22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας: Πρόγραμμα Σαββάτου 1.10.2016

nyxtes-premieras-day-10

1/10/2016

  • Η Αρχή και το Τέλος / Les Premiers, Les Deniers

Ιντεάλ 17:30

  • Orange Sunshine

Δαναός 1 18:00

  • H φλόγα Που Τρεμοσβήνει / Le Feu Follet

Odeon Όπερα 1 18:00

  • Ο Φόβος Τρώει τα Σωθικά / Angst Essen Seele Auf

Ταινιοθήκη της Ελλάδος 18:00

  • Strike a Pose

Odeon Όπερα 2 (P) 18:45

  • Η Συμμορία με τα Ροζ / Check it

Δαναός 2 19:00

  • Οι Εξομολογήσεις / Le Confessioni

Δαναός 1 20:15

  • Εκείνη / Elle (ταινία λήξης)

Ιντεάλ 20:30

  • Τα Μάτια της Μητέρας μου / The Eyes Of My Mother

Odeon Όπερα 2 20:45

  • Γκάρι Νιούμαν: Ένα Ανδροειδές στη Γη της Επαγγελίας / Gary Numan: Android in La La Land

Δαναός 2 21:00

  • Μια Νύχτα στα Λουτρά / Spa Night

Odeon Όπερα 1 21:00

  • Suburra, Υπόγεια Πόλη / Suburra

Δαναός 1 22:30

  • Ο Λιγδιάρης Στραγγαλιστής / The Greasy Strangler

Δωρεάν δίωρο σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ την Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016 στις 18.00 στο Σχολείο του Σινεμά
Δωρεάν δίωρο σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου και παρουσίαση του Νέου Τρίμηνου Κύκλου Μαθημάτων την Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016 στις 16.00 στο Σχολείο του Σινεμά
Ο κύριος Βερντού (1947) του Τσάρλι Τσάπλιν με ελεύθερη είσοδο προβολή, ανάλυση και συζήτηση στο Σχολείο του Σινεμά το Σάββατο 1.10.2016 στις 18.00
121 Χρόνια Κινηματογράφου: Δωρεάν Σεμινάριο Ιστορίας, Θεωρίας και Κριτικής Κινηματογράφου το Σάββατο 1.10.2016 στις 16.00 στο Σχολείο του Σινεμά

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Odeon Όπερα 1 23:00

Ταινίες : Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ – Festival Darlings
Η Αρχή και το Τέλος / Les Premiers, Les Deniers

Δύο ξοφλημένοι κυνηγοί επικηρυγμένων αναλαμβάνουν να εντοπίσουν ένα κινητό τηλέφωνο. Κι αυτό δεν είναι το μοναδικό σουρεαλιστικό εύρημα στην απρόβλεπτη αφηγηματική διαδρομή μιας ταινίας δρόμου προικισμένης με μαύρο χιούμορ, εξωφρενικούς χαρακτήρες, διασκεδαστικά απρόοπτα κι έναν ρόλο-έκπληξη από τον Μαξ φον Σίντοφ. Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βερολίνου.

1/10/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 17:30
Δύο κυνηγοί επικηρυγμένων σε απεγνωσμένη αναζήτηση δουλειάς δέχονται την πρόταση εκατομμυριούχου να εντοπίσουν ένα κινητό τηλέφωνο που περιέχει πολύτιμα στοιχεία και παίρνουν τους δρόμους, έχοντας ως μοναδικό στοιχείο μια συσκευή εντοπισμού, η οποία όμως λειτουργεί μόνο όταν το κινητό είναι ανοιχτό. Αυτή η φαινομενικά απλή αποστολή θα τους εμπλέξει σε μια τρελή περιπέτεια γεμάτη απίθανα απρόοπτα, κατά την διάρκεια της οποίας θα συναντήσουν μια σειρά από εξωφρενικούς χαρακτήρες, ανάμεσά τους δύο νεαρούς άστεγους εραστές, καθώς και τον αγαπημένο Σουηδό καρατερίστα Μαξ Φον Σίντοφ σε έναν ρόλο-έκπληξη.

Στην τέταρτη ταινία της φιλμογραφίας του ο σκηνοθέτης-ηθοποιός Μπουλί Λανέρ παίρνει ένα από τα αρχετυπικά αμερικανικά είδη, το road movie, το εμβολιάζει με βελγικό σουρεαλισμό και το αποτέλεσμα είναι μία από τις διασκεδαστικότερες ταινίες του φετινού φεστιβάλ Βερολίνου, όπου η ταινία απέσπασε δικαίως το Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής. Γ.Β.

Σκηνοθεσία: Bouli Lanners
Σενάριο: MBouli Lanners
Φωτογραφία: Jean-Paul De Zaeytijd
Μουσική: Pascal Humbert
Μοντάζ: Mircea Olteanu
Ηθοποιοί: Bouli Lanners, Albert Dupontel, Suzanne Clement, Michael Lonsdale, Max Von Sydow

Γαλλία, Βέλγιο | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 98′ | Γαλλικά

Ταινίες : Ντοκιμαντέρ – Stranger Than Fiction
Orange Sunshine

Αν ζούσες στα ’60s και κυνηγούσες πειραματισμούς με ψυχοτροπικές ουσίες, ένα μικρό πορτοκαλί χάπι υποσχόταν να σου χαρίσει το πιο αξέχαστο παραισθησιογόνο ταξίδι. Οι νεαροί χίπηδες που το παρασκεύασαν το βάφτισαν Orange Sunshine, το διένειμαν στον κόσμο και έγιναν εξαιτίας του στόχοι ενός διεθνούς ανθρωποκυνηγητού με σκοπό τη σύλληψή τους. Σήμερα, μιλούν αφοπλιστικά για τη ρομαντική και επικίνδυνη ουτοπία τους, και γίνονται ξεναγοί ενός αποκαλυπτικού οδοιπορικού πίσω στα ξέφρενα χρόνια του sex, drugs and rock ‘n’ roll.

1/10/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 18:00
Αν ζούσες στα ’60s και κυνηγούσες πειραματισμούς με ψυχοτροπικές ουσίες, ένα μικρό πορτοκαλί χάπι υποσχόταν να σου χαρίσει το πιο αξέχαστο «ταξίδι». Οι νεαροί χίπηδες που το ανακάλυψαν το βάφτισαν Orange Sunshine και αμέσως μετά το διένειμαν στον κόσμο, μέσα από ένα δίκτυο που ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες και σύντομα επεκτάθηκε σε ολόκληρο σχεδόν τον πλανήτη. Το όραμά τους ήταν όχι να πλουτίσουν μέσα από το εμπόριο ναρκωτικών, αλλά να σπείρουν το μήνυμα της διαφώτισης που θεωρούσαν ότι μπορεί να επιτευχθεί μέσω της εμπειρίας με παραισθησιογόνα. Εγιναν παρ’ όλα αυτά, στόχοι ενός διεθνούς ανθρωποκυνηγητού με σκοπό τη σύλληψή τους.

Σήμερα, τα ηγετικά μέλη της ομάδας αυτής, και όλοι όσοι πρωταγωνίστησαν στην περιπετειώδη ιστορία τους, λύνουν για πρώτη φορά τη σιωπή τους και μιλούν αφοπλιστικά για τη ρομαντική όσο και επικίνδυνη ουτοπία τους, αναλαμβάνοντας ρόλο ξεναγού σε ένα αποκαλυπτικό οδοιπορικό πίσω στα ξέφρενα χρόνια του sex, drugs and rock ‘n’ roll. Λ. Κ.

Σκηνοθεσία: William A. Kirkley
Σενάριο: William A. Kirkley
Φωτογραφία: Rudiger Barth
Μουσική: Matt Costa
Μοντάζ: Chris Catanach
Εμφανίζονται: Austin Arnold, Tyler Mauro, Francesca Galassi, Taylor Bottles, Michael Delgado

ΗΠΑ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 94′ | Αγγλικά

Ταινίες : Αφιέρωμα στον Λουί Μαλ
H φλόγα Που Τρεμοσβήνει / Le Feu Follet

Ενας αλκοολικός, αυτοκαταστροφικός συγγραφέας περιπλανιέται για ένα 24ωρο στο Παρίσι, επιδιώκοντας να επανασυνδεθεί με παλιούς έρωτες, φίλους και γνωστούς, και αναζητώντας απεγνωσμένα έναν λόγο για να κρατηθεί στη ζωή. Το πρώτο από τα πολλά αριστουργήματα που θα ακολουθούσαν στην καριέρα του Λουί Μαλ είναι μια αβάσταχτα μελαγχολική αλλά γοητευτική μπαλάντα για όλους όσοι νιώθουν πως δεν ανήκουν πουθενά. Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας.

1/10/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 18:00
2/10/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 21:15
Ο Αλέν, ένας αλκοολικός, αυτοκαταστροφικός συγγραφέας, βγαίνει από μια κλινική στις Βερσαλλίες όπου είχε μπει για αποτοξίνωση, θεραπευμένος αλλά απρόθυμος να αντιμετωπίσει τον έξω κόσμο. Για τις επόμενες 24 ώρες θα περιπλανηθεί στο Παρίσι, επιδιώκοντας να συναντήσει και να επανασυνδεθεί με παλιούς έρωτες, φίλους και γνωστούς που μοιάζουν να έχουν πια συμβιβαστεί ή απαρνηθεί το ατίθασο παρελθόν τους, αναζητώντας απεγνωσμένα έναν λόγο για να κρατηθεί στη ζωή.

Αποσπώντας μια υπόκωφα σπαρακτική ερμηνεία από τον Μορίς Ρονέ (πρωταγωνιστή επίσης στο «Ασανσέρ για Δολοφόνους»), ο Λουί Μαλ σκιαγραφεί με αξιοζήλευτη ψυχραιμία και διεισδυτικότητα το στοιχειωτικό πορτρέτο ενός άνδρα σε ασφυκτικό υπαρξιακό αδιέξοδο και μιας κοινωνίας σε αποστασιοποίηση. Σκληρό, αδυσώπητο, μα πάντοτε συμπονετικό, το πρώτο από τα πολλά αριστουργήματα που θα ακολουθούσαν στην καριέρα του Λουί Μαλ είναι μια αβάσταχτα μελαγχολική αλλά γοητευτική μπαλάντα για τους ανθρώπους που νιώθουν πως δεν ανήκουν πουθενά, και αποτελεί μια από τις πιο σκοτεινές και προσωπικές ταινίες του Γάλλου σκηνοθέτη. Θ. Π.

Σκηνοθεσία: Louis Malle
Σενάριο: Louis Malle, Pierre Drieu de la Rochelle (novel)
Φωτογραφία: Ghislain Cloquet
Μοντάζ: Suzanne Baron
Ηθοποιοί: Maurice Ronet, Lena Skerla, Yvonne Clech

Γαλλία | 1963 | Ασπρόμαυρο | DCP | 110′ | Γαλλικά

Ταινίες : Minority Report: Το Σινεμά Αγκαλιάζει τις Μειονότητες
Ο Φόβος Τρώει τα Σωθικά / Angst Essen Seele Auf

Μία μοναχική χήρα γερμανικής καταγωγής και ένας πολύ μικρότερος σε ηλικία εργάτης από το Μαρόκο γνωρίζονται σε ένα μπαρ, ερωτεύονται παράφορα και παντρεύονται. Θα χρειαστεί να παλέψουν, ωστόσο, με τις ρατσιστικές προκαταλήψεις του περίγυρού τους και τη δυσκολία τους να ενταχθούν σε μια κοινωνία που τους εχθρεύεται. Στο αριστουργηματικό του μελόδραμα, το προκλητικό παιδί του γερμανικού σινεμά αναζητά την αγάπη και την κατανόηση σε έναν σκληρό κόσμο που απεχθάνεται το διαφορετικό. Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών. Είσοδος ελεύθερη

1/10/2016
Αίθουσα: Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ώρα: 18:00
Μία μοναχική χήρα γερμανικής καταγωγής και ένας πολύ μικρότερος σε ηλικία εργάτης από το Μαρόκο γνωρίζονται σε ένα μπαρ, ερωτεύονται παράφορα και παντρεύονται. Θα χρειαστεί να παλέψουν, ωστόσο, με τις ρατσιστικές προκαταλήψεις του περίγυρού τους και τη δυσκολία τους να ενταχθούν σε μια κοινωνία που τους εχθρεύεται. Στο αριστουργηματικό του μελόδραμα, το προκλητικό παιδί του γερμανικού σινεμά αναζητά την αγάπη και την κατανόηση σε έναν σκληρό κόσμο που απεχθάνεται το διαφορετικό.

Γυρίζοντάς το σε κάτι λιγότερο από δύο εβδομάδες, ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ αποτίνει με το «Ο Φόβος Τρώει τα Σωθικά» φόρο τιμής στον Ντάγκλας Σερκ και το ρομαντικό μεγαλείο του «All That Heaven Allows», με μια ταινία που –όπως έλεγε και ο ίδιος– μιλάει για την «αγάπη που ουσιαστικά είναι κάτι το απίθανο, παρ’ όλα αυτά, όμως, και μια κάποια πιθανότητα». Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών. Κ. Θ.

Σκηνοθεσία: Rainer Werner Fassbinder
Σενάριο: Rainer Werner Fassbinder
Φωτογραφία: Jürgen Jürges
Μουσική: Rainer Werner Fassbinder
Μοντάζ: Thea Eymèsz
Ηθοποιοί: Brigitte Mira, El Hedi ben Salem, Barbara Valentin, Irm Hermann

Γερμανία | 1974 | Εγχρωμο | Ψηφιακή Προβολή | 93′ | Γερμανικά

Ταινίες : Μουσική & Φιλμ
Strike a Pose

Τι ακριβώς συνέβη «Στο Κρεβάτι με τη Μαντόνα»; Είκοσι πέντε χρόνια μετά τη θρυλική Blond Ambition Tour, που δίδαξε στον κόσμο τι θα πει Vogue, οι χορευτές της Ποπ Βασίλισσας ξαναπαίζουν «θάρρος ή αλήθεια», αυτή τη φορά με το κοινό. Μυστικά και αποκαλύψεις για το Material Girl, ψιθυρισμένα από τα «ορφανά» παιδιά της Μαντόνα.

1/10/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2 (P)
Ώρα: 18:45
28/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 22:30
Την αγαπάς. Τη μισείς. Δεν την αγνοείς. Η Μαντόνα στόχευε ανέκαθεν στο να κρατά σε εγρήγορση το ανυποψίαστο κοινό και το 1990 βρέθηκε στην πιο δημιουργική, τολμηρή και σκανδαλώδη φάση της καριέρας της. Ως φορέας καλλιτεχνικής ακρότητας, σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, περιόδευσε τον κόσμο με την Blond Ambition tour, μία συναυλία-διαμαρτυρία απέναντι στην πατρική καταπίεση των παιδικών της χρόνων και στο καθολικό δόγμα. Το σήμα κατατεθέν κωνικό σουτιέν του Ζαν-Πολ Γκοτιέ, το «Like a Prayer», ο επί σκηνής αυνανισμός και, φυσικά, το «Vogue» απέκτησαν λατρευτικό status παγκοσμίως. Τι ακριβώς συνέβη, όμως, στο «Κρεβάτι με τη Μαντόνα»; Είκοσι πέντε χρόνια μετά τη θρυλική περιοδεία, οι χορευτές της βασίλισσας της ποπ μιλούν για το παρασκήνιο του φανταχτερού σόου, θυμούνται το πώς μεταμορφώθηκαν σε σύμβολα της LGBT κοινότητας εν μία νυκτί και αυτή τη φορά ξαναπαίζουν «θάρρος ή αλήθεια» με το κοινό. Μυστικά και… confessions on a dancefloor για το Material Girl, σε μία αναπάντεχα συγκινητική εξομολόγηση που θριάμβευσε στις προτιμήσεις του κοινού στα φετινά κινηματογραφικά φεστιβάλ Βερολίνου και Hot Docs. Π. Γ.

Σκηνοθεσία: Ester Gould, Reijer Zwaan
Φωτογραφία: Reinout Steenhuizen
Μουσική: Bart Westerlaken
Μοντάζ: Dorith Vinken
Εμφανίζονται: Luis Camacho, Oliver Crumes, Salim Gauwloos

Ολλανδία, Βέλγιο | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 83′ | Αγγλικά, Ισπανικά

Ταινίες : Ντοκιμαντέρ – Stranger Than Fiction
Η Συμμορία με τα Ροζ / Check it

Κυνηγήθηκαν, ξυλοκοπήθηκαν, δέχτηκαν μέχρι και πυροβολισμούς. Οι δρόμοι των γκέτο στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ ήταν οι πλέον αφιλόξενοι για την LGBTQ κοινότητα μέχρι που μια χούφτα γκέι και τρανς αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Οπλισμένη και επικίνδυνη, μα συνάμα στυλάτη και αστραφτερή, η συμμορία «Check It» μετρά πλέον περισσότερα από 200 μέλη και βγαίνει στους δρόμους της Ουάσινγκτον για να δώσει ένα μαθηματάκι σε κάθε ομοφοβικό καθαρματάκι. Είναι όμως η συμμορία αρκετή για να διεκδικήσουν τα μέλη της μια καλύτερη ζωή;

26/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 17:30
1/10/2016
Αίθουσα: Δαναός 2
Ώρα: 19:00
Την τελευταία δεκαετία, η πολιτεία της Ουάσινγκτον έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά εγκλημάτων μίσους σε βάρος μελών της γκέι, λεσβιακής και transgender κοινότητας. Το 2005, τρία μέλη της κοινότητας, που στο παρελθόν είχαν πέσει θύματα bullying, άγριων επιθέσεων, ακόμα και βιασμού, σύστησαν την ομάδα «Check It». Πρόκειται ουσιαστικά για μια δυναμική συμμορία που προστατεύει όσους δέχονται ομοφοβικές επιθέσεις, στέλνοντας σε αρκετές περιπτώσεις τους δράστες στο νοσοκομείο. Σήμερα, η ομάδα απαριθμεί πάνω από 200 μέλη, ενώ οι ιδρυτές της δραστηριοποιούνται και στο χώρο της μόδας.

Το αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ των Ντέινα Φλορ και Τόμπι Οπενχάιμερ παρουσιάζει μια ωμή πλευρά της πραγματικότητας στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ, όπου άτομα σε απόγνωση καταφεύγουν σε αδιέξοδες, αλλά μάλλον αναπόφευκτες μεθόδους επιβίωσης, και μας συστήνει μια σειρά από συναρπαστικούς χαρακτήρες οι οποίοι παλεύουν να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους και να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους κάτω από εξαιρετικά δυσχερείς συνθήκες. Γ. Β.

Σκηνοθεσία: Dana Flor, Toby Oppenheimer
Φωτογραφία: Toby Oppenheimer
Μουσική: Paul Brill
Μοντάζ: Tom Patterson

ΗΠΑ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 91′ | Αγγλικά

Ταινίες : Μέρες Ιταλικού Σινεμά
Οι Εξομολογήσεις / Le Confessioni

Κατά τη διάρκεια μιας συνόδου των G8, λίγο πριν βάλει την υπογραφή του σε μια συμφωνία που θα κρίνει το μέλλον του κόσμου, ο πρόεδρος του ΔΝΤ βρίσκεται νεκρός στο δωμάτιό του. Ο μόνος που γνωρίζει τι ακριβώς συνέβη είναι ένας αινιγματικός μοναχός. Πυκνό μυστήριο, αστυνομική ίντριγκα και μεταφυσική χροιά από τον σκηνοθέτη της ταινίας «Ζήτω η Ελευθερία», με υπέροχη μουσική του Νικόλα Πιοβάνι κι έναν σαρωτικό Τόνι Σερβίλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

1/10/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 20:15
Σε ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων στη Γερμανία διεξάγεται η σύσκεψη της G8 με μυστική ατζέντα. Ένα βράδυ, ο πρόεδρος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου προσκαλεί στο δωμάτιό του έναν μοναχό, με σκοπό να εξομολογηθεί. Το επόμενο πρωί, ο πρόεδρος βρίσκεται νεκρός με μια πλαστική σακούλα τυλιγμένη στο κεφάλι του. Τα μέλη της G8 αναρωτιούνται αν πρόκειται για δολοφονία ή αυτοκτονία, στην πραγματικότητα, όμως, αγωνιούν να μάθουν ποιο μυστικό αποκάλυψε στον μοναχό κατά την εξομολόγησή του.

Τρία χρόνια μετά το «Ζήτω η Ελευθερία», ο Ιταλός σκηνοθέτης Ρομπέρτο Αντό συνεργάζεται ξανά με τον Τόνι Σερβίλο, επιστρατεύει μαύρο χιούμορ, παντρεύει τη μεταφυσική με τον πολιτικό αναβρασμό στα ευρωπαϊκά εδάφη και, με πρόσχημα το αστυνομικό μυστήριο, τα βάζει για ακόμα μια φορά με τους φορείς της εξουσίας, αντιπαραβάλλοντας την ηθική του δωρικού μοναχού με την ανηθικότητα των εκπροσώπων, της πολιτικής σκηνής. Επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι.

Σκηνοθεσία: Roberto Ando
Σενάριο: Roberto Ando, Angelo Pasquini
Φωτογραφία: Maurizio Calvesi
Μουσική: Nicola Piovani
Μοντάζ: Clelio Benevento
Ηθοποιοί: Toni Servillo, Daniel Auteuil, Moritz Bleibtreu, Connie Nielsen, Mari-Josee Croze, Pierfrancesco Favino, Lambert Wilson, Richard Sammel

Ιταλία, Γαλλία | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 103′ | Ιταλικά

Ταινίες : Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ – Festival Darlings
Εκείνη / Elle (ταινία λήξης)

Επειτα από τη βίαιη επίθεση που δέχεται από έναν άγνωστο, μια δυναμική γυναίκα εφευρίσκει απρόσμενους τρόπους προκειμένου να πάρει το Νόμο στα χέρια της και από θύμα να μετατραπεί σε θύτης. Η σκανδαλιάρικη και αρκούντως kinky επιστροφή του Πολ Βερχόφεν στη σκηνοθεσία αποτελεί το συναρπαστικό απόσταγμα της συνεργασίας ενός δημιουργού που δεν εκφοβίζεται εύκολα, μιας ηθοποιού που δεν διστάζει απέναντι στις προκλήσεις (Ιζαμπέλ Ιπέρ) και μιας απολαυστικά αμοραλιστικής ιστορίας που διασκεδάζει να φέρνει το κοινό της σε άβολη θέση.

1/10/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 20:30
Έπειτα από τη βίαιη επίθεση που δέχεται από έναν άγνωστο, μια δυναμική γυναίκα εφευρίσκει απρόσμενους τρόπους προκειμένου να πάρει το Νόμο στα χέρια της και από θύμα να μετατραπεί σε θύτης.

Η αιφνίδια σκηνοθετική επιστροφή του Πολ Βερχόφεν στέκει απολύτως προσηλωμένη στους ρυθμούς και τις απαιτήσεις ενός μαεστρικού θρίλερ, σκιαγραφώντας σαρδόνια έναν όχι ακριβώς συνηθισμένο χαρακτήρα γυναίκας (στο ρόλο η κορυφαία Ιζαμπέλ Ιπέρ), η οποία υποχρεώνεται να κουβαλά τη βαριά σκιά του εγκληματικού παρελθόντος του πατέρα της, αρνούμενη ταυτοχρόνως να συμβιβαστεί με τους βολικούς ρόλους που της επιβάλλουν οι άλλοι για τον εαυτό της. Με άλλα λόγια, το «Elle» είναι το συναρπαστικό απόσταγμα της συνεργασίας ενός σκηνοθέτη που δεν εκφοβίζεται εύκολα, μιας ηθοποιού που δεν διστάζει απέναντι στις προκλήσεις και ενός σεναριογράφου που συνέλαβε τη σπιρτόζικη χημεία τους σε μια ιστορία αμοραλιστικού χιούμορ, συχνών ανατροπών, αιχμηρών διαλόγων κι ενός παιχνιδιάρικου φλερτ με λεπτά ζητήματα, τα οποία είθισται να φέρνουν το κοινό σε άβολη θέση. Λ.Κ.

Σκηνοθεσία: Paul Verhoeven
Σενάριο: David Birke
Φωτογραφία: Stephane Fontaine
Μουσική: Anne Dudley
Μοντάζ: Job te Burg
Ηθοποιοί: Isabelle Huppert, Christian Berkel, Anne Consigny, Virginie Efira, Laurent Lafitte, Charles Berling

Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 130′ | Γαλλικά

Ταινίες : Μετά τα Μεσάνυχτα – After Hours
Τα Μάτια της Μητέρας μου / The Eyes Of My Mother

Σαδιστής δολοφόνος εισβάλλει σε αγροτόσπιτο, μόνο και μόνο για να βρει τον δάσκαλό του από την εξίσου σαλεμένη πιτσιρίκα με το ζωηρό ενδιαφέρον για την ανατομία που έκανε το λάθος να αφήσει ζωντανή. Εξπρεσιονιστικός εφιάλτης σε εκθαμβωτικό άσπρο και μαύρο, το arthouse φιλμ τρόμου της χρονιάς είναι ένα εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο που έχει την αυθάδεια να ενώσει τον Ινγκμαρ Μπέργκμαν με τον «Σχιζοφρενή Δολοφόνο με το Πριόνι».

1/10/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 20:45
29/9/2016
Αίθουσα: Ιντεάλ
Ώρα: 23:30
Σε ένα αγροτόσπιτο στη μέση του αμερικανικού πουθενά, μια μητέρα, πρώην χειρουργός από την Πορτογαλία, διδάσκει στην κόρη της τα μυστικά της ανατομίας σε μία προσπάθεια να της αποδομήσει τη βαρυσήμαντη έννοια του θανάτου. Ένα απόγευμα, ένας μυστηριώδης εισβολέας καταστρέφει την ειδυλλιακή οικογενειακή ζωή τους, τραυματίζοντας ανεπανόρθωτα την ψυχή της μικρής και ξυπνώντας της παράλληλα μερικές αλλόκοτες περιέργειες. Καθώς τα χρόνια περνούν, η νεαρή πλέον Φρανσίσκα βλέπει την απόμακρη επαφή της με τον έξω κόσμο να παίρνει ολοένα και πιο σκοτεινή τροπή.

Ο,τι ξεκινά σαν μια περίπτωση εισβολής σε σπίτι, στη λογική των «Παράξενων Παιχνιδιών» του Μίκαελ Χάνεκε, εξελίσσεται προοδευτικά σε ένα ανατριχιαστικό ψυχολογικό θρίλερ που κλείνει διακριτικά το μάτι στο «Trouble Every Day» της Κλερ Ντενί. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Νίκολας Πέσε παραμερίζει τα ταμπού και αρνείται τους εύκολους διαχωρισμούς μεταξύ θύτη και θύματος, προκειμένου να κοιτάξει ανάμεσα στις λεπτές διαστρωματώσεις της παράνοιας, τόσο της προφανούς όσο και εκείνης που μασκάρεται πίσω από τη φαινομενικά αδιασάλευτη ηρεμία και αγιότητα της οικογενειακής ζωής. Ν. Σ.

Σκηνοθεσία: Nicolas Pesce
Σενάριο: Nicolas Pesce
Φωτογραφία: Zach Kuperstein
Μουσική: Ariel Loh
Μοντάζ: Nicolas Pesce
Ηθοποιοί: Kika Magalhaes, Will Brill, Paul Nazak, Flora Diaz, Clara Wong, Diana Agostini

ΗΠΑ | 2016 | Ασπρόμαυρο | DCP | 77′ | Αγγλικά, Πορτογαλικά

Ταινίες : Μουσική & Φιλμ
Γκάρι Νιούμαν: Ένα Ανδροειδές στη Γη της Επαγγελίας / Gary Numan: Android in La La Land

Μία αφοπλιστικά ειλικρινής και διεισδυτική καταγραφή του ποπ φαινομένου Γκάρι Νιούμαν: του άλιεν – επίγονου του Μπόουι που έβαλε τα συνθεσάιζερ στην ατζέντα των charts. Συγχρόνως με την επιστροφή του στην επικαιρότητα, χάρη στο άλμπουμ «Splinter» του 2014, ετοιμαστείτε για ένα επικό flashback στο προκλητικό ταλέντο του, αλλά και στην τεθλασμένη γραμμή της καριέρας του.

1/10/2016
Αίθουσα: Δαναός 2
Ώρα: 21:00
27/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2
Ώρα: 21:30
28/9/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 2 (P)
Ώρα: 21:00
Ο Ρομπ Αλεξάντερ και ο Στιβ Ριντ καταγράφουν την επιστροφή του Γκάρι Νιούμαν στη φόρμα, έπειτα από χρόνια απομόνωσης για την ηχογράφηση του άλμπουμ του, «Splinter», του 2014. Με κεντρικό άξονα τη μετακόμισή του από την αγγλική εξοχή στο Λος Άντζελες, η ταινία παρακολουθεί την οικογένεια Νιούμαν (Γκάρι, Γκέμα και τρεις κόρες) να βρίσκει μια καινούργια ταυτότητα στην Αμερική. Ταυτόχρονα, μέσα από την προσωπική αφήγηση του Γκάρι Νιούμαν, ο θεατής ταξιδεύει στο χρόνο και ανακαλύπτει τα συστατικά μιας ακραίας προσωπικότητας: το σύνδρομο Ασπεργκερ των παιδικών χρόνων του, την ανάπτυξη της αγάπης του για τις μηχανές, τη σεισμική επιτυχία του («Are Friends Electric?», «Cars») που άνοιξε το δρόμο στα συνθεσάιζερ προς τη νεορομαντική εποχή της ποπ, το μόνιμο και άσβεστο μίσος των κριτικών, τις στρατιές των θαυμαστών του (οι ένδοξοι numanoids), τους γονείς του στο πλάι του (με τον μάνατζερ πατέρα), την αμφισβήτηση, την κατάθλιψη, την ανακήρυξή του σε cult φαινόμενο από τους επιγόνους του και την αναγέννησή του μέσα από τις στάχτες του για το άλμπουμ «Splinter». Μ. Φ.

Σκηνοθεσία: Steve Read,Rob Alexander
Φωτογραφία: Steve Read
Μουσική: Gary Numan
Μοντάζ: Ollie Huddleston
Εμφανίζονται: Gary Numan, Gemma Webb

Ην. Βασίλειο, ΗΠΑ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 85′ | Αγγλικά

Ταινίες : Τα Αγαπημένα των Φεστιβάλ – Festival Darlings
Μια Νύχτα στα Λουτρά / Spa Night

Νεαρός Κορεάτης που ζει με την οικογένειά του στο Λος Aντζελες πιάνει κρυφά από τους γονείς του δουλειά σε συνοικιακά λουτρά, για να ανακαλύψει εκεί έναν υπόγειο κόσμο ομοφυλοφιλικής ηδονής που τον τρομάζει με την ίδια ένταση που τον συνεπαίρνει. Νεανικά όνειρα, απαγορευμένες επιθυμίες και πόθοι που γυρεύουν εκτόνωση, στη σκιά ενός ραγισμένου αμερικανικού ονείρου. Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στο Σάντανς και διπλή διάκριση στο Φεστιβάλ του Outfest, σε ένα αισθησιακό ντεμπούτο με το μοντάζ του Γιάννη Χαλκιαδάκη.

1/10/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 21:00
Ο Ντέιβιντ είναι ένας νεαρός Κορεάτης που εναγωνίως προσπαθεί να βρει τις ισορροπίες μέσα του καθώς αφήνει πίσω την εφηβεία και ετοιμάζεται να περάσει το κατώφλι της ενήλικης ζωής που ανοίγεται μπροστά του. Γόνος μεταναστών πρώτης γενιάς, ζει με τους συντηρητικούς γονείς του στην κορεάτικη συνοικία του Λος Άντζελες και δουλεύει στο οικογενειακό τους εστιατόριο. Η επιχείρηση σύντομα κλείνει και ενώ η μητέρα του αναγκάζεται να αναζητήσει αλλού μεροκάματο ως σερβιτόρα, ο Ντέιβιντ πιάνει κρυφά από τους γονείς του δουλειά στα συνοικιακά λουτρά. Εκεί ανακαλύπτει έναν υπόγειο κόσμο ομοφυλοφιλικής ηδονής που τον τρομάζει με την ίδια ένταση που τον συνεπαίρνει.

Νεανικά όνειρα, απαγορευμένες επιθυμίες και πόθοι που γυρεύουν εκτόνωση στη σκιά ενός ραγισμένου αμερικανικού ονείρου σημαδεύουν το αισθησιακό ντεμπούτο του Άντριου Αν (το μοντάζ υπογράφει ο Γιάννης Χαλκιαδάκης) που κέρδισε το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Σάντανς και διακρίθηκε στο Φεστιβάλ του Outfest. Λ.Κ.

Σκηνοθεσία: Andrew Ahn
Σενάριο: Andrew Ahn
Φωτογραφία: Ki Jin Kim
Μοντάζ: Yannis Chalkiadakis
Ηθοποιοί: Joe Seo, Haerry, Youn Ho Cho

ΗΠΑ | 2016 | Έγχρωμο | DCP | 97′ | Αγγλικά, Κορεάτικα

Ταινίες : Μέρες Ιταλικού Σινεμά
Suburra, Υπόγεια Πόλη / Suburra

Ενας μαφιόζος ονόματι Σαμουράι φιλοδοξεί να μεταμορφώσει τη Ρώμη σε Λας Βέγκας, όμως μια σειρά από αναπάντεχα γεγονότα μετατρέπουν την περιοχή και την οθόνη σε εμπόλεμη ζώνη. Υπό τους καταιγιστικούς ήχους των M83, ο σκηνοθέτης του τηλεοπτικού «Gomorrah» παραδίδει μαθήματα μοντέρνου γκανγκστερικού δράματος, σε μια εκρηκτική ιστορία πολιτικής διαπλοκής και οργανωμένου εγκλήματος.

1/10/2016
Αίθουσα: Δαναός 1
Ώρα: 22:30
Ένας μαφιόζος που ακούει στο προσωνύμιο «Σαμουράι» σχεδιάζει την ανοικοδόμηση του λιμανιού της Αρχαίας Ρώμης, ώστε να μετατραπεί σε θέρετρο κατά τα πρότυπα του Λας Βέγκας. Τα αφεντικά της Μαφίας, οι πολιτικοί και οι επιχειρηματίες φαίνεται αρχικά να συμφωνούν και δίνουν τα χέρια, όμως ο θάνατος μιας νεαρής πόρνης θα θέσει σε εκκίνηση μια σειρά από γεγονότα που θα τερματίσουν την ανακωχή. Σύντομα η περιοχή

μετατρέπεται σε εμπόλεμη ζώνη.

Με φόντο μια Ρώμη όπου δεν σταματά ποτέ να βρέχει, ξετυλίγεται μια ιστορία διαφθοράς στην οποία εμπλέκονται σημαίνοντα πρόσωπα της πολιτικής, η Μαφία, το Βατικανό και επιφανείς εκπρόσωποι του ιδιωτικού κεφαλαίου. Ο ανερχόμενος Στέφανο Σολίμα παρουσιάζει μια εκφυλισμένη, παρακμιακή εκδοχή της «Αιώνιας Πόλης», πολύ μακριά από τον ονειρικό τουριστικό προορισμό που ξέρουμε. Γρήγοροι ρυθμοί, καλοστημένες σκηνές δράσης, αναφορές στο σινεμά του Μάικλ Μαν, ανατροπές και ένα σάουντρακ με τραγούδια των M83 συμπληρώνουν ένα εντυπωσιακό φιλμ που δικαιολογημένα σάρωσε τα ταμεία στην Ιταλία.

Σκηνοθεσία: Stefano Sollima
Σενάριο: Stefano Rulli, Sandro Petraglia, Carlo Bonini, Giancarlo De Cataldo
Φωτογραφία: Paolo Carnera
Μουσική: M83
Μοντάζ: Patrizio Marone
Ηθοποιοί: Pierfrancesco Favino, Elio Germano, Claudio Amendola, Αlessandro Borghi, Greta Scarano

Ιταλία, Γαλλία | 2015 | Έγχρωμο | DCP | 135′ | Ιταλικά, Γαλλικά

Ταινίες : Μετά τα Μεσάνυχτα – After Hours
Ο Λιγδιάρης Στραγγαλιστής / The Greasy Strangler

Πατέρας και γιος ντύνονται με ρετρό γυναικεία ρούχα και ξεναγούν τουρίστες στα ντίσκο αξιοθέατα του Λος Αντζελες. Σύντομα, όμως, τα «ξίφη» τους θα διασταυρωθούν για τα μάτια μιας γυναίκας, ενώ την ίδια ώρα την πόλη λυμαίνεται ένας γλοιώδης μανιακός που δολοφονεί αθώους και αφήνει πίσω του λαδίλα. Εκρήξεις σπλάτερ, κλανιές, πλαδαρά πέη και κάθε είδους σωματικά υγρά «κοσμούν» την πιο βρώμικη, ανίερη και ενοχικά απολαυστική ταινία που θα δείτε φέτος.

1/10/2016
Αίθουσα: Odeon Όπερα 1
Ώρα: 23:00
Ο Ρόνι μαζί με τον γιο του, Μπρέιντεν, ντύνονται με ρετρό γυναικεία ρούχα και ξεναγούν τουρίστες στα ντίσκο αξιοθέατα του Λος Αντζελες. Κατά τη διάρκεια μιας ξενάγησης γνωρίζουν την Τζάνετ, μια χυμώδη και σέξι γυναίκα για τα μάτια της οποίας σύντομα έρχονται αντιμέτωποι και διασταυρώνουν τα «ξίφη» τους. Την ίδια ώρα, ένας βουτηγμένος στο λίπος και τη λίγδα μανιακός λυμαίνεται την πόλη και δολοφονεί με τα γλοιώδη χέρια του αθώα και ανυποψίαστα θύματα. Οταν διάφορες περίεργες συμπτώσεις επαναλαμβάνονται, ο Μπρέιντεν υποψιάζεται πως ο φονιάς δεν είναι άλλος από τον πατέρα του. Εκρήξεις σπλάτερ, κλανιές, πλαδαρά πέη και κάθε είδους σωματικά υγρά συνθέτουν την πιο βρώμικη, ανίερη και ενοχικά απολαυστική ταινία της χρονιάς, την οποία υπογράφουν τα άρρωστα μυαλά που γέννησαν τα «The ABCs of Death», «Cheap Thrills», «Kill List» και «Cooties». Η πιο βδελυρή συμμετοχή που κόσμησε το φετινό φεστιβαλικό κύκλωμα μάς έρχεται αφού μαγάρισε ήδη τις κινηματογραφικές διοργανώσεις του Σάντανς, του SXSW και του Κάρλοβι Βάρι. Κ. Θ.

Σκηνοθεσία: Jim Hosking
Σενάριο: Jim Hosking, Toby Harvard
Φωτογραφία: Marten Tedin
Μουσική: Andrew Hung
Μοντάζ: Mark Burnett
Ηθοποιοί: Michael St. Michaels, Elizabeth De Razzo, Sky Elobar, Joe David Walters, Gil Gex, Abdoulaye Ngom, Holland MacFallister

ΗΠΑ | 2016 | Εγχρωμο | DCP | 93′ | Αγγλικά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s