ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ (1985) του Μάρτιν Σκορτσέζε στο Σχολείο του Σινεμά το Σάββατο 18.2.2017 με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση

after-hours-scorsese-002

ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ (1985)

AFTER HOURS

Έγχρ. | Διάρκεια: 97′

Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Μάρτιν Σκορτσέζε με τους: Γκρίφιν Νταν, Ροζάνα Αρκέτ, Λίντα Φιορεντίνο, Τέρι Γκαρ, Βέρνα Μπλουμ, Τσιτς και Τσονγκ

Ένας υπάλληλος φτάνει αργά το βράδυ στη συνοικία του Σόχο για να συναντήσει μια όμορφη γυναίκα που γνώρισε σ’ ένα μπαρ. Η αθώα ερωτική περιπέτειά του μεταβάλλεται σ’ εφιάλτη, καθώς χάνει τα λεφτά του, αδυνατεί να γυρίσει σπίτι του και κατηγορείται για όλα τα κακά της συνοικίας. Επιστροφή του Σκορσέζε στη μικρή παραγωγή, σε μια ταινία που, αν και έχει αρκετές κωμικές στιγμές, δείχνει όλη την παράνοια και τρέλα της μεγαλούπολης.

after-hours-scorsese

«ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ» (1985), του Μάρτιν Σκορτσέζε στο Σχολείο του Σινεμά το Σάββατο 18.2.2017 με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση.

Το Σχολείο του Σινεμά (Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια) συνεχίζει τις εκπαιδευτικές προβολές του το Σάββατο 18.2.2017 στις 19.30 με την προβολή της συναρπαστικής και πολυβραβευμένης ταινίας του Μάρτιν Σκορτσέζε «Μετά τα μεσάνυχτα – Αfter hours» (1985) με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση. [επειδή ο χώρος είναι μικρός κρατήστε παρακαλώ θέση στα τηλέφωνα 2130 159 816, 6944143564 και στο e-mail schoolofcinemagr@gmail.com δίνοντας ονοματεπώνυμο και κινητό τηλέφωνο].

Από τις καλύτερες δημιουργίες του αμερικανού δημιουργού, με αρκετές κωμικές στιγμές, δείχνει όλη την παράνοια και τρέλα της Νέας Υόρκης. Η ταινία απέσπασε στις Κάνες το βραβείο σκηνοθεσίας καθώς και άλλα σημαντικά βραβεία και υποψηφιότητες (βραβεία Σεζάρ, Bafta, Χρυσή Σφαίρα). Πρωταγωνιστούν οι: Γκρίφιν Νταν, Ροζάνα Αρκέτ, Λίντα Φιορεντίνο, Τέρι Γκαρ, Βέρνα Μπλουμ.

Ο νεαρός Πωλ, ξεκινάει λίγο μετά τα μεσάνυχτα, για να συναντήσει την Μάρσι, μία κοπέλα που γνώρισε το ίδιο απόγευμα σ’ ένα καφέ. Κατά τη νυχτερινή του όμως εξόρμηση, ο ανυποψίαστος Πωλ θα ζήσει ένα αξέχαστο βράδυ. Θα συναντήσει ετερόκλητους ανθρώπους με αλλόκοτες προσωπικότητες, ενώ παράλληλα θα βιώσει μια σειρά από ιδιόμορφες καταστάσεις. Κι όλα αυτά, προσπαθώντας να κάνει απλά το αυτονόητο και να επιστρέψει σπίτι του….

Ένας απίστευτα φρέσκος, μοναδικά εφευρετικός, δημιουργικά περιγραφικός Σκορτσέζε, προσφέρει στον θεατή μια εξαιρετική ταινία χαρακτήρων. Με απίστευτη ευστοχία στην βιωματική περιγραφή των κατοίκων της Νέας Υόρκης, ακροβατεί αριστουργηματικά ανάμεσα στο κωμικό και στο τραγικό. Τόσο τα κοντινά πλάνα (στο πρόσωπο των ηθοποιών), όσο και τα μακρινότερα (βρεγμένοι νυκτερινοί δρόμοι) αποτελούν σπάνια συλλεκτικά κομμάτια κινηματογράφου. Στα θετικά της ταινίας η συναρπαστική αφήγηση, οι σπάνιες ερμηνείες των ηθοποιών, το απρόβλεπτο κάθε επόμενης σκηνής κυρίως όμως το μοναδικό της ύφος. Επιλέγοντας ο σκηνοθέτης τη ρεαλιστική αφήγηση των παράδοξων περιπετειών ενός ήρωα μέσα σ’ ένα φανταστικό χώρο, μετατρέπει τον ρεαλιστικό περίγυρο (την νυχτερινή μεγαλούπολη) σ’ ένα παραισθητικό πεδίο, όπου όλα είναι δυνατόν να συμβούν και μας προσφέρει μία από τις πιο γοητευτικές του ταινίες. Μια μοναδική ταινία, που ο θεατής  παρακολουθεί κυριολεκτικά με κομμένη την ανάσα!

http://kileagn.com

after-hours-scorsese-001

«Διαφορετικοί κανόνες ισχύουν μόλις νυχτώνει» ενημερώνει σε κάποιο σημείο της ταινίας ένας από τους αμέτρητους χαρακτήρες που συναντά στην ιλιγγιώδη βραδυνή οδύσσειά του ο ήρωας. Ακολουθώντας την υπόσχεση ενός ερωτικού ραντεβού με μια αινιγματική ξανθιά, ένας προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών εγκαταλείπει την ασφάλεια του οικείου περιβάλλοντός του και κατηφορίζει σε μεριές της πόλης που του είναι παντελώς άγνωστες, ίσως επειδή πάντοτε φρόντιζε να τις αποφεύγει.

Με το που πέφτει η νύχτα, όμως, η μεγαλούπολη μεταμορφώνεται σε έναν φαρμακερά σαγηνευτικό κόσμο που επιφυλάσσει τόσες υποσχέσεις, όσες και κινδύνους και η οποία παγιδεύει τον πανικόβλητο πρωταγωνιστή σε ένα παρανοϊκό και φοβικό κλοιό, αφήνοντας ως μοναδική παρηγοριά τον ερχομό του πρώτου πρωινού φωτός.

Μόνο που η δημιουργία του Σκορσέζε δεν είναι ταινία τρόμου αλλά μια καφκικών διαστάσεων κωμωδία του παραλόγου όπου μερικοί από τους πιο αρχέγονους ανθρώπινους φόβους και κάμποσα υπαρξιακά άγχη χωρούν μέσα σε ένα σαρδόνιο παιχνίδι με την αγωνία και τις προσδοκίες του θεατή.

Ο Σκορσέζε το ενορχηστρώνει με παιχνιδιάρικο και μαεστρικό τρόπο, σαν να σκηνοθετεί έναν ενήλικο και αρκούντως διεστραμμένο «Μάγο του Οζ» που τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα από τη μια αξέχαστη σκηνή στην άλλη, αναζητώντας εναγωνίως τον δρόμο για το σπίτι και συναντώντας στην πορεία ένα μικρό αριστούργημα.

Λουκάς Κατσίκας

http://www.cinemag.gr/

Δωρεάν δίωρο σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017 | Παρουσίαση Νέου Κύκλου Μαθημάτων

Ladybird, Ladybird 1994 του Κεν Λόουτς την Κυριακή 19.2.2017 με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση στο Σχολείο του Σινεμά

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s