To «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντη στηρίζεται από το Eurimages

H πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Σιαμάκ Ετεμάντη, μια συμπαραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας, Βουλγαρίας και Ολλανδίας βρίσκεται ανάμεσα στα 20 κινηματογραφικά σχέδια που ενισχύθηκαν από το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ενωσης Eurimages.

H 149η συνάντηση των μελών του Eurimages, ενός από τους κύριους χρηματοδότες της Ευρωπαϊκής Ενωσης για οπτικοακουστικά σχέδια εντός της Ενωσης, έγινε από τις 12 μέχρι και τις 15 Δεκεμβρίου στην Ιταλία. Εκεί αποφασίστηκε η ενίσχυση 17 σχεδίων ταινιών μυθοπλασίας, 2 ντοκιμαντέρ και μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων με το συνολικό ποσό των 3.786.026 ευρώ.

Ανάμεσά στις ταινίες που ενισχύθηκαν συναντάμε και το «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντη, μια παραγωγή Ελλάδας, Γαλλίας, Βουλγαρίας και Ολλανδίας που θα λάβει ποσό 170.000 ευρώ από το ταμείο.

Η ταινία, σε παραγωγή της Heretic και ήδη με έγκριση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, έχει ξεκινήσει τη διαδρομή της υλοποίησής της ήδη από το 2014, με πολλές και αξιοπρόσεκτες στάσεις στη μέχρι τώρα πορεία της (Torino Film Lab, L’Ateliers D’ Angers, βραβείο στο CineLink του 20ου Διεθνούς Φεστιβάλ του Σαράγεβο, συμμετοχή στο Atelier της Cinefondation στο 68ο Φεστιβάλ Καννών). Είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ιρανικής καταγωγής Ελληνα σκηνοθέτη που είχε εντυπωσιάσει με το «Cavo D’ Oro», τη μικρού μήκους ταινία του που το 2012 είχε κάνει πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2012 και ταξίδεψε σε Φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο.

Σιαμάκ

Η υπόθεση του «Pari» που περιμένουμε με πραγματικό ενδιαφέρον είναι η ακόλουθη:

Όταν ο Μπάμπακ, ένας Ιρανός σπουδαστής στην Ελλάδα δεν εμφανίζεται για να υποδεχτεί τους γονείς του στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, η μητέρα του, η Παρι, αναγκάζεται να ξεκινήσει μια αναζήτηση που θα την οδηγήσει πολύ μακρύτερα από την αναζήτηση μιας μητέρας για τον εξαφανισμένο γιο της. Η Πάρι και ο μεγαλύτερος συζυγός της, Φαρόκ, δεν είναι προετοιμασμένοι για να αναζητήσουν ένα φυγά σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον. Πιστοί Μουσουλμάνοι, αυτή θα είναι η πρώτη τους φορά εκτός χώρας και δεν μιλούν παρά ελάχιστα αγγλικά. Σύντομα, θα φτάσουν σε αδιέξοδο και, όταν ο Φαρόκ θα διατάξει την επιστροφή τους στο Ιράν, η Πάρι θα κάνει κάτι που μοιάζει ανήκουστο: το σκάει και συνεχίζει μόνη της την αναζήτηση. Ακολουθώντας τα βήματα του επαναστάτη γιου της, χρησιμοποιεί τα πάντα και τους πάντες, για να φτάσει στις πιο σκοτεινές γωνιές της πόλης αλλά και στα πιο απάτητα βάθη της ψυχής της.  20 DEC 2017 Μανώλης Κρανάκης

Οι καλλιτέχνες κάτω απ’ την τέντα του τσίρκου: αμηχανία (Die Artisten in der Zirkuskuppel: Ratlos, 1968)
του Αλεξάντερ Κλούγκε

Συνέντευξη της Mariam Khatchvani με τον Γιάννη Καραμπίτσο για την ταινία της Dede |

MASTERCLASS Ken Loach 31 10 2017 ATHENS 30o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Σεργκέι Παρατζάνοφ: Ένας παροξυσμικός λυρισμός-Γράμματα Από Το Κάτεργο

Ευκαιρία Δουλειάς για μία Σκλάβα (1973) του Αλεξάντερ Κλούγκε | επιμέλεια: Μπάμπης Ακτσόγλου

[Ένα Ερωτικό Πείραμα] Του Αλεξάντερ Κλούγκε

Alexander Kluge, Συνεργατική συμπεριφορά

Εργαστήρι Κινηματογράφου Δήμου Ζωγράφου συνεχίζονται οι εγγραφές
θεωρία-ιστορία-πρακτική κινηματογράφου-δημιουργία ταινιών

O Ελληνο-Ιρανός σκηνοθέτης Σιαμάκ Ετεμάντη επιλέχθηκε φέτος, με τη νέα του ταινία, «Παρί» από το Atelier της Cinefondation του Φεστιβάλ Καννών και, σ’ ένα σύντομο ραντεβού στην Κρουαζέτ, μάς μίλησε για την εμπειρία.

Το τμήμα «Atelier» της Cinefondation του Φεστιβάλ Καννών κλείνει φέτος τα 11 χρόνια της διοργάνωσής του. Στο φετινό του πρόγραμμα συμπεριέλαβε 15 σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο, των οποίων τα πρότζεκτ «γεννούν εξαιρετικές προσδοκίες», όπως δηλώνει το πρόγραμμα. Το «Atelier» είναι ένα σύστημα δικτύωσης δημιουργών από όλο τον κόσμο, το οποίο τους δίνει την πλατφόρμα να παρουσιάσουν τα πρότζεκτ τους και να βρουν τρόπους για να τα ολοκληρώσουν – μέσω διεθνών συμπαραγωγών που μπορεί να ξεκινήσουν από τα meetings αυτά στην Κρουαζέτ. Από την πρώτη χρονιά ίδρυσης του Atelier, έχουν παρουσιαστεί 156 πρότζεκτς – 103 έχουν κυκλοφορήσει στις αίθουες κι άλλα 40 ετοιμάζονται. Το φετινό Atelier επέλεξε το «Pari» του Ελληνο-Ιρανού Σιαμάκ Ετεμάντη, πρώτη μεγάλου μήκους μετά το πολυβραβευμένο «Cavo d’Oro», σε παραγωγή Κωνσταντίνου Κοντοβράκη (Heretic Productions), το οποίο το καλοκαίρι είχε κερδίσει βραβείο στο CineLink του 20ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο. Διαβάστε και δείτε εδώ περισσότερα για το «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντη.

To 68o Φεστιβάλ Καννών διεξάγεται από τις 13 έως τις 24 Μαΐου. Τo Flix βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει ζωντανά όλα όσα συμβαίνουν, τη στιγμή που συμβαίνουν στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς.

Σ’ ένα μικρό διάλειμμα από τη συνεχή δουλειά, στην καρδιά της ηλιόλουστης παραλίας των Καννών, ο Σιαμάκ Ετεμάντη συνάντησε το Flix και μάς εξήγησε πώς ήταν γι’ αυτόν και την ταινία του η εμπειρία της συμμετοχής στο Φεστιβάλ Καννών και πόσο προβλέπεται να του φανεί χρήσιμη στο κοντινό μέλλον. Διαβάστε παρακάτω όσα μας είπε.

Σε ποιο στάδιο ήρθε εδώ το πρότζεκτ και με ποια εξέλιξη φεύγει; Τι νιώθεις, δηλαδή, ότι κερδίσατε συμμετέχοντας στο Atelier;

Η συμμετοχή μας εδώ ήταν η κορύφωση μιας σχετικά μακριάς περιόδου ανάπτυξης του πρότζεκτ. Ξεκινήσαμε το 2013, με ένα treatment 10 σελίδων, στο πρόγραμμα script&pitch του ΤorinoFilmlab, συνεχίσαμε με συμμετοχές στα προγράμματα Cinelink του φεστιβάλ Σαράγιεβο, το L’ atelier του φεστιβάλ Angers, και το Co-production Market του Φεστιβάλ ΝFL. Πιστεύω πολύ σε αυτήν τη διαδικασία ανάπτυξης (σενάριο, παραγωγή, δικτύωση), αρκεί να είσαι σίγουρος, ως δημιουργός, για την κεντρική ιδέα της ταινίας και το όραμά σου για την κινηματογράφησή του.

Μπορείς να μας περιγράψεις με λίγα λόγια την καθημερινή σας διαδικασία εδώ;

Κάθε μέρα είχαμε συναντήσεις με διάφορους παράγοντες του χώρου – film funds, εταιρίες παραγωγής, πωλήσεις, ακόμα και διανομείς – στο περίπτερο του L’ Atelier σ’ έναν ανοιχτό, όμορφο χώρο, δίπλα στη θάλασσα. Υπήρξε μια χαλαρή ατμόσφαιρα που έκρυβε όλη την προεργασία που είχε γίνει με τη βοήθεια του Φεστιβάλ. Ολοι μας είχαμε μια καθαρή εικόνα για το ποιους θα δούμε και τι θα συζητήσουμε.

Πόσο σημαντικό θεωρείς ότι είναι που η ταινία «ευλογείται» ήδη από το μεγαλύτερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ και τι σημασία πιστεύεις ότι έχει αυτό για τη σταδιοδρομία της;

Είναι μια σημαντική βοήθεια στην πραγματοποίησή της. Μας ανοίγει πόρτες και μας διευκολύνει να προσεγγίζουμε ανθρώπους που χρειαζόμαστε. Αλλά μέχρι εκεί. Ο κινηματογράφος είναι σαν επαγγελματικός αθλητισμός. Πρέπει να πετύχεις στον αγώνα. Περγαμηνές και διακρίσεις δε σημαίνουν και πολλά αν η ταινία δεν είναι καλή.

Υπήρχε κάτι στις συναντήσεις που σου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, για καλό ή για κακό;

Μου έκανε εντύπωση πόσο προετοιμασμένοι ήταν οι επαγγελματίες που έρχονταν στις συναντήσεις. Ακόμα και επικεφαλής μεγάλης εταιρίας παραγωγής που συνεργάζεται με διάσημους σκηνοθέτες είχε διαβάσει προσεκτικά το σενάριο και είχε δει το «Cavo d’Oro».

Το «Cavo d’ Oro» είχε επίσης μια θαυμάσια πορεία στο εξωτερικό τι πιστεύεις ότι αλλάζει τώρα, αφενός με τη μεγάλου μήκους ταινία κι αφετέρου με όσα, ίσως, έμαθες εσύ στην πορεία;

Έχει έρθει η ώρα να δω τι θα φυτρώσει από αυτό το κουκούτσι που βρήκα στο «Cavo d’Oro» και βέβαια πώς θα το προσαρμόσω σε μια ταινία μεγάλου μήκους. Νομίζω ότι έμαθα τι σημασία έχει ο θεατής στον κινηματογράφο και πως μια ταινία μεγάλου μήκους πρέπει να το σεβαστεί αυτό. Ελπίζω να καταφέρω να συνδυάσω και τα δύο. 

23 MAY 2015 / Λήδα Γαλανού

http://flix.gr/

Μια σκέψη σχετικά μέ το “To «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντη στηρίζεται από το Eurimages

Add yours

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: