Αθήνα 9 12 2016
αγαπητοί φορείς , αγαπητοί καλλιτέχνες
η ανακοίνωση- απόφαση τοποθέτηση αυτή πάνω από όλα είναι έντιμη , πάνω από όλα είναι μεγαλόψυχη, πάνω από όλα είναι δίκαιη, πάνω από όλα είναι λειτουργική και με ουσία. Από το 2008 έως σήμερα καλύψαμε πάντα μετά από άδεια (του παραγωγού και του καλλιτέχνη και των ομιλητών σε εκδηλώσεις) χιλιάδες πολιτιστικές εκδηλώσεις για το μη κερδοσκοπικό πολιτιστικό περιοδικό μας camerastyloonline.wordpress.com.Στόχος μας η προώθηση του πολιτισμού και των τεχνών και η διαφύλαξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Το περιοδικό μας δεν κέρδισε ούτε δραχμή, ενώ θα μπορούσε, αφού άλλωστε δεν έχει διαφημίσεις.
Όχι ότι κάτι τέτοιο θα ήταν παράτυπο ή θα ήρε τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα του περιοδικού μας. Κάθε άλλο. Στην πορεία το εγχείρημα λειτούργημά μας αποδείχτηκε πολύ μεγάλο όπως ήταν φυσικό. Κάποια βίντεο δεν αναρτήθηκαν ποτέ γιατί ως μη κερδοσκοπικός εθελοντικός μηχανισμός δεν είχαμε τη δυνατότητα να μοντάρουμε συνεχώς και να ανεβάζουμε βίντεο. Ούτε και την όρεξη πάντα. Επίσης κατά καιρούς σκληροί δίσκοι «χτύπησαν» , καταστράφηκαν και για να διορθωθούν χρειάζονταν εκατοντάδες ευρώ και οι φορείς που απευθυνθήκαμε , όχι επίσημα η αλήθεια είναι, μια νύξη τους κάναμε, μας άφησαν ξεκρέμαστους, δεν έδειξαν και πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Αντιθέτως κατά καιρούς διάφοροι φορείς με αυταρχικό τις περισσότερες φορές τρόπο μας ζητάν υλικά σαν να είμαστε υπηρέτες τους και σίγουρα σαν να απευθύνονται σε μη καλλιτέχνες, όχι βέβαια ότι αν δεν ήμασταν καλλιτέχνες θα δικαιολογιόταν να απευθύνονται με αυταρχικό τρόπο. Δεν φτάνει που δεν μπήκαν ποτέ στον κόπο να γνωρίσουν το έργο μας , νομίζουν ότι καθόμαστε όλη μέρα και ότι θα μπορούσαμε να μοντάρουμε τις εκδηλώσεις τους για να τους τις προσφέρουμε και ότι έχουμε λόγο να το κάνουμε αυτό, ίσως για να γλύψουμε;;;. Δεν έχουν διανοηθεί κάποιοι φορείς ότι το έργο που κάνουμε εμείς οι άσημοι και χωρίς καμιά βοήθεια σε καθημερινή βάση και για χρόνια μπορεί εντέλει να είναι πιο σημαντικό και από το δικό τους έργο ή τουλάχιστον ισάξιο!! Που να το διανοηθούν βέβαια , αφού όλοι στην Ελλάδα πρόσωπα και φορείς με το πελώριο εγώ τους ηδονίζονται. Το ντοκιμενταρίστικο και εκπαιδευτικό έργο του camera stylo και του σχολείου του σινεμά η Πολιτεία έπρεπε να το κάνει και τα ιδρύματα που διαθέτουν εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια Ε.Σ.Π.Α. και από ένα σωρό άλλες πηγές. Έχουμε τοποθετηθεί στους φορείς που μας ενόχλησαν αναλυτικά γραπτά (βασικά ένας φορέας ήταν ο πιο επίμονος), έχουμε υποβάλλει προτάσεις αναλυτικά γραπτές, (μνημόνιο συνεργασίας θα το λέγαμε) και δεν μας απάντησαν ποτέ. Μας αγνόησαν και αυτό είναι δείγμα του πως μας αντιμετωπίζουν. Έτσι λοιπόν πήραμε την πρωτοβουλία να τοποθετηθούμε δημόσια για το θέμα, αν και δεν είμαστε υποχρεωμένοι τυπικά.
2 ταινίες με τον Χάρι Λάνγκντον το Σάββατο 10.12 2016 στις 19.30 στο Σχολείο του Σινεμά με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση || Tramp, Tramp, Tramp (1926) – The Strong Man (1926)
Παϊζά (Αυτοί που έμειναν ζωντανοί, 1946) του Ρομπέρτο Ροσελίνι στο Σχολείο του Σινεμά την Κυριακή 11.12.2016 στις 20.00 με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση
Αγαπητοί φορείς
τα οπτικοακουστικά υλικά που έχουμε «τραβήξει» ανήκουν ουσιαστικά στην κοινωνία και εκεί θα ξαναγυρίσουν. Όποιος φορέας θέλει υλικά θα υπογράψει ιδιωτικό συμφωνητικό ότι θα χρησιμοποιήσει τα υλικά για αρχείο, ότι δεν θα τα δημοσιοποιήσει στο διαδίκτυο ή όπου αλλού χωρίς την έγγραφη άδεια μας, χωρίς να αναφέρει αναλυτικά τους συντελεστές της λήψης και της επεξεργασίας και με δέσμευση ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν κερδοσκοπικά (συνέβη και αυτό ακόμα). Οι επεξεργασίες, το μοντάζ, η τοποθέτηση τίτλων θα γίνετε από προσωπικό που ανήκει στον φορέα, ούτε λεπτό δεν θα ασχοληθούμε εμείς με κάτι τέτοιο, και επίσης θα διασφαλιστεί από τον φορέα η αντιγραφή και διάσωση των υλικών σε άλλα δύο αποθηκευτικά μέσα που θα βρίσκονται υπό την κατοχή μας. Επίσης θα βοηθήσει ο φορέας αυτός την γενικότερη καταγραφή και διάσωση όλων των υλικών, όχι μόνο των δικών του. Και τέλος ο καλύτερος άμεσος τρόπος διάσωσης των υλικών και επανόδου τους στην κοινωνία είναι να βοηθήσουν οι ενδιαφερόμενοι φορείς να ανέβουν στο διαδίκτυο τα υλικά με τους τίτλους επάνω και τα logo. Έτσι και η κοινωνία θα ωφεληθεί που χρηματοδοτεί όλα αυτά και οι φορείς και οι καλλιτέχνες που πρωταγωνιστούν σε αυτά και χάρη σε αυτούς υπάρχουν τα βίντεο (εκτός της χρηματοδότριας και παραγωγού κοινωνίας) και τα πνευματικά δικαιώματα του camera stylo online και του Γιάννη Καραμπίτσου θα διασφαλιστούν, τουλάχιστον ηθικά. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΕΝΤΙΜΟ ΤΟ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟ ΠΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΑΝ ΚΑΙ ΜΕΝΑ που έχω σήμερα στην κάτοχή μου περί τους 30 σκληρούς δίσκους με όλο τον πολιτισμό εν Ελλάδι των τελευταίων 8 χρόνων περίπου. Λυπάμαι που κάποιοι μας θεωρούν υπηρέτες τους , που δεν μας θεωρούν καλλιτέχνες, που ντροπή για μια χώρα σαν την Ελλάδα να μην έχει αναφερθεί το camera stylo online παρά σε ελάχιστα κείμενα και εγώ προσωπικά το ίδιο, ούτε να μας έχει ευχαριστήσει ποτέ κανένας επίσημα, αν σκεφθεί κανείς την μοναδική προσφορά που έχουμε ανιδιοτελώς παρέχει όλα αυτά τα χρόνια στον πολιτισμό και τις τέχνες αλλά και στην κοινωνία. Και κάτι ακόμα σημαντικό. Ποιος φορέας ή ποια φυσικά πρόσωπα σύνδραμαν το έργο του camera stylo online έστω ηθικά;; ούτε η κοινωνία ούτε η Πολιτεία το έκαναν όσο όφειλαν τουλάχιστον, να το προωθήσουν έστω ως μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό έργο χρήσιμο για την κοινότητα των πολιτών!! Το camera stylo σήμερα έπρεπε λογικά να το παρακολουθούν εκατομμύρια άνθρωποι γιατί το έργο του είναι πρωτότυπο και πρωτοποριακό και παγκόσμιας εμβέλειας, όλες οι χώρες του κόσμου σύμφωνα με τα στατιστικά παρακολουθούν το camera stylo. Κανένας άλλος φορέας στον κόσμο από όσο ξέρουμε δεν κάνει αυτό που κάνουμε εμείς και στην εμβέλεια και πληρότητα που το κάνουμε. Κανείς δεν είχε μπει στην Επίδαυρο πριν και στο Ηρώδειο (με άδεια) με σκοπό να τραβήξει αποσπάσματα από παραστάσεις και να κοινωνήσει με αυτά τον κόσμο. Όλο τον κόσμο μέσω διαδικτύου. Να κοινωνήσει τον ελληνικό πολιτισμό. Όλοι ήθελαν να παίρνουν από το camera stylo. Αυτό δεν μας πειράζει όμως αυτή τη στιγμή. Αν κάποιοι φορείς λοιπόν θέλουν εκτός από τον εαυτό τους να συνδράμουν την κοινωνία και την πατρίδα τους ένας τρόπος υπάρχει και αυτόν περιέγραψα παραπάνω. Να επισημάνω ότι ο τρόπος που καταθέτω, οι όροι και οι προϋποθέσεις δεν είναι εξαντλητικές σε αυτές μπορούν να προστεθούν πράγματα ή να τροποποιηθούν. Είναι ενδεικτικός τρόπος συνεργασίας με τους φορείς, αλλά κάποιος καλοπροαίρετος μπορεί να καταλάβει πως μπορεί να γίνει κάτι που είναι αλήθεια οφείλει να γίνει όσο είμαι εν ζωή. Δεν ζητήσαμε ποτέ υλικά ανταλλάγματα και επιδοτήσεις. Θα μπορούσαμε. Άνετα και θα τα δικαιούμασταν. Ζητάμε μόνο διασφάλιση των υλικών και επάνοδό τους στην κοινωνία. Και αν ακόμα έχουμε όρεξη να μας παρασχεθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις να συνεχιστεί το έργο μας. Αυτοί οι φορείς και τα ιδρύματα έχουν τον τρόπο τους τα ΕΣΠΑ τους και τις επιδοτήσεις τους για να μας εξασφαλίσουν τους όρους και τις προϋποθέσεις. Αν δεν θέλουν δεν πειράζει. και επίσης όποιος δεν θέλει να παίρνουμε πλάνα κανένα θέμα. Δεν μας πειράζει. Αυτούς θα έπρεπε να πειράζει. Το έργο μας ήταν μεγάλο, τεράστιο και πιλοτικό. Θα συνεχιστεί σε χαλαρή βάση, γιατί όλο και περισσότεροι φορείς χρησιμοποιούν το βίντεο ως καταγραφή πλέον και γιατί εμείς θα ασχοληθούμε και με τη δική μας καλλιτεχνική καριέρα και ζωή. Και γιατί επίσης δυστυχώς το βίντεο καταγραφής πολιτισμού και όχι μόνο στην εποχή της υπερπληροφόρησης πεθαίνει και κανείς δεν το έχει προσέξει. Ρίξτε μια ματιά στα views ακόμα και των δικών σας πρωτότυπων βίντεο, αν τραβάτε που παρόλα αυτά σας το ευχόμαστε.
με εκτίμηση
Γιάννης Καραμπίτσος
(δντής camera stylo online
Πρόεδρος και εκπρόσωπος Καλλιτεχνικής Διάδρασης
αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας για τον πολιτισμό και τις τέχνες
«εκδότριας» του camera stylo online)