Σεζάρ 2018: Οι νικητές

Διαβάστε αναλυτικά όλους τους νικητές της χθεσινής 43ης απονομής των Γαλλικών βραβείων Σεζάρ, των οποίων η καρδιά φέτος χτυπούσε δυνατά με «120 Χτύπους το Λεπτό».

Σεμινάριο Ιστορίας-Θεωρίας-Κριτικής Κινηματογράφου 2018
στο Πολιτιστικό Κέντρο «Ο Καύκασος»

Εργαστήρι Κινηματογράφου Δήμου Ζωγράφου και το 2018

Ο Μπουντί σώθηκε από τον πνιγμό (1932) του Ζαν Ρενουάρ με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση το Σάββατο 3 Μαρτίου 2018 στις 19.00 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Ο Καύκασος»

Ραντεβού στο cinema με τους μεγάλους δημιουργούς 2018 στο δήμο Ζωγράφου
από 9 Μαρτίου έως 29 Απριλίου 2018 με ελεύθερη είσοδο

 

120battementsparminute_Teaser.indd

Κι ενώ ο κινηματογραφικός κόσμος ζει στον πυρετό των Οσκαρ, χτες στη μεγάλη βραδιά του γαλλικού σινεμά, δόθηκαν τα βραβεία Σεζάρ από την Γαλλική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Η ταινία του Ρομπέν Καμπιγίο «120 Χτύποι το Λεπτό», η οποία οδηγούσε την κούρσα των Σεζάρ με 13 υποψηφιότητες κι ενώ είχε αδικηθεί στις φετινές υποψηφιότητες των Οσκαρ, κατάφερε να κερδίσει 6 βραβεία, ανάμεσά τους και αυτά των Καλύτερης Ταινίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού. Η ταινία του Αλμπέρ Ντιποντέλ «Au Revoir là-Haut» ακολούθησε με 5 βραβεία, ανάμεσά τους και αυτό της Καλύτερης Σκηνοθεσίας.

Η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς ήταν η ταινία του Ιμπέρ Σαρουέλ «Petit Paysan», η οποία κέρδισε 3 βραβεία, ανάμεσά τους και αυτά των Α’ Ανδρικού και Β’ Γυναικείου Ρόλου. Το ντοκιμαντέρ της Ανιές Βαρντά «Visages Villages» έχασε από το «I Am Νοt Your Negro» του Ραούλ Πεκ. Η Βαρντά, η οποία βρίσκεται στο Λος Αντζελες για την απονομή των Οσκαρ που θα γίνει αύριο, είχε το ίδιο χαρτονένιο αντίγραφο του εαυτού της που την αντιπροσώπευσε και στο γεύμα των Οσκαρ έναν μήνα πριν. Τέλος, όσο αφορά την Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία, το «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ πήρε το μεγάλο βραβείο, νικώντας ταινίες όπως την «Δουνκέρκη», το «La La Land» αλλά και τον μεγάλο νικητή των φετινών Καννών «Το Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ.

Η Μαριόν Κοτιγιάρ έδωσε το τιμητικό βραβείο Σεζάρ στην Πενέλοπε Κρουζ, μια λαμπερή στιγμή της 43ης τελετής, αν και υπερβολικά φορτισμένη για μια νέα γυναίκα που συνεχίζει να εργάζεται και παρά τα σπουδαία της επιτεύγματα, δεν είναι και η κορωνίδα του ευρωπαϊκού σινεμά.

Η Κοτιγιάρ αποκάλεσε την Κρουζ «μια έμπνευση με φωτεινή παρουσία». Αργότερα μαζί της βρέθηκε και ο σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ που ζήτησε από το κοινό να σηκωθεί όρθιο και να την υποδεχτεί, Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ είπε πως ήταν «τεράστιο προνόμιο» για εκείνον να δουλέψει μαζί της όλα αυτά τα χρόνια και σε τόσες πολλές ταινίες. Η Πενέλοπε Κρουζ, αφού ευχαρίστησε την Γαλλική Ακαδημία, είπε πως θαυμάζει το πως η γαλλική βιομηχανία προστατεύει τις ταινίες της και τον τρόπο με τον οποίο απεικονίζει τους γυναικείους χαρακτήρες. Αμέσως μετά απευθύνθηκε και ευχαρίστησε και τον ίδιο τον Αλμοδόβαρ, ο οποίος «της άναψε μια φλόγα μέσα της» και την έκανε να ξεκινήσει την ηθοποιία, πριν κατέβει από την σκηνή.

Με φωτεινές εξαιρέσεις τους λόγους των βραβευμένων του «120 Χτύποι το Λεπτό» που αναφέρθηκαν με αφορμή την Act Up και το θέμα της ταινίας στους ανθρώπους που παλεύουν για να επιβιώσουν, της Ζαν Μπαλιμπάρ (που υποδύεται την Μπαρμπαρά στην ομώνυμη ταινία του Ματιέ Αμαλρίκ), η οποία μίλησε για τις γυναίκες που την έχουν εμπνεύσει και τη δύναμη της χαράς της ζωής και της φετινής Προέδρου των Σεζάρ, Βανέσα Παραντί, που αναφέρθηκε αν και με αρκετό τρακ στο θέμα της κακοποίησης των γυναικών, λίγα ήταν όσα έκαναν εντύπωση σε μια σίγουρα φλύαρη και ακόμη πιο σίγουρα αδιάφορη τελετή που εξαντλήθηκε σε νεκρολογίες (πολλές νεκρολογίες), κρύα αστεία γύρω από το σεξισμό και το φεμινιστικό κίνημα και μακρόσυρτους ευχαριστήριους λόγους.

Διαβάστε την λίστα με τους νικητές παρακάτω.

Καλύτερη Ταινία: «120 Χτύποι το Λεπτο»

Καλύτερη Σκηνοθεσία: Αλμπέρ Ντιποντέλ για το «Au revoir là-haut»

Α’ Γυναικείος Ρόλος: Ζαν Μπαλιμπάρ για το «Barbara»

A’ Ανδρικός Ρόλος: Σουάν Αρλό για το «Petit Paysan»

Καλύτερη Πρωτοεμφανιζόμενη Ηθοποιός: Καμίλια Ζορντάνα για το «Le Brio»

Καλύτερος Πρωτοεμφανιζόμενος Ηθοποιός: Ναχουέλ Πέρεζ Μπισκαγιάρ για το «120 Χτύποι το Λεπτό»

Β’ Γυναικείος Ρόλος: Σάρα Ζιροντό για το «Petit Paysan»

Β’ Ανδρικός Ρόλος: Αντουάν Ράιναρτς για το «120 Χτύποι το Λεπτό»

Καλύτερο Σκηνοθετικό Ντεμπούτο: «Petit Paysan» του Ιμπέρ Σαρουέλ

Καλύτερη Φωτογραφία: «Au revoir là-haut»

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο: Αλμπέρ Ντιποντέλ, Πιερ Λεμέτρ για το «Au revoir là-haut»

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο: Ρομπέν Καμπιγιό για το «120 Χτύποι το Λεπτό»

Καλύτερα Κοστούμια: «Au revoir là-haut»

Καλύτερα Σκηνικά: «Au revoir là-haut»

Καλύτερο Μοντάζ: «120 Χτύποι το Λεπτό»

Καλύτερος Ήχος: «Barbara»

Καλύτερη Μουσική: Αρνό Ρεμποτινί για το «120 Χτύποι το Λεπτό»

Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία: «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Le Grand Méchant Renard et Autres Contes»

Καλύτερη Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Pépé le Morse»

Καλύτερη Μικρού Μήκους Ταινία: «Les Bigorneaux»

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: «I Am Not Your Negro» του Ραούλ Πεκ

ΣΗΜΕΡΑ / Χρήστος Μπακατσέλος

http://flix.gr/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.