Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, το Φεστιβάλ Αθηνών, το live streaming και η λογοκρισία, το Υπουργείο Πολιτισμού, ένας δημόσιος και ένας ιδιωτικός φορέας και οι συνεντεύξεις τύπου, το camera stylo online και η καταραμένη βιντεοκάμερα || του Γιάννη Καραμπίτσου

vaggelis-theodoropoulos-7-11-2016-003

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος κατήγγειλε ουσιαστικά ότι δεν του επετράπη να κάνει χρήση της ζωντανής μετάδοσης (live streaming) της συνέντευξης τύπου που έδωσε χτες 7.11.2016 με θέμα τον απολογισμό του φεστιβάλ στο facebook. Το χαρακτήρισε λογοκρισία και δεν έχει άδικο.

[είπε και κατήγγειλε και άλλα πολύ σοβαρά πράγματα: ότι το Δ.Σ. Παρακωλύει ουσιαστικά το έργο του και με όσα ανέφερε προσωπικά εμάς στο camera stylo μας έπεισε ότι έτσι είναι τα πράγματα. Ότι του έκοψαν το κινητό γιατί έκανε υπέρβαση του συμφωνημένου πλαφόν, ότι δεν του δίνουν χρήματα για ταξίδια να δει παραστάσεις στο εξωτερικό που είναι απαραίτητες για να προγραμματίσει και να κάνει το φετινό πρόγραμμα, ότι ουσιαστικά δουλεύει χωρίς προσωπικό αφού οι περισσότερες συμβάσεις έχουν λήξει, ότι οι σημαντικές πρωτοβουλίες του όπως το Λύκειο Επιδαύρου για το οποίο έχει εξασφαλίσει χορηγίες για το 100% του κόστους πολεμιούνται, ότι δεν έχει πρόσβαση πλέον στους προϋπολογισμούς και σε απαραίτητα στοιχεία για να κάνει τη δουλειά του και άλλα πολλά που θα έχετε ευκαιρία να δείτε στο αποκλειστικό βίντεο ολόκληρης της συνέντευξης τύπου που σε λίγο θα αναρτήσουμε]. Αν λοιπόν εμείς δεν πηγαίναμε να καλύψουμε την εκδήλωση αυτό το βίντεο τώρα δεν θα υπήρχε και η λογοκρισία που επιχειρήθηκε σε ένα μεγάλο βαθμό θα είχε επιτευχθεί.

vaggelis-theodoropoulos-7-11-2016-002

Αν το Δ.Σ. Ή ο ίδιος ο καλλιτεχνικός διευθυντής είχε βάλει όριο χρόνου ανάρτησης οπτικοακουστικού υλικού της συνέντευξης τύπου (δηλαδή να μην αναρτηθεί από τη συνέντευξη παραπάνω από ένα τρίλεπτο ή πεντάλεπτο ή δεκάλεπτο) κάτι που προφανώς εκτός από παράλογο είναι και παράτυπο τότε ενδεχόμενα κανείς να μην είχε αποτυπώσει οπτικοακουστικά και δημοσιοποιήσει τις καταγγελίες του κ. Θεοδωρόπουλου που αφορούν όλους μας. Ή όχι; Πάμε τώρα στο υπουργείο πολιτισμού, που όσο και αν το έχουμε κατά καιρούς επισημάνει (κάθε φορά μας λεν θα σας προσθέσουμε), οι υπουργοί αλλάζουν αλλά το camera stylo είναι έξω από τις λίστες με τα μέιλ για ενημέρωση των εκδηλώσεων και των συνεντεύξεων τύπου που το υπουργείο διοργανώνει. Ποτέ δεν μας καλούν. Άσε που θα έπρεπε να καλούνται όλα ανεξαιρέτως τα μέσα πληροφόρησης. Ο λόγος είναι απλός που δεν το κάνουν. Φοβούνται την καταραμένη βιντεοκάμερα. Γιατί τα κείμενα μπορείς να τα λογοκρίνεις ή να ζητήσεις να είναι κάπως, την κάμερα όμως όχι. Και αν κάνεις μια “πατάτα” θα καταγραφεί. Και κάποιοι φορείς δεν θέλουν να υπάρχουν καταγραμμένες αυτές οι “πατάτες”. Αν είναι όμως έτσι τότε γιατί πραγματοποιούν τις συνεντεύξεις τύπου και γιατί σε αυτές δεν φροντίζουν να μην κάνουν “πατάτες”; Μήπως είναι αλλιώς τα πράγματα; μήπως οι συνεντεύξεις τύπου γίνονται για επιλεγμένους δημοσιογράφους της αρεσκείας του υπουργού ή για καθιερωμένους δημοσιογράφους καθιερωμένων μέσων πληροφόρησης π.χ. για να προωθήσουν τις “πατάτες” αυτές που δεν πέφτουν στον τραπέζι από λάθος; τι θέλω να πω; ο υπουργός θέλει να περάσει π.χ. Κάτι εναντίον του κ. Θεοδωρόπουλου, διακριτικά ή όχι. Αν εκεί βρεθεί το camera stylo και ο Kαραμπίτσος, με την κάμερά του ακόμα χειρότερα, αυτό δεν θα μπορέσει να περάσει. Γιατί το camera stylo είναι υπέρ των τεχνών και του πολιτισμού και επίσης του αισθήματος δικαίου. και επιπλέον η κάμερα δεν ψεύδεται.  Ή όχι; είναι γνωστό ότι υπεράσπισα το Χατζάκη στον τρόπο που εκδιώχτηκε από το εθνικό, ενώ διαφωνώ εντελώς με τον τρόπο που ασκεί το καλλιτεχνικό του έργο τα τελευταία χρόνια. Έτσι και τώρα, αν και τον Θεοδωρόπουλο τον συμπαθώ πολύ περισσότερο ως καλλιτέχνη οφείλω να πω και άσχετα με το αν τον συμπαθώ ή όχι , ότι θα τον υπερασπίσω στην αδικία που φαίνεται να υφίσταται. Έστω μόνο αναρτώντας το βίντεο. Έστω μόνο διασώζοντας την φωνή του. [τυχαίνει υπουργός Πολιτισμού να είναι σήμερα η Λυδία Κονιόρδου την οποία γνωρίζω προσωπικά και εκτιμώ, επίσης έχω συνεργαστεί μαζί της στο παρελθόν κινηματογραφώντας την Μήδεια στο Ηρώδειο για λογαριασμό του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας δεν αναφέρομαι προσωπικά σε εκείνην και μακάρι να κάνει το σωστό στην περίπτωση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Δεν υποστηρίζω επίσης ότι όλοι οι δημοσιογράφοι που καλούνται από τον εκάστοτε υπουργό είναι ή δρουν ως πειθήνια φερέφωνά του, αλλά ότι ο υπουργός χρησιμοποιώντας μια κρισάρα μειώνει σε μεγάλο βαθμό την κριτική που μπορεί να δεχόταν για την πολιτική του ].

Ένας δημόσιος και ένας ιδιωτικός φορέας (δεν θα αναφέρω τα ονόματά τους αυτή τη στιγμή γιατί πάντα προασπίζουμε τους φορείς ακόμα και όταν ενεργούν ενάντια στον εαυτό τους) φαίνεται να ενοχλούνται επίσης από την καταραμένη βιντεοκάμερα και ή δεν μας καλούν στις συνεντεύξεις τύπου ή μας καλούν αλλά βάζουν χρονικό όριο ανάρτησης οπτικοακουστικού υλικού. Με μια κουβέντα δεν μπορεί να υπάρχει όριο στις συνεντεύξεις τύπου. Είμαστε εκεί για να αναδείξουμε και προωθήσουμε με επάρκεια και με μεράκι τις εκδηλώσεις και τους φορείς που διοργανώνουν τις συνεντεύξεις τύπου. Και για να γίνει αυτό λογοκρισία δεν μπορεί να υπάρχει. Όποιος φορέας έχει άλλη άποψη θα μας ενημερώσει γραπτά ότι έχει πάρει απόφαση για αυτό και για αυτό το πράγμα ότι δεν μας καλεί για αυτό το πράγμα ή ότι μας καλεί και θέλει να αναρτούμε 3 ή όσα λεπτά. Εμείς και τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης φαντάζομαι. Και μεις θα πράξουμε δεόντως, θα πάμε ή δεν θα πάμε στη συνέντευξη.

[Ο κ. Θεοδωρόπουλος εκτός από πρωτοβουλίες σημαντικές για υποδομές που πήρε από την αρχή ήταν ανοιχτός στην επικοινωνία, εύκολος στο να τον βρεις και έτοιμος να συζητήσει και βρει λύση για οποιοδήποτε θέμα προώθησης των εκδηλώσεων του φεστιβάλ μέσω του οπτικοακουστικού. προώθησε επίσης ο ίδιος με live streaming την ενημέρωση για το φεστιβάλ. έδειξε ότι είναι καταφάνερα υπέρ της διαφάνειας].

[οι φωτογραφίες είναι της Εύης Φυλακτού]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s