ΔΙΧΩΣ ΣΤΕΓΗ, ΔΙΧΩΣ ΝΟΜΟ (1985): Η Σαντρίν Μπονέρ Μιλάει για την περιπετειώδη συνεργασία της με την Ανιές Βαρντά

 

Η καριέρα της άρχιζε τον Σεπτέμβριο του 1983. Είναι η ηρωίδα του φιλμ του Μωρίς Πιαλά A nos amours : μια άγνωστη 16 χρόνων με μια ακαθόριστη γοητεία.

Με την έξοδο του φιλμ στις οθόνες, οι κριτικές είναι επαινετικές, και της παίρ­νουν από παντού συνεντεύξεις, από την Franse Soir  ως τα Cahiers du Cinema.

agnes-varda-sandrine-bonnaire

Τον Μάρτιο του 1984 στην βραδιά των Cesars το «A NOS AMOURS» ανακη­ρύσσεται το καλύτερο φιλμ και η Σαντρίν Μποναίρ η καλύτερη «ελπίδα».

Ήδη όμως είχε αρχίσει να γυρίζει ένα άλλο φιλμ, πολύ «παρακινδυνευμένο» με τον Λορόν Μαλέ: το «TIR A VUE» . Είναι αποτυχία. Το κοινό δεν πάει να το δει και οι κριτικές είναι γενικά κακές, και για το φιλμ και για την Σαντρίν Μπο­ναίρ, που είναι τώρα 17 χρόνων. Συνεχίζει με δυο άλλα φιλμ a priori «δύσκολα»: Le meilleur de la vie (1985) του Ρενώ Βικτόρ και το BLANCHE ET MARIE του Ζακ Ρενάρ. Και τα δυο περνούν απαρατήρητα, αν και στο πρώτο η Σαντρίν Μπο­ναίρ είναι συχνά καταπληκτική.

Εξαιτίας μιας παρεξήγησης με τον Μωρίς Πιαλά και της δουλειάς της στο BLANCHE ET MARIE δεν παίρνει τον πρώτο ρόλο στο POLICE, δέχεται όμως να έχει μια φιλική συμμετοχή σ’ αυτήν την ταινία, πριν ριχτεί στους δρόμους της Γαλλίας με την Ανιές Βαρντά για το γύρισμα του ΔΙΧΩΣ ΣΤΕΓΗ, ΔΙΧΩΣ ΝΟΜΟ.

Τον Σεπτέμβριο του 1985 το POLICE και το ΔΙΧΩΣ ΣΤΕΓΗ, ΔΙΧΩΣ ΝΟΜΟ αντιπροσωπεύουν την Γαλλία στο φεστιβάλ της Βενετίας και το δεύτερο παίρνει το «Χρυσό Λιοντάρι». Αυτή τη φορά η Σαντρίν Μποναίρ δεν θα είναι στην κατη­γορία «ελπίδες». Είναι τώρα ανάμεσα στους «μεγάλους”. Και είναι δεκαοχτώμισι χρονών.

Εμένα μου άρεσε πολύ η αντιπαθητική, η σκληρή πλευρά της Μόνα. Για μένα, πρέπει να ήταν μια κοπέλα τόσο, τόσο βρώμικη που ούτε τα αγόρια δεν τολμού­σαν να πλησιάσουν, να την ποθήσουν. Με την Βαρντά δεν συμφωνήσαμε πραγμα­τικά πάνω σ’ αυτό. Εμένα μου άρεσε να γυρίζω έτσι ατιμέλητη… Ίσως γιατί βρίσκω ότι αυτή τη στιγμή βλέπουμε πολλές ηθοποιούς των οποίων η εξωτερική εμφάνιση παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Η μόδα και η «εμφάνιση» των ηθοποιών στα φιλμ με κουράζει λίγο… Τελικά, ίσως είναι περίεργο, αλλά με βρίσκω πολύ ό­μορφη σ’ αυτήν την ταινία.

Όταν η Βαρντά έκανε λάσπη με ζεστό νερό και μου την έβαζε στα μαλλιά, μου ερχόταν να την σκοτώσω, αλλά έπρεπε. Σ’ αυτήν τη ταινία, δεν δούλεψα κα­θόλου πάνω στην ψυχολογία του προσώπου, αλλά περισσότερο πάνω στις κατα­στάσεις… Και γι’ αυτό, σε τελευταία ανάλυση, δεν χρειαζόταν να «παίξω». Έκανε τόσο κρύο στους δρόμους που δεν χρειαζόταν να παίξω ότι κρύωνα: Κρύωνα, πραγματικά. Και ήμουν πραγματικά βρώμικη… Είχα παχύνει, είχα νύχια μαυρισμένα και ανάμεσα στις λήψεις καθόμουν κατά γης…. Δεν αισθάνθηκα ποτέ «ηθοποιός» σ’ αυτή την ταινία…»  

ΔΙΧΩΣ ΣΤΕΓΗ, ΔΙΧΩΣ ΝΟΜΟ (1985) της Ανιές Βαρντά το Σάββατο 11.2.2017 με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση στο Σχολείο του Σινεμά

ΔΙΧΩΣ ΣΤΕΓΗ ΔΙΧΩΣ ΝΟΜΟ (1985) της Ανιές Βαρντά | Κριτική Έλλη Ευθυμίου

Δωρεάν Μάθημα Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 – Τελευταία Παρουσίαση Σεμιναρίου Σκηνοθεσίας 2017

Δωρεάν δίωρο σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017 | Παρουσίαση Νέου Κύκλου Μαθημάτων

πηγή:

kinimatografika-tetradia-25-26

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s