Ευκαιρία Δουλειάς για μία Σκλάβα (1973) του Αλεξάντερ Κλούγκε | επιμέλεια: Μπάμπης Ακτσόγλου

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΚΛΑΒΑ

Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Κλούγκε

GELEGENHEITSARBEIT EINER SKLAVIN

Έτος: 1973

Ασπρόμαυρο: 35 χλστ.

Διάρκεια: 91′

Σενάριο: Αλεξάντερ Κλούγκε, Χανς Ντράουε, X. Ντ. Μύλλερ.

Φωτογραφία: Τόμας Μάουχ Ερμηνεία: Αλεξάντρα Κλούγκε, Φραντζ

Μπρόνσκι, Σύλβια Γκάρτμαν.

[Ένα Ερωτικό Πείραμα] Του Αλεξάντερ Κλούγκε

Alexander Kluge, Συνεργατική συμπεριφορά

Η νεαρή νοικοκυρά Ροσβίθα Μπρόνσκι συντηρεί τον άνεργο σύζυ­γό της Φραντζ που σπουδάζει και τα παιδιά της, κάνοντας παράνομες εκ­τρώσεις μαζί με τη φίλη της Σύλβια. Οι αρχές ειδοποιούνται για τις δρα­στηριότητες της από ένα ανώνυμο γράμμα και η Ροσβίθα αναγκάζεται να τις διακόψει. Ο άνδρας της αποφασί­ζει να γίνει ο αρχηγός της οικογένει­ας, πιάνοντας δουλειά ως χημικός σ’ ένα εργοστάσιο. Η Ροσβίθα έχει τώρα την ψευδαίσθηση ότι μπορεί ν’ αφιε­ρώσει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά της, αλλά και σε κοινωνικο- πολιτικές δραστηριότητες που την στρέφουν ενάντια στ’ αφεντικά του άνδρα της.

Η ταινία ακολουθεί το οδοιπορικό μιας εργαζόμενης γυναίκας, βουτηγμέ­νης στην αλλοτρίωση και τη σκλαβιά των υποχρεώσεων, μέσα σε μια μικρο­αστική οικογένεια. Ένας σκλάβος εί­ναι εύκολο ν’ αλλάξει αλυσίδες και δεσμά, ν’.αρκεστεί στην προκλητική ποικιλία των διαφόρων μορφών υπο­ταγής. Η σκλαβιά της εργαζόμενης γυναίκας είναι ίσως πιο ενδιαφέρουσα από τ’ ασφυκτικά δεσμά της έγκλει­στης νοικοκυράς, αλλά τελικά η ενέρ­γεια που σπαταλιέται στον τόπο δου­λειάς και στο σπίτι, την κάνει διπλά σκλάβα. Η ηρωίδα συνειδητοποιεί πως το παιχνίδι είναι εξαρχής χαμένο, εφόσον οι δεδομένες κοινωνικές δομές και συμβάσεις απαιτούν να παίξει ένα «ρόλο»: νοικοκυρά, εργαζόμενη, συνδικαλίστρια. Η Ροσβίθα θ’ αναζητή­σει την ταυτότητά της και εν τέλει την ελευθερία της μέσα από την πολιτική , συνειδητοποίηση και δράση, που θα της επιτρέψει να κάνει την μικρο-επανάστασή της, έστω στο μικρής εμβέ­λειας μικροαστικό περιβάλλον της.

Ο Κλούγκε αρνείται το ξεπερασμέ­νο φεμινιστικό δόγμα ότι η απελευθέ­ρωση της γυναίκας αρχίζει από την προσωπική εργασία της και δείχνει πό­σο πιο πολύπλοκα είναι τα πράγματα στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα. Καταδείχνει τη φενάκη μέσα στην οποία ζει η ηρωίδα του με μια ωμή και σκληρή ρεαλιστική γραφή που δεν εμπλέκεται σε συναισθηματι­κούς δαιδάλους, αλλά αρκείται σε μια ντοκυμανταιρίστικη «μπρεχτική» αφή­γηση. Το αποτέλεσμα είναι μια θαυμά­σια μελέτη των σχέσεων οικογένειας /κοινωνίας, ατόμου/οικογένειας/εργασίας/ιδιοκτησίας, που σίγουρα θα ζή­λευε ο συγγραφέας της Καταγωγής της οικογένειας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Β. Ραφαηλίδης: Κινημα­τογραφικά θέματα, τ. Α

Ο Αλεξάντερ Κλούγκε γεννήθηκε το 1932 στο Χάλμπερσταντ. Σπούδασε ιστορία και νομικά, αλλά μετά το 1958 ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο. Δού­λεψε ως βοηθός του Φριτς Λανγκ, γύρι­σε πολλές μικρού μήκους ταινίες, ενώ το 1962 είναι ένας από τους συντάκτες του μανιφέστου του Ομπερχάουζεν, απόπου ξεκινά η αναγέννηση του γερμανικού κι­νηματογράφου, Θεωρείται ο πάπας της γερμανικής νουβέλ – βαγκ, μ’ ένα ση­μαντικό έργο που επηρέασε όλη τη νεό­τερη γενιά του. Οπαδός της ανεξάρτητης παραγωγής, δούλεψε σε αρκετά συλλογι­κά πολιτικά ντοκυμανταίρ, ενώ έχει γρά­ψει πολλά θεωρητικά κείμενα για τη φι­λοσοφία και το σινεμά.

Φιλμογραφια: Αποχαιρετισμός στο χτες (1966), Οι καλλιτέχνες κάτω απ’ την τέντα του τσίρκου: αμηχανία (1967), Το μεγάλο άλμα (1971), Ευκαι­ρία δουλειάς για μια σκλάβα (1973), Στον κίνδυνο και στην ανάγκη την πολλή, φέρνουν το θάνατο οι συμβιβασμοί (1975), Ο δυνατός Φερδινάνδος (1976), Η Γερμανία το φθινόπωρο (συλλογικό, 1978), Ο πατριώτης (1979), Ο υποψήφιος καγκελάριος (συλλογικό, 1980), Πυρηνικό ολοκαύτωμα (συλλο­γικό), Η δύναμη ίου συναισθήματος (1983), Der Angriff der Gengenwart au die ubrige Zeit (1985). 

πηγή: 1916-1986 Μια Συλλογή Ταινιών STUDIO επιμέλεια: Μπάμπης Ακτσόγλου

– διαβάστε και αυτό:

Δωρεάν Μάθημα -Παρουσίαση του Νέου Σχολείου του Σινεμά ως Λαϊκή Σχολή Κινηματογράφου το Σάββατο στις 14 Μαρτίου 2020

Συμπληρώστε τη δήλωση ενδιαφέροντος:

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Ευκαιρία Δουλειάς για μία Σκλάβα (1973) του Αλεξάντερ Κλούγκε | επιμέλεια: Μπάμπης Ακτσόγλου

Add yours

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: