Ελληνικός κινηματογράφος της Αγλαΐας Μητροπούλου, επανέκδοση από τις Εκδόσεις Παπαζήση (2006)

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΛΑΙΑ

Παρουσίαση

Ο «Ελληνικός Κινηματογράφος» αποτέλεσε μια κατάθεση ψυχής. Μετά από είκοσι πέντε χρόνια διατηρεί την αξία ενός ντοκουμέντου που διασώζει πολύτιμες πληροφορίες για τους μελετητές του μέλλοντος που διαφορετικά θα είχαν οριστικά απολεσθεί. (Κώστας Βρεττάκος) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

Το βιβλίο αυτό δεν είναι απλά μια ακόμη ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά η ιστορία του πώς το σώμα των κινηματογραφικών ντοκουμέντων έγινε αντικείμενο ιστορικού ενδιαφέροντος και πώς οι ταινίες αναγνωρίστηκαν ως μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας. Η Αγλαΐα Μητροπούλου ήταν ένας ενθουσιώδης συλλέκτης εικόνων, πινάκων, που στράφηκε στη συλλογή κινηματογραφικών ταινιών, για να εξελιχθεί σ έναν από αυτούς που η ιστορικός κα κριτικός κινηματογράφου Penelope Houston έχει αποκαλέσει θεματοφύλακες της εικόνας. Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστούμε ότι, αν σήμερα στην Ελλάδα έχουν διασωθεί κάποιες ταινίες από την περίοδο του βωβού κινηματογράφου αλλά κι από τις απαρχές του ομιλούντος, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στον ενθουσιασμό της Μητροπούλου. (Μαρία Κομνηνού, Γενική Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ταινιοθήκης και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, από τον πρόλογο).

Περιεχόμενα

ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ

ΑΡΧΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ

ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ

Μ’ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΒΛΕΜΜΑ

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΙ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Λεπτομέρειες

ISBN13 9789600220254

Εκδότης ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ

Χρονολογία Έκδοσης Νοέμβριος 2006

Αριθμός σελίδων 466

Διαστάσεις 24×23

Επιμέλεια ΓΑΒΑΛΑ ΜΑΡΙΑ

Μητροπούλου, Αγλαΐα

Η Αγλαΐα Μητροπούλου (1929-1991) γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε φιλολογία. Κριτικός του θεάτρου και του κινηματογράφου, είχε πολύπλευρη πολιτιστική δράση. Μετάφρασε και παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα συγγραφείς όπως ο Κάφκα, ο Μέλβιλ, η Γερτρούδη Στάιν και η Κάθριν Μάνσφηλντ. Έφερε σε επαφή το ελληνικό κοινό με τον κινηματογράφο πολλών χωρών, με το βραζιλιάνικο Σινεμά Νόβο, και με σκηνοθέτες όπως ο Ρομπέρ Μπρεσσόν, ο Ίγκμαρ Μπέργκμαν, ο Ντούσαν Μακαβέγεφ και ο Γιαζουσίρο Οζού (τον οποίο παρουσίασε για πρώτη φορά και σε όλη την Ευρώπη).

Με μια ομάδα φωτισμένων ανθρώπων του κινηματογράφου (ΕΚΚΑ), ίδρυσε την πρώτη Κινηματογραφική Λέσχη στην Ελλάδα (1950), που εξελίχθηκε στο Ίδρυμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, οργανισμό που τόσα πρόσφερε στον ελληνικό πολιτιστικό χώρο. Γνώρισε τον ελληνικό κινηματογράφο σε ολόκληρο τον κόσμο οργανώνοντας φεστιβάλ και εκδηλώσεις.

Από τους πρώτους που ενδιαφέρθηκαν για τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του τόπου, ύστερα από πολύχρονους αγώνες, πέτυχε τη διάσωση του Μεγάρου Δεληγιώργη.

Διετέλεσε πρόεδρος της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Αθηνών και Γενικός Γραμματέας της Ταινιοθήκης της Ελλάδος. Τιμήθηκε με το παράσημο του Ιππότη των Γραμμάτων και Τεχνών από τη Γαλλική Κυβέρνηση, και το βιβλίο της «Ελληνικός Κινηματογράφος» βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών.

πατήστε το μπάνερ για να μάθετε λεπτομέρειες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: