Γιάρομιλ Γίρες φωτό vs ανάλαφρη φωτό για πρωτοχρονιά σε σινεφιλική ομάδα του facebook || «τι είναι η κινηματογραφοφιλία»; | Ανύπαρκτος για τους σύγχρονους δυτικούς κινηματογραφόφιλους ο κινηματογράφος των πρώην σοσιαλιστικών χωρών; | του Γιάννη Καραμπίτσου

analafri-fotografia-anthis-gia-protoxronia

Με αφορμή ένα σχόλιο (καλοπροαίρετο) μαθήτριας (πρώην) και φίλης στην ομάδα του fb ΣΙΝΕΜΑ ΚΑΙ ΣΕΙΡΕΣ;; ΕΔΩ :-) για το πόσο άσχημος είναι ο Γιάρομιλ Γίρες και ότι για πρωτοχρονιά θα έπρεπε να έχω διαλέξει μια άλλη πιο ανάλαφρη φωτογραφία απάντησα τα εξής και σκέφθηκα τόσος κόπος είναι κρίμα να μην γίνει άρθρο. Αυτές είναι οι απαντήσεις μου.

Γιάρομιλ Γίρες (1935-2001) σκηνοθέτης κινηματογραφικών έργων και σεναριογράφος | Τσέχικο Νέο Κύμα

Η Βαλερί και η Εβδομάδα των Θαυμάτων του Γιάρομιλ Γίρες (Valerie and Her Week of Wonders (1970, Jaromil Jires) | η σπάνια ταινία της ημέρας

Εργαστήρι Κινηματογράφου Δήμου Ζωγράφου 2017  (δεν απευθύνεται μόνο σε δημότες ζωγράφου, πρώτη συνάντηση γνωριμίας στις 8 Γενάρη 2017 στις 11.00 στη Βίλα Βουγά)

jaromil-jires

Γιατί χωρίς πολλά λόγια δεν με ενδιαφέρουν οι ωραίες εικόνες για τις ωραίες εικόνες. Αν και το Camera Stylo έχει γίνει από φοιτήτρια εργασία στο πανεπιστήμιο για τις ωραίες και πολλές εικόνες του. Με ενδιαφέρει η ουσία και το βάθος και το Τσέχικο Νέο Κύμα είναι από τα πιο σημαντικά κινηματογραφικά ρεύματα και από τα πιο άγνωστα, παρόλο που στην Ελλάδα κυκλοφορούν στα βιντεοκλάμπ 7 ταινίες με επιμέλεια του Μπάμπη Ακτσόγλου. Με ενδιαφέρει η γνώση και η δημιουργία και όχι η καλλιέπεια. Και επίσης γιατί έβαλα προχτές μια ανάρτηση για μία από τις πιο σπάνιες ταινίες του Γίρες και την είδαν πολλοί λιγότεροι από όσο όφειλαν, γιατί ακριβώς όλοι θέλουν να βλέπουν τα γνωστά και τα «ωραία» . Μα η γνώση δεν αφορά τα γνωστά μόνο, τα αφορά και αυτά γιατί φοβάμαι ούτε αυτά είναι αληθινά γνωστά όπως οι Κωμωδίες Σκρούμπολ ενώ όλοι υποτίθεται ξέρουν τον Κάπρα, αλλά αφορά κυρίως τα άγνωστα, κάτι που ομάδες σαν αυτή δυστυχώς δεν υπηρετούν στον βαθμό τουλάχιστον που θα έπρεπε.

Και αν θέλεις γιατί κανείς δεν θα αναρτούσε δυστυχώς τον Γιάρομιλ Γίρες και το Τσέχικο Νέο Κύμα. Επίσης πιο όμορφος δεν είναι ο Γκοντάρ ούτε ο Βέλτσος αλλά δεν έχουμε πρόβλημα να αναρτούμε και να βλέπουμε φωτογραφίες τους ούτε οι κοπελίτσες έχουν πρόβλημα να βγαίνουν μαζί τους (Βέλτσος, παλιότερα με τρεις τρεις κυκλοφορούσε και μάλιστα μανεκέν) ούτε να παίζουν στις ταινίες τους (Μπριζίτ Μπαρντό Γκοντάρ) και να τους ερωτεύονται και παντρεύονται (Άννα Καρίνα Γκοντάρ). Αλλά αυτοί είναι διάσημοι άρα πιο οικείοι σε εμάς τους δυτικούς. Ούτε ο Μπέργκμαν με τα 9 παιδιά και τους 5 γάμους και με όλες τις πρωταγωνίστριες στο κρεβάτι του ήταν ιδιαίτερα όμορφος. Ο κινηματογράφος είναι τέχνη δεν είναι πασαρέλα για επιδείξεις ομορφιάς των καλλιτεχνών αλλά για επιδείξεις ταινιώνέργων που προκαλούν αισθητική συγκίνηση. Προφανώς στην Τσεχοσλοβακία τότε και στην Τσεχία αργότερα δεν θα είχαν πρόβλημα ούτε εκεί οι κοπελίτσες νεαρές όμορφες ηθοποιοί να παίζουν σε ταινίες του Γίρες και των υπόλοιπων σκηνοθετών όμορφων ή λιγότερο όμορφων . Και αυτό ξέρεις σημαίνει ότι εκτός από τη διασημότητα σε αυτούς τους ανθρώπους υπερισχύει η πνευματικότητα κάτι που όλοι μας έχουμε ανάγκη και που είναι και αυτό ερωτεύσιμο, ευτυχώς ακόμα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Επίσης για πες μου σε αυτή εδώ την ομάδα των 7558 ατόμων αυτή τη στιγμή και στην ομάδα σινεφίλ των 21.453 ατόμων αυτή τη στιγμή και σε άλλες που υπάρχουν σινεφιλικές [που για να μην παρεξηγηθώ έχουν λόγο ύπαρξης και προσφέρουν στην υπόθεση κινηματογραφοφιλία] αλλά και στο συνολικό διαδίκτυο το πολιτιστικό πόσοι βάζουν ταινίες από τις καλύτερες ίσως σχολές στον κόσμο που ήταν η πολωνική, η ουγγρική, η ρώσικη και η τσεχοσλαβάκικη;; των χωρών του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού ή των λεγόμενων παλιότερα ανατολικών χωρών ή απλά των πρώην σοσιαλιστικών χωρών;; τι απέγιναν η αριστουργηματική Επιφώτιση του Κριστόφ Ζανούσι και ο ίδιος Ζανούσι, [ευτυχώς τον θυμήθηκε όπως και πολλούς άλλους ξεχασμένους δημιουργούς η κινηματογραφική ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης πρόσφατα], τα αριστουργήματα του Βάιντα εκτός από τα πολιτικά όπως οι Δεσποινίδες του Βίλκο, ο Αποχαιρετισμός του Έλεμ Κλίμοφ,  Ο Κόκκινος Ψαλμός του Μίκλος Γιάντσο, οι Έρωτες μιας Ξανθιάς του Μίλος Φόρμαν και δεκάδες άλλα αριστουργήματα από αυτές τις χώρες;;; τα πήρε η μπάλα λόγω ιδεολογίας;; και αυτό λέγεται αγάπη βαθιά στον κινηματογράφο;;;

bergman

Αυτός είναι ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν λοιπόν των 5 συζύγων των 9 παιδιών εκτός από τα νόθα που πήγε όπως λέει στη βιογραφία του με όλες τις πρωταγωνίστριες. Δεν θα τον έλεγε μια σύγχρονη κοπελίτσα που δεν παρακολουθεί κινηματογράφο και πιθανά να μην τον έχει ακούσει καν και σούπερ όμορφο. αν θέλεις το κάνουμε και ταινία να βγούμε στους δρόμους με φωτογραφία του και να ρωτάμε τις κοπελίτσες αν ο Μπέργκμαν είναι όμορφος ή όχι. και να καταγράφουμε επίσης ποιες τον ήξεραν και ποιες όχι.”

 Και ένα σχόλιο – επισήμανση πολύ σοβαρό που από καιρό ήθελα να κάνω και δεν περιλαμβάνεται στις απαντήσεις που έδωσα στην φίλη . Οι προοδευτικοί άνθρωποι παλιότερα έμπαιναν, κανονικά και στις μέρες μας θα έπρεπε να μπαίνουν  σε κάθε πεδίο ιδεολογικής πάλης για να μην αφήσουν αντιδραστικές απόψεις αναπάντητες. Σήμερα το facebook των πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ανθρώπους δεν είναι ένα τέτοιο πεδίο; ειδικά σήμερα στην εποχή της μεγαλύτερης ίσως παγκόσμιας κρίσης στην ιστορία της ανθρωπότητας και σε ένα πεδίο σαν τον κινηματογράφο που απασχολεί όλα τους πολίτες του πλανήτη και με τέτοια δύναμη μεταξύ άλλων και ιδεολογική;; Και σίγουρα στο διαδίκτυο και στο fb υπάρχουν χιλιάδες τέτοιοι άνθρωποι. Που είναι αυτοί στις καθημερινές μάχες που δίνονται στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα για καλλιτεχνική παιδεία και καλλιέργεια (μιλάω κυρίως για το χώρο του κινηματογράφου με τον οποίο καταπιανόμαστε περισσότερο) , για λαϊκό πολιτισμό, για αλλαγή της κοινωνίας προς το καλύτερο μέσω του πολιτισμού της τέχνης της δημιουργίας;; Και μην μου απαντήσει κάποιος τετριμμένα και απερίσκεπτα ότι είναι αχανές το διαδίκτυο. Το διαδίκτυο είναι αχανές για αυτούς που δεν ξέρουν να επιλέγουν, που δεν έχουν την ικανότητα να επιλέγουν όχι για τους αριστερούς τους προοδευτικούς ή τους ψαγμένους. Εγώ πως ξέρω το infowar, τον πιτσιρίκο, τον δρόμο της αριστεράς , το unfollow, to press project, την εφημερίδα των συντακτών, στο κόκκινο κλπ (ενδεικτικές είναι οι αναφορές) και οι προοδευτικοί του διαδικτύου δεν ξέρουν το camera stylo το μοναδικό διαδικτυακό περιοδικό στον κόσμο που καλύπτει εκδηλώσεις και παραστάσεις και με ύλη ως επί το πλείστον εκπαιδευτική κυρίως πάνω στον κινηματογράφο; επίσης χωρίς να κρύβει την αριστερή του τοποθέτηση;; Έχω την βελόνα πάντα σε κάποια σάιτ, τα έχω επιλέξει και έτσι ενημερώνομαι από κει και προωθώ τα κείμενα και τα άρθρα τους , σχολιάζω αν χρειάζεται και έτσι συμμετέχω σε αυτή την ιδεολογική, πολιτισμική και όχι μόνο πάλη!! Και αυτό αναφέρεται και στους παλιότερους μαθητές και στους τωρινούς κι στους μαθητές των σχολών και στους κριτικούς νεόκοπους και παλιότερους και στους δημιουργούς που σίγουρα μια επαφή έχουν με το διαδίκτυο. Και όμως την μάχη για το Τσέχικο Νέο Κύμα και τον Γιάρομιλ Γίρες , το Αστείο του και το Αστείο του Μίλαν Κούντερα σήμερα και αύριο για τον Γκλεμπ Παμφίλοφ που οι πάντες έχουν ξεχάσει και χτες για τον Χάρι Λάνγκντον , το μπουρλέσκ και την Κωμωδία Σκρούμπολ τις δίνω απελπιστικά μόνος. σχεδόν μόνος γιατί υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που έχουν αγκαλιάσει την προσπάθεια και έχουν ανοίξει μια ασπίδα προστασίας έστω, χωρίς ενεργή όμως συμμετοχή στο διάλογο συνήθως. [Για να μην παρανοηθώ μιλάω για την μάχη μέσω αναρτήσεων , μέσω διαλόγου στο διαδίκτυο και όχι για τις προβολές με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση και άλλες εκδηλώσεις στις οποίες συμμετέχει πολύς κόσμος και τον ευχαριστούμε. ] Αυτή η μάχη, αυτός ο αγώνας αφορά μόνο εμένα και το Camera Stylo;; Και αν όχι, τότε είναι ντροπή για κάποιους που θέλουν να λέγονται προοδευτικοί να πάρουν μέρος στη μάχη και να πολεμήσουν για ένα καλύτερο αύριο στον πολιτισμό στις τέχνες στον κινηματογράφο για μια καλύτερη ζωή;;;  όποιος θέλει να συμμετέχει στον διάλογο στο fb μπορεί να πατήσει αυτό το λινκ 

Γιάννης Καραμπίτσος Πρωτοχρονιά 2017

Κινηματογραφοφιλία: τί είναι; υπάρχει σήμερα; | του Γιάννη Καραμπίτσου | Μια Σελίδα Τρέλας= Μια Σελίδα Ανυπαρξίας Κινηματογραφοφιλίας; | σήμερα θα στενοχωρήσω πολλούς

Το διαδίκτυο (ειδικά το ελληνικό) είναι «φτωχό» ή πως το ελληνικό διάδίκτυο απεικόνισε τον Χάρι Λάνγντον | του Γιάννη Καραμπίτσου | Μήνυμα για την Πρωτοχρονιά του Camera Stylo Online

Κινηματογράφος-Θέαμα ή Κινηματογράφος-Τέχνη;; | Κινηματογράφος-Θέαμα VS Κινηματογράφος-Τέχνη (σε συνέχειες) | επιμέλεια: Γιάννης Καραμπίτσος | Κείμενο 1

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s