22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας: Πρόγραμμα Πέμπτης 29.9.2016

nyxtes-premieras-day-8

29/9/2016

  • Επώνυμο: Λακόμπ, Όνομα: Λισιέν / Lacombe, Lucien

Odeon Όπερα 1 17:30

  • Παράξενη Ευγένεια: Γιατί με Μισείς Χωρίς να με Ξέρεις; / Accidental Courtesy: Daryl Davis, Race & America

Δαναός 1 17:45

  • Η’ Διαγωνιστικό Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους

Ιντεάλ 18:00

  • Η Πύλη της Δύσης / Heaven’s Gate

Ταινιοθήκη της Ελλάδος 18:00

  • Για Ενα Κρεβάτι / W Sypialni

Δαναός 2 19:00

  • Closet Monster

Odeon Όπερα 2 19:30

  • Πλωτοί Ουρανοξύστες / Plynace Wiezowce

Δαναός 1 20:00

  • Τόνι Έρντμαν / Toni Erdmann

Ιντεάλ 20:00

  • The Beatles: Eight Days a Week – The Touring Years

Odeon Όπερα 1 20:30

  • Oι Εραστές / Les Amants

Δαναός 2 21:00

  • Μία Εβδομάδα και Μία Μέρα / Shavua ve Yom

Odeon Όπερα 2 21:30

  • Σέλεϊ / Shelley

Δαναός 1 22:30

  • Παρίσι 05:59 / Theo et Hugo Dand le Meme Bateau

Odeon Όπερα 1 23:15

  • Τα Μάτια της Μητέρας μου / The Eyes Of My Mother

Ιντεάλ 23:30

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2016-2017

«121 Χρόνια Κινηματογράφου» σε 12 μαθήματα- Σεμινάριο Ιστορίας, Θεωρίας και Κριτικής Κινηματογράφου|| Έναρξη Οκτώβρης 2016

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2016-2017

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Ταινίες : Αφιέρωμα στον Λουί Μαλ
Επώνυμο: Λακόμπ, Όνομα: Λισιέν / Lacombe, Lucien

Στη Γαλλία του 1944, ο 18χρονος Λισιέν ζητά να στρατολογηθεί στην Αντίσταση, αλλά όταν απορρίπτεται τάσσεται στο πλευρό της Γκεστάπο. Μεθυσμένος από την αίσθηση εξουσίας, θα βρεθεί σε αδιέξοδο όταν ερωτεύεται την κόρη ενός Εβραίου. Σε ένα από τα αριστουργήματά του και σε μια από τις πρώτες ταινίες που ασχολήθηκαν ανοιχτά με τη συνεργασία μερίδας Γάλλων πολιτών με τους Γερμανούς κατακτητές, ο Μαλ σκιαγραφεί με ψυχραιμία το σύνθετο ψυχολογικό πορτραίτο του πιο αμφιλεγόμενου χαρακτήρα της φιλμογραφίας του και συνάμα μιας ολόκληρης χώρας υπό την απειλή διχασμού.

29/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 17:30
30/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 21:00
Καλοκαίρι του 1944. Σε μια μικρή πόλη της νοτιοδυτικής Γαλλίας, ο 18χρονος Λισιέν ζητά να στρατολογηθεί στην Αντίσταση, επιδιώκοντας τη δράση αλλά χωρίς να έχει ξεκάθαρη συνείδηση για το τι ακριβώς συμβαίνει γύρω του. Όταν απορρίπτεται λόγω νεαρής ηλικίας, θα αντιδράσει προσεγγίζοντας την Γκεστάπο. Μεθυσμένος από την αίσθηση εξουσίας που γεύεται, θα αρχίσει να καταδίδει τους συμπατριώτες του. Η ζωή του ίδιου και των γύρω του, ωστόσο, περιπλέκεται όταν ερωτεύεται την κόρη ενός πλούσιου Εβραίου ράφτη.

Πώς αποφασίζει κάποιος να ενστερνιστεί τη φασιστική ιδεολογία; Και πόσο απόλυτα συνειδητή μπορεί να είναι μια τέτοια απόφαση για μια αποπροσανατολισμένη νεολαία σε περιόδους σύγχυσης και ανέχειας; Σε μια από τις πρώτες ταινίες που τόλμησαν να ασχοληθούν ανοιχτά με το θέμα της συνεργασίας μερίδας των Γάλλων πολιτών με τους Γερμανούς κατακτητές κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Λουί Μαλ προσεγγίζει θαρραλέα μια από τις πιο σκοτεινές σελίδες στην ιστορία της Γαλλίας, σκιαγραφώντας με ψυχραιμία το σύνθετο ψυχολογικό πορτραίτο του πιο αμφιλεγόμενου χαρακτήρα της φιλμογραφίας του και συνάμα μιας ολόκληρης χώρας υπό την απειλή διχασμού. Θ. Π.

Σκηνοθεσία: Louis Malle
Σενάριο: Louis Malle, Patrick Modiano
Φωτογραφία: Tonino delli Colli
Μουσική: Django Reinhardt
Μοντάζ: Suzanne Baron
Ηθοποιοί: Pierre Blaise, Aurore Clement, Holger Lowenadler

Γαλλία, Ιταλία, Δυτική Γερμανία | 1974 | Έγχρωμο | DCP | 139′ | Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά

Ταινίες : Ντοκιμαντέρ – Stranger Than Fiction
Παράξενη Ευγένεια: Γιατί με Μισείς Χωρίς να με Ξέρεις; / Accidental Courtesy: Daryl Davis, Race & America

Ο Αφροαμερικανός Ντάριλ Ντέιβις, πιανίστας των θρυλικών Τσακ Μπέρι και Λιτλ Ρίτσαρντ, έχει ένα όνειρο. Τα τελευταία είκοσι χρόνια γυρίζει τις πολιτείες της Αμερικής και γίνεται φίλος με υψηλόβαθμα στελέχη της Κου Κλουξ Κλαν, πιστεύοντας πως έτσι θα τους αλλάξει τα πιστεύω. Θα μπορέσει, όμως, να πείσει για το παράξενο χόμπι του και τους μαύρους ακτιβιστές που βλέπουν τα αδέρφια τους να πεθαίνουν στους δρόμους από σφαίρες αστυνομικών; Μια αληθινή ιστορία που πρέπει να δει κανείς για να πιστέψει, μας υπενθυμίζει με τρόπο εμφατικό πόσο περίπλοκη μπορεί να είναι η ανθρώπινη φύση.

29/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 17:45
2/10/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 19:00
O Ντάριλ Ντέιβις είναι ένας Αφροαμερικάνος πιανίστας που έχει συνεργαστεί με θρυλικούς καλλιτέχνες, όπως ο Μάντι Γουότερς, ο Τσακ Μπέρι, ο Λιτλ Ρίτσαρντ και ο Τζέρι Λι Λιούις. Παράλληλα, όμως, έχει και ένα πολύ αλλόκοτο χόμπι: του αρέσει να ταξιδεύει σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ και να γνωρίζει στελέχη της Κου Κλουξ Κλαν. Στα ταξίδια του έχει συγκεντρώσει κελεμπίες και ένα σωρό αντικείμενα από πρώην μέλη της οργάνωσης, με στόχο μια μέρα να ανοίξει ένα μουσείο, ενώ έχει αποκτήσει φιλίες ακόμα και με ενεργά ή υψηλόβαθμα μέλη της ΚΚΚ.

Αυτή η σε πρώτο άκουσμα απίστευτη εναλλακτική απασχόληση του Ντέιβις στέκεται αφορμή για ένα από τα ωραιότερα και απρόσμενα ψυχαγωγικά αντιρατσιστικά ντοκιμαντέρ που είδαμε εδώ και καιρό. Πρόκειται για μια ταινία που εξυψώνει τον διάλογο ως εκείνη την ύψιστη εξισορροπητική δύναμη, ως στυλοβάτη της κοινωνικής ειρήνης, και αναδεικνύει το αντικείμενό της, αυτόν τον απίθανο τύπο που λέγεται Ντάριλ Ντέιβις, σε σύμβολο ανοχής και ανθρωπιάς. Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του SXSW. Γ. Β.

Σκηνοθεσία: Matthew Ornstein
Φωτογραφία: Sam Cezari, Peter Castagnetti
Μοντάζ: Jason Jones, Ben Barnes

ΗΠΑ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 75′ | Αγγλικά

Ταινίες : Ελληνικές Μικρές Ιστορίες – Διαγωνιστικό
Η’ Διαγωνιστικό Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους

Διάρκεια: 81′

29/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 18:00
Butterfly Co.
Διάρκεια / Duration: 11’ Σκηνοθεσία / Director: Ifigenia Dimitriou

Ένας δημιουργικός άνθρωπος αναγκάζεται να εργαστεί σε μια δουλειά που δεν τον εκφράζει και να αντιμετωπίσει τη γραφειοκρατική του καθημερινότητα. Ξαφνικά, μέσω μιας πεταλούδας, οδηγείται σε μια πύλη και εισέρχεται στον φαντασιακό χώρο του μυαλού του. Διασχίζοντας διάφορα στάδια του υποσυνείδητού του, τελικά καταφέρνει να βρει την πραγματική του ελευθερία.

Odette
Διάρκεια / Duration: 17’ Σκηνοθεσία / Director: Efthimis Kosemund Sanidis

Η Esther, έγκυος, εμφανίζει ασυνήθιστα συμπτώματα. Θέλει να ονομάσει το μωρό της Odette· κύκνος την ημέρα, γυναίκα τη νύχτα.

Whale 52
Διάρκεια / Duration: 23’ Σκηνοθεσία / Director: Thanasis Trouboukis

Ένας δύτης συναντάει τη φάλαινα 52 στο κέντρο της Αθήνας.

Αόρατος / Invisible
Διάρκεια / Duration: 30’ Σκηνοθεσία / Director: Kostas Gerampinis

Ο Θοδωρής είναι ένας μοναχικός εικοσιπεντάχρονος ο οποίος περνάει τις ώρες του γυμνάζοντας το σώμα του. Όταν γράφεται σε ένα νέο γυμναστήριο γνωρίζει τη Βίκυ, μία όμορφη τριαντάρα γυμνάστρια. Εκείνος θα προσπαθήσει να την διεκδικήσει παλεύοντας με τα συμπλέγματα, τις αναστολές και την ίδια του την εικόνα.

Ταινίες : Minority Report: Το Σινεμά Αγκαλιάζει τις Μειονότητες
Η Πύλη της Δύσης / Heaven’s Gate

Γεννήθηκε μέσα από τα πιο κακόφημα γυρίσματα στην ιστορία του σινεμά, οδήγησε σε χρεοκοπία ένα από τα μεγαλύτερα στούντιο του Χόλιγουντ και καταδίκασε τον οσκαρούχο σκηνοθέτη της σε ανυποληψία. Η καταραμένη αυτή δημιουργία αποτελεί, παρ’ όλα αυτά, ένα μεγαλεπήβολο αριστούργημα που ξεσκεπάζει τα πραγματικά γεγονότα της εξόντωσης ενός μεγάλου αριθμού μεταναστών από τους γαιοκτήμονες βαρόνους του Γουαϊόμινγκ, τον 19ο αιώνα. Προβάλλεται στην Ελλάδα για πρώτη φορά στην οριστική, director’s cut μορφή της και σε ψηφιακή αποκατάσταση. Είσοδος ελεύθερη

29/9/2016
Αίθουσα: Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ώρα: 18:00

Γεννήθηκε μέσα από τα πιο κακόφημα γυρίσματα στην ιστορία του σινεμά, οδήγησε σε χρεοκοπία ένα από τα μεγαλύτερα στούντιο του Χόλιγουντ και καταδίκασε τον βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη της σε ανυποληψία. Η πιο καταραμένη δημιουργία στα χρονικά της αμερικανικής οθόνης αποτελεί, παρ’ όλα αυτά, ένα μεγαλεπήβολο αριστούργημα που μόλις πρόσφατα άρχισε να αναγνωρίζεται ως κάτι τέτοιο.

Ξεφυλλίζοντας αδιακρίτως μερικές από τις πιο αναξιοπρεπείς σελίδες της νεότερης ιστορίας των Ηνωμένων Πολιτειών, ο σκηνοθέτης του «Ελαφοκυνηγού» θέλησε να ασχοληθεί με τα πραγματικά γεγονότα της εν ψυχρώ εξόντωσης ενός μεγάλου αριθμού μεταναστών από τους γαιοκτήμονες βαρόνους του Γουαϊόμινγκ, τον 19ο αιώνα. Γύρω από το αποτρόπαιο αυτό συμβάν, ο Τσιμίνο οραματίστηκε μια μεγαλειώδη γουέστερν αλληγορία της βρώμικης και ανίερης Αμερικής, χτίζοντάς την επιμελώς στην οθόνη σαν ένα περίτεχνο, ογκώδες αλλά και πανέμορφο οικοδόμημα. Η «Πύλη της Δύσης» θα προβληθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά στην οριστική, director’s cut μορφή της και σε ψηφιακή αποκατάσταση. Λ. Κ.

Σκηνοθεσία: Michael Cimino
Σενάριο: Michael Cimino
Φωτογραφία: Vilmos Zsigmond
Μουσική: David Mansfield
Μοντάζ: Lisa Fruchtman, Gerald Greenberg, William Reynolds, Tom Rolf
Ηθοποιοί: Kris Kristofferson, Christopher Walken, Isabelle Huppert, Jeff Bridges, John Hurt

ΗΠΑ | 1980 | Εγχρωμο | DCP | 216′ | Αγγλικά

Ταινίες : Spotlight στον Τομάς Βασιλέφσκι
Για Ενα Κρεβάτι / W Sypialni

Εσωστρεφής σαραντάρα βάζει online αγγελία ως συνοδός για πλούσιους κυρίους, τους οποίους όμως ναρκώνει στο ραντεβού. Στη συνέχεια περνά τη νύχτα στα διαμερίσματά τους, απολαμβάνοντας τη «φιλοξενία». Οταν το κόλπο αποτυγχάνει με ένα από τα θύματά της, μια αλλόκοτη σχέση δημιουργείται μεταξύ τους. Σεξ, ψέματα και μοναξιά στο μινιμαλιστικό και ατμοσφαιρικό ντεμπούτο που μας σύστησε το σκηνοθετικό ταλέντο του Τομάς Βασιλέφσκι.

29/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 2
Ώρα: 19:00
27/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 20:45
Η Εντίτα είναι μια σαραντάχρονη γυναίκα σε κρίση. Τα βράδια κοιμάται σε ξενοδοχείο και τη μέρα γυρίζει την πόλη της Βαρσοβίας με το αυτοκίνητό της. Όταν τα χρήματα της τελειώνουν, βάζει αγγελία ως συνοδός για πλούσιους κυρίους, μόνο που κατά τη διάρκεια του ραντεβού τούς ναρκώνει και στη συνέχεια περνά τη νύχτα στα διαμερίσματά τους, απολαμβάνοντας τη «φιλοξενία» τους. Με τον τρόπο αυτό γνωρίζει τον Πάτρικ, έναν καλλιτέχνη, το ραντεβού με τον οποίο θα έχει διαφορετική εξέλιξη από τη συνηθισμένη.

Ήδη από το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Τομάς Βασιλέφσκι γίνεται φανερό πως έχουμε να κάνουμε με έναν υποσχόμενο κινηματογραφικό δημιουργό, ο οποίος με μινιμαλιστική αφήγηση και στυλιζαρισμένη αισθητική σχηματίζει, μέσα από βλέμματα και μικρές χειρονομίες, το πορτραίτο μιας μπερδεμένης, μοναχικής γυναίκας, ξετυλίγοντας παράλληλα το πέπλο του μυστηρίου που καλύπτει την ιδιάζουσα συμπεριφορά της. Γ. Β.
Παρουσία του σκηνοθέτη

Σκηνοθεσία: Tomasz Wasilewski
Σενάριο: Tomasz Wasilewski
Φωτογραφία: Marcin Martinez Swystun
Μουσική: Leszek Mozdzer
Μοντάζ: Alexsandra Gowin
Ηθοποιοί: Katarzyna Herman, Tomek Tyndyk, Agata Buzek, Miroslaw Zbrojewicz

Πολωνία | 2012 | Εγχρωμο | DCP | 78′ | Πολωνικά

Ταινίες : Διεθνές Διαγωνιστικό
Closet Monster

Ενας ντροπαλός νεαρός που ανακαλύπτει ότι του αρέσουν τα αγόρια, ένα σοφό χάμστερ που μιλά με τη φωνή της Ιζαμπέλα Ροσελίνι, μια νύχτα που υπόσχεται να αλλάξει τα πάντα, μια ιστορία ενηλικίωσης που περνά υποχρεωτικά μέσα από τη σεξουαλική αφύπνιση. Κι όλα αυτά, από έναν ταλαντούχο 26χρονο σκηνοθέτη ο οποίος ορκίζεται, στο ονειρικό και πανέμορφο ντεμπούτο του, να μην συμβιβαστεί με μια ακόμη τυπική περίπτωση νεανικής γκέι ταινίας. Βραβείο καλύτερου καναδικού φιλμ στο Φεστιβάλ του Τορόντο.

29/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 19:30
23/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 20:00
24/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2 (P)
Ώρα: 21:30
Ο Οσκαρ είναι ένας μαθητής λυκείου που ενδιαφέρεται περισσότερο για το μακιγιάζ και τα οπτικά εφέ παρά για τα μαθήματά του. Είναι επίσης ομοφυλόφιλος και βασανίζεται από οράματα πιθανών φρικιαστικών εξελίξεων που μπορεί να έχει η αποκάλυψη των σεξουαλικών του προτιμήσεων στον οξύθυμο πατέρα του. Ασφυκτιά στην επαρχιακή πόλη όπου ζει κι έχει μοναδική παρηγοριά του τη φίλη του, Τζέμα, και το χάμστερ του, που του μιλά με τη φωνή της Ιζαμπέλα Ροσελίνι. Θα αλλάξουν όλα, όμως, όταν γνωρίζει και ερωτεύεται τον Γουάιλντερ.

Το coming-out δράμα και το ξύπνημα του έρωτα παντρεύονται με τη νεανική φαντασία και τον ψυχοσωματικό τρόμο, σε ένα συστηματικά ευρηματικό και αβίαστα συναισθηματικό ντεμπούτο από τον Καναδό Στίβεν Νταν, το οποίο απέσπασε το βραβείο καλύτερης καναδικής ταινίας στο Φεστιβάλ του Τορόντο και έκανε τη διεθνή κριτική να μιλά για ένα νέο μεγάλο ταλέντο. Γ. Β.

Σκηνοθεσία: Stephen Dunn
Σενάριο: Stephen Dunn
Φωτογραφία: Bobby Shore
Μουσική: Maya Postepski, Todor Kobakov
Μοντάζ: Bryan Atkinson
Ηθοποιοί: Connor Jessup, Aaron Abrams, Joanne Kelly, Aliocha Schneider, Mary Walst, Isabella Rossellini

Καναδάς | 2015 | Έγχρωμο | DCP | 90′ | Αγγλικά

Ταινίες : Spotlight στον Τομάς Βασιλέφσκι
Πλωτοί Ουρανοξύστες / Plynace Wiezowce

Ο Κούμπα, ένας επαγγελματίας κολυμβητής, μοιράζει τη μέρα του ανάμεσα στις προπονήσεις και την όμορφη σύντροφό του. Η καθημερινότητά του διαταράσσεται, ωστόσο, όταν ένας ελκυστικός νεαρός εισβάλλει στη ζωή του και του ξυπνά τις πιο ανεξέλεγκτες ερωτικές επιθυμίες. Η πρώτη γκέι ταινία που ξεπήδησε ποτέ από το σινεμά της Πολωνίας ανήκει στη γενναία σκηνοθετική φωνή του Βασιλέφσκι και στην απόφασή του να αψηφήσει τα κινηματογραφικά ταμπού της χώρας του προκειμένου να διηγηθεί ένα θαρραλέο love story.

30/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 2
Ώρα: 18:30
29/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 20:00
Ο Κούμπα είναι ένας ανερχόμενος αθλητής αγώνων κολύμβησης που ζει στη Βαρσοβία. Οταν δεν τσακώνεται με την παρεμβατική μητέρα του, περνά τον χρόνο του με την επί δύο έτη σύντροφό του. Πηγαίνοντας σε μια εκδήλωση με την τελευταία, γνωρίζει τον Μίκαλ και η έλξη ανάμεσα τους είναι άμεση και ακαταμάχητη, σε βαθμό που ο Κούμπα δεν μπορεί να μην τον εντάξει στη ζωή του. Για να τα καταφέρει, όμως, θα πρέπει να έρθει σε σύγκρουση με το περιβάλλον του, αλλά και με τον εαυτό του.

Έντονος ερωτισμός, ζητήματα καταπιεσμένης σεξουαλικής ταυτότητας, αλλά και οι παθογένειες μιας Πολωνίας όπου χρόνια μετά το «Φθινόπωρο των Εθνών» και την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο συντηρητισμός παραμένει ριζωμένος στη συνείδηση του κόσμου. Ολα αυτά στη δεύτερη ταινία του Τομάς Βασιλέφσκι, η οποία τον ανέδειξε στο καλλιτεχνικό κύκλωμα ως μια ανερχόμενη κινηματογραφική φωνή και απέσπασε το βραβείο «Εast of the West» στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι. Γ. Β.
Παρουσία του σκηνοθέτη

Σκηνοθεσία: Tomasz Wasilewski
Σενάριο: Tomasz Wasilewski
Φωτογραφία: Kuba Kijowski
Μουσική: Baasch
Μοντάζ: Aleksandra Gowin
Ηθοποιοί: Mateusz Banasiuk, Marta Nieradkiewicz, Bartosz Gelner, Katarzyna Herman, Izabela Kuna, Miroslaw Zbrojewicz, Olga Frycz

Πολωνία | 2013 | Εγχρωμο | DCP | 93′ | Πολωνικά

Ταινίες : Spotlight στη Μάρεν Άντε
Τόνι Έρντμαν / Toni Erdmann

Πόσο γενναιόδωρη, ξεκαρδιστική και γεμάτη εκπλήξεις μπορεί να είναι η ιστορία ενός πλακατζή πατέρα που προσπαθεί να ανακτήσει τους χαμένους δεσμούς του με μια αποξενωμένη και εργασιομανή κόρη; Στα ανατρεπτικά χέρια της Μάρεν Αντε, μια φαινομενικά απλή ταινία σχέσεων μετατρέπεται σε ένα σπάνιο κινηματογραφικό δώρο το οποίο όχι απλώς άξιζε δικαιωματικά τον φετινό Χρυσό Φοίνικα, αλλά και μάλλον δύσκολα θα χάσει την πρώτη θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες του 2016.

29/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 20:00
Μια στρυφνή νεαρή γυναίκα καριέρας που δεν έχει χρόνο για συναναστροφές και ζει μόνο για τη δουλειά της. Ο πλακατζής πατέρας της που δεν αφήνει στιγμή χωρίς να επιδοθεί στα αγαπημένα του καλαμπούρια, πιστεύοντας ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνεται η καθημερινότητα πιο υποφερτή και να έρχονται οι άνθρωποι πιο κοντά. Το να έρθει ο ίδιος κοντά στην αγέλαστη και ψυχρή κόρη του αποδεικνύεται, παρ’ όλα αυτά, ένας τεράστιος προσωπικός άθλος.

Η Μάρεν Αντε καταφέρνει να αποδείξει ότι το γερμανικό σινεμά όχι μόνο διαθέτει χιούμορ, όχι απλά γνωρίζει πώς να ανανεώνει και να επεμβαίνει καταλυτικά στους κανόνες ενός δράματος, αλλά μπορεί και να μεταμορφώσει μια εκ πρώτης όψεως κοινότοπη και όχι ακριβώς υποσχόμενη ιστορία σε κάτι αν όχι μοναδικό, τουλάχιστον αξέχαστο. Στα ανατρεπτικά χέρια της, μια φαινομενικά συνηθισμένη ταινία σχέσεων μετατρέπεται σε ένα σπάνιο κινηματογραφικό δώρο το οποίο όχι απλά άξιζε δικαιωματικά τον φετινό Χρυσό Φοίνικα, αλλά και μάλλον δύσκολα θα χάσει την πρώτη θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες του 2016. Λ. Κ.

Σκηνοθεσία: Maren Ade
Σενάριο: Maren Ade
Φωτογραφία: Patrick Orth
Μουσική: Patrick Veigel
Μοντάζ: Heike Parplies
Ηθοποιοί: Sandra Huller, Peter Simonischek, Thomas Loibl, Michael Wittenborn, Vlad Ivano

Γερμανία | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 162′ | Γερμανικά

Ταινίες : Μουσική & Φιλμ
The Beatles: Eight Days a Week – The Touring Years

Νομίζετε πως ξέρετε τα πάντα για τους Beatles; Ο Ρον Χάουαρντ έρχεται για να κλονίσει την πίστη σας με αυτό το αποστομωτικό σε αρχειακό πλούτο μουσικό ντοκιμαντέρ, που ακολουθεί τα θρυλικά «Σκαθάρια» από τα πρώτα τους βήματα στο Κάβερν Κλαμπ του Λίβερπουλ έως την τελευταία επίσημη συναυλία τους στο Σαν Φρανσίσκο, το 1966. Κι αν αυτό δεν σας φαίνεται αρκετό, μετά την ταινία απολαύστε πρώτοι 30 λεπτά από το live των Beatles στο Shea Stadium, το 1965, μπροστά σε 55.000 κόσμου, με εικόνα 4Κ και remastered ήχο στα στούντιο του Abbey Road! Εκτός Διαγωνιστικού

29/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 20:30
Ο Πολ, ο Τζορτζ, ο Τζον και ο Ρίνγκο. Για πόσα μουσικά συγκροτήματα μπορείς να ισχυριστείς ότι μπορείς να τα αναγνωρίσεις απλά και μόνο διαβάζοντας τα μικρά ονόματα των μελών τους; Ο σκηνοθέτης Ρον Χάουαρντ, ο οποίος διανύει την πιο ώριμη περίοδο της καριέρας του, με ταινίες όπως το «Rush» και το «Frost/Nixon», επιχειρεί να καταγράψει τη φρενίτιδα η οποία ακολουθούσε σε κάθε του βήμα το συγκρότημα που άλλαξε τη μουσική, συγκεντρώνοντας υλικό από συναυλίες τους, από συνεντεύξεις και δημόσιες εμφανίσεις, καθώς κι από τα παρασκήνια. Ταυτόχρονα, αναδεικνύει τον τρόπο που δημιουργούσαν τόσο ως ομάδα όσο και σε ατομικό επίπεδο ο καθένας τους.

Το ντοκιμαντέρ καλύπτει μια περίοδο που εκτείνεται από τα πρώτα βήματα της μπάντας στο Κάβερν Κλαμπ του Λίβερπουλ μέχρι την τελευταία επίσημη συναυλία τους στο Κάντλστικ Παρκ του Σαν Φρανσίσκο, στις 29 Αυγούστου του 1966. Αξίζει να σημειωθεί πως το φιλμ διαθέτει σπάνιο, ακυκλοφόρητο υλικό διάρκειας 30 λεπτών από την περίφημη συναυλία των «Σκαθαριών» στο Shea Stadium, με ψηφιακά αποκαταστημένη εικόνα και ήχο. Γ. Β.
Προλογίζει ο ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Πετρίδης

Σκηνοθεσία: Ron Howard
Σενάριο: Marc Monroe
Φωτογραφία: Michael Wood
Μουσική: Ric Marcmann, Dann Pinnella, Chris Wagner
Μοντάζ: Paul Crowder
Εμφανίζονται: Paul McCartney, Ringo Starr, John Lennon, George Harrison

ΗΠΑ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 130′ | Αγγλικά

Ταινίες : Αφιέρωμα στον Λουί Μαλ
Oι Εραστές / Les Amants

Νεαρή σύζυγος ξεγελά την ανία της οικογενειακής ζωής στην επαρχία με εκδρομές στο Παρίσι και ένα ειδύλλιο με περιζήτητο εργένη, μέχρι που η γνωριμία της με νεαρό αρχαιολόγο θα ανατρέψει τη ζωή της μέσα σε μία νύχτα. Η ταινία που σόκαρε τα συντηρητικά ήθη της εποχής της με την απελευθερωμένη απεικόνιση της γυναικείας σεξουαλικότητας, καθιερώνοντας τον Λουί Μαλ ως ποιητή του απαγορευμένου αισθησιασμού και τη Ζαν Μορό ως διαχρονικό σύμβολο του σεξ, είναι ένα εξαίσια κινηματογραφημένο ενήλικο παραμύθι για τον έρωτα ως ακατανίκητη κινητήριο δύναμη, ικανή να αντισταθεί σε κάθε κοινωνική σύμβαση. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας.

26/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 17:45
29/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 2
Ώρα: 21:00
Μια νεαρή σύζυγος ξεγελά την ανία της καθημερινότητας και της οικογενειακής της ζωής στη γαλλική επαρχία με συχνές εκδρομές στο Παρίσι, εκδηλώσεις της υψηλής κοινωνίας και ένα ειδύλλιο με περιζήτητο εργένη. Μέχρι που η τυχαία γνωριμία της με έναν νεαρό αρχαιολόγο θα ανατρέψει τη ζωή της μέσα σε μία νύχτα, κάνοντάς την να αναθεωρήσει όλα όσα έως τότε θεωρούσε δεδομένα.

Με τη δεύτερη μόλις ταινία του, ο Λουί Μαλ καθιερώνεται ως ένας ποιητής του απαγορευμένου αισθησιασμού, επιβάλλοντας τη φιλήδονη παρουσία της Ζαν Μορό ως το sex symbol του σκεπτόμενου θεατή. Διόλου τυχαία, η ταινία σόκαρε τους συντηρητικούς θεατές και προκάλεσε τη λογοκρισία της εποχής όχι τόσο για τις ειλικρινείς, αλλά μάλλον σεμνές για τα σημερινά δεδομένα, ερωτικές σκηνές, αλλά για την πλήρως απενοχοποιημένη και απελευθερωμένη απεικόνιση της γυναικείας σεξουαλικότητας. Δίπλα στο δηκτικό σχόλιο του Μαλ για την απατηλή λάμψη της μπουρζουαζίας, «Οι Εραστές» είναι ένα εξαίσια κινηματογραφημένο ενήλικο παραμύθι για τον έρωτα ως ακατανίκητη κινητήριο δύναμη, ικανή να αντισταθεί σε κάθε κοινωνική σύμβαση. Θ. Π.

Σκηνοθεσία: Louis Malle
Σενάριο: Louise de Vilmorin, Dominique Vivant Denon
Φωτογραφία: Henri Decae
Μοντάζ: Leonide Azar
Ηθοποιοί: Jean Moreau, Jean-Marc Bory, Judith Magre

Γαλλία | 1958 | Ασπρόμαυρο | 35mm | 90’ | Γαλλικά

Ταινίες : Διεθνές Διαγωνιστικό
Μία Εβδομάδα και Μία Μέρα / Shavua ve Yom

Πατέρας ανακαλύπτει τις ευεργετικές ιδιότητες της μαριχουάνας και την ξέφρενη παρέα ενός νεαρού γείτονα, στην προσπάθειά του να ξεπεράσει τον χαμό του γιου του. Ταινία-παυσίπονο και αντίδοτο στη μελαγχολία, το βραβευμένο στις πρόσφατες Κάννες και πολλά υποσχόμενο αυτό ντεμπούτο εφευρίσκει έναν ανακουφιστικό και βαθιά ανθρώπινο τρόπο προκειμένου να μιλήσει για τη ζωή, το θάνατο και την ανάγκη τού να συμφιλιώνεσαι ακόμη και με εκείνα τα πράγματα που σε τρομάζουν περισσότερο.

27/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2 (P)
Ώρα: 19:00
26/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 19:45
29/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 21:30
O Εγιάλ και η Βίκυ είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι Εβραίων που έχασαν πρόσφατα τον 25χρονο γιο τους. Με την πάροδο του εβδομαδιαίου θρηνητικού τελετουργικού της Σίβα που ορίζει ο νόμος τους, επιστρέφουν στις καθημερινές τους ασχολίες, προσπαθώντας να ξεπεράσουν το τραγικό συμβάν. Η Βίκυ γυρίζει στο σχολείο όπου δούλευε και προσπαθεί να εκτοπίσει την προσωρινή αντικαταστάτριά της, ενώ ο μαγαζάτορας Εγιάλ ανακαλύπτει τις ευεργετικές ιδιότητες της μαριχουάνας κι αναπτύσσει φιλία με τον γιο του γείτονα, πασχίζοντας να βρει και πάλι νόημα στη ζωή του.

Όσα συμβαίνουν σε αυτήν τη γλυκόπικρη ταινία του γεννημένου στην Αμερική Ισραηλινού δημιουργού Αζάφ Πολόνσκι εκτυλίσσονται στη διάρκεια μιας ημέρας. Έχοντας υπό τις οδηγίες του ένα μικρό αλλά θαυματουργό καστ που δίνει τον καλύτερο του εαυτό, ο Πολόνσκι προσεγγίζει με αντισυμβατικότητα, χιούμορ αλλά και ανθρωπιά μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Επίσημη Συμμετοχή στο τμήμα Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών. Γ. Β.
Παρουσία του σκηνοθέτη

Σκηνοθεσία: Asaph Polonsky
Σενάριο: Asaph Polonsky
Φωτογραφία: Moshe Mishali
Μουσική: Tamar Aphek, Ran Bagno
Μοντάζ: Tali Helter-Shenkar
Ηθοποιοί: Shai Avivi, Evgenia Dodina, Tomer Kapon, Alona Shauloff, Sharon Alexander, Carmit Mesilati-Kaplan, Uri Gavriel

Ισραήλ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 98′ | Εβραϊκά

Ταινίες : Μετά τα Μεσάνυχτα – After Hours
Σέλεϊ / Shelley

Νεαρή Ρουμάνα οικονόμος δέχεται να γίνει παρένθετη μητέρα για ευκατάστατο ζευγάρι από τη Δανία που ζει σε απομονωμένο σπίτι στην άκρη του δάσους. Ομως σύντομα η εγκυμοσύνη της μετατρέπεται σε εφιάλτη, καθώς το έμβρυο μεγαλώνει με αφύσικη ταχύτητα. Ο,τι ξεκινά ως ένα μινιμαλιστικό δράμα μπεργκμανικών αποχρώσεων σταδιακά μετατρέπεται σε ένα νοσηρό θρίλερ όπου ο μύθος του «Φρανκενστάιν» συναντά το «Μωρό της Ρόζμαρι» και τον σωματικό τρόμο του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

29/9/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 22:30
Προκειμένου να συντηρήσει την οικογένειά της στη Ρουμανία, η νεαρή Ελενα δέχεται να εργαστεί στο σπίτι ενός ευκατάστατου ζευγαριού από τη Δανία, στην άκρη του δάσους, μακριά από τις σύγχρονες ανέσεις και τους άλλους ανθρώπους. Καθώς μια σχέση αλληλοκατανόησης αναπτύσσεται ανάμεσα σε εκείνη και την εργοδότριά της, η οποία αναρρώνει έπειτα από μια αποβολή που την άφησε ανίκανη να κάνει παιδιά, η Ελενα αποφασίζει να γίνει παρένθετη μητέρα για το ζευγάρι. Όμως σύντομα η εγκυμοσύνη της θα μετατραπεί σε εφιάλτη, καθώς το έμβρυο μεγαλώνει με αφύσικη ταχύτητα και τα δυσοίωνα οράματά της εκτροχιάζουν τις ευαίσθητες ισορροπίες σε μια δυσβάσταχτη ατμόσφαιρα έντασης και απειλής.

Τελευταίο δείγμα μιας εξαιρετικά φιλόδοξης νέας γενιάς ταινιών τρόμου («Σε Ακολουθεί», «The Babadook», «The Witch»), που ανανεώνουν με ευρηματικό τρόπο χαρακτηριστικά μοτίβα του είδους, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ιρανικής καταγωγής Αλί Αμπάσι ξεκινά ως ένα μινιμαλιστικό, οικιακό δράμα μπεργκμανικών αποχρώσεων για να κορυφωθεί σε ένα νοσηρό θρίλερ όπου ο μύθος του «Φρανκενστάιν» συναντά το «Μωρό της Ρόζμαρι» και τον σωματικό τρόμο του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Συμμετοχή στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου. Θ. Π.

Σκηνοθεσία: Ali Abbasi
Σενάριο: Ali Abbasi, Maren Louise Kaehne
Φωτογραφία: Nadim Carlson, Sturla Brandth Grovlen
Μουσική: Martin Dirkov
Μοντάζ: Olivia Neegaard Holm
Ηθοποιοί: Ellen Dorrit Petersen, Casmina Stratan, Bjorn Andersen, Marlon Kindberg Bach, Kenneth M. Christensen, Peter Christoffersen, Marianne Mortensen, Patricia Schumann

Δανία, Σουηδία | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 92′ | Αγγλικά, Δανέζικα

Ταινίες : Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ – Festival Darlings
Παρίσι 05:59 / Theo et Hugo Dand le Meme Bateau

Μια 18λεπτη σκηνή σεξουαλικού οργίου σε gay club του Παρισιού μας εισάγει σε μια απροσδόκητη boy meets boy ιστορία, όπου η λαγνεία μετατρέπεται ενστικτωδώς σε κεραυνοβόλο έρωτα. Μέσα στην επόμενη ώρα, οι δύο νεαροί ήρωες θα περιπλανηθούν στο νυχτερινό Παρίσι, σε μια εναλλακτική, άκρως τολμηρή εκδοχή του «Πριν το Ξημέρωμα», η οποία κέρδισε το Βραβείο Κοινού Teddy στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

29/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 23:15
Ο Τεό και ο Ουγκό γνωρίζονται στο υπόγειο ενός gay club του Παρισιού, κατά τη συμμετοχή τους σε ένα σεξουαλικό όργιο που κινηματογραφείται χωρίς κανένα ταμπού. Στη διάρκεια της συνεύρεσής τους με άλλους άντρες, τα βλέμματά τους συναντιούνται και καταλαβαίνουν αμέσως πως αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι κάτι περισσότερο από σεξ της μιας βραδιάς. Και όντως, θα φύγουν από εκεί μαζί, θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο, θα ζήσουν για λίγο τον τρόμο του AIDS, έχοντας κάνει σεξ χωρίς προφύλαξη με τον έναν από τους δύο να είναι ήδη φορέας, θα εξομολογηθούν τις φοβίες τους και έχοντας παρέα το Παρίσι, σαν εναλλακτικοί ήρωες του «Πριν το Ξημέρωμα» του Λινκλέιτερ, θα αφεθούν στον μεγάλο έρωτα που μοιάζει να γεννιέται.

Το σκηνοθετικό δίδυμο των Ολιβιέ Ντικαστέλ και Ζακ Μαρτινό, με σημαντικό παρελθόν πάνω στην LGBT θεματολογία, παίρνει το ρίσκο να ξεκινήσει την ταινία με ένα εικοσάλεπτο όργιο που δεν αφήνει τίποτα στη φαντασία του θεατή και καταφέρνει να κάνει ένα γενναίο φιλμ, με διαλόγους γεμάτους ευαισθησία και υπέροχη κινηματογράφηση του νυχτερινού Παρισιού. Βραβείο Κοινού στα βραβεία Teddy του Φεστιβάλ Βερολίνου. Γ. Β.

Σκηνοθεσία: Olivier Ducastel and Jacques Martineau
Σενάριο: Olivier Ducastel and Jacques Martineau
Φωτογραφία: Manuel Marmier
Μουσική: Karelle Kuntur (co-composers: Gael Blondet, Pierre Desprats, Victor Praud)
Μοντάζ: Pierre Deschamps
Ηθοποιοί: Geoffrey Couet, Francois Nambot

Γαλλία | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 97′ | Γαλλικά

Ταινίες : Μετά τα Μεσάνυχτα – After Hours
Τα Μάτια της Μητέρας μου / The Eyes Of My Mother

Σαδιστής δολοφόνος εισβάλλει σε αγροτόσπιτο, μόνο και μόνο για να βρει τον δάσκαλό του από την εξίσου σαλεμένη πιτσιρίκα με το ζωηρό ενδιαφέρον για την ανατομία που έκανε το λάθος να αφήσει ζωντανή. Εξπρεσιονιστικός εφιάλτης σε εκθαμβωτικό άσπρο και μαύρο, το arthouse φιλμ τρόμου της χρονιάς είναι ένα εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο που έχει την αυθάδεια να ενώσει τον Ινγκμαρ Μπέργκμαν με τον «Σχιζοφρενή Δολοφόνο με το Πριόνι».

1/10/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 20:45
29/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 23:30
Σε ένα αγροτόσπιτο στη μέση του αμερικανικού πουθενά, μια μητέρα, πρώην χειρουργός από την Πορτογαλία, διδάσκει στην κόρη της τα μυστικά της ανατομίας σε μία προσπάθεια να της αποδομήσει τη βαρυσήμαντη έννοια του θανάτου. Ένα απόγευμα, ένας μυστηριώδης εισβολέας καταστρέφει την ειδυλλιακή οικογενειακή ζωή τους, τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα την ψυχή της μικρής και ξυπνώντας της παράλληλα μερικές αλλόκοτες περιέργειες. Καθώς τα χρόνια περνούν, η νεαρή πλέον Φρανσίσκα βλέπει την απόμακρη επαφή της με τον έξω κόσμο να παίρνει ολοένα και πιο σκοτεινή τροπή.

Ο,τι ξεκινά σαν μια περίπτωση εισβολής σε σπίτι, στη λογική των «Παράξενων Παιχνιδιών» του Μίκαελ Χάνεκε, εξελίσσεται προοδευτικά σε ένα ανατριχιαστικό ψυχολογικό θρίλερ που κλείνει διακριτικά το μάτι στο «Trouble Every Day» της Κλερ Ντενί. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Νίκολας Πέσε παραμερίζει τα ταμπού και αρνείται τους εύκολους διαχωρισμούς μεταξύ θύτη και θύματος, προκειμένου να κοιτάξει ανάμεσα στις λεπτές διαστρωματώσεις της παράνοιας, τόσο της προφανούς όσο και εκείνης που μασκάρεται πίσω από τη φαινομενικά αδιασάλευτη ηρεμία και αγιότητα της οικογενειακής ζωής. Ν. Σ.

Σκηνοθεσία: Nicolas Pesce
Σενάριο: Nicolas Pesce
Φωτογραφία: Zach Kuperstein
Μουσική: Ariel Loh
Μοντάζ: Nicolas Pesce
Ηθοποιοί: Kika Magalhaes, Will Brill, Paul Nazak, Flora Diaz, Clara Wong, Diana Agostini

ΗΠΑ | 2016 | Ασπρόμαυρο | DCP | 77′ | Αγγλικά, Πορτογαλικά

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s