Αλλαγή ώρας 2018 σε θερινή: Γυρίσαμε τα ρολόγια μας μία ώρα μπροστά | επιπτώσεις στην υγεία από τη θερινή ώρα

Αλλαγή ώρας: Σε ισχύ έχει τεθεί τα ξημερώματα της Κυριακής 25η Μαρτίου η θερινή ώρα, οπότε και οι δείκτες των ρολογιών από τις 03:00 έχουν μετακινηθεί κατά μία ώρα μπροστά, δηλαδή στις 04:00.

allagi oras 2018

Μεγαλύτερη διάρκεια θα έχει από σήμερα η ημέρα, αλλά και μία ώρα λιγότερου ύπνου, καθώς τίθεται σε εφαρμογή από τα ξημερώματα της Κυριακής η θερινή ώρα.

Η επιστροφή στη χειμερινή ώρα θα γίνει και πάλι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου.

Ενδεχομένως, πάντως, να είναι η τελευταία φορά που αλλάζει η ώρα, καθώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση συζητείται ήδη η κατάργησή της.

Τις επιπτώσεις στην υγεία από τη θερινή ώρα, με αφορμή την εξέταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του αιτήματος για κατάργηση της, είχε αναλύσει σε συνέντευξή της στο ΑΠΕΜΠΕ, στις 5/3/2018, η Έλενα Τσιόλκα, ψυχίατρος, μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Έρευνας του Ύπνου. Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε ψήφισμά του τάχθηκε υπέρ της κατάργησής της, με βασικό επιχείρημα ότι πλήττει την υγεία των πολιτών.

Το ΑΠΕΜΠΕ ζήτησε την άποψη της Έλενας Τσιόλκα, ψυχίατρο, μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Έρευνας του Ύπνου, καθώς η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, μάλιστα έπειτα από εξέταση επιστημόνων, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αλλαγή της ώρας προκαλεί διαταραχές στον ύπνο.

«Είναι γνωστό ότι τόσο ο ύπνος όσο και μια σειρά από άλλες βιολογικές παραμέτρους (π.χ. αυξομείωση της κορτιζόλης, μελατονίνης κ.α. ενδογενών ουσιών), οι λεγόμενοι Κιρκάδιοι ρυθμοί, καθορίζονται από τον κύκλο μέρανύχτα, φωςσκοτάδι. Η εναλλαγή αυτή του φωτός με το σκοτάδι και η ηλιοφάνεια, επίσης έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά ότι σχετίζονται και με την ψυχική κατάσταση του ανθρώπου, την διάθεση, την απόδοση και την λειτουργικότητά του».

ΥΠΕΡ-Σεμινάριο Πρακτικής Κινηματογράφου: Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Κινηματογραφικής Υποκριτικής, Εικονοληψίας-Διεύθυνσης Φωτογραφίας και Μοντάζ: Πρώτο Επίπεδο Αυτοτελές . ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 27. 3. 2018 ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΑΘΗΜΑ -ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΙΣ 19.00 (Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια)

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας κυρίως Πρώτο Επίπεδο με βασικές γνώσεις Σεναρίου, Κινηματογραφικής Υποκριτικής, Εικονοληψίας-Διεύθυνσης Φωτογραφίας, Διεύθυνσης Παραγωγής και Μοντάζ που περιλαμβάνει γύρισμα ταινίας μικρού μήκους διάρκειας 5 λεπτών με τη συμμετοχή επαγγελματία οπερατέρ και κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Μέσα από την προβολή και το σχολιασμό αποσπασμάτων από αντιπροσωπευτικές ταινίες, πρακτικές ασκήσεις, πρόβες και γυρίσματα θα υλοποιηθεί η γνωριμία των συμμετεχόντων με την Σκηνοθεσία και ότι άλλο χρειάζεται για να οδηγηθούμε στην παραγωγή, στο γύρισμα και στο μοντάζ μιας ταινίας μικρού μήκους. Πρόκειται για πρώτο επίπεδο αυτοτελές που μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι. Θα ακολουθήσουν άλλα δύο επίπεδα που δεν είναι υποχρεωτικά στα οποία ο κάθε συμμετέχων θα μπορεί να σκηνοθετήσει τη δική του ταινία (2ο επίπεδο). Στο 3ο επίπεδο με ατομική παρακολούθηση ο κάθε συμμετέχων θα δημιουργήσει την ταινία του μικρού μήκους, έχοντας ότι χρειάζεται για να τη στείλει στο Φεστιβάλ Δράμας και στα υπόλοιπα Φεστιβάλ.

Έναρξη: Απρίλιος 2018

  • Ιστορία Κινηματογράφου Συνοπτικά (Αμερικάνικο Μπουρλέσκ, Γαλλικός ιμπρεσιονισμός, Αβάν-γκαρντ, Γερμανικός εξπρεσιονισμός, Ρώσικη Πρωτοπορία Δεκαετίας του 20΄ ή Σχολή του Μοντάζ, Γαλλικός Ποιητικός Ρεαλισμός, Ιταλικός νεορεαλισμός, Νουβέλ Βαγκ (νέο κύμα), Free Cinema , Cinema Novo, Underground ταινίες, Δόγμα ’95, Ποιητικός Κινηματογράφος, Πολιτικός Κινηματογράφος, Κωμωδία, Animation )

  • Βασικές Αρχές Διεύθυνσης Παραγωγής

  • Βασικές Αρχές Σεναρίου

  • Βασικές Αρχές Σκηνοθεσίας

  • Βασικές Αρχές Διεύθυνσης Φωτογραφίας-Εικονοληψίας – Ο Σκηνικός χώρος στον κινηματογράφο – Ενδυματολογία Κοστούμια

  • Βασικές Αρχές Κινηματογραφικής Υποκριτικής – Υποκριτική Μπροστά και Πίσω από την Κάμερα – Κάστινγκ – Δουλειά εκτός πρόβας – Προσεγγίζοντας ένα Κείμενο/ Σενάριο – Προσεγγίζοντας την πρόζα – Χτίσιμο ρόλου / χαρακτήρα – Πρακτικές ασκήσεις – Διεύθυνση ηθοποιών – Πρόβα – Γύρισμα

  • Βασικές Αρχές Μοντάζ: Θεωρία και Πρακτική – Το μιξάζ – Χρωματική διόρθωση

  • Δημιουργία ντεκουπάζ – Μετάπλαση λεκτικού (σεναρίου) σε οπτικοακουστικό υλικό (ταινία)

  • Γραμματική του κινηματογράφου- Τα εκφραστικά μέσα: Χώρος-Χρόνος – Πλάνα – Συνδεσμολογία των Πλάνων – Ρακόρ – Σκηνές – Σεκάνς – Μεγέθη Πλάνων – Θέσεις κάμερας – Γωνίες λήψης – Κινήσεις κάμερας – Οι φακοί και η χρήση τους – Εφέ – Η χρήση του ήχου || Αρχή της Συνέχειας-Ακαδημαϊκή αισθητική – Μοντέρνα αισθητική

  • Βασικοί Κανόνες Σκηνοθεσίας (Άξονας, Αλλαγή Γωνίας Λήψης 30 μοιρών )

  • Εργαλεία που έχει στη διάθεσή του ο σκηνοθέτης για να υλοποιήσει το όραμά του

  • Στάδια παραγωγής μιας ταινίας – Ρόλος του σκηνοθέτη σε αυτά

  • Ο ρόλος του σκηνοθέτη και οι σχέση του με τους συνεργάτες του, συντελεστές της ταινίας

  • Κινηματογραφικοί Όροι: Τι είναι ρεπεράζ, ντεκουπάζ, όρντινο, ρακόρ κτλ.

  • Εύρεση χώρων

  • Βασικές αρχές για την κατασκευή μιας παραγωγής

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: