Στέλλα κοιμήσου, του Γιάννη Οικονομίδη στο Εθνικό Θέατρο από τις 13 Οκτωβρίου 2016

 26 Σεπτεμβρίου 2016

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει από τις 13 Οκτωβρίου 2016 στη Σκηνή Νίκος Κούρκουλος – η οποία αφιερώνεται στη σύγχρονη ελληνική δραματουργία – το έργο του Γιάννη Οικονομίδη, Στέλλα κοιμήσου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο βραβευμένος σκηνοθέτης του κινηματογράφου Γιάννης Οικονομίδης έρχεται σε επαφή με τη θεατρική διαδικασία.

Το 2006 είχε αναθέσει στην ομάδα 90οC τη διασκευή και τη μεταφορά στο θέατρο της ταινίας του «Σπιρτόκουτο». Την αμέσως επόμενη περίοδο βραβεύτηκε με βραβείο κοινού στην κατηγορία «νεοελληνικού έργου».

Κι αν το έργο του εκείνο είχε ξεκλειδώσει την πόρτα της ελληνικής μικροαστικής οικογένειας, το πρώτο έργο που γράφει και σκηνοθετεί αποκλειστικά για το θέατρο, με τίτλο «Στέλλα κοιμήσου», μας εισάγει μέσα στην πολυτελή βίλα του νεόπλουτου Έλληνα, όπου η ευμάρεια συνυπάρχει με τη χυδαιότητα και οι σχέσεις έχουν το χρώμα του χρήματος. Η ωμότητα της γλώσσας και η κυνικότητα των συμπεριφορών είναι τα όπλα της παράστασης του Οικονομίδη, όπου ο θεατής αισθάνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας κωμικοτραγικής «φέτας ζωής».

stella-koimisou-03

Το έργο

Σε μια οικογένεια όπου ο νόμος του πατέρα-αφέντη εφαρμόζεται με «μαφιόζικες» μεθόδους, η Στέλλα αρνείται να παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλεται από το περιβάλλον της και επιμένει για το αυτονόητο δικαίωμα της προσωπικής επιλογής. Ο έρωτας όμως, ή οποιαδήποτε άλλη έκφραση ατομικής ελευθερίας, ακυρώνεται μπροστά στο συμφέρον, που υποχρεώνει σε υποταγή στις ειλημμένες αποφάσεις. Αξιοπρέπεια, ηθική τάξη και συναισθήματα θεωρούνται πολυτέλεια.

Με αφορμή έναν απαγορευμένο έρωτα, το έργο καταγράφει τη σημερινή πραγματικότητα και ανατέμνει έναν κόσμο εδραιωμένο στο ψέμα, το χρήμα, τη χυδαιότητα και το έγκλημα. Το όνειρο της κοινωνικής ανόδου και της υλικής ευμάρειας εξουδετερώνει κάθε αξία και διαβρώνει συμπεριφορές και συνειδήσεις.

Το «Στέλλα κοιμήσου» γράφτηκε με τη δημιουργική συμμετοχή των ηθοποιών της παράστασης κατά τη διάρκεια των προβών. Κάθε παράσταση είναι ξεχωριστή, καθώς ο διάλογος διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό ζωντανά στη σκηνή , με βάση ένα συγκεκριμένο σενάριο .

stella-koimisou-02

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Επιμέλεια κειμένου: Βαγγέλης Μουρίκης
Σχεδιασμός φωτισμών: Bασίλης Κλωτσοτήρας
Βοηθός σκηνοθέτη/επιμέλεια κίνησης: Αντώνης Ιορδάνου
Σκηνογραφία: Ioυλία Σταυρίδου
Ενδυματολόγος: Γιούλα Ζωιοπούλου
Μουσική: Μπάμπης Παπαδόπουλος

Διανομή με αλφαβητική σειρά:

Θείος Τάκης: Αντώνης Ιορδάνου
Στέλλα Γερακάρη: Ιωάννα Κολλιοπούλου
Θεία Βάσω: Μάγια Κώνστα
Μάριος Αγγελής: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Ελενη Γερακάρη: Καλιρρόη Μυριαγκού
Γιώργος Γερακάρης: Γιάννης Νιάρρος
Αντώνης Γερακάρης: Στάθης Σταμουλακάτος
Ανθή Γερακάρη: Ελλη Τρίγγου

Η παράσταση είναι κατάλληλη για άνω των 15 ετών

stella-koimisou-04

Στην πρόβα της «Στέλλας»
17 Σεπτεμβρίου 2016

Όλη η ιστορία είναι μια μάχη….όχι μόνο η μάχη της ίδιας της ιστορίας μας, αλλά η μάχη που δίνει το κάθε πρόσωπο για να υπάρξει πραγματικά στη σκηνή.
Αυτό ναι….ίσως είναι ακραίο, αλλά εξαιρετικά γοητευτικό και αληθινό.
Είναι σαν να ξαναμαθαίνεις να υπάρχεις ..Ν’ αναπνέεις , ν’ ακούς, και απλά ν’ αντιδράς!
Το αυτονόητο στο Θέατρο και στη Ζωή…Με τα χρόνια ίσως να θαμπώνει, πολλές φορές χάνεις και τελείως το δρόμο, όλα είναι αφόρητα…και τι τύχη να υπάρχουν στιγμές που το αναζητάς μανιακά και το ανακαλύπτεις πάλι από την αρχή….για να φτάσεις πάλι στην καρδιά του παιχνιδιού. Εδώ και τώρα ,είναι, που όλα συμβαίνουν και υπάρχουν……!
Καλλιρρόη Μυριαγκού

«Ένα πεδίο απόλυτης ελευθερίας έκφρασης, μια διαδικασία συνεχούς εγρήγορσης και διαύγειας όπου γεννιούνται τα λόγια αβίαστα, χτίζονται προσωπικές σχέσεις, σπάνε οι θεατρικές συμβάσεις κι ο θεατής παρακολουθεί από την κλειδαρότρυπα σε πραγματικό χρόνο τη συγκεκριμένη μέρα.»
Ιωάννα Κολλιοπούλου

Έχουμε όλοι καθήκον και υποχρέωση να προστατεύουμε το οικογενειακό κύτταρο, όποιος δεν το κάνει είναι επικίνδυνος και προδότης.
Μάγια Κώνστα

Μια εποχή αποκαλείται Σκοτεινή όχι επειδή το φως δεν μπορεί να λάμψει,
αλλά επειδή οι άνθρωποι αρνούνται να το δουν.
Έλλη Τρίγκου

Εγώ δεν ζω γονατιστός, είμαι του Γερακάρη γιός. Κι αν μπερδεμένα είναι τα πράγματα, υπάρχουν και τα θαύματα. Όταν μεγαλώσω θα γίνω κυριλέ.
Γιάννης Νιάρρος

Η ζωή δεν μιμείται την τέχνη άλλα τα κακά σήριαλ.
Αντώνης Ιορδάνου

Ουδείς ασφαλέστερος εχθρός του ευεργετηθέντος αχάριστου.
Στάθης Σταμουλακάτος

I ‘m ginger
I ‘m a TV- star
I ‘m a player
I ‘m gonna go far ..
Αλέξανδρος Μαυρόπουλος

Η Κόλαση πάντ’ άγρυπνη

Ένα κυριακάτικο μεσημέρι, καλοκαίρι, ίσως Αύγουστος. Το σπίτι πολυτελές σε κάποιο από τα βόρεια προάστια των Αθηνών, ίσως στην Πολιτεία. Η οικογένεια ελληνική, ίσως τυπική, σίγουρα πλούσια. Τα μέλη της μαζεύονται σιγά σιγά γύρω από το τραπέζι –πλούσιο κι αυτό, ίσως εορταστικό–, όχι όμως σαν πρόσωπα αγαπημένα, ίσως σαν συγγενείς.
Αυτός είναι ο κόσμος του Στέλλα κοιμήσου. Ένας κόσμος οικείος σχεδόν σε όλους μας. Κάποιοι τον έχουμε φαντασιωθεί, κάποιοι έχουμε απλά έρθει αντιμέτωποι με μια από τις πολλαπλές αντανακλάσεις του, αφού ως θέμα και ως θέαμα έχει φροντίσει να αναπαραγάγει την εικόνα του εαυτού του σε σημείο που το δημόσιο πεδίο να έχει σχεδόν κορεστεί από τα αντίγραφά του. Ωστόσο, ας μην αφήνουμε την κοινοτοπία της υπόστασής του να μας ξεγελά. Η αναπαραγωγή του μπορεί να αποδυναμώνει την ικανότητά του να μας προξενήσει πια εντύπωση, αλλά ενισχύει το ρόλο του ως μοντέλου πραγματικότητας. Της δικής μας πραγματικότητας. Ίσως να μην είναι σε θέση να ερεθίσει κάτι βαθύτερο, κάτι ουσιαστικό μέσα μας, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία, αφού ως παράδειγμα του συρμού καταλήγει να γίνει και παράδειγμα ζωής. Οι φιλοδοξίες κι επιδιώξεις του κόσμου του Στέλλα κοιμήσου μπορεί να κρίνονται ευτελείς, αλλά ο θόρυβός τους ηχεί εκκωφαντικά στην καθημερινότητά μας σε σημείο που φτάνει να καλύπτει ακόμα και την εσωτερική μας φωνή…..

(απόσπασμα από το κείμενο του Δημοσθένη Παπαμάρκου στο πρόγραμμα της παράστασης)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s