Οι συντάκτες του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ ψηφίζουν τα TOP-10 τους!

Το cinemag.gr αποχαιρετά το κινηματογραφικό 2016 και δημοσιεύει τις λίστες με τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς, σύμφωνα με τους συντάκτες του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ.

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ

  1. «Τόνι Έρντμαν» (Toni Erdmann) της Μάρεν Άντε
  2. «Το Μέλλον» (L’ Avenir) της Μία Χάνσεν Λαβ
  3. «The Neon Demon» του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν
  4. «Ένα Τραγούδι για το Ηλιοβασίλεμα» (Sunset Song) του Τέρενς Ντέιβις
  5. «Ο Κούμπο και οι 2 Χορδές» (Kubo and the Two Strings) του Τράβις Νάιτ
  6. «Sully» του Κλιντ Ίστγουντ
  7. «Το Κορίτσι Από τη Δανία» (The Danish Girl) του Τομ Χούπερ
  8. «Η Υπηρέτρια» (Ah-ga-ssi) του Παρκ Τσαν-Γουκ
  9. «Το Ηφαίστειο» (Ixcanul) του Χάιρο Μπουσταμάντε
  10. «Φωτιά στη Θάλασσα» (Fuocoammare) του Τζιανφράνκο Ρόσι  

    Εργαστήρι Κινηματογράφου Δήμου Ζωγράφου 2017  (δεν απευθύνεται μόνο σε δημότες ζωγράφου, πρώτη συνάντηση γνωριμίας στις 8 Γενάρη 2017 στις 11.00 στη Βίλα Βουγά)

    toni-erdmann-poster

«Ο Κούμπο και οι Δυο Χορδές» του Τράβις Νάιτ
Η απωανατολίτικη μεταφυσική λειαίνει γλυκά τον δυτικό ορθολογισμό υπογραμμίζοντας την ανάγκη διατήρησης της προγονικής μνήμης και συμφιλίωσης με τα γεγονότα της ζωής και τον θάνατο, ενώ η αρχαία τέχνη του κουκλοθεάτρου με χάρτινες φιγούρες (origami) συναντά την υπερσύγχρονη του σινεμά μέσα από μια υπέροχη όσμωση ψηφιακού σκίτσου και stop motion animation. Το ωραιότερο καρτούν της χρονιάς. (Ρόμπυ Εκσιέλ)

ΠΑΝΟΣ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ

  1. «Η Άφιξη» (The Arrival) του Ντενί Βιλνέβ
  2. «Η Υπηρέτρια» (Ah-ga-ssi) του Παρκ Τσαν-Γουκ
  3. «Τόνι Έρντμαν» (Toni Erdmann) της Μάρεν Άντε
  4. «Η Κόκκινη Χελώνα» (The Red Turtle) του Μίκαελ Ντουντόκ ντε Βιτ
  5. «Το Μεγάλο Σορτάρισμα» (The Big Short) του Άνταμ Μακέι
  6. «Anomalisa» των Ντιούκ Τζόνσον και Τσάρλι Κάουφμαν
  7. «Κάτω από τον Ήλιο» (A Bigger Splash) του Λούκα Γκουαντανίνο
  8. «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ
  9. «Βικτόρια» (Victoria) του Σεμπάστιαν Σίπερ
  10. «Captain Fantastic» του Ματ Ρος

«Η Κόκκινη Χελώνα» (The Red Turtle) του Μίκαελ Ντουντόκ ντε Βιτ
Λένε πως μια εικόνα μπορεί να αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Στην συγκεκριμένη περίπτωση χίλιες λέξεις δεν είναι αρκετές. Το βουβό animation που διακρίθηκε με Ειδικό Βραβείο στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του πρόσφατου Φεστιβάλ Καννών και κέρδισε το Βραβείο Κοινού και Ειδική Μνεία της κριτικής επιτροπής στις φετινές «Νύχτες Πρεμιέρας», τελικά μόνο βουβό δεν είναι. Οι σκέψεις του για την αιώνια πάλη με το ανεξήγητο που οδηγεί άλλοτε στον παράδεισο και άλλοτε στην καταστροφή, μοιάζουν να εγείρονται πιο ψηλά από τις ίδιες τις λέξεις. (Πάνος Αχτσιόγλου)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

  1. «Η Επιστροφή» (The Revenant) του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου
  2. «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» (El Abrazo de la Serpiente) του Σίρο Γκέρα
  3. «Κριντ: Η Γέννηση Ενός Θρύλου» (Creed) του Ράιαν Κούγκλερ
  4. «Sully» του Κλιντ Ίστγουντ
  5. «Η Αφιξη» (Arrival) του Ντενί Βιλνέβ
  6. «Υπόθεση: Άγνωστο DNA» (L’ Αffaire SK1) του Φρεντερίκ Τελιέ
  7. «Spotlight: Όλα στο Φως» (Spotlight) του Τομ Μακάρθι
  8. «Ψάχνοντας τη Ντόρι» (Finding Dory) των Άντριου Στάντον & Άνγκους Μακλέιν
  9. «Anomalisa» των Ντιούκ Τζόνσον και Τσάρλι Κάουφμαν
  10. «Στη Σκιά του Φόβου» (Under the Shadow) του Μπαμπάκ Ανβάρι

«Sully» του Κλιντ Ίστγουντ
Γιατί η προσέγγιση του Ίστγουντ είναι ανθρωποκεντρική, ακόμα και στις σκηνές εκείνες που ένας άλλος σκηνοθέτης θα υπέκυπτε στον πειρασμό να αναδείξει με μεγαλοπρέπεια την δομή της επικείμενης καταστροφής, αυτός εστιάζει περισσότερο στα πρόσωπα. Και , μέσα από αυτή την ανυψωτική ιστορία, καταλήγει αφενός στην αποθέωση του ανθρώπινου παράγοντα, ο οποίος μέσα σε ένα τεχνολογικά πλουραλιστικό και τεχνοκρατικά ψυχαναγκαστικό περιβάλλον συχνά φαντάζει αμελητέος κι αφετέρου στην ανάδειξη μιας συλλογικής μορφής ηρωισμού κατά την παράδοση παλαιότερων κλασσικών αμερικανικών δημιουργιών. (Γιάννης Βασιλείου)

ΠΑΝΟΣ ΓΚΕΝΑΣ

  1. «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ
  2. «Τόνι Έρντμαν» (Toni Erdmann) της Μάρεν Άντε
  3. «Το Μέλλον» (L’ Avenir) της Μία Χάνσεν Λαβ
  4. «Ο Κούμπο και οι 2 Χορδές» (Kubo and the Two Strings) του Τράβις Νάιτ
  5. «Η Υπηρέτρια» (Ah-ga- ssi) του Παρκ Τσαν-Γουκ
  6. «Τα Χρυσά Μας Χρόνια» (Trois Souvenirs de ma Jeunesse) του Αρνό Ντεπλεσάν
  7. «Η Αποφοίτηση» (Bacalaureat) του Κριστιάν Μουντζίου
  8. «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» (El Abrazo de la Serpiente) του Σίρο Γκέρα
  9. «7 Λεπτά μετά τα Μεσάνυχτα» ( A Monster Calls) του Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα
  10. «Η Αφιξη» (Arrival) του Ντενί Βιλνέβ

«7 Λεπτά μετά τα Μεσάνυχτα» ( A Monster Calls) του Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα
Τα παραμύθια ήταν ανέκαθεν οι συμβολικές παραβολές που είχαν την αφηγηματική δύναμη να νουθετήσουν, να διασκεδάσουν και (γιατί όχι;) να τρομάξουν, χρησιμοποιώντας ως δημιουργικό πεδίο το πιο θαυμαστό, ανθρώπινο εργαλείο: τη φαντασία. Με ήρωες πραγματικά «τέρατα» και φανταστικούς «φίλους», το «7 Λεπτά μετά τα Μεσάνυχτα» είναι μία ταινία ανήλικης απεύθυνσης και ενήλικης ευαισθησίας. Παραλληλίζει τη μεγάλη οθόνη με ανοιχτό βιβλίο και με άξονα το ερώτημα «γιατί λέμε ιστορίες;» διαχειρίζεται την απώλεια μέσα από μία «ιστορία» πίστης που καλοδέχεται το «τέρας που έρχεται»: την αλήθεια. Να ένα καλό μάθημα. (Πάνος Γκένας)

ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

  1. «Η Αφιξη» (Arrival) του Ντενί Βιλνέβ
  2. «Σε Ρηχά Νερά» (The Shallows) του Ζομ Κολέ-Σερά
  3. «Η Υπηρέτρια» (Ah-ga- ssi) του Παρκ Τσαν-Γουκ
  4. «Αντιρρησίας Συνείδησης» (Hacksaw Ridge) του Μελ Γκίμπσον
  5. «Ο Εκλεκτός της Νύχτας» (Midnight Special) του Τζεφ Νίκολς
  6. «Ο Κούμπο και οι 2 Χορδές» (Kubo and the Two Strings) του Τράβις Νάιτ
  7. «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ
  8. «Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης» (Batman v Superman: Dawn of Justice) του Ζακ Σνάιντερ
  9. «The Neon Demon» του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν
  10. «Εκείνη» (Elle) του Πολ Βερχόφεν

«Η Αφιξη» (Arrival) του Ντενί Βιλνέβ
Ένα δημιούργημα που ανιχνεύει συνδέσμους προσωπικούς και ακλόνητους, βασισμένους σε ανεπεξέργαστες αισθητήριες αναμνήσεις, που έχουν τη δύναμη να διαπεράσουν ακόμη και την απεραντοσύνη του σύμπαντος. Εκεί που τελικά (παραφράζοντας την διάσημη κινηματογραφική φράση) όλοι μπορούν να σε ακούσουν να φωνάζεις… (Πάνος Αχτσιόγλου)

ΚΩΣΤΗΣ ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ

  1. «Η Άφιξη» (Arrival) του Ντενί Βιλνέβ
  2. «Εκείνη» (Elle) του Πολ Βερχόφεν
  3. «Τόνι Έρντμαν» (Tony Erdmann) της Μάρεν Άντε
  4. «Οι Μισητοί Οκτώ» (The Heightful 8) του Κουέντιν Ταραντίνο
  5. «Η Αποφοίτηση» (Bacalaureat) του Κριστιάν Μουντζίου
  6. «Gimme Danger» του Τζιμ Τζάρμους
  7. «Η Υπηρέτρια» (Τhe Handmaiden) του Παρκ Τσαν-Γουκ
  8. «Το Μέλλον» (L’ Avenir) της Μία Χάνσεν Λαβ
  9. «Στη Σκιά του Φόβου» (Under the Shadow) του Μπαμπάκ Ανβάρι
  10. «Φωτιά στη Θάλασσα» (Fuoccoamare) του Τζιανφράνκο Ρόσο

«Στη Σκιά του Φόβου» (Under the Shadow) του Μπαμπάκ Ανβάρι
…Από την μία, δεν μπορεί κανείς παρά να θαυμάσει το αριστοτεχνικό ντεκουπάζ του Ιρανού σκηνοθέτη: τα σταθερά κάδρα του πρώτου μισού του φιλμ με τα οποία εισάγει τον θεατή στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο που διαδραματίζεται η ιστορία δίνουν την θέση τους σε μια κάμερα που κινείται σαν δαιμονισμένη και εκμεταλλεύεται και την παραμικρή ίντσα του σινεμασκόπ καρέ της για να ενισχύσει την κλιμάκωση της δραματουργίας μέχρι και το αποστομωτικό φινάλε. (Κωστής Θεοδοσόπουλος)

ΛΟΥΚΑΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ

  1. «Τόνι Έρντμαν» (Toni Erdmann) της Μάρεν Άντε
  2. «Το Μέλλον» (L’ Avenir) της Μία Χάνσεν Λαβ
  3. «Η Αποφοίτηση» (Bacalaureat) του Κριστιάν Μουντζίου
  4. «Τα Χρυσά Μας Χρόνια» (Trois Souvenirs de ma Jeunesse) του Αρνό Ντεπλεσάν
  5. «Εκείνη» (Elle) του Πολ Βερχόφεν
  6. «Στη Σκιά του Φόβου» (Under the Shadow) του Μπαμπάκ Ανβάρι
  7. «Η καρδιά του Σκύλου» (Heart of a Dog) της Λόρι Άντερσον
  8. «Κριντ: Η Γέννηση Ενός Θρύλου» (Creed) του Ράιαν Κούγκλερ
  9. «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» (El Abrazo de la Serpiente) του Σίρο Γκέρα
  10. «Φωτιά στη Θάλασσα» (Fuocoammare) του Τζιανφράνκο Ρόσι

«Τόνι Έρντμαν» (Toni Erdmann) της Μάρεν Άντε
Χωρίς συναισθηματικά λίπη, εκβιασμένα χάπι εντ και προγραμματισμένες συγκινησιακές φορτίσεις, αλλά με δυο ιδανικούς πρωταγωνιστές, ένα απρόβλεπτο ταμπεραμέντο και μια χούφτα σκηνών που αιφνιδιάζουν με την έμπνευση και την εκτέλεσή τους, η Άντε κατορθώνει με παρόρμηση και γνήσια ανθρωπιά να παραδώσει μια μεγαλόκαρδη ταινία για όσους δεν θέλουν ή φοβούνται να μεγαλώσουν, για εκείνους που δεν έχουν ξεχάσει να γελούν δυνατά ή να μην παίρνουν τον εαυτό τους υπερβολικά στα σοβαρά και για όλους όσους επιμένουν να υπερασπίζονται την ανάγκη σε λίγη αγάπη και τρυφερότητα, σε λίγη ζεστασιά και ξενοιασιά, απέναντι σε ένα κόσμο που ελάχιστα πλέον ενθαρρύνει τέτοια αιτήματα. (Λουκάς Κατσίκας)

ΓΚΕΛΥ ΜΑΔΕΜΛΗ

  1. «Τόνι Έρντμαν» (Toni Erdmann) της Μάρεν Άντε
  2. «Η Αποφοίτηση» (Bacalaureat) του Κριστιάν Μουντζίου
  3. «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» (El Abrazo de la Serpiente) του Σίρο Γκέρα
  4. «Η καρδιά του Σκύλου» (Heart of a Dog) της Λόρι Άντερσον
  5. «Αφερίμ!» (Aferim!) του Ράντου Ζούντε
  6. «Το Μέλλον» (L’ Avenir) της Μία Χάνσεν Λαβ
  7. «Φωτιά στη Θάλασσα» (Fuocoammare) του Τζιανφράνκο Ρόσι
  8. «Δεσμοί Αίματος» (Rams) του Γκρίμουρ Χακόναρσον
  9. «Ο Ήχος της Σιωπής» (Louder Than Bombs) του Γιοακίμ Τρίερ
  10. «Ο Εκλεκτός της Νύχτας» (Midnight Special) του Τζεφ Νίκολς

«Το Μέλλον» της Μία Χάνσεν Λαβ
Το σημαντικότερο κατόρθωμά της Μία Χάνσεν Λαβ σε αυτή την διαυγή ταινία είναι το πόσο αυθεντικά συλλαμβάνει πώς ακριβώς έχουν τα πράγματα για μια σκεπτόμενη και ιδεαλίστρια γυναίκα που όσο αλάνθαστη αποδεικνυόταν ανέκαθεν στο να εξηγεί και να αποδίδει τα θεμελιώδη φιλοσοφικά ερωτήματα που έχουν προηγουμένως θέσει άλλοι, η ίδια δυσκολεύεται να δώσει ξεκάθαρες αποκρίσεις στις ερωτήσεις που έρχεται ξαφνικά να της απευθύνει η δική της ζωή. (Λουκάς Κατσίκας)

ΤΑΣΟΣ ΜΕΛΕΜΕΝΙΔΗΣ

  1. «Η Επιστροφή» (The Revenant) του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου
  2. «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ
  3. «Ο Κούμπο και οι 2 Χορδές» (Kubo and the two Strings) του Τράβις Νάιτ
  4. «Το Δωμάτιο» (Room) του Λένι Αμπράχαμσον
  5. «Sieranevada» του Κρίστι Πούιου
  6. «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» (El Abrazo de la Serpiente) του Σίρο Γκέρα
  7. «Το Βιβλίο της Ζούγκλας» (The Jungle Book) του Τζον Φαβρό
  8. «Υπόθεση: Άγνωστο DNA» (L’ Αffaire SK1) του Φρεντερίκ Τελιέ
  9. «Η Υπηρέτρια» (Ah-ga- ssi) του Παρκ Τσαν-Γουκ
  10. «Ένα Τραγούδι για το Ηλιοβασίλεμα» (Sunset Song) του Τέρενς Ντέιβις

«Ένα Τραγούδι για το Ηλιοβασίλεμα» (Sunset Song) του Τέρενς Ντέιβις
Για μια ακόμη φορά, ο Βρετανός δημιουργός «ζουμάρει» στα δάκρυα και τον ιδρώτα που χύθηκαν για την κατάκτηση ελευθεριών που σήμερα θεωρούνται αυτονόητες, ενσωματώνοντας διακριτικά στη λογοτεχνική του πηγή δικά του επώδυνα βιώματα από την αδυσώπητη πατριαρχική-προτεσταντική του ανατροφή. Και οριστικά πλέον αποδεικνύει με τούτο το πανέμορφο μέσα στη θλίψη του φιλμ πως, εκτός από ένας άψογος ενορχηστρωτής των καλλιτεχνικών του επιρροών (η αναγεννησιακή ζωγραφική των Κάτω Χωρών, η κλασική μουσική των μινιμαλιστών, το κινηματογραφικό μιούζικαλ), είναι ο μόνος εν ζωή σκηνοθέτης που μπορεί και μετουσιώνει με τέτοια ακρίβεια το βλέμμα του σε νότες. (Ρόμπυ Εκσιέλ)

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΚΚΑΣ

  1. «Τόνι Έρντμαν» (Toni Erdmann) της Μάρεν Άντε
  2. «Sieranevada» του Κρίστι Πούιου
  3. «Η Αποφοίτηση» (Bacalaureat) του Κριστιάν Μουντζίου
  4. «Anomalisa» των Τσάρλι Κάουφμαν και Ντιουκ Τζόσον
  5. «Φωτιά στη Θάλασσα» (Fuocoammare) του Τζιανφράνκο Ρόζι
  6. «Η Άφιξη» (Arrival) του Ντενί Βιλνέβ
  7. «Στη Σκιά του Φόβου» (Under the Shadow) του Μπαμπάκ Ανβάρι
  8. «Η Τελευταία Παραλία» (L’ Ultima Spiaggia) των Θάνου Αναστόπουλου και Ντάβιντε Ντελ Ντέγκαν
  9. «Η Υπηρέτρια» (Ah-ga- ssi) του Παρκ Τσαν-Γουκ
  10. «Εκείνη» (Elle) του Πολ Βερχόφεν

«Φωτιά στη Θάλασσα» (Fuocoammare) του Τζιανφράνκο Ρόζι
Ο δικαιότατα βραβευμένος με Χρυσή Άρκτο στην πρόσφατη Μπερλινάλε, Τζιανφράνκο Ρόζι (και παλαιότερα με Χρυσό Λέοντα στη Βενετία για το «Sacro Gra»), αποτυπώνει στο πανί το ατελείωτο δράμα που εξυφαίνεται εδώ και χρόνια στις πλωτές πύλες εισόδου της Ευρώπης. Και το καταφέρνει υπέροχα σε κάθε επίπεδο, άλλοτε εμμέσως και άλλοτε κατά μέτωπο και συντριπτικά, πάντοτε όμως με συναίσθηση της σημασίας και της ευθύνης που κουβαλά μία τέτοιου είδους καταγραφή. (Νεκτάριος Σάκκας)

http://www.cinemag.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s