν Εισαγωγικές Εξετάσεις. Να διευκρινίσουμε, ότι κανείς μας δε διαφωνεί με ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο ανωτατοποίησης των δραματικών σχολών, το αντίθετο μάλιστα. Ένα τέτοιο πλάνο όμως, ακόμα κι αν δρομολογηθεί από αύριο χρειάζεται μερικά χρόνια προετοιμασίας για να υλοποιηθεί, κι όταν ρωτήθηκαν οι αρμόδιοι τι έχουν σκοπό να κάνουν με τη Σχολή μας μέχρι τότε, απάντησαν πως θα το σκεφτούν από του χρόνου. Μάλλον, όμως, δε θα χρειαστεί να σκεφτούν και πολύ∙ η διεκδίκηση της ανωτατοποίησης μιας Σχολής δεν συνάδει με την υποβάθμισή της σε τριετή, αφού όλες οι ανώτατες Σχολές στην Ελλάδα έχουν τουλάχιστον τετραετές Πρόγραμμα Σπουδών. Επιπλέον, ακόμα και στην περίπτωση που γίνει ανωτατοποίηση, το πτυχίο των αποφοίτων από μια Σχολή τριετούς φοίτησης θα είναι ήδη υποβαθμισμένο.

Προφανώς, ο κος Καζάκος και μέλη της πλειοψηφίας του ΔΣ, ζύγισαν τα πράγματα και κατέληξαν ότι η πόλη της Πάτρας έχει περισσότερη ανάγκη τις πολυδάπανες παραγωγές του κου Καζάκου (που, άλλωστε, ο ίδιος δήλωσε στο Συμβούλιο ότι εξαιτίας δικών του λανθασμένων υπολογισμών έπεσε έξω οικονομικά το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. φέτος) από μια Δραματική Σχόλη, που θα προσφέρει κάθε χρόνο νέους καλλιτέχνες, θα προσελκύει σπουδαστές από άλλες πόλεις και θα ανεβάσει το θεατρικό επίπεδο, όχι μόνο της Πάτρας αλλά και της Ελλάδας με τις υψηλές εκπαιδευτικές προδιαγραφές που πληρούσε μέχρι τώρα. Οι πρώτοι απόφοιτοι της Σχολής και το αποτέλεσμα που έφεραν δεν θεωρήθηκαν καν άξια σχολιασμού και αξιολόγησης από τα μέλη της πλειοψηφίας και κυρίως από τον κο Καζάκο, ο οποίος επιδεικτικά απείχε από όλες τις ανοιχτές παραστάσεις και αρνήθηκε να παραδώσει έστω και ένα πτυχίο στους νέους αποφοίτους. Το μόνο πράγμα που φαινόταν να τον ενδιαφέρει, ήταν το πώς θα ξεμπέρδευε πιο γρήγορα με αυτή τη Σχολή που στερεί χρήματα από τις επόμενες παραγωγές του.

Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η αυτοανακήρυξη του κου Καζάκου σε Διευθυντή Σπουδών της Σχολής, πλαισιωμένου από τη θεατρολόγο κα Συγκλητική Βλαχάκη και τον υπεύθυνο χώρου Μπάρι κο Περικλή Βασιλόπουλο. Η επιτροπή αυτή δε μπορεί να εγγυηθεί την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το οποίο είναι και το ζητούμενο. Να σημειωθεί ότι ο κος Καζάκος έχει δηλώσει ότι δε γνωρίζει τίποτα για την εκπαιδευτική μέθοδο που διδάσκεται στη συγκεκριμένη Δραματική Σχολή και δεν επιθυμεί να παρέμβει στο Πρόγραμμα Σπουδών, εν τούτοις τοποθετεί τον εαυτό του στη θέση του Διευθυντή Σπουδών και δεσμεύεται ότι θα το διασφαλίσει. Πώς θα διασφαλίσει κάτι που δεν γνωρίζει, θα αναρωτιόταν κανείς.

Σε συνάντηση αντιπροσωπείας των σπουδαστών με τον Δήμαρχο τον Ιούνιο του 2016, παρουσία του προέδρου του Δ.Σ. κου Τερζή, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. δεσμεύτηκε προσωπικά να μην αλλάξει το Πρόγραμμα Σπουδών και τη φιλοσοφία της Σχολής, και να συνεχίσει τη συνεργασία με τους καθηγητές που την πρεσβεύουν για τα επόμενα τρία χρόνια. Την ημέρα του Δ.Σ., βέβαια, ο κος Καζάκος δεν είχε ούτε καν ενημερώσει τους καθηγητές αν θα συνεχίσουν ή όχι να διδάσκουν στη Σχολή. Με λύπη μας παρατηρούμε πως, τέσσερα χρόνια μετά τη λειτουργία της Σχολής μας, ο κος Καζάκος αρνείται να μας πάρει σοβαρά και μας αντιμετωπίζει σαν παιδάκια που κάνουμε το χόμπι μας με τους καθηγητές μας. Δε μπορούμε να γράψουμε τίποτα που να αλλάζει αυτή του την άποψη, μόνη μας απόδειξη είναι η δουλειά μας, την οποία δεν ευκαίρησε να δει μέσα σε έναν μήνα συνεχόμενων παρουσιάσεων.

Θεωρούμε τις προθέσεις του κου Καζάκου ασαφείς και τον ίδιο αναξιόπιστο για να αποφασίσει το μέλλον της Δραματικής Σχολής επειδή παρόλο που από την αρχή της χρονιάς έχει δηλώσει ενώπιον όλων μας ότι δεν προτίθεται να διαταράξει το Πρόγραμμα Σπουδών της Σχολής, εν τούτοις:

Πραγματοποίησε αλλαγές μείζονος σημασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, διαταράσσοντας την ομαλή ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Επέβαλλε τη διεξαγωγή ενδοσχολικών εξετάσεων 1ου εξαμήνου, χωρίς τη συνεννόηση και την έγκριση του διδακτικού προσωπικού, για να ελέγξει την πορεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ωστόσο, στις εξετάσεις του 2ου εξαμήνου επέλεξε να μην παρευρεθεί ούτε σε μία τελική παρουσίαση ολοκληρωμένης δουλειάς κανενός από τα τέσσερα έτη.

Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς αποποιούνταν τις ευθύνες γα τη λήψη αποφάσεων, «πετώντας το μπαλάκι» στη Δημοτική Αρχή.

Με την εισήγηση στο Δ.Σ., αυτοπροτάθηκε για τη θέση του Διευθυντή Σπουδών, χωρίς να έχει οργανώσει, ως όφειλε, το Πρόγραμμα Σπουδών για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.

Ο κος Καζάκος, τον οποίο με το ζόρι και την τελευταία στιγμή πείσαμε να παρευρεθεί στη συνεδρίαση, δε θεώρησε σημαντικό να συμμετέχει στη συζήτηση. Ποιος είναι τελικά αρμόδιος να μιλήσει; Ο Δήμαρχος, που όσες δεσμεύσεις και να κάνει δεν έχει καν δικαίωμα ψήφου στο Δ.Σ.; Ο Πρόεδρος, που κατά βούληση παρουσιάζεται άλλοτε ως πλήρως ενημερωμένος και άλλοτε ως ανενημέρωτος; Ή ο θεσμικά αρμόδιος Καλλιτεχνικός Διευθυντής; Ο τελευταίος, βέβαια, συνηθίζει να πίνει το αμίλητο νερό στις επίσημες συνεδριάσεις του Δ.Σ.

Με την ελπίδα για μια ομαλή συνέχιση των Σπουδών μας, κάναμε υπομονή όταν ο κος Πελετίδης έκανε δηλώσεις για τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή, πριν ακόμα γίνει ακρόαση για την θέση.

Κάναμε υπομονή όταν ο κος Καζάκος έφερε νέους καθηγητές στη Σχολή, με άλλη εκπαιδευτική νοοτροπία, με μέλη του Δ.Σ. να είναι ανενημέρωτα σε σχέση με τις προσλήψεις των νέων καθηγητών και όταν απαξίωσε τη δουλειά μας με την απουσία του.

Κάναμε υπομονή όταν σε κλειστές συζητήσεις ο κος Καζάκος μάς έλεγε ότι υπάρχουν «κάποιοι» που μας χαρακτηρίζουν ως υποκινούμενους, μας κατηγορούν για αντικομμουνισμό, θεωρούν ότι οι καθηγητές μας έχουν εκτεθεί πολιτικά και πρέπει να απολυθούν. Παρόλα αυτά μερικές μέρες μετά μπροστά στο Δ.Σ. (και το μαγνητόφωνο που κατέγραφε τα πρακτικά) μας προέτρεπε να ξεχάσουμε ό,τι είχε ειπωθεί και να μην το αναφέρουμε.

Κάναμε υπομονή όταν τα μέλη της πλειοψηφίας δήλωναν με αναίδεια την πλήρη άγνοιά τους για το Θέατρο και την εκπαίδευση, αλλά και τη διάθεσή τους να ψηφίσουν οτιδήποτε, αρκεί να είναι στην εισήγηση της παράταξής τους.

Κάναμε υπομονή όταν χρησιμοποιήθηκε επανειλημμένως κάθε δικαιολογία για να μη γίνει συνεδρίαση του Συμβουλίου με θέμα τα προβλήματα της Σχολής και όταν προσβλήθηκε η κριτική και πολιτική μας σκέψη, με δικαιολογία το νεαρό της ηλικίας μας.

Η υπομονή μας εξαντλήθηκε. Απαιτούμε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της Ιδιωτικής Δραματικής Σχολής τετραετούς φοίτησης και η λειτουργία της, βασισμένη στο υπάρχον Πρόγραμμα Σπουδών υψηλών προδιαγραφών. Έχουμε επενδύσει χρόνο, χρήμα και κόπο στη Σχολή αυτή, στην οποία βρεθήκαμε από επιλογή μας, και για τον λόγο αυτό απαιτούμε τη σταθερότητά της. Προσβάλλουμε την εισήγηση που υπερψηφίστηκε στο Δ.Σ. την 6η Ιουλίου 2016, επειδή δε συντάχθηκε και δεν προτάθηκε από τον αρμόδιο Καλλιτεχνικό Διευθυντή κο Καζάκο, αλλά από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. κο Τερζή και επειδή οδηγεί στην υποβάθμιση των Σπουδών μας και στο σταδιακό κλείσιμο της Σχολής μας».

21/06/2016

dramatiki sxolo dipethe patras kataxeirokrotithikan

Πάτρα: Καταχειροκροτήθηκαν οι τελειόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ – Παρουσίασαν τη δουλειά τους στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων

Η Δραματική Σχολή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, άνοιξε τις πόρτες της και παρουσίασε τη δουλειά των πρώτων τελειόφοιτών της, την Κυριακή 19 Ιουνίου 2016 στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων.Στο κατάμεστο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων παρουσία του Δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη, του Βουλευτή Νίκου Καραθανασόπουλου του πρόέδρου του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας Ανδρέα Τερζή ,αντιδημάρχων, μελών του Δ.Σ. : Μαρ. Σταματιάδου, Γιάννη Κανελλόπουλου, Χ. Καρλιαύτη, Ο. Μπίρμπα , του Κ. Διευθυντή Κώστα Καζάκου , της διευθύντριας της Δραματικής Σχολής Ελένης Μποζά, καθηγητών της Σχολής, φίλων και συγγενών των τελειόφοιτων της Δραματικής Σχολής, παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από τα έργα:

Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Η Στρίγγλα που έγινε αρνάκι

Διδασκαλία : Δημήτρης Ήμελλος

Άντον Τσέχωφ

Τρεις Αδερφές

Διδασκαλία : Θοδωρής Αμπαζής

Ευγένιος Χαριτόνοφ

Νταν

Διδασκαλία : Τσέζαρις Γκραουζίνις

Μπότο Στράους.

Φάρσα Κάλντεγουεϊ

Διδασκαλία : Ελένη Μποζά

Εν συνεχεία ακολούθησε η γιορτή αποφοίτησης των Σπουδαστών της , Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας .

Ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης , έδωσε τα διπλώματα στους απόφοιτους της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας, ενώ συνεχάρη τα παιδιά για το ήθος, την ωριμότητα και κυρίως για την πρώτη επίσημη έκθεσή τους επί σκηνής.

Σε ένα κλίμα συγκίνησης και χαράς ολοκληρώθηκε η μικρή τελετή, με την ευχή οι πρώτοι τελειόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας να εκπληρώσουν τα όνειρά τους.

http://www.thebest.gr/

Να ενταχθεί η Δραματική Σχολή στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση

Την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πατρέων (27/7/2016), σχετικά με τις δραστηριότητες του ΔΗΠΕΘΕ και τη λειτουργία της δραματικής σχολής, με την οποία ζητείται η ένταξη της δραματικής σχολής στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση κατέθεσαν σε αναφορά οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και Νίκος Μωραΐτης, προς τους υπουργούς Παιδείας Νίκο Φίλη και Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά.
«Παρά τη δύσκολη κατάσταση των οικονομικών του Δήμου και των Οργανισμών δίνουμε έμφαση στη λαϊκή πολιτιστική και την ερασιτεχνική δημιουργία, την πολιτιστική προσφορά στις πιο ευάλωτες και αδικημένες κοινωνικές τάξεις, στους ανέργους και κυρίως στη νεολαία. Γίνεται προσπάθεια να προσαρμοστεί η πολιτική εισιτηρίων για τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα, ενώ πραγματοποιούνται και δεκάδες εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο», ξεκαθάρισε κατά τη διάρκεια της εισήγησής του προς το Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πλούσιο έργο του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, του οποίου αποδέκτες είναι δεκάδες χιλιάδες θεατές, όπως επίσης και στους στόχους της δημοτικής αρχής για πλήρη κρατική χρηματοδότηση που θα καλύπτει το σύνολο των αναγκών του Δήμου, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα για την κάλυψη των αναγκών, αντίσταση στην επιχειρηματική λειτουργία των Δήμων, μείωση των δημοτικών και ανταποδοτικών τελών για όλες τις λαϊκές οικογένειες κ.ο.κ.
Σε σχέση με τη Δραματική Σχολή, ο δήμαρχος Πατρέων στην εν λόγω συνεδρίαση τόνισε πως «είμαστε αντίθετοι στη λειτουργία από τους Δήμους ΙΕΚ – ΚΕΚ, γιατί υπερασπιζόμαστε τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, γιατί είναι ευθύνη του κράτους η βασική Ανώτατη Καλλιτεχνική Εκπαίδευση», αλλά και ότι «παραλάβαμε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή μια συγκεκριμένη κατάσταση, δηλαδή μια αδιαβάθμητη Ιδιωτική Δραματική Σχολή με δίδακτρα. Εδώ τίθεται και το κεντρικό, κατά τη γνώμη μας, ερώτημα, ποιος φορέας πρέπει να έχει την ευθύνη για την καλλιτεχνική παιδεία. Ο Δήμος δεν είναι φορέας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Οι προσωπικές επιλογές του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή, που παραμένει έως τώρα και δάσκαλος της Σχολής, δεν αποτελούν θέσφατο. Εάν θεωρούν κάποιοι ότι ο Δήμος πρέπει να αναπτύσσει εκπαιδευτικές δομές στο θέατρο, τότε υπερασπίζονται τις αδιαβάθμιστες ιδιωτικές σχολές με δίδακτρα και για «αριστερό ξεκάρφωμα» μιλάνε για ανωτατοποίηση των καλλιτεχνικών σπουδών. Αποτελεί πρόκληση να μιλάει το κυβερνητικό κόμμα για υποβάθμιση των σπουδών στη Δραματική Σχολή, όταν ευθύνονται για τα χάλια της δημόσιας εκπαίδευσης (…). Η Δραματική Σχολή λειτουργεί βάσει της ανταπόδοσης και χάρη στη γενναία επιχορήγηση από τον προϋπολογισμό του Δήμου, από τα τέλη που φορτώνεται ο πατραϊκός λαός», υπογράμμισε ο Κ. Πελετίδης και ανέφερε:
«Η επιχορήγηση της Σχολής φτάνει στο ύψος των 214 χιλιάδων ευρώ για το έτος 2015 – 16, ενώ τα δίδακτρα είναι συνολικά 70 χιλιάδες ευρώ, καθιστώντας τη Σχολή ελλειμματική κατά 144 χιλιάδες ευρώ. Στη Σχολή διδάσκουν συνολικά 30 καθηγητές για 67 σπουδαστές, από τους οποίους οι 10 έρχονται από την Αθήνα. Δεν υπάρχει γραπτό και επεξεργασμένο πρόγραμμα σπουδών της Σχολής, ενώ το συμβούλιο καθηγητών δε συνεδρίασε σχεδόν ποτέ. Το σύνολο των διδακτικών ωρών (πάνω από 40) καθιστά δύσκολη την αφομοίωση της διδαχθείσας ύλης, ενώ και το ωρολόγιο πρόγραμμα (με βραδινές ώρες) δημιουργεί επιπλέον προβλήματα.
Προτεραιότητά μας είναι οι δομές που προσφέρουν στον εργαζόμενο λαό. Ετσι, για τη θεατρική καλλιτεχνική εκπαίδευση και ειδικά τώρα για την Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ πιστεύουμε ότι πρέπει να αναβαθμιστεί και να ενταχθεί στο πανεπιστήμιο της πόλης μας. Θεωρούμε ότι η πρότασή μας για ένταξη της Δραματικής Σχολής στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι εφικτή. Υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια, είτε να γίνει κατεύθυνση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (όπως στη Θεσσαλονίκη) ή να γίνεται εισαγωγή με εξετάσεις εκτός συστήματος πανελλαδικών (όπως η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών). Η συγκεκριμένη πρότασή μας συνδυάζεται με την εκπεφρασμένη θέση της κυβέρνησης για ίδρυση τριτοβάθμιων καλλιτεχνικών σχολών», επισήμανε ο δήμαρχος Πατρέων. Να σημειωθεί ότι η Δημοτική Αρχή έχει ήδη αρχίσει επαφές με τα αρμόδια υπουργεία (Παιδείας και Πολιτισμού), όπου ανακοινώθηκε ότι το θέμα είναι υπό μελέτη και εκτίμηση της κυβέρνησης είναι ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχει σαφή πρόταση. Σε κάθε περίπτωση, η Δημοτική Αρχή ανακοινώνει ότι από την αρχή της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς θα υπάρχει γραπτό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο θα ακολουθεί το ελάχιστο των 32 διδακτικών μονάδων που θέτει το υπουργείο Πολιτισμού.

thodoris ampatzis

Ο Θοδωρής Αμπατζής για το θέμα της δραματικής σχολής

«Το θέμα της σχολής δραματικής τέχνης του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είναι ένα θέμα που με πονάει, θέλει ευαισθησία και όχι παρορμητισμούς. Επενδύσαμε στη σχολή και είναι τραγικό ότι αποφασίζεται και γίνεται τώρα». Αυτά ανέφερε μιλώντας στο thebest.gr, ο Θοδωρής Αμπαζής νυν αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου και πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, τον οποίο μάλιστα πετύχαμε και μιλήσαμε λίγη ώρα πριν την πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου της πολυαναμενόμενης συμπαραγωγής του Εθνικού με το ιστορικό Θέατρο Βαχτάνγκοφ της Μόσχας, «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του 64χρονου Λιθουανού δημιουργού Ρίμας Τούμινας.
Στην παράσταση που μετά την Επίδαυρο (29 και 30/7) θα παιχθεί μόνο στη Μόσχα και στο Ηρώδειο στις 22 Σεπτεμβρίου 2016, ο Θοδωρής Αμπαζής είναι ο συνθέτης των χορικών.
Εν μέσω λοιπών των τελευταίων προετοιμασιών και της αγωνίας για το πώς θα πάει η συγκεκριμένη φιλόδοξη παράσταση αρχαίου δράματος, ο κ. Αμπαζής ερωτήθη από το thebest.gr για το θέμα των αλλαγών στη δομή και λειτουργία της δραματικής σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας που τόση αναστάτωση και αντιδράσεις έχουν επιφέρει μέσα στο φετινό καλοκαίρι. Να σημειώσουμε πως ο κ. Αμπαζής παρέμεινε ως καθηγητής στη σχολή δραματικής τέχνης του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ενώ μεταξύ των ονομάτων που δίδασκαν στη σχολή ήταν ο Τσέζαρις Γκραουζίνις, την εξαιρετική παράσταση του οποίου «Επτά επί Θήβας» με το ΚΘΒΕ είδαμε το διήμερο 27 και 28/7 στο Αρχαίο Ωδείο, ο Σίμος Κακάλας, η Ελένη Μποζά που είχε και την ευθύνη της σχολής, ο Δημήτρης Ήμελλος, ο Κέννυ Μακ Λέλαν, η Τατιάνα Λοβέρδου, η Μάρω Γαλάνη, ο Παναγιώτης Φαφούτης, ο Νίκος Γιαλελής, κ.α.
«Όταν ξεκίνησε η δραματική σχολή, ο σκοπός ήταν ν’ αναπτυχθεί, ν’ αποτελέσει έναν σημαντικό πυρήνα της πολιτιστικής ανάπτυξης της περιοχής και συνάμα υπήρχε ο σχεδιασμός και για άλλες συνεργασίες με σπουδαία θεατρικά σχήματα και σχολές από το εξωτερικό. Το δυναμικό των συνεργαζόμενων καθηγητών της σχολής όταν ξεκίνησε, δίχως υπερβολή μόνο με το Εθνικό θέατρο θα μπορούσε να συγκριθεί. Δυστυχώς αυτό που βλέπω είναι μία διάθεση απαξίωσης ενώ αυτό που θα έπρεπε να επικρατήσει, είναι η ψυχραιμία.
Απ’ ότι φαίνεται, την νυν Δημοτική αρχή της Πάτρας δεν την ενδιαφέρει η προοπτική της σχολής και γενικά να έχει δραματική σχολή, γι’ αυτό και θέλει να την δώσει σε κάποιον άλλο, εν προκειμένω μιλά για την ανωτατοποίηση της μέσω της ένταξης της στο πανεπιστήμιο», ανέφερε στο thebest.gr ο κ. Αμπαζής προσθέτοντας ότι και ο ίδιος ενόσω ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής εδώ στο θέατρο της Πάτρας είχε σκεφτεί ως πιθανή προοπτική και ζητούμενο την ανωτατοποίηση της σχολής δραματικής τέχνης και την διασύνδεση της με το πανεπιστήμιο και το τμήμα θεατρικών σπουδών της Πάτρας.
Όπως μας είπε ακόμα και στην δραματική σχολή του Εθνικού (η κορυφαία θα λέγαμε αυτή τη στιγμή στη χώρα) όπου είναι δωρεάν η φοίτηση, έχει τεθεί ζήτημα περαιτέρω ανάπτυξης και ανωτατοποίησης.
Τέλος ο κ. Αμπαζής που μαζί και με άλλους καθηγητές της σχολής, είχαν προ ημερών συντάξει και δώσει ένα κείμενο για το θέμα στη δημοσιότητα, μας επανέλαβε πως το ζήτημα της δραματικής σχολής της Πάτρας απαιτεί ψυχραιμία και νηφαλιότητα και αρκετή συζήτηση. Όσο για τις συμβάσεις των καθηγητών, όπως μας διευκρίνισε, για παράδειγμα η τελευταία δική του έχει λήξει. «Αν κληθούμε εκ νέου, το θέμα είναι με τι όρους. Ξέρετε, δεν είμαστε ανεπάγγελτοι, έχουμε όλοι την πορεία και τον τομέα μας και στο ΔΗΠΕΘΕ δεν πήγαμε για να βγάλουμε λεφτά».
Επιμέλεια: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

http://m.thebest.gr/

24.07.2016

Το Τμ. Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ για το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

«Πρόσφατα, η δημοτική αρχή ανακοίνωσε ότι για οικονομικούς λόγους θα μειώσει τη διάρκεια φοίτησης στη σχολή από 4 σε 3 έτη καθώς και ότι θα σταματήσει να δέχεται νέους σπουδαστές έως ότου η Σχολή γίνει πανεπιστημιακή και ενταχθεί στο αντίστοιχο τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών», αναφέρεται στην ανακοίνωση, «ωστόσο, τόσο το οικονομικό όσο και το πολιτικό επιχείρημα αποκαλύπτονται έωλα».

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας, κατά τη διάρκεια της θητείας του προηγούμενου διευθυντή του Θ. Αμπαζή, κατάφερε να δημιουργήσει εντός του ΔΗΠΕΘΕ μια επιτυχημένη και υψηλού επιπέδου δραματική σχολή, δίνοντας έτσι σημαντική διέξοδο στους νέους όχι μόνο της Πελοποννήσου αλλά και ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας που θέλουν να εκπαιδευτούν στην υποκριτική τέχνη.

Το τελευταίο διάστημα, μετά την αλλαγή τόσο της δημοτικής αρχής όσο και της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του ΔΗΠΕΘΕ, παρακολουθούμε μια συνεχή προσπάθεια υποβάθμισης της Δραματικής Σχολής. Πρόσφατα, η δημοτική αρχή ανακοίνωσε ότι για οικονομικούς λόγους θα μειώσει τη διάρκεια φοίτησης στη σχολή από 4 σε 3 έτη καθώς και ότι θα σταματήσει να δέχεται νέους σπουδαστές έως ότου η Σχολή γίνει πανεπιστημιακή και ενταχθεί στο αντίστοιχο τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών ‒ κάτι που διεκδικεί ο κ. Πελετίδης και με επιστολή του στον υπουργό Παιδείας.

Τόσο το οικονομικό όσο και το πολιτικό επιχείρημα αποκαλύπτονται έωλα. Το οικονομικό αποδυναμώνεται τόσο από το ασήμαντο ύψος του ποσού που επικαλούνται για τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας της Σχολής, αλλά και από την ομολογία του κ. Κ. Καζάκου ότι λόγω δικών του κακών υπολογισμών έπεσε έξω οικονομικά ο προϋπολογισμός του θεάτρου ή από την αμοιβή των 26.000 ευρώ το εξάμηνο που λαμβάνει σήμερα ο ίδιος ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Όσο για το πολιτικό επιχείρημα, πράγματι, η ανωτατοποίηση των δραματικών σχολών, η διαβάθμισή τους και η ένταξή τους σε πανεπιστημιακά τμήματα αποτελεί πάγιο αίτημα των αριστερών κομμάτων. Στην περίπτωση αυτή ωστόσο, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το επιχείρημα αποτελεί πρόσχημα μόνο προκειμένου να απαξιωθεί και εντέλει να κλείσει η Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ.

Τη συνεχή υποβάθμιση των σπουδών τους περιγράφουν αναλυτικά και γλαφυρά σε ανακοίνωσή τους οι σπουδαστές. Την αντίθεσή τους στις αποφάσεις και τις πρακτικές της δημοτικής αρχής εκφράζουν παρατάξεις της αντιπολίτευσης στον Δήμο Πατρέων, οι οποίες αναφέρονται και στη γενικότερη εγκατάλειψη πολιτιστικών φορέων που η νέα δημοτική αρχή θεωρεί πως δεν μπορεί να ελέγξει.

Ως τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ έχουμε αγωνιστεί στο παρελθόν και συνεχίζουμε τις προσπάθειες για τη διαβάθμιση των καλλιτεχνικών σχολών καθώς και για τη δημιουργία κρατικών πανεπιστημιακών τμημάτων καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, που θα εξασφαλίζουν δωρεάν φοίτηση στους νέους. Θεωρούμε ωστόσο πως αυτοί οι στόχοι δεν δικαιολογούν τη διάλυση επιτυχημένων θεσμών που λειτουργούν σήμερα προσφέροντας πολιτιστικό και κοινωνικό πλεονέκτημα στην πόλη και οι οποίοι στο μέλλον θα μπορέσουν να ενταχθούν στις νέες δομές που διεκδικούμε.

Καλούμε λοιπόν τη δημοτική αρχή της Πάτρας, τον δήμαρχο κ. Κώστα Πελετίδη και τον διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών κ. Κώστα Καζάκο να αναγνωρίσουν το λάθος τους και να μεταβάλουν την απόφασή τους. Στηρίζουμε παράλληλα τις διεκδικήσεις των σπουδαστών για τη διατήρηση του επιπέδου των σπουδών τους και τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας της Σχολής, η οποία μόνο θετική συμβολή έχει στη κοινωνία της πόλης.

«ΤΕ Πάτρας του Κ.Κ.Ε.

26/07/2016

Η ανακοίνωση του τμήματος πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, για τη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, είναι μία νέα απόδειξη που επιβεβαιώνει πως το κυβερνών κόμμα, δεν έχει κανένα όριο στην προσπάθεια του να συκοφαντήσει και να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα όπου αυτή δεν είναι στα μέτρα του.

Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που με την πολιτική της αφήνει τα σχολεία με εκατοντάδες κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, το Πανεπιστήμιο της Πάτρας με μειωμένο προϋπολογισμό κατά 70%, τα ΤΕΙ στα πρόθυρα του κλεισίματος, την ίδια στιγμή έχει ευαισθησία και αγωνία για τη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ!!!

Στην ανακοίνωση λένε πως συμφωνούν με την ένταξη των δραματικών σχολών σε Πανεπιστημιακά τμήματα , αλλά το αφήνουν στην «Δευτέρα Παρουσία».

Προς το παρόν καλούν τη Δημοτική Αρχή της Πάτρας να αυξήσει τα δίδακτρα της Δραματικής Σχολής.

Μιλούν για υποβάθμιση σπουδών της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ όταν οι 67 σπουδαστές της σχολής έχουν 30 δασκάλους!! Ταυτόχρονα το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου της Πάτρας παρουσιάζει τεράστια κενά ενώ υπάρχουν σκέψεις ακόμα και για κλείσιμο του.

Η ανακοίνωση του τμήματος πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, περνάει από τη συκοφαντία στη διαστρέβλωση μιλώντας για το μισθό του νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή κ. Κ. Καζάκου. Γνωρίζουν βέβαια πως η αμοιβή του είναι ακριβώς η ίδια με αυτή του προηγούμενου (δηλαδή του κ. Θ. Αμπαζή) και νυν διορισμένου, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αναπληρωτή καλλιτεχνικού διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζουν τα ψέμματα πετώντας με την πάγια τακτική τους τη λάσπη στον ανεμιστήρα, προσπαθώντας να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Όσο και αν προσπαθείτε όμως, δεν είμαστε όλοι ίδιοι.

Πραγματικά τι να απαντήσουμε στο κόμμα του 3ου μνημονίου που τσακίζει έναν ολόκληρο λαό στην ανεργία , την ανέχεια , τη σφαγή των συντάξεων , την εργασιακή ζούγκλα της μαύρης εργασίας, των εξευτελιστικών μισθών.

Έχουν μούτρα να μιλάνε και για πολιτισμό; Αιδώς Αργείοι!»

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s