ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΡΕΦΕΝΕ ΧΩΡΙΣ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ Κου Ιντζεγιάννη

xoris-papoutsia-poster

Σχολιασμός από τον Σταύρο Ιντζεγαννη

ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΡΕΦΕΝΕ

ΜΑΡΙΛΙΖΑΣ ΓΕΩΡΓΑΛΑ

ΧΩΡΙΣ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Στην δυσπραγία των τελευταίων χρόνων με την οικονομική ασφυξία να απειλεί την καθημερινότητά μας, παρήγορο γεγονός το θέατρο. Το θέατρο ένας καθρέφτης της κοινωνικής και πολιτισμικής μας ζωής αλλά και ένας μεγάλος δάσκαλος που διδάσκει και οριοθετεί την πορεία μας.  

«Χωρίς Παπούτσια», από το ΕΣΠ Ρεφενέ

Η Πάτρα αξιοποιεί ήδη τη γονιδιακή κληρονομιά της για το θέατρο και δημιουργεί τις δικές της θεατρικές σκηνές .Αποκτά το δικό της θέατρο. Τους δικούς της θεατρικούς συγγραφείς, τους Πατρινούς ηθοποιούς της.Τα Πατρινά θεατρικά σχήματα. Τους θεατρανθρώπους της

Στην ωραία άνετη Θεατρική σκηνή «Γραμμές Τέχνης» φιλοξενείται αυτές τις ημέρες το έργο μιας δικής μας. Πατρινιάς. Της Μαριλίζας Γεωργαλά που γράφει και σκηνοθετεί το « Χωρίς παπούτσια » Ένα έργο όπου περιγράφεται-αποκαλύπτεται- αυτοαναλύεται και παρουσιάζεται ο καθένας μας σε μια εξωτερίκευση της εσωτερικότητάς του. Χωρίς παπούτσια-χωρίς τις κοινωνικές συμβάσεις δηλαδή, που φυλακίζουν τον άνθρωπο, τον στενεύουν, τον καταπιέζουν, τον δυναστεύουν. Ένα έργο δυνατό στις ομολογίες του και αληθινό στις αυτοκριτικές του που κερδίζει από την πρώτη στιγμή τους θεατές καθώς όλοι ανακαλύπτουν κάτι δικό τους. Οι γυναίκες χειροκροτούν τη γυναίκα που ξεσπά, βγάζει τα εσώψυχά της ενάντια σε φίλους, εχθρούς, συναδέλφους, οικογένεια. Ενάντια στη καθημερινότητα που τη συνθλίβει.

xoris-papoutsia-01

Οι άνδρες χειροκροτούν τον άντρα που κηρύσσει την επανάστασή του. Φεύγει, ζητά διαζύγιο. Επί τέλους. Αρκετά ! Οι νέοι χειροκροτούν την απελευθέρωσή τους από τα ταμπού της προηγούμενης γενιάς. Ακόμη και η χήρα : Το τι να σου πρωτοθυμηθώ αντρούλη μου, είχες τα καλά σου, αλλά είχες και τις… μουρνταριές σου. Ο καθένας κάνει εύκολα μιαν αναγωγή στα καθ` εαυτόν και στα καθ ημάς!

Αποκάλυψη στον χειμαρρώδη ρόλο της, η Καλλιόπη Γαλανοπούλου. Μια πληθωρική παρουσία που κέρδισε το μεγάλο μέρος του έργου. Η αιώνια γυναίκα. Η γυναίκα μας!!!

Η Κατερίνα Λειβαδά μαζί με τον Χρήστο Αβραντινή ( Η γιαγιά και ο διευθυντής ) οι βετεράνοι, αποτελούν τον στύλο και εδραίωμα του Ερασιτεχνικού (με επαγγελματικές επιδόσεις) Ρεφενέ και η παρουσία τους αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία του έργου. Άνετοι με σκηνική αγωγή σε επίπεδο επαγγελματία. Εκρηκτικός ο Μάριος (Ανδρέας Κολοβούρης) ζωντανός άνετος πειστικός, αξιοποίησε το ρόλο του. Σε μικρότερους αλλά ουσιαστικούς ρόλους από αυτούς που ωστόσο καθορίζουν το έργο και με την παρουσία τους την κίνηση, τον λόγο, το μέτρο ερμηνεύουν τον συγγραφέα η Ισμήνη (Ελενη Κουτροκόη) η Χαρά (Ουρανία Αναστασοπούλου) και Άννα (Ελένη Αγγελοπούλου) κέρδισαν το άφθονο χειροκρότημα

Εντυπωσιάζει ότι όλοι τους δρουν πολύπλευρα. Σκηνοθετούν, σκηνογραφούν, συνθέτουν τη μουσική και με την ερμηνεία τους ζωντανεύουν το ωραίο έργο της Μαριλίζας Γεωργαλά .

Σταύρος Ιντζεγιάννης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s