ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ | Οι ταινίες της ημέρας Τρίτης 30ης Ιανουαρίου 2018

Αξίζει να δείτε σήμερα

Κι αν Φύγω… Θα Ξανάρθω
ΕΡΤ2 21:00

Αγέλαστος Πέτρα
ΒΟΥΛΗ 23:00

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ-ΘΕΩΡΙΑΣ-ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2018

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΤΟ 2018

ΕΡΤ2
21:00
Κι αν Φύγω… Θα Ξανάρθω
Δραματική 2005 | Έγχρ. | Διάρκεια: 87′
Ελληνική ταινία της Δώρας Μασκλαβάνου, με τους Μαρία Κεχαγιόγλου, Γιάννη Στάνκογλου, Μελέτη Γεωργιάδη.Η Ελπίδα ζει με τον άντρα της πάνω στο βουνό και όλο το καλοκαίρι φτιάχνει ξυλοκάρβουνο σε ένα καμίνι στην καρδιά του δάσους. Όταν φτάνει στο χωριό ο πρόσφατα αποφυλακισμένος Μάρκος με την πρόφαση της θεραπείας του ποδιού του, της κάνει παρέα καθημερινά και της υπόσχεται να την πάει στην πατρίδα της, την Καβάλα, που την έχει νοσταλγήσει πολύ.
[Ανάμεσα στους ελλειπτικούς και υπαινικτικούς διαλόγους ενισχύονται οι εσωτερικές ζυμώσεις για την ανάγκη μιας «νέας ζωής» που μοιάζει αναπότρεπτη. Η σεναριογράφος και σκηνοθέτης δεν επενδύει σε ένα τετριμμένο love story, αλλά αφήνει το πάθος να σταματάει στην άκρη του βλέμματος και στην τελευταία συλλαβή κάθε ατάκας.]

ΒΟΥΛΗ
23:00
Αγέλαστος Πέτρα
Ντοκιμαντέρ 2000 | Έγχρ. | Διάρκεια: 85′
Ελληνική ταινία του Φίλιππου Κουτσαφτή.

Ο φακός κινηματογραφεί επί δέκα ολόκληρα χρόνια την Ελευσίνα, καταγράφοντας τη ζωή –κι ενίοτε το θάνατο– των απλών κατοίκων της, αλλά και τις αλλαγές που συντελούνται σ’ έναν μυθικό τόπο.

[Ο Φίλιππος Κουτσαφτής κινηματογράφησε πάνω από 10 χρόνια την Ελευσίνα, μπήκε στην ψυχή των απλών κατοίκων της, παρακολούθησε τα καθημερινά (με το φακό του όμως το ταπεινό γίνεται μεγαλειώδες, όπως σ’ εκείνο το συγκλονιστικό πλάνο όπου μια μαυροφορεμένη γιαγιά ανάβει το καντήλι με φόντο στο βάθος τη φλόγα των διυλιστηρίων), κατέγραψε τη διπλή απουσία της αρχαίας Ελευσίνας, αλλά και της Μικράς Ασίας (κοινός τόπος αναφοράς για τους περισσότερους κατοίκους, στην πλειοψηφία τους Μικρασιάτες), ανακάλυψε κτερίσματα από το αρχαίο πρόσωπο ενσωματωμένα στη σύγχρονη ζωή. Επί μια δεκαετία αποθησαύριζε σκόρπια πλάνα, αφηγήσεις, εικόνες, σκέψεις κι ύστερα άρχισε να τις οργανώνει ως μια ελεγεία πάνω στο θάνατο. Υποδειγματικό ντοκιμαντέρ, αλλά και ένα μάθημα καλλιτεχνικού ήθους που ανάγεται τελικά σε αισθητικό αξίωμα.]

[] Σχόλιο του Αθηνοράματος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: