22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας: Πρόγραμμα Τρίτης 27.9.2016

nyxtes-premieras-2016-day-6

27/9/2016

  • ΣΤ’ Διαγωνιστικό Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους

Δαναός 1 17:15

  • Αχώριστες / Indivisibili

Ιντεάλ 18:00

  • Ο Βυσσινόκηπος, ο Μίκι Μάους και ο Νίκος Καραθάνος / The Cherry Orchard, Mickey Mouse and Nikos Karathanos

Odeon Όπερα 1 18:00

  • Ριχάρδος ο 3ος / Richard III

Ταινιοθήκη της Ελλάδος 18:00

  • Απομεινάρια / Remainder

Δαναός 2 19:00

  • Μία Εβδομάδα και Μία Μέρα / Shavua ve Yom

Odeon Όπερα 2 (P) 19:00

  • Αγάπη και Φιλία / Love and Friendship

Δαναός 1 19:15

  • Το Μέλλον / L’ Avenir

Ιντεάλ 20:00

  • Για Ενα Κρεβάτι / W Sypialni

Odeon Όπερα 1 20:45

  • Αγανάκτηση / Indignation

Δαναός 2 (P) 21:15

  • Η Υπηρέτρια / Ah-Ga-Ssi

Δαναός 1 21:30

  • Γκάρι Νιούμαν: Ένα Ανδροειδές στη Γη της Επαγγελίας / Gary Numan: Android in La La Land

Odeon Όπερα 2 21:30

  • Η Ζωή ενός Νεκρού / The Life Of a Dead Man

Ιντεάλ 22:15

  • Στη Σκιά του Φόβου / Under the Shadow

Ιντεάλ 22:15

  • David Lynch: The Art Life

Odeon Όπερα 1 23:00

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2016-2017

«121 Χρόνια Κινηματογράφου» σε 12 μαθήματα- Σεμινάριο Ιστορίας, Θεωρίας και Κριτικής Κινηματογράφου|| Έναρξη Οκτώβρης 2016

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2016-2017

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Ταινίες : Ελληνικές Μικρές Ιστορίες – Διαγωνιστικό
ΣΤ’ Διαγωνιστικό Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους

Διάρκεια: 83′

27/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 17:15
Στα Σκοτεινά στην Κρήτη / In the Dark in Crete
Διάρκεια / Duration: 26’ Σκηνοθεσία / Director: Vicky Arvelaki

Τον Μάιο του 2015 διοργανώνεται στο Ηράκλειο μια δράση για μικρούς και μεγάλους, που σκοπό είχε να δώσει εμπειρία στους πολίτες για το πώς τα άτομα με προβλήματα όρασης (χαμηλή όραση – τυφλότητα) αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της καθημερινότητάς τους. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και στο Παγκρήτιο Στάδιο. Εκεί, αφού ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να σκεπάσουν τα μάτια τους με πολύχρωμες κορδέλες ξεκινούσε η εμπειρία «στα σκοτεινά».

Dove
Διάρκεια / Duration: 18’ Σκηνοθεσία / Director: Konstantinos Chaliasas

Το «Dove» μιλά για δύο ψυχές, ενωμένες από την τύχη, απεγνωσμένες να κατακτήσουν την αληθινή αγάπη, βαδίζοντας μέσα από την κόλαση;

Σεμέλη / Semele
Διάρκεια / Duration: 13’ Σκηνοθεσία / Director: Myrsini Aristidou

H Σεμέλη θα έκανε τα πάντα για να περάσει λίγο χρόνο με τον απόντα πατέρα της. Με αφορμή ένα σχολικό σημείωμα τον επισκέπτεται στον χώρο εργασίας του, όπου η παρουσία της τονίζει την εύθραυστη σχέση τους.

Vitatio
Διάρκεια / Duration: 7’ Σκηνοθεσία / Director: Nikos Radaios

Ένας άντρας κάνει τη συνήθη διαδρομή προς τη δουλειά όταν κάτι απρόσμενο συμβαίνει.

Θεατής / The Spectator
Διάρκεια / Duration: 19’ Σκηνοθεσία / Director: Thodoris Vournas

Ο Θάνος έχει αποκοπεί από κάθε συναίσθημα και παρακολουθεί τη ζωή του σαν να είναι ταινία, επιλέγοντας τα πλάνα που θα μοντάρουν την καθημερινότητά του.

Ταινίες : Μέρες Ιταλικού Σινεμά
Αχώριστες / Indivisibili

Λίγο πριν συμπληρώσουν τα δεκαοχτώ τους χρόνια, δύο Ναπολιτάνες σιαμαίες αδελφές που κερδίζουν χρήματα τραγουδώντας πληροφορούνται ότι για πρώτη φορά, μέσω χειρουργικής επέμβασης, μπορούν να χωριστούν. Οι ευαίσθητες ερμηνείες των διδύμων Αντζελα και Μαριάνα Φοντάνα πρωτοστατούν σε αυτό το βαθιά συγκινητικό φιλμ που συμμετείχε στα πρόσφατα Φεστιβάλ Βενετίας και Τορόντο.

27/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 18:00
Η Ντέζι και η Βάιολετ είναι δύο σιαμαίες αδελφές που ετοιμάζονται να κλείσουν τα 18 και ζουν σε ένα χωριό έξω από τη Νάπολη. Οι αγγελικές τους φωνές, σε συνδυασμό με την αξιοπερίεργη εμφάνισή τους, τις καθιστούν ένα δημοφιλές τραγουδιστικό δίδυμο, κι έτσι εμφανίζονται σε γάμους, βαφτίσεις και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις, συντηρώντας την οικογένειά τους. Αυτή είναι και η μόνη τους επαφή με τον έξω κόσμο, καθώς ο καταπιεστικός πατέρας τους τις κρατά κλεισμένες στο σπίτι. Σε μία από αυτές τις εκδηλώσεις γνωρίζουν έναν γιατρό που τους ανακοινώνει ότι μπορεί να τις χωρίσει με χειρουργική επέμβαση.

Στο «Indivisibili», o Εντοάρντο Ντε Αντζέλις προσεγγίζει ανθρώπινα και προσγειωμένα μια σοβαρή γενετική κατάσταση που συνήθως χρησιμοποιείται στο σινεμά ως αφορμή για κωμωδία ή τρόμο. Περισσότερο, όμως, από μια πρωτότυπη ιστορία νεανικής χειραφέτησης, η ταινία του είναι μια συγκινητική παραβολή για την ενηλικίωση και τον πόνο που συνεπάγεται ο αποχωρισμός της παιδικής ηλικίας. Επίσημη Συμμετοχή στο τμήμα Venice Days του πρόσφατου Φεστιβάλ Βενετίας.

Σκηνοθεσία: Edoardo De Angelis
Σενάριο: Edoardo De Angelis, Nicola Guaglianone, Barbara Petronio
Φωτογραφία: Feran Paredes Rubio
Μουσική: Enzo Avitabile
Μοντάζ: Chiara Griziotti
Ηθοποιοί: Angela Fontana, Marianna Fontana, Antonia Truppo, Massimiliano Rossi

Ιταλία | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 100′ | Ιταλικά

Ταινίες : Ντοκιμαντέρ – Stranger Than Fiction
Ο Βυσσινόκηπος, ο Μίκι Μάους και ο Νίκος Καραθάνος / The Cherry Orchard, Mickey Mouse and Nikos Karathanos

Πώς είναι να κινηματογραφείς, από την πρώτη κιόλας πρόβα, το ανορθόδοξο όσο και βαθιά συγκινητικό ανέβασμα του «Βυσσινόκηπου» από τον Νίκο Καραθάνο και να βλέπεις να ξετυλίγεται μπροστά σου η σημερινή Ελλάδα, χωρίς ίχνος διδακτισμού; Ο Ηλίας Γιαννακάκης και η Αποστολία Παπαϊωάννου είναι το πλέον κατάλληλο δίδυμο για να αποτυπώσει στο φακό μια ανεπανάληπτη εμπειρία καλλιτεχνικής δημιουργίας.

27/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 18:00
Ο Νίκος Καραθάνος αποτελεί μια από τις πιο ιδιαίτερες περιπτώσεις καλλιτέχνη στο ελληνικό θέατρο των τελευταίων δέκα χρόνων. Στον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ, από το αρχικό στάδιο της προετοιμασίας, ο σκηνοθέτης και ηθοποιός τόνισε στα μέλη της ομάδας του ότι θα επιχειρήσουν να οδηγηθούν σε «κάποιες βίαιες σκηνές παιδικών αναμνήσεων, με στόχο μια ομορφιά».

Πώς είναι, λοιπόν, να κινηματογραφείς, από την πρώτη κιόλας μέρα των προβών μέχρι την πρεμιέρα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (Απρίλιος – Μάιος 2015), το ανορθόδοξο όσο και βαθιά συγκινητικό ανέβασμα του θρυλικού αυτού έργου και να βλέπεις να ξετυλίγεται μπροστά σου, χωρίς ίχνος διδακτισμού, η σημερινή Ελλάδα; Ο Ηλίας Γιαννακάκης και η Αποστολία Παπαϊωάννου βρέθηκαν με τις κάμερές τους στο χώρο των προβών του «Βυσσινόκηπου» από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε το χτίσιμο μιας αληθινά σπουδαίας παράστασης. Έχοντας κατακτήσει μια μεγάλη οικειότητα με τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα του, καθώς δύο χρόνια νωρίτερα είχαν φτιάξει την ταινία για την «Γκόλφω», που είχε ανέβει από τον ίδιο θίασο στην Επίδαυρο, μεταφέρουν στον θεατή μια ανεπανάληπτη εμπειρία καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Παρουσία του σκηνοθέτη και συντελεστών

Σκηνοθεσία: Elias Giannakakis
Σενάριο: Elias Giannakakis
Φωτογραφία: Elias Giannakakis, Apostolia Papaioannou
Μοντάζ: Myrto Lekatsa
Εμφανίζονται: Nikos Karathanos, Lena Kitsopoulou, Galini Chatzipaschali, Christos Loulis, Lidia Fotopoulou, Angelos Papadimitriou, Emily Koliandri
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση 2016

Ελλάδα | 2016 | Εγχρωμο | DCP | 110′ | Ελληνικά

Ταινίες : Ειδικές Προβολές
Ριχάρδος ο 3ος / Richard III

Ο Ιαν ΜακΚέλεν παραδίδει μαθήματα υποκριτικής στην εκμοντερνισμένη, εντυπωσιακή σκηνογραφικά και ανορθόδοξη διασκευή του βίαιου σαιξπηρικού έργου. Αξιοι συμπαραστάτες του, οι Ανετ Μπένινγκ, Τζιμ Μπρόουντμπεντ και Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ συμπληρώνουν το καστ και χαρίζουν τη λάμψη τους στον ίσως πιο ξεχωριστό Ριχάρδο που καταγράφηκε ποτέ στο σελιλόιντ. Στο πλαίσιο του αφιερώματος «Shakespeare in the City» / Είσοδος ελεύθερη

27/9/2016
Αίθουσα: Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ώρα: 18:00
Έχοντας ερμηνεύσει με θριαμβευτική επιτυχία τον Ριχάρδο τον 3ο στο Εθνικό Θέατρο της Μ. Βρετανίας, ο Ίαν ΜακΚέλεν μπορεί να υπερηφανεύεται ότι υπήρξε ο ιθύνων νους πίσω από τον πολυπόθητο εκσυγχρονισμό του κλασσικού σεξπιρικού θεατρικού και στην μεγάλη οθόνη.

Το 1995, σε συνεργασία με τον Ρίτσαρντ Λονκρέιν που σκηνοθέτησε το φιλμ, διασκευάζει αρχικά το αυθεντικό κείμενο και στην συνέχεια καθηλώνει τους θεατές, κρατώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας φρέσκιας και γεμάτης διαχρονικούς συμβολισμούς μεταφοράς που κλείνει συνεχώς το μάτι στην πιο οδυνηρή περίοδο της σύγχρονης ευρωπαϊκής ιστορίας. Άξιοι συμπαραστάτες του, η Ανετ Μπένιγκ, ο Τζιμ Μπρόουντμπεντ και ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ συμπληρώνουν το καστ και χαρίζουν την λάμψη τους στον -ίσως- πιο ξεχωριστό Ριχάρδο που καταγράφηκε ποτέ στο σελιλόιντ. Κ. Θ.

Σκηνοθεσία: Richard Loncraine
Σενάριο: Ian McKellen, Richard Lonkraine
Φωτογραφία: Peter Bizou
Μουσική: Trevor Jones
Μοντάζ: Paul Green
Ηθοποιοί: Ian McKellen, Annette Bening, Jim Broadbent

ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο | 1995 | Εγχρωμο | DCP | 104’ | Αγγλικά

Ταινίες : Διεθνές Διαγωνιστικό
Απομεινάρια / Remainder

Επειτα από ένα μυστηριώδες ατύχημα, νεαρός Λονδρέζος χάνει τη μνήμη του και μισθώνει αγνώστους για να αναπαραστήσουν στιγμές από το παρελθόν του, προκειμένου να τον βοηθήσουν να θυμηθεί. Στο παράξενο σχέδιό του, όμως, δεν έχει υπολογίσει όλες τις (επικίνδυνες) παραμέτρους. Διασκευή του πολυσυζητημένου ομότιτλου μυθιστορήματος του Τομ ΜακΚάρθι, η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του καταξιωμένου video artist Ομέρ Φαστ βαδίζει στα χνάρια των ταινιών «Memento» και «Primer», προσφέροντας έναν φιλμικό κύβο του Ρούμπικ που θα προσπαθείτε να λύσετε για μέρες μετά την προβολή.

27/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 2
Ώρα: 19:00
22/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 20:15
23/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 2 (P)
Ώρα: 22:00
Ένας νεαρός άντρας παθαίνει ένα φρικιαστικό ατύχημα έξω από εμπορικό κέντρο και χάνει τη μνήμη του. Στη συνέχεια, έρχεται σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με την ιδιοκτησία του κτιρίου και λαμβάνει αποζημίωση 8,5 εκατομμυρίων αγγλικών λιρών, με την οποία αποφασίζει να χρηματοδοτήσει ένα παράξενο σχέδιο για να ανακτήσει τις αναμνήσεις του. Ετσι, αγοράζει ένα κτίριο και προσλαμβάνει ηθοποιούς για να αναπαραστήσουν τα σκόρπια στιγμιότυπα από το παρελθόν που ταλανίζουν το μυαλό του.

Μια ταινία για την ταυτότητα ως συνάρτηση του παρελθόντος και της μνήμης; Ενα σχόλιο πάνω στην καλλιτεχνική δημιουργία και στην προσπάθειά της να ανασυνθέσει και να διορθώσει την πραγματικότητα; Ενας φιλμικός γρίφος στα πρότυπα του «Ξυπνήματος στον Εφιάλτη» και του «Memento»; Το σίγουρο είναι πως το ατμοσφαιρικό σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ισραηλινού εικαστικού Ομερ Φαστ, το οποίο βασίζεται σε βιβλίο του συγγραφέα Τομ ΜακΚάρθι, φιλοδοξεί να είναι πολλά περισσότερα από ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ. Συμμετοχή στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου. Γ. Β.

Σκηνοθεσία: Omer Fast
Σενάριο: Omer Fast, Tom K. McCarthy (novel)
Φωτογραφία: Lukas Strebel
Μουσική: Schneider TM
Μοντάζ: Andrew Bird
Ηθοποιοί: Tom Sturridge, Cush Jumbo, Ed Speleers, Danny Webb, Nicholas Farrell, Arsher Ali

Ην. Βασίλειο, Γερμανία | 2015 | Έγχρωμο | DCP | 97′ | Αγγλικά

Ταινίες : Διεθνές Διαγωνιστικό
Μία Εβδομάδα και Μία Μέρα / Shavua ve Yom

Πατέρας ανακαλύπτει τις ευεργετικές ιδιότητες της μαριχουάνας και την ξέφρενη παρέα ενός νεαρού γείτονα, στην προσπάθειά του να ξεπεράσει τον χαμό του γιου του. Ταινία-παυσίπονο και αντίδοτο στη μελαγχολία, το βραβευμένο στις πρόσφατες Κάννες και πολλά υποσχόμενο αυτό ντεμπούτο εφευρίσκει έναν ανακουφιστικό και βαθιά ανθρώπινο τρόπο προκειμένου να μιλήσει για τη ζωή, το θάνατο και την ανάγκη τού να συμφιλιώνεσαι ακόμη και με εκείνα τα πράγματα που σε τρομάζουν περισσότερο.

27/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2 (P)
Ώρα: 19:00
26/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 19:45
29/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 21:30
O Εγιάλ και η Βίκυ είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι Εβραίων που έχασαν πρόσφατα τον 25χρονο γιο τους. Με την πάροδο του εβδομαδιαίου θρηνητικού τελετουργικού της Σίβα που ορίζει ο νόμος τους, επιστρέφουν στις καθημερινές τους ασχολίες, προσπαθώντας να ξεπεράσουν το τραγικό συμβάν. Η Βίκυ γυρίζει στο σχολείο όπου δούλευε και προσπαθεί να εκτοπίσει την προσωρινή αντικαταστάτριά της, ενώ ο μαγαζάτορας Εγιάλ ανακαλύπτει τις ευεργετικές ιδιότητες της μαριχουάνας κι αναπτύσσει φιλία με τον γιο του γείτονα, πασχίζοντας να βρει και πάλι νόημα στη ζωή του.

Οσα συμβαίνουν σε αυτήν τη γλυκόπικρη ταινία του γεννημένου στην Αμερική Ισραηλινού δημιουργού Αζάφ Πολόνσκι εκτυλίσσονται στη διάρκεια μιας ημέρας. Εχοντας υπό τις οδηγίες του ένα μικρό αλλά θαυματουργό καστ που δίνει τον καλύτερο του εαυτό, ο Πολόνσκι προσεγγίζει με αντισυμβατικότητα, χιούμορ αλλά και ανθρωπιά μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Επίσημη Συμμετοχή στο τμήμα Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών. Γ. Β.
Παρουσία του σκηνοθέτη

Σκηνοθεσία: Asaph Polonsky
Σενάριο: Asaph Polonsky
Φωτογραφία: Moshe Mishali
Μουσική: Tamar Aphek, Ran Bagno
Μοντάζ: Tali Helter-Shenkar
Ηθοποιοί: Shai Avivi, Evgenia Dodina, Tomer Kapon, Alona Shauloff, Sharon Alexander, Carmit Mesilati-Kaplan, Uri Gavriel

Ισραήλ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 98′ | Εβραϊκά

Ταινίες : Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ – Festival Darlings
Αγάπη και Φιλία / Love and Friendship

Η κατεργάρα Λαίδη Σούζαν (από το ομώνυμο διήγημα της Τζέιν Οστιν) θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να βρει σύζυγο, πρώτα για την κόρη της και μετά για την ίδια, ώστε να διασφαλίσει την παραμονή τους στις ανώτερες κοινωνικές τάξεις. Μια σπαρταριστή διασκευή από τον μετρ της πνευματώδους κωμωδίας, Γουίτ Στίλμαν, ο οποίος, έπειτα από πολλές αναφορές στις προηγούμενες ταινίες του, «συναντά» επιτέλους και επίσημα την αγαπημένη του συγγραφέα. Κλόι Σεβινί και Κέιτ Μπέκινσεϊλ συνωμοτούν ερμηνευτικά μαζί του.

27/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 19:15
Η Λαίδη Σούζαν Βέρνον έχει χηρέψει πρόσφατα και η κοινωνική της θέση κινδυνεύει. Για να τη διασφαλίσει είναι αναγκασμένη να αποκαταστήσει την κόρη της, αλλά να βρει κι έναν σύντροφο για την ίδια. Οι υποψήφιοι πρέπει να ανήκουν στα ανώτερα κοινωνικά κλιμάκια και φυσικά να είναι εύποροι, δεν μπορεί όμως να φλερτάρει ανοιχτά μαζί τους, καθώς το όλο σχέδιο κινδυνεύει να καταρρεύσει.

Μια ακόμα σπαρταριστή στιγμή στην καριέρα του Γουίτ Στίλμαν, ο οποίος ήδη είχε εκφράσει την αγάπη του για το έργο της Τζέιν Όστιν μέσα από τις ταινίες που σκηνοθέτησε τη δεκαετία του ’90 (κυρίως στο «Metropolitan») και εδώ τη «συναντά» επιτέλους και επίσημα, διασκευάζοντας με τη γνωστή πνευματώδη φινέτσα του ένα διήγημα που η συγγραφέας έγραψε σε μορφή επιστολών. Ο Στίλμαν κρατά το πρωτογενές υλικό της ιστορίας, το συμπληρώνει με οξύ χιούμορ και τον χαρακτηριστικό σχολιασμό του πάνω στις κοινωνικές τάξεις, και παραμένει επίκαιρος παρά το γεγονός ότι η ιστορία εκτυλίσσεται στα τέλη του 18ου αιώνα. Απολαυστική η Κέιτ Μπέκινσεϊλ, η οποία ξανασυναντά τον σκηνοθέτη, αλλά και την Κλοέ Σεβινί, δεκαοχτώ χρόνια μετά τη συνεργασία τους στις «Τελευταίες Μέρες της Ντίσκο». Γ. Β.

Σκηνοθεσία: Whit Stilman
Σενάριο: Whit Stilman
Φωτογραφία: Richard Van Oosterhout
Μουσική: Mark Suozz, Benjamin Esdraffo
Μοντάζ: Sophie Corra
Ηθοποιοί: Kate Beckinsale, Tom Bennett, Cloe Sevigny, Stephen Fry

Ιρλανδία, Κάτω Χώρες, Γαλλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 92′ | Αγγλικά

Ταινίες : Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ – Festival Darlings
Το Μέλλον / L’ Avenir

Καθηγήτρια φιλοσοφίας βλέπει τον κόσμο της να καταρρέει: Ο άντρας της την απατά, η συγγραφική της καριέρα παραπαίει και η μητέρα της αργοσβήνει. Μήπως, όμως, κάθε τέλος σηματοδοτεί και μια (επώδυνη) αρχή; Η Ιζαμπέλ Ιπέρ χαρίζει μία ακόμα ατρόμητη ερμηνεία της, αυτή τη φορά στη θαυματουργή νέα φωνή του γαλλικού σινεμά, άξια τιμημένη με το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου. Το «Μέλλον» της Μία Χάνσεν- Λoβ είναι ακριβώς το ενήλικο σινεμά που ευχόμαστε να βλέπουμε συχνότερα.

27/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 20:00
Μία καθηγήτρια φιλοσοφίας που διανύει την έκτη δεκαετία της ζωής της βρίσκεται εδώ και 25 χρόνια παντρεμένη με τον ίδιο άντρα, βλέπει τα παιδιά της να ενηλικιώνονται, στέκει ανελλιπώς στο πλευρό της ασθενικής μητέρας της και βιώνει μια ευπρόσδεκτη, χωρίς αναταράξεις ρουτίνα, μοιρασμένη ανάμεσα στο σπίτι και τη δουλειά της. Κάποια στιγμή, όμως, ένα-ένα τα δεδομένα της υποχωρούν. Τα παιδιά της φεύγουν από το σπίτι, ο σύζυγός της διατηρεί παράλληλο δεσμό με μια άλλη γυναίκα, η φροντίδα της μητέρας της γίνεται όλο και πιο επιτακτική και οι λογοτεχνικές της απόπειρες αποδεικνύεται ότι έχουν σταδιακά και λιγότερη ζήτηση.

Κατά γενική ομολογία μια από τις πιο ενδιαφέρουσες γυναίκες σκηνοθέτιδες αυτή τη στιγμή στο σινεμά, η 35χρονη δημιουργός του «Ο Πατέρας των Παιδιών Μου» και του «Eden» δικαιολογεί τους επαίνους με ένα εξαιρετικά ώριμο δράμα, από αυτά που θα ευχόταν κανείς να έβλεπε συχνότερα στη μεγάλη οθόνη, και αποσπά μια ακόμα ατρόμητη ερμηνεία από την Ιζαμπέλ Ιπέρ. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου. Λ.Κ.

Σκηνοθεσία: Mia Hansen-Love
Σενάριο: Mia Hansen-Love
Φωτογραφία: Denis Lenoir
Μοντάζ: Marion Monnier
Ηθοποιοί: Isabelle Huppert, Andre Marcon, Roman Kolinka, Edith Scobb, Sarah Le Picard

Γαλλία, Γερμανία | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 102′ | Γαλλικά

Ταινίες : Spotlight στον Τομάς Βασιλέφσκι
Για Ενα Κρεβάτι / W Sypialni

Εσωστρεφής σαραντάρα βάζει online αγγελία ως συνοδός για πλούσιους κυρίους, τους οποίους όμως ναρκώνει στο ραντεβού. Στη συνέχεια περνά τη νύχτα στα διαμερίσματά τους, απολαμβάνοντας τη «φιλοξενία». Οταν το κόλπο αποτυγχάνει με ένα από τα θύματά της, μια αλλόκοτη σχέση δημιουργείται μεταξύ τους. Σεξ, ψέματα και μοναξιά στο μινιμαλιστικό και ατμοσφαιρικό ντεμπούτο που μας σύστησε το σκηνοθετικό ταλέντο του Τομάς Βασιλέφσκι.

29/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 2
Ώρα: 19:00
27/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 20:45
Η Εντίτα είναι μια σαραντάχρονη γυναίκα σε κρίση. Τα βράδια κοιμάται σε ξενοδοχείο και τη μέρα γυρίζει την πόλη της Βαρσοβίας με το αυτοκίνητό της. Όταν τα χρήματα της τελειώνουν, βάζει αγγελία ως συνοδός για πλούσιους κυρίους, μόνο που κατά τη διάρκεια του ραντεβού τούς ναρκώνει και στη συνέχεια περνά τη νύχτα στα διαμερίσματά τους, απολαμβάνοντας τη «φιλοξενία» τους. Με τον τρόπο αυτό γνωρίζει τον Πάτρικ, έναν καλλιτέχνη, το ραντεβού με τον οποίο θα έχει διαφορετική εξέλιξη από τη συνηθισμένη.

Ήδη από το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Τομάς Βασιλέφσκι γίνεται φανερό πως έχουμε να κάνουμε με έναν υποσχόμενο κινηματογραφικό δημιουργό, ο οποίος με μινιμαλιστική αφήγηση και στυλιζαρισμένη αισθητική σχηματίζει, μέσα από βλέμματα και μικρές χειρονομίες, το πορτραίτο μιας μπερδεμένης, μοναχικής γυναίκας, ξετυλίγοντας παράλληλα το πέπλο του μυστηρίου που καλύπτει την ιδιάζουσα συμπεριφορά της. Γ. Β.
Παρουσία του σκηνοθέτη

Σκηνοθεσία: Tomasz Wasilewski
Σενάριο: Tomasz Wasilewski
Φωτογραφία: Marcin Martinez Swystun
Μουσική: Leszek Mozdzer
Μοντάζ: Alexsandra Gowin
Ηθοποιοί: Katarzyna Herman, Tomek Tyndyk, Agata Buzek, Miroslaw Zbrojewicz

Πολωνία | 2012 | Εγχρωμο | DCP | 78′ | Πολωνικά

Ταινίες : Διεθνές Διαγωνιστικό
Αγανάκτηση / Indignation

Ο υποψήφιος για Oσκαρ σεναριογράφος του «Brokeback Mountain» και του «Τίγρης και Δράκος» περνά για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα για να παραδώσει την καλύτερη κινηματογραφική διασκευή σε βιβλίο του καταξιωμένου Φίλιπ Ροθ μέχρι σήμερα. Ενας νεαρός «ξυπνά» απότομα στην υπερσυντηρητική Αμερική των ‘50s, καθώς συγκρούεται με το αμείλικτο σύστημα του πανεπιστημίου στο οποίο σπουδάζει, και ο Λόγκαν Λέρμαν του «The Perks of Being a Wallflower» συμπυκνώνει τη μετεωρική πορεία του σε μια συναισθηματικά αφοπλιστική ερμηνεία.

26/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 19:30
27/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 2 (P)
Ώρα: 21:15
Ο υποψήφιος για Όσκαρ σεναριογράφος του «Brokeback Mountain» και του «Τίγρης και Δράκος» περνά για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα για να παραδώσει την καλύτερη μέχρι σήμερα κινηματογραφική διασκευή σε βιβλίο του καταξιωμένου Φίλιπ Ροθ. Άριστος μαθητής στο σχολείο και φιλότιμος γιος ενός νευρωτικού κρεοπώλη, ο Μάρκους εγκαταλείπει το πατρικό του και την πόλη του Νιού Τζέρσεϊ, έχοντας κερδίσει υποτροφία για νομικές σπουδές σε αξιοσέβαστο κολέγιο του Οχάιο και αποφεύγοντας συγχρόνως το ενδεχόμενο τού να στρατολογηθεί και να καταλήξει σε κάποιο από τα εμπόλεμα μέτωπα της Κορέας.

Σύντομα, όμως, ο ιδεαλιστής νεαρός γνωρίζει από πρώτο χέρι την υπερσυντηρητική Αμερική των ’50s, καθώς συγκρούεται με το αμείλικτο σύστημα του πανεπιστημίου στο οποίο σπουδάζει. Ο Λόγκαν Λέρμαν («Τα Πλεονεκτήματα του να Είσαι στο Περιθώριο») συμπυκνώνει τη μετεωρική πορεία του σε μια συναισθηματικά αφοπλιστική ερμηνεία που απογειώνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ευρηματικού Τζέιμς Σέιμους. Συμμετοχή στα φεστιβάλ Σάντανς και Βερολίνου. Λ. Κ.

Σκηνοθεσία: James Schamus
Σενάριο: James Schamus, Philip Roth (novel)
Φωτογραφία: Christopher Blauvelt
Μουσική: Jay Wadley
Μοντάζ: Andrew Marcus
Ηθοποιοί: Logan Lerman, Sarah Gadon, Tracy Letts, Linda Edmond, Danny Burstein, Ben Rosenfield, Philip Ettinger

ΗΠΑ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 111′ | Αγγλικά

Ταινίες : Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ – Festival Darlings
Η Υπηρέτρια / Ah-Ga-Ssi

Νεαρή παραδουλεύτρα στέλνεται στο αρχοντικό μιας Γιαπωνέζας αριστοκράτισσας με στόχο να την αποπλανήσει. Ομως το παράφορο πάθος που γεννιέται ανάμεσά τους απειλεί να ανατρέψει τα σχέδια του εγκεφάλου της απάτης. Ο βιρτουόζος δημιουργός του «Oldboy» περιβάλλει περίτεχνα το κορυφαίο ερωτικό θρίλερ της σεζόν με διεγερτικό μυστήριο, τολμηρές λεσβιακές σκηνές, μεταφυσικές νύξεις και απίστευτη σκηνοθετική μαεστρία.

27/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 21:30
Η νεαρή Σούκι προσλαμβάνεται από έναν απατεώνα προκειμένου να βρεθεί στη δούλεψη της Γιαπωνέζας αριστοκράτισσας Χιντέκο και να τη σαγηνεύσει. Μεταξύ των δύο γυναικών, ωστόσο, θα γεννηθεί μια παράφορη έλξη. Από το σημείο αυτό ξεκινά μια ιστορία εξαπατήσεων, πάθους, ταξικών αντιπαραθέσεων αλλά και εκδίκησης (μόνιμο σημείο αναφοράς στο σινεμά του Παρκ Τσαν-Γουκ), η οποία διαφοροποιείται κάθε φορά που τα τρία, υποκειμενικής οπτικής κεφάλαια της ταινίας ξεδιπλώνουν σε ελεύθερη απόδοση το μυθιστόρημα της Σάρα Γουότερς με τίτλο «Fingersmith», μεταφερμένο εδώ από τη Βικτωριανή Αγγλία στην Κορέα του ’30, την περίοδο που βρισκόταν υπό ιαπωνική κατοχή.

Ο πολυβραβευμένος δημιουργός της περίφημης τριλογίας της εκδίκησης υπογράφει ένα υποβλητικό ερωτικό θρίλερ που μαγνητίζει με την ατμοσφαιρική φωτογραφία, τα δεξιοτεχνικά τράβελινγκ, καθώς και ένα άκρως διεγερτικό, σταθερά ανατροφοδοτούμενο μυστήριο, μπολιασμένο υποδειγματικά από το ανεξάντλητο ενδιαφέρον του Παρκ για τη δυσπρόσιτη χώρα των συναισθημάτων και την περιπλοκότητα των κινήτρων. Επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών, όπου απέσπασε Βραβείο Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης. Ν. Σ.

Σκηνοθεσία: Chan-wook Park
Σενάριο: Seo-Kyung Chung, Chan-wook Park, based on a novel by Sarah Waters
Φωτογραφία: Chung Chung-hoon
Μουσική: Kim Sang-bum, Kim Jae-bum
Μοντάζ: Cho Young-wuk
Ηθοποιοί: Kim Min-hee, Kim Tae-ri, Ha Jung-woo, Cho Jin-woong, Kim Hae-sook, Moon So-ri

Νότιος Κορέα | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 144′ | Κορεάτικα, Ιαπωνικά

Ταινίες : Μουσική & Φιλμ
Γκάρι Νιούμαν: Ένα Ανδροειδές στη Γη της Επαγγελίας / Gary Numan: Android in La La Land

Μία αφοπλιστικά ειλικρινής και διεισδυτική καταγραφή του ποπ φαινομένου Γκάρι Νιούμαν: του άλιεν – επίγονου του Μπόουι που έβαλε τα συνθεσάιζερ στην ατζέντα των charts. Συγχρόνως με την επιστροφή του στην επικαιρότητα, χάρη στο άλμπουμ «Splinter» του 2014, ετοιμαστείτε για ένα επικό flashback στο προκλητικό ταλέντο του, αλλά και στην τεθλασμένη γραμμή της καριέρας του.

1/10/2016
Αίθουσα: Δαναός 2
Ώρα: 21:00
27/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 21:30
28/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2 (P)
Ώρα: 21:00
Ο Ρομπ Αλεξάντερ και ο Στιβ Ριντ καταγράφουν την επιστροφή του Γκάρι Νιούμαν στη φόρμα, έπειτα από χρόνια απομόνωσης για την ηχογράφηση του άλμπουμ του, «Splinter», του 2014. Με κεντρικό άξονα τη μετακόμισή του από την αγγλική εξοχή στο Λος Άντζελες, η ταινία παρακολουθεί την οικογένεια Νιούμαν (Γκάρι, Γκέμα και τρεις κόρες) να βρίσκει μια καινούργια ταυτότητα στην Αμερική. Ταυτόχρονα, μέσα από την προσωπική αφήγηση του Γκάρι Νιούμαν, ο θεατής ταξιδεύει στο χρόνο και ανακαλύπτει τα συστατικά μιας ακραίας προσωπικότητας: το σύνδρομο Ασπεργκερ των παιδικών χρόνων του, την ανάπτυξη της αγάπης του για τις μηχανές, τη σεισμική επιτυχία του («Are Friends Electric?», «Cars») που άνοιξε το δρόμο στα συνθεσάιζερ προς τη νεορομαντική εποχή της ποπ, το μόνιμο και άσβεστο μίσος των κριτικών, τις στρατιές των θαυμαστών του (οι ένδοξοι numanoids), τους γονείς του στο πλάι του (με τον μάνατζερ πατέρα), την αμφισβήτηση, την κατάθλιψη, την ανακήρυξή του σε cult φαινόμενο από τους επιγόνους του και την αναγέννησή του μέσα από τις στάχτες του για το άλμπουμ «Splinter». Μ. Φ.

Σκηνοθεσία: Steve Read,Rob Alexander
Φωτογραφία: Steve Read
Μουσική: Gary Numan
Μοντάζ: Ollie Huddleston
Εμφανίζονται: Gary Numan, Gemma Webb

Ην. Βασίλειο, ΗΠΑ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 85′ | Αγγλικά

Ταινίες : Μικρές Ιστορίες
Η Ζωή ενός Νεκρού / The Life Of a Dead Man

Προηγείται της κύριας προβολής «Στη Σκιά Του Φόβου» του Μπαμπάκ Ανβάρι

27/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 22:15
Η Ζωή ενός Νεκρού / The Life Of a Dead Man

Διάρκεια / Duration: 15’ Σκηνοθεσία / Director: Orfeas Peretzis

Βασισμένο σε αληθινή ιστορία και κινηματογραφημένο στο ίδιο το διαμέρισμα που συνέβησαν όλα, η «Ζωή ενός Νεκρού» περιγράφει την υπερβατική εμπειρία ενός νεαρού κινηματογραφιστή που μπαίνει στο διαμέρισμά του Θείου του λίγες μόνο μέρες μετά τον μυστηριώδη θάνατό του. Η ταινία ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο του Athens Film Lab.

Ταινίες : Διεθνές Διαγωνιστικό
Στη Σκιά του Φόβου / Under the Shadow

Για μία μητέρα και ένα κοριτσάκι που απομένουν μόνες σε ένα άδειο διαμέρισμα στην Τεχεράνη του 1988, οι σειρήνες των βομβαρδισμών είναι το τελευταίο πράγμα που πρέπει να τις τρομάζει. Και αυτό γιατί μία ιδιαίτερα απόκοσμη οντότητα θέλει να τις παρασύρει στο αρχέγονο σκοτάδι απ’ όπου προήλθε. Φανταστείτε τον Ασγκάρ Φαραντί να γυρίζει μια καθαρόαιμη ταινία τρόμου που να λειτουργεί έξοχα και ως πολιτική αλληγορία, και θα καταλάβετε γιατί αυτό το αξιοθαύμαστο ντεμπούτο απογειώνεται από τα στενά όρια του είδους σε υψηλή τέχνη.

27/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 22:15
30/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1 (P)
Ώρα: 22:30
Στην Τεχεράνη του 1988, οι προσπάθειες της Σιντέχ να συνεχίσει τις σπουδές Ιατρικής που άφησε στη μέση λόγω της εγκυμοσύνης της πέφτουν στο κενό. Το άκρως συντηρητικό καθεστώς της χώρας δεν βλέπει με καλό μάτι τη φοίτηση των γυναικών στα πανεπιστήμια, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για δυναμικές προσωπικότητες που έχουν αναπτύξει έντονη πολιτική δράση, όπως η νεαρή Ιρανή. Καθώς ο πόλεμος μεταξύ Ιράν και Ιράκ μαίνεται ανεξέλεγκτος, ο σύζυγος της Σιντέχ καλείται να υπηρετήσει στο στρατό, και η νεαρή μητέρα απομένει μόνη με τη μικρή Ντόρσα, σε ένα διαμέρισμα της ρημαγμένης από τις εχθροπραξίες πρωτεύουσας.

Σύντομα, όμως, οι σειρήνες των βομβαρδισμών είναι το τελευταίο πράγμα για το οποίο θα πρέπει να ανησυχούν, καθώς μία ιδιαίτερα απόκοσμη οντότητα με ανεξάντλητες υπερφυσικές δυνάμεις βάζει στο μάτι μάνα και κόρη. Φανταστείτε τον Ασγκάρ Φαραντί να γυρίζει μια καθαρόαιμη ταινία τρόμου που να λειτουργεί έξοχα και ως πολιτική αλληγορία και θα καταλάβετε απόλυτα γιατί αυτό το αξιοθαύμαστο ντεμπούτο του Μπαμπάκ Ανβάρι απογειώνεται από τα στενά όρια του είδους σε υψηλή τέχνη. Συμμετοχή στα φεστιβάλ Σάντανς και SXSW. Κ. Θ.

Σκηνοθεσία: Babak Anvari
Σενάριο: Babak Anvari
Φωτογραφία: Kit Fraser
Μοντάζ: Chris Barwell
Ηθοποιοί: Narges Rashidi, Avin Manshadi, Bobby Naderi, Ray Haratian, Hamidreza Djavdan, Soussan Farrokhnia

Ιράν, Ιορδανία, Κατάρ, Ην. Βασίλειο | 2015 | Έγχρωμο | DCP | 84 | Φαρσί

Ταινίες : Ντοκιμαντέρ – Stranger Than Fiction
David Lynch: The Art Life

Ημιφωτισμένα υπόγεια δωμάτια, καπνοί από τσιγάρα, βίαιες πινελιές χρώματος επάνω σε λευκούς καμβάδες και ένα vintage μικρόφωνο σπρώχνουν τον Ντέιβιντ Λιντς να ταξιδέψει στο παρελθόν του και στις απόκοσμες εμπειρίες που τον σμίλευσαν ως καλλιτέχνη. Σε ένα σχεδόν ονειρικό ντοκιμαντέρ που θα μπορούσε να έχει γυρίσει ο ίδιος, o αγαπημένος σκηνοθέτης των Νυχτών Πρεμιέρας μάς παραχωρεί το σπάνιο προνόμιο να ακούσουμε προσωπικές του ιστορίες, μακράν πιο παράξενες κι από τις ταινίες του. Now, it’s dark…

27/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 23:00
Προτού γίνει αγαπημένος σκηνοθέτης για ολόκληρες στρατιές μοντέρνων θεατών και χαρίσει στον κινηματογράφο μερικούς από τους πιο αξέχαστους εφιάλτες του, χάρη σε ταινίες όπως το «Eraserhead», το «Μπλε Βελούδο», η «Χαμένη Λεωφόρος» και το «Mulholland Drive», ο Ντέιβιντ Λιντς μεγάλωνε σε ένα ήσυχο προάστιο της αμερικανικής επαρχίας και στο μέσο μιας ειδυλλιακής οικογένειας, ανυποψίαστος για το μετέπειτα κάλεσμα στη «σκοτεινή πλευρά» που έμελλε να τον μεταμορφώσει από έναν καλοκάγαθο νεαρό σε έναν οραματικό καλλιτέχνη.

Οσα προηγήθηκαν αυτού του βαφτίσματος, και όσα οδήγησαν τον Λιντς στο να γίνει ο δημιουργός που όλοι γνωρίζουμε σήμερα, αποτελούν λεπτομέρειες τις οποίες αναλαμβάνει να μας διηγηθεί ο ίδιος, με χιούμορ και εξομολογητική διάθεση, επιχειρώντας ένα νοητικό ταξίδι στο παρελθόν του και σε εκείνες τις εμπειρίες που τον άλλαξαν ως άνθρωπο και έμελλε αργότερα να τρυπώσουν ύπουλα στο έργο του. Κι όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα τριπαρισμένο και ονειρικό ντοκιμαντέρ, όλο νυχτερινές ατμόσφαιρες, καπνούς από τσιγάρα και αλλόκοτες ιστορίες, που θα μπορούσε κάλλιστα να έχει γυρίσει ο ίδιος ο Λιντς, και το οποίο μας έρχεται φρέσκο (όπως και φορτωμένο επαίνους) από την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Βενετίας. Λ. Κ.

Σκηνοθεσία: Jon Nguyen, Olivia Neergaard-Holm, Rick Barnes
Φωτογραφία: Jason S.
Μουσική: Jonatan Bengta
Μοντάζ: Olivia Neergaard-Holm
Εμφανίζονται: David Lynch

ΗΠΑ, Δανία | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 93′ | Αγγλικά

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s