2 ταινίες με τον Χάρι Λάνγκντον το Σάββατο 10.12 2016 στις 19.30 στο Σχολείο του Σινεμά με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση || Tramp, Tramp, Tramp (1926) – The Strong Man (1926)

harry-langdon-the-strong-man-1926-001

Χάρι Λάνγκντον

2 ταινίες με τον Χάρι Λάνγκντον το Σάββατο 10.12 2016 στις 19.30 στο Σχολείο του Σινεμά με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση

Tramp, Tramp, Tramp (1926) σε σκηνοθεσία Χάρι Έντουαρντς
The Strong Man (1926) σε σκηνοθεσία Φρανκ Κάπρα  

[[ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΪΖΑ (1946)  ΤΟΥ ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΡΟΣΕΛΙΝΙ;;;]]

Τις ταινίες θα προλογίσει ο μαθητής του Σχολείου του Σινεμά Βασίλης Φράγκος ο οποίος επιμελήθηκε και τον υποτιτλισμό στα ελληνικά. [για κάθε ενδεχόμενο σιγουρέψτε τις θέσεις σας στα τηλέφωνα 2130 159 816, 6944143564 ή στο e-mail: schoolofcinemagr@gmail.com επειδή η αίθουσα του σχολείου του σινεμά (Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια) είναι μικρή ]. [[ Tο ελληνικό διαδίκτυο σε αναζήτηση που κάναμε στο όνομα Χάρι Λάνγντον για φωτογραφίες του στις 6.12.2016 στις 10.21 μ.μ. έβγαλε το εξής αποτέλεσμα ]] anazitisi-google-gia-foto-langdon

 harry-langdon-2-films

 [[[Εργαστήρι Κινηματογράφου στο Δήμο Ζωγράφου για 7 μήνες από 8 Ιανουαρίου 2017;;;;;;]]] [[[[με ιστορία κινηματογράφου;; με σενάριο;; με σκηνοθεσία;; με υποκριτική;; με εικονοληψία και ηχοληψία;; με μοντάζ;; ]]]] με ταινία μικρού μήκους;; 

Ο Χάρι Λάνγκντον [Harry Langdon (1884-1944)] ήταν ο τελευταίος από τους μεγάλους κωμικούς του σλάπστικ, αν και θα μπορούσε να είναι κι ένας ιδε­ώδης κλόουν του τσίρκου. Με πείρα στο μιούζικ χολ και το βοντβίλ, άρχισε στη δεκαετία του ’10 να παίζει σε μικρές ταινίες του Μακ Σένετ, αλλά γρήγορα κι αυ­τός αυτονομήθηκε, αναπτύσσοντας σταδιακά τον χαρακτηριστικό του τύπο. Ο Λάνγκτον, με το τεράστιο, ολοστρόγγυλο, απλοϊκό πρόσωπο του, ήταν ο τύπος του αιώνιου κι αδέξιου «παρθένου εφήβου», πάντα ντροπαλού με τις γυναίκες. Περπατούσε σαν μωρό, με τη μελαγχολία του πιερότου στο βλέμμα του και μια τούφα μαλλιά σαν του Ναπολέοντα στο μέτωπο, κάνοντας αδιάκοπα γκάφες α­πό αδεξιότητα. Παρότι διεγείρει κατά κάποιο τρόπο το μητρικό ένστικτο των γυ­ναικών, εκείνος τις κοιτάζει με έκπληκτη αθωότητα, τρώει γλυκά όταν τον φιλούν, γαργαλιέται από τα χάδια τους, αμύνεται με ξύλινο σπαθί όταν τον πλη­σιάζουν με ερωτική διάθεση, σχεδιάζει να σκοτώσει την υποψήφια σύζυγο του για να αποφύγει την πρώτη νύχτα του γάμου. Ο χαρακτήρας του εραστή-παιδιού που ανέπτυξε, αποτέλεσε το πρότυπο για τη σύλληψη, αρκετά χρόνια αργότερα, ενός παρόμοιου τύπου από τον Τζέρι Λιούις.

joan_crawford_harry_langdon_tramp_tramp_tramp_1926

Οι καλύτερες στιγμές του Λάνγκντον οφείλονται στη συνεργασία του με το σκηνοθέτη Φρανκ Κάπρα· μια συνεργασία που, δυστυχώς, ο κωμικός δεν την εκτίμησε όσο έπρεπε, κι από δική του πρωτοβουλία τη διέκοψε πρόωρα. Ω­ στόσο, οι τρεις ταινίες που προέκυψαν από αυτήν, θεωρούνται αριστουργήμα­ τα του είδους. Στο Αλήτης, αλήτης, αλήτης (1926) (εδώ ο Κάπρα ήταν μόνο σε­ναριογράφος), προσπαθεί να κερδίσει ένα διαγωνισμό πεζοπορίας για την α­γάπη μιας κοπέλας. Στον Αθλητή (1926), είναι ένας δειλός ανθρωπάκος που στέλνει ερωτικά γράμματα με περιστέρια σε μια άγνωστη γυναίκα. Στο Μα­κριά παντελόνια (1927), είναι ένας αγαθός επαρχιώτης που μπλέκεται στον ι­στό μιας εχθρικής μεγαλούπολης και επιστρέφει άρον άρον στη μικρή επαρ­χιακή πόλη και το κορίτσι του.

strong-man

Ο Λάνγκντον ήταν ένας πραγματικός δεξιοτέχνης του αυτοσχεδιασμού και των αναποφασίστων κινήσεων, και πραγματικά αμίμητος όταν πάλευε με τον άνεμο προσπαθώ­ντας να στρίψει τη γωνιά του δρόμου σαν μωρό που μόλις έμα­θε να περπατά, τραβώντας με τα δυο του χέρια το καπέλο πάνω στ’ αφτιά του. Ήταν, όμως, ένα α­κόμα απ’ τα πολλά θύματα της ε­ξέλιξης. Ο ερχομός του ήχου κα­τέστρεψε τελείως την καριέρα του, στερώντας του όλη την πλα­ στική του δύναμη. Έσβησε γρή­γορα και πέθανε σχετικά νέος, ξεχασμένος από όλους.

Πηγή: Η Ιστορία του Στάθη Βαλούκου, Εκδόσεις Αιγόκερως

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s