Αφιέρωμα στον Ασγκάρ Φαράντι από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, σε συνεργασία με τη Seven Films και τη Strada Films, παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στο σπουδαίο Ιρανό σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαράντι με τέσσερις από τις καλύτερες ταινίες του, από τις 12 μέχρι τις 18 Ιανουαρίου 2017.

Εργαστήρι Κινηματογράφου Δήμου Ζωγράφου 2017  (μπορείτε να παρακολουθήσετε δοκιμαστικά τα δύο επόμενα μαθήματα της Παρασκευής και της Κυριακής)

Η Αγελάδα (1969) του Dariush Mehrjui (του Νταριούς Μεχρζουί) το Σάββατο 14.1.2017 στις 19.30 στο Σχολείο του Σινεμά με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση

emporakos

 

Πρόγραμμα

Α’ Αίθουσα

Ο Εμποράκος (The Salesman) – Α’Προβολή (2016) | 17.30, 19.45, 22.00

Β’ Αίθουσα (Μειωμένο εισιτήριο 5€)

Το Παρελθόν (Le passé) (2013) | 17.30

Ένας Χωρισμός (A Separation) (2011)| 19.45

Τι Απέγινε η Έλι (About Elly)  (2009)| 22.00

 

*Την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθούν μόνο οι προβολές της ταινίας Ο Εμποράκος (TheSalesman).

Ο Εμποράκος (The Salesman) SevenFilms

 

Ο Εμάντ και η Ράνα, αναγκάζονται να αφήσουν το ετοιμόρροπο διαμέρισμα τους και να μεταφερθούν σ’ ένα διαμέρισμα στην Τεχεράνη. Η σχέση τους αρχίζει να αλλάζει, ενώ η παράσταση που ανεβάζουν, Ο Θάνατος του Εμποράκου, συνεχίζεται.

Το Παρελθόν (Le passé) SevenFilms

 

Μετά από τέσσερα χρόνια χωρισμού, ο Αχμάντ φτάνει στο Παρίσι από την Τεχεράνη, για να υπογράψει τα χαρτιά του διαζυγίου του, όπως του ζήτησε η Μαρί. Κατά τη διαμονή του, ανακαλύπτει τη νέα σχέση της Μαρί, τις συνεχείς συγκρούσεις με την κόρη της, και πράγματα από το παρελθόν που είχαν μείνει κρυμμένα.

Ένας Χωρισμός (A Separation) StradaFilms

 

Η Σιμίν θέλει να φύγει. Ο Ναντέρ είναι δέσμιος του άρρωστου πατέρα του και δε θέλει να τον αφήσει μόνο. Έτσι χωρίζονται, και η κόρη τους, ελπίζοντας να γυρίσει γρήγορα η μητέρα της, μένει προσωρινά με τον Ναντέρ. Ανήμπορος να φροντίσει τον γέρο πατέρα του, ο Ναντέρ προσλαμβάνει μία γυναίκα για να τον περιποιείται. Αυτό που δεν ήξερε είναι ότι αυτή η γυναίκα δούλευε χωρίς την άδεια του συζύγου της και ότι ήταν έγκυος. Ή μήπως το ’ξερε; Χωρίς να το καταλάβει ο Ναντέρ αιχμαλωτίζεται σε έναν ιστό από ψέματα και κοινωνικές αντιδικίες που καταστρέφουν τη ζωή, τα όνειρά του αλλά και την εικόνα του στα μάτια της κόρης του.

Τι Απέγινε η Έλι (About Elly)  StradaFilms

 

Μετά από πολλά χρόνια στη Γερμανία, ο Ahmad ξαναγυρίζει στην Τεχεράνη και οι παλιοί συμφοιτητές του απ’ το πανεπιστήμιο οργανώνουν προς τιμή του ένα τριήμερο στην Κασπία θάλασσα. Η διασκέδαση αρχίζει αμέσως καθώς όλοι συμμετέχουν στο σχέδιο της Sepideh, που έφερε μαζί της την όμορφη Elly, δασκάλα της μικρής κόρης της, με την ελπίδα ότι θα «τα φτιάξει» με τον πρόσφατα χωρισμένο Ahmad. Αλλά τα ασήμαντα ψέματα που αρχίζουν να συσσωρεύονται απ’ τη στιγμή που η παρέα φτάνει στην παραλία , γίνονται ξαφνικά μπούμερανγκ όταν η Elly εξαφανίζεται χωρίς κανείς να ξέρει που είναι.

Βιογραφικό Ασγκάρ Φαραντί

 

Ο Ασγκάρ Φαράντι γεννήθηκε το 1972. Σκηνοθέτησε την πρώτη μικρού μήκους ταινία του σε ηλικία 13 ετών, ενώ ολοκλήρωσε συνολικά πέντε μικρού μήκους ταινίες πριν πάει στο Πανεπιστήμιο της Τεχεράνης, όπου και ολοκλήρωσε τις θεατρικές του σπουδές. Το 1996 πήρε και το πτυχίο του στη Σκηνοθεσία για το Θέατρο. Ξεκίνησε άμεσα να δουλεύει σκηνοθετώντας τηλεοπτικές σειρές που έγραφε ο ίδιος, όπως η A TALE OF CITY (DASTANE YEK SHAHR). Το 2002, έγραψε και σκηνοθέτησε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, DANCING IN THE DUST (RAGHSS DAR GHOBAR). Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας στο φεστιβάλ της Μόσχας την ίδια χρονιά. Ενα χρόνο αργότερα, ο Ασγκάρ Φαραντί ολοκλήρωσε το BEAUTIFUL CITY (SHAHRE ZIBA), το οποίο απέσπασε το Μέγα Βραβείο στο φεστιβάλ της Βαρσοβίας. Η επόμενη ταινία του ήταν τα ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ (FIREWORKS WEDNESDAY (CHAHAR SHANBE SOURI)) το 2005.

 

Δύο χρόνια μετά ακολούθησε το ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Η ΕΛΛΗ (ABOUT ELLY (DARBAREYE ELLY)). Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά στο φεστιβάλ του Βερολίνου όπου κι απέσπασε την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Η ταινία κυκλοφόρησε στη Γαλλία το 2009, όπου και σημείωσε περισσότερα από 100,000 εισιτήρια. Μετά την επιτυχία του ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Η ΕΛΛΗ, ο Ασγκάρ Φαραντί ξεκίνησε να γράφει το ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ (A SEPARATION), το οποίο άρχισε να σκηνοθετεί το 2010. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου και τιμήθηκε με τη Χρυσή Άρκτο Καλύτερης Ταινίας κι Αργυρή Άρκτο για το σύνολο του καστ. Αυτή ήταν μόνο η αρχή για τα περισσότερα από 70 Βραβεία που απέσπασε παγκοσμίως η ταινία, μεταξύ των οποίων και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, το Σεζάρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και τέλος, το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Η ταινία ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ έγινε παγκόσμια επιτυχία, γεγονός πρωτοφανές για Ιρανική ταινία. Στη Γαλλία, η ταινία συγκέντρωσε περίπου 1,000,000 εισιτήρια σε 250 αίθουσες. Η ταινία κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο του 2011 και στις ΗΠΑ, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη επιτυχία σε ξενόγλωσση ταινία έως τότε. Την ίδια χρονιά, το περιοδικό Time συμπεριέλαβε τον Ασγκάρ Φαραντί στη λίστα με τους 100 ανθρώπους που ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως.

 

Καθώς η επιτυχία της ταινίας ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ συνεχιζόταν, ο Ασγκάρ Φαραντί μετακόμισε με την οικογένεια του στο Παρίσι, όπου κι άρχισε να δουλεύει το ΠΑΡΕΛΘΟΝ (The PAST). Το ΠΑΡΕΛΘΟΝ απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στο φεστιβάλ Καννών (Μπερενίς Μπεζό), ενώ κυκλοφόρησε τη Γαλλία το 2013 σημειώνοντας ξανά περίπου στα 1,000,000 εισιτήρια. Η ταινία ήταν υποψήφια και για Χρυσή Σφαίρα και Σεζάρ.

 

Μετά το ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ο Φαραντί ξεκίνησε να γράφει ένα σενάριο για μια ταινία που θα γυριζόταν στην Ισπανία, αλλά καθώς αυτή καθυστερούσε, πήρε το χρόνο και γύρισε τον ΕΜΠΟΡΑΚΟ (THE SALESMAN) στο Ιράν. Λίγους μήνες αργότερα, ο ΕΜΠΟΡΑΚΟΣ επιλέχθηκε για το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών, η δεύτερη ταινία του Ιρανού σκηνοθέτη που διαγωνιζόταν για το Χρυσό Φοίνικα. Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας (Σαχάμπ Χοσεϊνί) στο Φεστιβάλ, ενώ είναι υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και μία από τις 9 ταινίες που μπήκαν στο shortlist για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. 

[Στην νέα συναρπαστική ταινία του Φαραντί στον Εμποράκο που είδαμε στην δημοσιογραφική προβολή ο ήρωας που είναι καθηγητής σε σχολείο αφού αναφέρει στο μάθημα μια εμβληματική ταινία του νέου ιρανικού κύματος και κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών όταν εκείνοι του προτείνουν να προβάλλει την ταινία εκείνος το δέχεται με ευχαρίστηση. αυτή την ταινία ανακαλύψαμε πέρυσι και την προβάλλαμε ολόκληρη στο πλαίσιο του εργαστηρίου κινηματογράφου του δήμου ζωγράφου. Ένα «αστέρι» του εργαστηρίου η Δήμητρα έγραψε μια κριτική υπέροχη για μια ταινία για την οποία ελάχιστα έως καθόλου υπήρχαν για να διαβάσει. θα ακολουθήσουν μέσα στη μέρα κείμενα για την ταινία, η κριτική της Δήμητρας Νάκου για την ταινία και η ανακοίνωσή μας ότι θα προβάλλουμε και εφέτος αυτή την σπάνια αριστουργηματική ιρανική ταινία, για την ακρίβεια αυτό το Σ.Κ.]  [Γ.Κ.]

gaav

Η Αγελάδα (1969) του Dariush Mehrjui (του Νταριούς Μεχρζουί) το Σάββατο 14.1.2017 στις 19.30 στο Σχολείο του Σινεμά (Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια) με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση.  δηλώστε συμμετοχή για να αποφύγετε ταλαιπωρία λόγω του ότι ο χώρος είναι μικρός (2130 159 816, 6944143564, schoolofcinemagr@gmailcom).

[Δύο επιπρόσθετες επισημάνσεις για την αξία της διαλεκτικής και της συγχρονικότητας κατά Γιουνγκ. Εδώ και πολύ καιρό προπαγανδίζουμε την αυτονόητη αξία της γνώσης σε βάθος και της μελέτης των πραγμάτων στο χρόνο που απαιτείται για να συμβεί αυτό. Λέμε όχι στο αποσπασματικό, λέμε όχι στο επιφανειακό, λέμε όχι στο «τσίμπημα» από δω και από κει στο διαδίκτυο. Λέμε ναι στο μοντάζ, εκτός από τον κινηματογράφο και στη ζωή. Στη σύνθεση των κομματιών, στην συναρμολόγηση του παζλ. Και αυτό μπορεί να συντελεστεί μόνο με τη διαλεκτική μέθοδο. Ανάλυση και Σύνθεση. Κατάταξη και Επιλογή. Έτσι πέρυσι, ανακαλύψαμε την ταινία Αγελάδα (1969) δεν την ξέραμε από το βιβλίο 1001 ταινίες που πρέπει να δείτε πριν πεθάνετε, την προβάλλαμε, την συζητήσαμε στο εργαστήρι κινηματογράφου του δήμου ζωγράφου, που και εφέτος άρχισε να λειτουργεί και που τα δύο επόμενα μαθήματά του μπορείτε να παρακολουθήσετε δοκιμαστικά αν δεν έχετε πάρει ακόμα την απόφαση να εγγραφείτε, και εδώ εκτός από τη διαλεκτική μπαίνει και η συγχρονικότητα κατά Γιουνγκ, οι νοήμονες συμπτώσεις (περισσότερα σε άλλη ανάρτηση σύντομα), η ταινία αναφέρεται μέσα σε μια άλλη ιρανική σύγχρονη ταινία- δεν είναι δα και τόσο μεγάλη σύμπτωση αφού είναι εμβληματική ταινία του ιρανικού σινεμά- και έτσι με την ευκαιρία θα δημοσιεύσουμε την πολύ σημαντική κριτική της Δήμητρας Νάκου που με ευθύνη του αρχισυντάκτη Γιάννη Καραμπίτσου δεν είχε δημοσιευθεί έως τώρα, θα παίξουμε ξανά την ταινία ενταγμένη πλέον μέσα σε ένα άλλο πιο οικείο για την ταινία πλαίσιο, ίσως αναζητήσουμε και το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε και θα κατανοήσουμε επίσης καλύτερα και τον Εμποράκο. Διαλεκτική Σκέψη και Μέθοδος  και Συγχρονικότητα (Νοήμονες Συμπτώσεις μεταξύ άλλων) συνηγορούν στην Γνώση και την Αυθεντική Αισθητική Συγκίνηση. ]  Γ.Κ.]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s