Ένα άγαλμα του Χάρβεϊ Γουάινστιν έκανε την εμφάνισή του στο Χόλιγουντ

Tρεις μέρες πριν την 90η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, δύο αιρετικοί καλλιτέχνες στήνουν κοντά στο Dolby Theater ένα άγαλμα του Χάρβεϊ Γουάινστιν, καυτηριάζοντας έτσι την υποκρισία της βιομηχανίας: για πόσα πρέπει να περηφανεύεται και να βραβεύει και για πόσα να ντρέπεται το Χόλιγουντ;

Γυναίκα ή Γυναίκες του Νίκου Κολοβού | Η Γυναίκα στον Κινηματογράφο, Εκδόσεις Αιγόκερως

«Οι Σταρ» του Εντγκάρ Μορέν: Οι φροντίδες του φίλου μου, με ενοχλούσαν

Σεμινάριο Ιστορίας-Θεωρίας-Κριτικής Κινηματογράφου 2018
στο Πολιτιστικό Κέντρο «Ο Καύκασος»

Εργαστήρι Κινηματογράφου Δήμου Ζωγράφου και το 2018

Ραντεβού στο cinema με τους μεγάλους δημιουργούς 2018 στο δήμο Ζωγράφου
από 9 Μαρτίου έως 29 Απριλίου 2018 με ελεύθερη είσοδο

Ένα «χρυσό» άγαλμα εμφανίστηκε στη Hollywood Boulevard, τρεις μέρες πριν την 90η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ. Απεικονίζει τον Χάρβεϊ Γουάινστιν, τον άνθρωπο που πλέον αποτελεί επιθετικό προσδιορισμό, συνώνυμου της σεξουαλικής κακοποίησης. Ο Χάρβεϊ φοράει τη μισάνοιχτη ρόμπα του (όπως οι περισσότερες καταγγελίες των 50+ γυναικών τον περιέγραφαν στα «επαγγελματικά» τους ραντεβού).

Με το ένα χέρι, κρατάει ένα Όσκαρ – περισσότερο ως προέκταση των γεννητικών του οργάνων και φαλλικό σύμβολο- και με το άλλο προσκαλεί τους περαστικούς να κάτσουν δίπλα του. Στον «καναπέ των ακροάσεων» – όπως, για χρόνια, αναφέρονται οι καταγγέλουσες στο φαινόμενο των παραγωγών που για να τους επιλέξουν για ένα ρόλο σε μία ακρόαση, πρέπει πρώτα να ξαπλώσουν στον καναπέ τους.

Έτσι τιτλοφορείται και το έργο «Casting Couch» – ίσως για να γίνει ακόμα πιο έντονη η καταγγελία των καλλιτεχνών: δεν ήταν, μόνο, ο Χάρβεϊ Γουάνστιν. Είναι η εδώ και δεκαετίες παγιωμένη, γλοιώδης, «ανταλλακτική» συμπεριφορά.

Αυτό εξήγησαν με δηλώσεις τους οι καλλιτέχνες «Plastic Jesus» (φωτογράφος που ζει κι εργάζεται στο Λονδίνο) και «Joshua ‘Ginger’ Monroe», υπεύθυνοι και για τις καρικατούρες ενός γυμνού Ντόναλντ Τραμπ που εμφανιστηκε στις πλατείες μεγάλων πόλεων στις ΗΠΑ την άνοιξη του 2016.

«Υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς που γίνεται στο Χόλιγουντ που είναι υπέροχο κι αξίζει να βραβεύεται και να το τιμάμαι στα Όσκαρ» είπε ο Plastic Jesus. «Όμως, κάτω από την λαμπερή επιδερμίδα υπάρχει κι ένα συστημικό σκοτάδι, στα σπλάχνα της βιομηχανίας, που συχνά το σκουπίζουμε κάτω από το χαλάκι και το ξεχνάμε…»

Ο Plastic Jesus ποζάρει με το δημιούργημά του

«Οι καναπέδες των ακροάσεων υπάρχουν ακόμα, είναι κομμάτι της χολιγουντιανής κουλτούρας…»

Για αυτό και οι καλλιτέχνες επέλεξαν ένα τέτοιο «μνημείο» κι όχι έναν όρθιο Γουάινστιν όπως ήταν η πρώτη τους ιδέα.

Το άγαλμα αποτελείται από πλέξιγκλας και ακρυλική ρητίνη και κατασκευάστηκε σε μία περίοδο δύο μηνών. Θα μείνει σε δημόσια έκθεση, όλο το σαββατοκύριακο, αν το επιτρέψει ο καιρός.

Έχει ενδιαφέρον πώς έχει αντιδράσει μέχρι στιγμής ο κόσμος. Οι περαστικοί κι όσοι επιλέγουν να κάτσουν δίπλα στον «Γουάινστιν» και να βγάλουν selfies.

«Αυτό είχαμε στο μυαλό μας: να δούμε τις αντιδράσεις και να μετατραπεί όλη αυτή η εμπειρία σε ένα πείραμα, ένα interactive project».

BUZZ 02 MAR / Πόλυ Λυκούργου

http://flix.gr/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: