ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΥΤΗΤΑΣ 18-19 Μαΐου 2018 σε Γαλλικό Ινστιτούτο και Ελευσίνα με ελεύθερη είσοδο

ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΥΤΗΤΑΣ

Η μεγάλη ετήσια συνάντηση αφιερωμένη στην ανταλλαγή ιδεών,

το διάλογο και τη σύγχρονη σκέψη.

  • 18 Μαΐου 2018 στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, Σίνα 31, Αθήνα, από τις 18:00
  • 19 Μαΐου 2018 στην Ελευσίνα, είσοδος του πάρκου του λόφου του Αγίου Νικολάου,

Ελευσίνα, από τις 19:00

Είσοδος ελεύθερη – Ταυτόχρονη μετάφραση

Πλήρες πρόγραμμα στο www.ifg.gr και στο eleusis2021.eu

nyxta ideon i vradytita

Για την πέμπτη κατά σειρά έκδοση της Νύχτας ιδεών, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και η Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης προσκαλούν, στις 18 και 19 Μαΐου 2018, διανοούμενους, καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες τοπίου, ερευνητές, δημοσιογράφους, ποιητές, φοιτητές, προκειμένου να συζητήσουν για την βραδύτητα, με γέφυρα τη μουσική ως τέχνη του χρόνου.

Οι δυο αυτές νύχτες θα γίνουν αφορμή να επαναφέρουμε τη βραδύτητα στο ρυθμό μας, να ξαναβρούμε το χρόνο να ζήσουμε, να μη βιαζόμαστε αλλά να βρούμε ξανά το νόημα της διάρκειας. Δυο νύχτες κατά τις οποίες μπορείτε να συμμετάσχετε με το δικό σας ρυθμό σε εργαστήρια, πλατφόρμες πολυμέσων, συζητήσεις, προβολές, αναγνώσεις, γεύματα, καλλιτεχνικές δράσεις και να απολαύσετε τα κρασιά της Νεμέας καθώς και τα διάφορα είδη τσαγιού της Apivita.

H Nύχτα της Βραδύτητας, στο Γαλλικό Ινστιτούτο: Παρασκευή 18 Μαΐου, από τις 18.00

Κατά τη διάρκεια αυτής της Νύχτας, τέσσερις όψεις της βραδύτητας του χρόνου θα αναπτυχθούν σε τέσσερις διαφορετικούς χώρους :

Ο επαυξημένος χρόνος, στο Αuditorium (ισόγειο)

O χρόνος της σκέψης, στο Café ParisAthènes (ισόγειο)

H εικόνα-χρόνος, στην αίθουσα Gisèle Vivier (1ος όροφος παλαιού κτιρίου)

Ο χρόνος της ανταλλαγής, στην αυλή (ισόγειο), στην αίθουσα Petit Prince και στο γήπεδο τένις (υπόγειο παλαιού κτιρίου)

H Nύχτα της Βραδύτητας, στην Ελευσίνα: Σάββατο 19 Μαΐου, από τις 19.00

Στην Ελευσίνα, ο διευρυμένος χρόνος θα αναπτυχθεί μέσα από ομιλίες, συναυλία, προβολή και περφόρμανς. 

διαβάστε ή κατεβάστε το πλήρες πρόγραμμα της εκδήλωσης εδώ. ΝΥΧΤΑ ΙΔΕΩΝ Η ΒΡΑΔΥΤΗΤΑ

Περιεχόμενα

  • Εισαγωγή Σελ. 3
  • Ερωτήσεις Σελ. 4
  • Πρόγραμμα της νύχτας -18 Μαΐου στην Αθήνα Σελ. 7
  • Πρόγραμμα της νύχτας -19 Μαΐου στην Ελευσίνα Σελ. 14
  • Οι συμμετέχοντες σε αλφαβητική σειρά Σελ. 15
  • Οι διοργανωτές Σελ. 16
  • Οι συνεργάτες Σελ. 16
  • Επικοινωνία – Χρήσιμες πληροφορίες Σελ. 17

5Η Νύχτα των Ιδεών – Η Νύχτα της Βραδύτητας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Για την πέμπτη κατά σειρά έκδοση της Νύχτας των Ιδεών, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, η Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και η Πρεσβεία της Ελβετίας στην Ελλάδα προσκαλούν, στις 18 και 19 Μαΐου 2018, διανοούμενους, καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες τοπίου, ερευνητές, δημοσιογράφους, ποιητές, φοιτητές, προκειμένου να συζητήσουν για την βραδύτητα, με γέφυρα τη μουσική ως τέχνη του χρόνου.

Ο καταναλωτικός πολιτισμός σήμερα πλησιάζει τα όρια της ανάπτυξής του. Αυτή η συνειδητοποίηση είναι σίγουρα το πιο καθοριστικό γεγονός της εποχής μας. Η επείγουσα οικολογική και κοινωνική κατάσταση προκαλεί μια αργή επανάσταση στον τρόπο ζωής μας. Οι δυο αυτές νύχτες θα γίνουν αφορμή να επαναφέρουμε τη βραδύτητα στο ρυθμό μας, να ξαναβρούμε τον χρόνο να ζήσουμε, να μην βιαζόμαστε αλλά να βρούμε ξανά το νόημα της διάρκειας.

Είναι επίσης δυο νύχτες χωρίς πίεση, χωρίς άγχος, φτιαγμένες από και για ανθρώπους που δεν βιάζονται, για τουλάχιστον μια νύχτα. Δυο νύχτες κατά τις οποίες μπορείτε να συμμετάσχετε με το δικό σας ρυθμό σε εργαστήρια, πλατφόρμες πολυμέσων, συζητήσεις, προβολές, αναγνώσεις, γεύματα, καλλιτεχνικές δράσεις, να απολαύσετε τα κρασιά της Νεμέας καθώς και τα διάφορα είδη τσαγιού της Apivita.

Έξη ερωτήσεις στους

Muriel Piquet-Viaux – πολιτιστικό τμήμα της Γαλλικής Πρεσβείας – Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Μ΄ αυτή την πέμπτη έκδοση, η Νύχτα των Ιδεών επικρατεί ως ένα από τα πιο δυναμικά ραντεβού του Γαλλικού Ινστιτούτου της Ελλάδας. Ποιες είναι οι προκλήσεις αυτής της καινούργιας έκδοσης;

Στα πέντε αυτά χρόνια, αυτή η γιορτή της σκέψης έγινε πράγματι μια προνομιακή στιγμή ανταλλαγών. Ένας από τους στόχους μας είναι να γίνει ένα δημοφιλές γεγονός προσκαλώντας τις νέες γενιές Ελλήνων και Γάλλων διανοούμενων να συζητήσουν για επίκαιρα θέματα. Είναι επίσης μια ευκαιρία για συνεργασία με νέους παρτενέρ όπως η Πρεσβεία της Ελβετίας, το Ίδρυμα Fluxum και η Ελευσίνα 21 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Να δουλέψουμε στενά με νέες κολεκτίβες όπως οι Medea Electronique, hd.kepler, Gavagai για να προτείνουμε στο κοινό διαδραστικούς μηχανισμούς. Τέλος, είναι για μας ένας τρόπος να παρουσιάσουμε την Νύχτα έξω από τους τοίχους του Ινστιτούτου και να την οδηγήσουμε να εξελιχθεί.

————-

Mike Ammann, Επιτετραμμένος Πρεσβεία της Ελβετίας στην Ελλάδα

Για πρώτη φορά, συμμετέχετε στη Νύχτα της Φιλοσοφίας. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας;

Η Πρεσβεία της Ελβετίας στην Ελλάδα έχει τη χαρά να συμμετέχει για πρώτη φορά στη Νύχτα της Φιλοσοφίας που ακτινοβολεί εδώ και μερικά χρόνια στην Αθήνα, και ειδικά φέτος που το θέμα της είναι η Βραδύτητα. Καθότι η Ελβετία είναι διεθνώς γνωστή για την ωρολογοποιία της και την υψηλής ακρίβειας τεχνολογία της, η Πρεσβεία δράττεται της ευκαιρίας της Νύχτας της Βραδύτητας για να προσφέρει μια διαφορετική θέαση στην έννοια του χρόνου προσκαλώντας δύο γαλλόφωνους Ελβετούς, την αρχιτέκτονα τοπίου Clotilde Rigaud και τον φυσικό Yanis Bitsakis.

Η Clotilde Rigaud θα μιλήσει για το θέμα του τοπίου, τον χώρο του χρόνου και θα αναπτύξει τον προβληματισμό της γύρω από τις διαφορετικές προσεγγίσεις του δημιουργού: τη δόμηση με στόχο τη διάρκεια, την εναπόθεση ενός ίχνους για τις μελλοντικές γενιές ή τη δόμηση με στόχο τη μετάφραση, την αποκάλυψη των διαρκών αποτυπωμάτων του παρελθόντος; Δημιουργούμε για να δώσουμε νόημα στη ζωή μας, για να συγκινηθούμε, για να ξεχάσουμε τον χρόνο που περνάει; Η προσπάθεια κατανόησης της δυναμικής του καθενός μπροστά στο ρολόι που γυρίζει για να μετατρέψει τον ορισμένο χρόνο της ζωής σε χρόνο «πλήρη», ξεκινώντας από την αρχή του κενού, με την πιο κυριολεκτική έννοιά του, αποτελεί μια κόλαση για τον άνθρωπο.

Ο Yanis Bitsakis συνεργάζεται με το τμήμα Ερευνών και Ανάπτυξης της βιοτεχνίας ωρολογοποιίας Hublot για την έρευνά του, η οποία, σε μεγάλο βαθμό, επικεντρώνεται στον μηχανισμό των Αντικυθήρων, πρόγονο των μηχανισμών των ρολογιών. Ο χρόνος στην αρχαιότητα, προερχόμενος από τους αστρικούς κύκλους, είναι εντελώς διαφορετικός από τον σύγχρονο χρόνο, τον οποίο οι άνθρωποι δημιούργησαν κατά την Αναγέννηση, και που, από τον 20ό αιώνα και εξής, συντείνει όλο και περισσότερο στην επιτάχυνση των ρυθμών της ζωής μας.

Συνδυάζοντας τη γνώση της αρχαιότητας με τη σύγχρονη τεχνολογία, διερωτάται για τον ρόλο των χρονικών κύκλων της αρχαιότητας μέχρι τις μέρες μας και για τη δυνατότητα απελευθέρωσης από την παντοδυναμία της ταχύτητας που μας επιβάλλουν οι σύγχρονοι ρυθμοί.

Αγγελική Πούλου και Μανώλης Μανουσάκης – Medea Electronique

Πώς δημιουργήθηκε η συνολική δραματουργία αυτής της Νύχτας, που είναι αφιερωμένη στη βραδύτητα;

«Μια βραδιά για τη βραδύτητα, τη χρησιμότητα του άχρηστου» και το «επείγον του ανώφελου». Έτσι ώστε η βραδύτητα να αναπτύσσεται ως ιδέα, αλλά και ως επιτελεστικό φαινόμενο.

Μια βραδιά εγκώμιο στη « vita contemplativa »: στον στοχασμό, στις σκέψεις, στην περιπλάνηση. Μια άσκηση στην παιδαγωγική του βλέμματος και της συνάντησης.

Η δραματουργία είναι ραψωδιακή και ριζωματική, δημιουργώντας ένα πολύωρο jam session, όπου οι εισηγήσεις αναπτύσσονται, διασταυρώνονται, χωρίς τον αυστηρό έλεγχο του ρολογιού. Μια αλυσιδωτή αλληλουχία διαλέξεων, αντιπαραθέσεων και περφόρμανς. Ο χρόνος της ποίησης, της εικόνας, της ανταλλαγής, της σκέψης. Ο επαυξημένος χρόνος της μουσικής, αλλά και ο διευρυμένος χρόνος στην Ελευσίνα, εκεί όπου φανταζόμαστε το παρελθόν, και θυμόμαστε το μέλλον. Κόντρα στο άμεσο παρόν και την κουλτούρα του στιγμιότυπου.

Μια γιορτή, όπου η μουσική, ως τέχνη του χρόνου, είναι ο μίτος της Αριάδνης που μας κατευθύνει μέσα στον λαβύρινθο του φιλοσοφικού στοχασμού και της απολαυστικής βίωσης του χρόνου και του χώρου.

Σ’ αυτή τη νύχτα το ρυθμό θα δώσουν δύο φιλοσοφικά συμπόσια και μουσικά διαλείμματα, καλλιτεχνικές περφόρμανς, ανταλλαγές υπό την μορφή τηλεοπτικών συζητήσεων που θα μεταδίδονται ζωντανά στο ίντερνετ, ώστε να μπορεί ο καθένας να συμμετέχει από όπου κι αν βρίσκεται.

————-

Αθηνά Δεληγιάννη – FLUX LABORATORY

Μπορείτε να παρουσιάσετε το project που υποστηρίζεται από το Ίδρυμα Flux ;

Υποστηρίζουμε το project ῥεῖ START συγκεντρώνει έξι χορευτές που εμπλέκονται με τους επισκέπτες, στο πλαίσιο ενός πειράματος όπου ο χώρος και ο χρόνος ροής συνεχώς αναμορφώνονται. Η χορογράφος Μαρκέλλα Μανωλιάδη εντόπισε τις παραμέτρους που επηρεάζουν τη διαδρομή του επισκέπτη και που ορίζουν μια πορεία που συνδέεται με τη σχέση του σώματος μέσα στον χώρο: ρυθμός, σειρά, προοπτική, κοινό, ενσάρκωση, ηχοτοπίο.

Η πειραματική ταινία Lagune, της Daphné Bengoa και Denis Savary, είναι βασισμένη στην ομώνυμη περφόρμανς, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο των εκατό χρόνων του καλλιτεχνικού κινήματος DADA στην Ελβετία το 2016 με την παραγωγή της Fondation Flux/Flux Laboratory. Η πρεμιέρα της ταινίας αυτή προβλήθηκε λίγο πριν τα εγκαίνια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και αναπτύσσει τα στοιχεία της περφόρμανς.

————-

Florent Frizet – hd.kepler

Πρόκειται να οργανώσετε μια περφόρμανς- ανάγνωση στην βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου. Πώς σκέπτεστε να μεταμορφώσετε αυτόν το χώρο;

Δεν θα υπάρξει φυσική παρέμβαση στο χώρο. Τα τραπέζια δε θα μετακινηθούν, τα ράφια δε θα καταστραφούν, μόνο τα βιβλία θα απελευθερωθούν. Η πλατφόρμα έρευνας & τέχνης hd.kepler. προτείνει μια αλλαγή λειτουργικής φύσης, περνώντας από τη σιωπή του χώρου εργασίας στη διαλεκτική της αρχαίας αγοράς. Όντως, είναι μέσα από τη μεταμόρφωση της βιβλιοθήκης σε σκηνή και μέσα από το χάος του θραύσματος, που η οικειότητα της ανάγνωσης γίνεται μια συλλογική εμπειρία σκέψης. Τα σώματα και οι φωνές μας είναι τα εργαλεία δημιουργίας ενός νέου εννοιολογικού χώρου, ανοιχτού σε όλους, όπου οι λέξεις και ο λόγος δεν είναι πλέον χαραγμένα στην εξουσία ενός τυπωμένου φύλλου, αλλά αφήνονται να περιπλανηθούν ανάμεσα στις σκιές της πόλης και στο σπινθήρισμα των αστεριών.

Γιάννης Τουρνικώτης και Αναστασία Κιούκα – κολεκτίβα Gavagai

Μπορείτε να μας εξηγήσετε τί θα είναι το συμπόσιο κατά τη Νύχτα της βραδύτητας;

Ένα συμπόσιο στη Νύχτα της Βραδύτητας είναι ένα εορταστικό δείπνο με προσκεκλημένους ομιλητές και ομιλήτριες από τους χώρους της φιλοσοφίας, της ιστορίας, της αρχαιολογίας και της αρχιτεκτονικής, οι οποίοι καλούνται να συζητήσουν με το κοινό σε ένα πλαίσιο πλουραλισμού ιδεών και απόψεων.

Αυτό το συμπόσιο της βραδύτητας είναι ένα διαλεκτικό φαγοπότι πειραματισμού και κριτικής συνείδησης, με fondue και κρασί, που έχει θέμα τη Μνήμη, τη Διάρκεια και την κατασκευή του Μέλλοντος.

Η βραδύτητα αποτελεί μια σύλληψη του βιωμένου χρόνου. Ενός χρόνου στον οποίο μνήμη, διάρκεια και κατασκευή του μέλλοντος διαρθρώνονται γύρω από τις έννοιες παρελθόν – παρόν – μέλλον και της στενής μεταξύ τους σχέσης.

«Ο χρόνος του παρόντος και ο χρόνος του παρελθόντος είναι μάλλον και οι δύο παρόντες στον χρόνο του μέλλοντος, και ο χρόνος του μέλλοντος εντοπίζεται στο χρόνο του παρελθόντος. Εάν όλος ο χρόνος είναι αιωνίως παρών, όλος ο χρόνος είναι ανεκπλήρωτος» (T.S. Eliot, The Four Quartets, 1943).

————

Ελένη Ρήγα – Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Για πρώτη φορά, η Νύχτα των Ιδεών, λαμβάνει χώρα εκτός Αθηνών. Πώς πρόκειται να την υποδεχθεί η Ελευσίνα;

Η Νύχτα της Βραδύτητας είναι μια ευκαιρία να μειώσουμε τους ρυθμούς και να εστιάσουμε σε εμάς και το περιβάλλον μας σε ένα κόσμο που κινείται πολύ γρήγορα.

Ο μύθος της Περσεφόνης και ο κύκλος των εποχών λειτουργούν ως εγχειρίδια χαλάρωσης θυμίζοντας μας να αφήνουμε το πνεύμα να περιπλανηθεί ελεύθερο και να συνδεθούμε εκ νέου με τις αισθήσεις μας.

Η Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης καλωσορίζει το κοινό σ ’ένα χώρο ασυνήθιστο, το λόφο του Αγίου Νικολάου, ανάμεσα στο αρχαιολογικό παρελθόν και το βιομηχανικό παρόν με θέα το λιμάνι της Ελευσίνας.

Καθώς η νύχτα πέφτει, το ατμοσφαιρικό σκηνικό μας μυεί στην τέχνη της βραδύτητας μέσα από συζητήσεις, χορογραφικές παρεμβάσεις και συναυλίες.

Ελάτε να βιώσουμε το χρόνο ως εμπειρία. 

Πρόγραμμα

18 Μαΐου στην Αθήνα, από τις 18.00΄

AUDITORIUM

Ο επαυξημένος χρόνος

Ταυτόχρονη μετάφραση σε ελληνικά και γαλλικά.

Μια σειρά από διαλέξεις, αντιπαραθέσεις και performances. Κάθε δράση μπλέκεται με την άλλη δημιουργώντας την αίσθηση ενός μεγάλου πολύωρου jam. Μια αλυσιδωτή αλληλουχία συμβάντων, όπου μουσικοί, αυτοσχεδιαστές, διανοητές συνομιλούν.

Η βραδιά θα συντονίζεται από την Εύη Νάκου, καλλιτέχνιδα του ήχου και συντονίστρια των Εκπαιδευτικών και Κοινωνικών Δράσεων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και τον Γιάννη Παναγιωτόπουλο, δημοσιογράφο και DJ.

  • Μουσική περφόρμανς και διάλεξη

Jean-Jacques Lemêtre

Ο συνθέτης και ερμηνευτής μουσικών παρτιτούρων όλων των θεαμάτων και ταινιών του Θέατρου του Ήλιου της Αριάν Μουσκίν, Jean-Jacques Lemêtre θα αφιερώσει χρόνο για να μελετήσει τις πολλαπλές έννοιες του χρόνου: ο χρόνος, άρα η μετρική, το μέτρο, η συμμετρία και η ασυμμετρία. Καθώς και ο χρόνος που περνά (Proust, R. Hahn, etc.), το τέμπο και έπειτα ο χρόνος στο θέατρο… Το να μην βιαζόμαστε, να παίρνουμε τον χρόνο μας, ο πραγματικός χρόνος, ο πνευματικός χρόνος της γιαπωνέζικης μουσικής…

  • Υπάρχουν χρονοβόρα τέρατα!

Pierre Cassou-Nogues σε αντιπαράθεση με τον Αλέξανδρο Δασκαλάκη

Ναι, υπάρχουν τέρατα που καταλαμβάνουν τον χρόνο μας και τον μεταμορφώνουν για να δημιουργήσουν κάτι άλλο. Θα ήθελα σ ’αυτή την εισήγηση να δείξω δυο εξ αυτών. Το πρώτο φαίνεται να χωράει στην τσέπη μου, παρόλο που στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο μεγάλο. Είναι μια πλοκαμοειδής δημιουργία που ολοκληρώνεται στο κινητό μου τηλέφωνο, η οποία όχι μόνο καταλαμβάνει πολύ από το χρόνο μου αλλά του δίνει και μια άλλη φόρμα παράλληλων και ασύγχρονων σχεδίων .Το δεύτερο από τα τέρατα, είναι η θάλασσα, η οποία κατά την διάρκεια των διακοπών μοιάζει να χαλά τη συνηθισμένη μας χρονικότητα, για να την μετατρέψει σε μια παράξενη στιγμή η οποία δεν περνά και παρ’ όλα αυτά ολοκληρώνεται.

  • Live electronics, ένας δομημένος μουσικός αυτοσχεδιασμός με αρθρωτό συνθετητή (modular synthesizer), από τον Αλέξανδρο Δρυμωνίτη
  • Η αποανάπτυξη : μια λύση;

Fabrice Flipo σε αντιπαράθεση με τη Χαρά Τσαντίλη

Τι είναι η προοδευτική αποανάπτυξη; Γιατί να είμαστε υπέρ της αποανάπτυξης ;Από πότε μιλάμε για αποανάπτυξη; Η παρέμβαση θα επιστρέψει στις ρίζες της αποανάπτυξης και στις πέντε μεγάλες οικογένειες των λόγων (η «πηγών») που επικαλούμαστε: η ανθρωπολογική πηγή, ενσαρκωμένη από τον Serge Latouche που εξετάζει τη δυτική ολοκρατία, τη δημοκρατική πηγή που εκπροσωπείται από τους Ivan Illich, Vincent Cheynet, και Paul Aries, τη βιο-οικονομική πηγή της οποίας ο πιο γνωστός αντιπρόσωπος είναι ο Nicholas Goergescu-Roegen, το οικολογικό ρεύμα που περιέχει πλήθος ονομάτων και τέλος η πνευματική πηγή στην οποία ο Pierre Rabni είναι μια αξιοσημείωτη μορφή στη Γαλλία. Η παρέμβαση αφορά επίσης στις διφορούμενες -βλ.πραγματικά εχθρικές- σχέσεις του φιλελευθερισμού αλλά επίσης και του σοσιαλισμού (αντικαπιταλισμού) με την αποανάπτυξη. Αναζητά να διαλευκάνει τη θέση του συντηρητισμού σ ’αυτό το θέμα, στο μέτρο που αντικαπιταλιστές αλλά και συντηρητικοί συγγραφείς έχουν γράψει γι’ αυτό το θέμα. Η αποανάπτυξη είναι μια ανάγκη, μια λύση, ριζική, αναγκαία, χωρίς να συνιστά ωστόσο μια οδηγία χρήσης.

  • Τέμπο για τη Μνήμη-Λήθη

Θεατρική περφόρμανς – Βένια Σταματιάδη, σε σκηνοθεσία της Νικόλ Δημητρακοπούλου, με τη συνεργασία στη δραματουργία της Μαριαλένης Σολδάτου. Ηχοτοπία: Medea Electronique.

  • Ο χρόνος των άστρων, ο χρόνος των ανθρώπων : Όλο και πιο γρήγορα;

Γιάννης Μπιτσάκης σε αντιπαράθεση με τον Ευθύμιο Νικολαΐδη

Από την προϊστορία, η μέτρηση του χρόνου συνδεόταν στενά με τις αστρονομικές περιόδους. Κατά την ελληνιστική περίοδο γεννιούνται κοσμολογικές θεωρίες που θα χρησιμοποιηθούν μέχρι την αναγέννηση. Απ’ αυτή την περίοδο μας μένουν πολλά κείμενα αλλά σχεδόν καθόλου εργαλεία. Δυο από αυτά τα αντικείμενα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα: ο μηχανισμός που ανακαλύφθηκε στο ναυάγιο των Αντικυθήρων και ο πύργος του ανέμου στην Αθήνα.

Με την Αναγέννηση, η ωρολογοποιία και ο χτύπος του δευτερολέπτου ακολουθούν τον δικό τους δρόμο, που δεν συσχετίζεται υποχρεωτικά με τον κύκλο των άστρων. Οι ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών κάνουν τη μέτρηση του χρόνου να είναι πιο ακριβής και αυτόνομη. Σήμερα η έννοια του δευτερολέπτου άφησε τον τομέα της αστρονομίας γι’ αυτόν της ατομικής φυσικής. Και τα διακυβεύματα της μέτρησης του χρόνου υψώνονται σε σύνθετες προκλήσεις για τις σύγχρονες κοινωνίες.

Αυτός ο αγώνας δρόμου, όλο και πιο σαφής, έχει τέλος με όλη τη σημασία της έκφρασης; Η αποσύνδεση από τον ρυθμό που επιβάλει η τεχνική, καθιστά μήπως δυνατή την επανασύνδεση με μια κοντινή στην ανθρώπινη φύση βραδύτητα; Ελλείψει απαντήσεων ελπίζω τουλάχιστον να συνεισφέρω σε μια προβληματική πολύ σύγχρονη σ ’αυτή την εποχή της αμφισβήτησης των δογμάτων της ανάπτυξης με κάθε κόστος.

  • Μουσική αυτοσχεδιαστική περφόρμανς

Ξο, ένα ντουέτο που αποτελείται από τη Σοφία Λαμπροπούλου (κανονάκι) και τον Γιάννη Σαξώνη (modular synthesizer)

  • Ούτε που το καταλάβαμε

Jérôme Lèbre σε αντιπαράθεση με τη Μπετίνα Παναγιωτάρα

Όσοι έζησαν τον Μάιο του ’68 ούτε που το είχαν καταλάβει, καθώς τον Μάρτιο η Γαλλία βρισκόταν σε κατάσταση αδράνειας. Πενήντα χρόνια αργότερα, εμείς, Γάλλοι ή μη, δεν έχουμε πλέον τον χρόνο να είμαστε αδρανείς, βλέπουμε τους εαυτούς μας να στρέφονται προς την καταστροφή. Αλλά αν αυτή η περίπτωση ήταν η πραγματικότητα, θα βλέπαμε την καταστροφή να έρχεται ή, ακόμα καλύτερα, θα είχε ήδη έρθει. Δεν θα είχαμε δει να έρχεται τίποτα κατά πάνω μας ή, μάλλον, δεν θα υπήρχε κανένας να μας πει «είδαμε ότι κάτι θα ερχόταν». Είναι διαφορετικό λοιπόν. Κάτι συμβαίνει, αλλά δεν βλέπουμε τίποτα να έρχεται. Ίσως επειδή είναι νύχτα. Ίσως επειδή αυτό που έχει νόημα για εμάς δεν έρχεται, αλλά είναι ήδη εδώ, χωρίς να κινείται. Ίσως οι πολιτικές διαδηλώσεις και οι μορφές τέχνης, συμπεριλαμβανομένων των παραστάσεων που τείνουν προς την αδράνεια, μας λένε περισσότερα για εμάς, συγκριτικά με όλες τις προφητείες.

  • Μουσική αυτοσχεδιαστική περφόρμανς

Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης

  • Μουσική περφόρμανς

Αίολος, κουιντέτο πνευστών που ιδρύθηκε το 2009 και που θα παρουσιάσει έργα Γάλλων συνθετών που έζησαν και δημιούργησαν την εποχή του Μάη του ’68.

CAFE Paris-Athènes

O χρόνος της σκέψης

Ταυτόχρονη μετάφραση σε ελληνικά και γαλλικά.

Διεπιστημονικές και διακαλλιτεχνικές συζητήσεις για το ζήτημα του χρόνου, της βραδύτητας, της βίωσής του από διαφορετικές κουλτούρες και εποχές.

Φιλόσοφοι, επιστήμονες, θεωρητικοί και καλλιτέχνες αναπτύσσουν διάλογο για θέματα της επικαιρότητας σε σχέση με την έννοια του χρόνου.

Ένας συντονιστής θα αναλάβει να οργανώσει τη συζήτηση και να καλέσει το κοινό -που θα παρευρίσκεται- αλλά και όλους όσους παρακολουθούν την εκδήλωση στα κοινωνικά δίκτυα και την ιστοσελίδα του ινστιτούτου www.ifg.gr, να συμμετάσχει με τις ερωτήσεις του.

  • Ο χρόνος παραγωγής

Συντονίζει η Μαρία Χαρτοκόλλη, δικηγόρος, ειδικός στο Δίκαιο του Περιβάλλοντος

  • Fabrice Flipo, φιλόσοφος, καθηγητής στο Institut Mines-Télécom, ερευνητής στο Εργαστήριο Κοινωνικής και Πολιτικής Αλλαγής (Paris 7 Diderot)
  • Γιώργος Ψύχας, μέλος του δικτύου Ηλιόσποροι, γεωπόνος, ειδικός για ζητήματα Περμακουλτούρας
  • Κώστας Πασσάς, Μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Κοσμοπολιτικές

Συντονίζει η Μιράντα Τερζοπούλου, εθνολόγος, Κέντρο Έρευνας Ελληνικής Λαογραφίας Ακαδημία Αθηνών

  • Barbara Glowczewski, ανθρωπολόγος και διευθύντρια έρευνας στο CNRS (Centre National de Recherche Scientifique)
  • Δώρα Ευαγγέλου, αρχαιολόγος-μουσειολόγος, Εφορία Δυτικής Αττικής, Πειραιά και Νήσων
  • Αναστασία-Φιόρη Μεταλληνού, αστροφυσικός και υψίφωνος, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (ΙΑΑΔΕΤ)
  • Οι τέχνες του χρόνου

Συντονίζει η Μυρτώ Ευαγγελίδου, δημοσιογράφος και ειδικός στην πολιτική επικοινωνία, υπεύθυνη επικοινωνίας της ΜΚΟ Κέντρο Ζωής

  • Jean Jacques Lemêtre, Εμβληματικό μέλος του Θέατρου του Ήλιου της Αριάν Μουσκίν, μουσικός, συνθέτης.
  • Παύλος Κάβουρας, Καθηγητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ειδικός της εθνομουσικολογίας.
  • Sebastien Seixas, οργανοποιός.
  • Ο χρόνος και τα στοιχεία

Συντονίζει η Έλλη Ντρούκα, αρχιτέκτονας, ενεργή στα κινήματα πόλης.

  • Pierre Cassou-Noguès, καθηγητής φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Paris 8
  • Clotilde Rigaud, απόφοιτη της Haute Ecole du Paysage, d’Ingénierie et d’architecture (Ανώτατη Σχολή Περιβάλλοντος, μηχανολογίας και αρχιτεκτονικής) της Γενεύης.
  • Μάνος Σαριδάκης, καθηγητής θεωρητικής φυσικής, Πανεπιστήμιο Baylor, Τέξας ΗΠΑ και επίκουρος καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Αίθουσα Gisèle Vivier

Η εικόνα-χρόνος

Προβολή δυο γαλλόφωνων Ντοκιμαντέρ χωρίς ελληνικούς υπότιτλους.

  • Dernière nouvelle du cosmos (Τελευταία νέα του Κόσμου)Julie Bertucelli

(85’ – 2016)

Σχεδόν 30 χρονών και η Hélène δείχνει ακόμα έφηβη. Είναι η συγγραφέας δυναμικών κειμένων με δηκτικό χιούμορ. Είναι μέρος ,όπως λέει η ίδια, μιας «μερίδας κακού διαμετρήματος που δεν χωράει πουθενά». Οραματίστρια, η τηλεπαθητική της ποίηση μας μιλά για τον κόσμο της και τον δικό μας. Συνοδεύει ένα σκηνοθέτη που διασκευάζει το έργο της στο θέατρο, συνομιλεί με ένα μαθηματικό… Εντούτοις η Hélène δεν μπορεί να μιλήσει ούτε να κρατήσει στυλό, δεν έμαθε ποτέ να γράφει και να διαβάζει. Στα είκοσι της χρόνια, η μητέρα της ανακαλύπτει ότι μπορεί να επικοινωνεί τοποθετώντας πλαστικοποιημένα γράμματα σε φύλλο χαρτιού. Ένα από τα πολλά μυστήρια αυτής που αποκαλείται Babouillec.

Όλο και περισσότεροι πολίτες αισθάνονται ένα χρονικό κορεσμό, δύσκολο να βιωθεί. Η επιτάχυνση της οικονομικής και τεχνολογικής ανάπτυξης επιφέρει έναν αυξανόμενο αποσυντονισμό με τους φυσικούς μας ρυθμούς και με εκείνους της μητέρας Γης.

Σιγά-σιγά αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είναι μόνο ο πλανήτης, αλλά κι εμείς οι ίδιοι που οδηγούμαστε στην εξάντληση. Αλλά δυστυχώς παρόλα τα σημάδια που δείχνουν ότι οδηγούμαστε στα όρια του συστήματος (περιβαλλοντικά, ψυχολογικά, κοινωνικά ή οικονομικά) αντί να επιβραδύνουμε, επιταχύνομε όλο και περισσότερο.

  • Lajamanu (60′, 2018) : Tα ίχνη του χρόνου με τους Warlpiri της κεντρικής ερήμου. Aκολουθεί συζήτηση με την παραγωγό του ντοκιμαντέρ Barbara Glowczewski.

Η Barbara Glowczewski, διευθύντρια έρευνας στο CNRS, εργάζεται με τους ιθαγενείς της Αυστραλίας εδώ και 40 χρόνια. Συχνά απέδωσε οπτικοακουστικά τελετουργίες της κοινότητας Warlpiri των Lajamanu στην κεντρική έρημο.

Κατά την διάρκεια της τελευταίας της διαμονής το 2017 στο Lajamanu κινηματογράφησε κυρίως την υποδοχή των αρχείων της στο συνεταιρισμό Warnayaka Arts στο κέντρο Age Care για ηλικιωμένα άτομα και στο κέντρο e-learning όπου συχνάζουν οι νεότεροι.

H ταινία της Lajamanu μπερδεύει τις εικόνες του σήμερα και του χθες δείχνοντας την ιστορική αλλαγή που παρατηρείται στην πρόσληψη των εικόνων των νεκρών και των θρησκευτικών τοτεμικών και βαφτιστικών αναφορών. Αλλά η προσκόλληση στις ιερές τοποθεσίες, που είναι για τους Warlpiri και τους γείτονες τους εικόνες-δυνάμεις των τοτεμικών ηρώων, παραμένει το θεμέλιο της σχέσης τους με τον χρόνο: μια κοσμοπολιτική που ενώνει τη γη με τον ουρανό, σε μια χωρο-χρονική τοπολογία σύνθετων κατηγοριών, αυτή που αποκαλούν Jukurrpa, το Dreaming.

  • Lagune (30’– 2016), μια ταινία της Daphné Bengoa, σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη Denise Savary, βασισμένη στην περφόρμανς Lagune, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο των εκατό χρόνων του καλλιτεχνικού κινήματος DADA στην Ελβετία το 2016.

Μια περφόρμανς που παρουσιάζει επί σκηνής μια ουτοπική πόλη, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Julien Gracq Η ακτή των Σύρτεων.

Επιπλέον το σύμπαν της καλλιτέχνιδος Sophie Taeuber Arp, τα διαφανή σκηνικά, βαμμένα από τους Lagune, είναι εμπνευσμένα από τον Denis Savary βάσει των θεωριών του αρχιτέκτονα Paul Scheerbart. Πρόκειται για μια ρεαλιστική αλληγορία μιας αρχιτεκτονικής από γυαλί στην κλίμακα ολόκληρου του πλανήτη. Πέντε μαύρες σακούλες γεμάτες άμμο συμβολίζουν τις επάλξεις αυτής της φανταστικής πόλης, τις οποίες χειρίζονται και μετακινούν οι χορευτές.

Αίθουσα Petit Prince – Γήπεδο τένις – Αυλή

Ο χρόνος της ανταλλαγής

  • Επιβραδύνετε το σώμα σας

Εργαστήρι για παιδιά από 7 έως 13 ετών με την Παναγιώτα Καλλιμάνη

  • Το κοσμικό τύμπανο

Βιωματική περφόρμανς για όλες τις ηλικίες – περιορισμένος αριθμός θέσεων, με την Κλεώνη Μανουσάκη

Δύο εργαστήρια που, το καθένα με τον δικό του τρόπο, προσκαλούν τους συμμετέχοντες να επικεντρωθούν στην έννοια του ρυθμού και της βραδύτητας. Θα ακολουθήσει σερβίρισμα τσαγιού, μια προσφορά της Apivita στην αυλή του Γαλλικού Ινστιτούτου από τις 18.00 έως τις 20.00.

  • Δυο φιλοσοφικά συμπόσια

από την κολεκτίβα φιλοσόφων Gavagai

Τέσσερα τραπέζια έξι καλεσμένων θα συζητήσουν γύρω από fondue τυριού και από ένα ποτήρι κρασιού. Οι θεματικές θα προκύψουν από τις ερωτήσεις του κοινού που θα βρίσκεται εκεί αλλά και όσων παρακολουθούν την εκδήλωση στο Διαδίκτυο.

  • ῥεῖ START, περφόρμανς/χορός – Μαρκέλλα Μανωλιάδη


Ποιοι είναι οι άνθρωποι που καταλαμβάνουν το χώρο ως επισκέπτες; Πώς να δημιουργήσουμε νέους τρόπους αφήγησης; Η Μαρκέλλα Μανωλιάδη δημιούργησε μια λίστα με τα στοιχεία που ορίζουν την πορεία του επισκέπτη και τη χορογραφία, δηλαδή τη σχέση του σώματος με τον χώρο που διασχίζει: o ρυθμός, η τάξη, η προοπτική, οι θεατές, ο τρόπος εκτέλεσης, το ηχητικό τοπίο. Έξι χορευτές ενσωματώνουν τους επισκέπτες στη χορογραφία, στο πλαίσιο αυτής της εμπειρίας. Ο χώρος μεταμορφώνεται και το κοινό γίνεται υποκείμενο του έργου μέσα στο οποίο κινείται.

Médiathèque Octave Merlier

Ο χρόνος της ποίησης

  • Ανάγνωση στο παράθυρο από τους hd.kepler.

Στον ρυθμό της ποίησης, τα σώματά μας και οι φωνές μας, αντηχούν μαζί με την ηχώ της νύχτας.

Η ανάγνωση στο παράθυρο είναι μια παράσταση, εμπνευσμένη από το εικονιστικό έργο του Johannes Vermeer, La liseuse à la fenêtre. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο που δημιουργήθηκε από το hd.kepler. : δύο άτομα διαβάζουν προεπιλεγμένα κείμενα.

Απέναντι από τα παράθυρα του Βορρά και της Δύσης, θα διαβαστούν κείμενα σχετικά με το θέμα της βραδύτητας, της προσοχής και της φροντίδας. Ποιητικά κείμενα με την ευρεία έννοια, που βρίσκονται στα ράφια της βιβλιοθήκης, θα συνεχίσουν και κατ’ αυτόν τον τρόπο, δηλαδή με το ρήμα, τους αστρικούς μας περίπατους.

19 Μαΐου στην Ελευσίνα, από τις 19.00΄

Ο διευρυμένος χρόνος

  • Δυο ομιλίες σε συντονισμό Σπύρου Τέγου

Jean Jacques Lemêtre σε διάλογο με τον Γιάννη Πρελορέντζο

Ο Jean Jacques Lemêtre θα μιλήσει για το χρόνο και το ρυθμό στο θέατρο και τη μουσική. Μέσα από το ρυθμικό χαρακτήρα, τις παύσεις και τις αναπνοές, αναδεικνύει τις πνευματικές και μεταφυσικές προεκτάσεις της μουσικής. Ο Γιάννης Πρελορέντζος μας εισάγει στη φιλοσοφική πραγμάτευση του χρόνου μέσα από τις αναλύσεις του Spinoza, του Bergson, του Vl. Jankelevitch και του Bachelard για τη διάρκεια, τον χρόνο, την αιωνιότητα, το γίγνεσθαι, τη στιγμή, το συμβάν, τον καιρό (κατάλληλη ευκαιρία) και τους ρυθμούς της διάρκειας.

Barbara Glowczewski σε διάλογο με την Καλλιόπη Παπαγγελή

H Barbara Glowczewski ερευνά τη σχέση των ιερών τόπων λατρείας της γηγενούς φυλής Warlpiri της Αυστραλίας με το χωροχρόνο μέσα από την πολυετή της έρευνα και την ταινία Lajamanu. H Glowczewski μας εισάγει στην έννοια του ονείρου που απαντιέται σε πολλές γηγενείς φυλές στην Αυστραλία. Το όνειρο παραμένει μια πολυδιάστατη εμπειρία που συνδέει τους ανθρώπους με τα τοτέμ, τους μύθους, τους τόπους και τις τελετουργίες. Η Καλλιόπη Παπαγγελή συνδέει τον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας με τη λατρεία της Δήμητρας και της κόρης της Περσεφόνης, στο όνομα των οποίων τελούνταν τα Ελευσίνια Μυστήρια, διαμορφώνοντας την αντίληψη μας για το χρόνο. Ο χρόνος της φύσης είναι κυκλικός (γέννηση – θάνατος – αναγέννηση) ορίζοντας έτσι το σύνολο της κοσμικής τάξης.

  • Προβολή της ταινίας Anticipation του Éric Stephany

H ταινία Anticipation περιγράφει το ταξίδι του καλλιτέχνη Éric Stephany στα ινδικά αστεροσκοπεία που κατασκευάστηκαν στην αρχή του 18ου αιώνα. Ο Stephany δείχνει ιδιαίτερο ενθουσιασμό για τα αστρονομικά εργαλεία, ένα μεσαιωνικό μείγμα αραβικών και ινδουιστικών πεποιθήσεων και μύθων που μετασχηματίζονται σε γλυπτά. Έχει εμπνευστεί από το αρχαίο παιχνίδι εξισορρόπησης πετρών που συναντάμε σε διάφορους πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο. Η ισορροπία των πετρών λειτουργεί ως άσκηση διαλογισμού, γεμάτη ηρεμία και μυστικισμό. Η προβολή της ταινίας θα γίνει παρουσία του καλλιτέχνη.

  • Συναυλία Abaji – Γεωργία Καρύδη

Μια συναυλία αποτέλεσμα του ιδιότυπου προγράμματος φιλοξενίας καλλιτεχνών στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Ελλάδος Résidence 111 ans για τον εορτασμό των 111 χρόνων από την ίδρυσή του. Ένας μουσικός πολυ-οργανοπαίκτης στο Παρίσι και μια περφόρμερ που συνθέτει και αυτοσχεδιάζει ηλεκτροακουστική μουσική στην Αθήνα. Τι θα γίνει όταν συναντηθούν στην Ελευσίνα; Οι καλλιτέχνες ανταλλάσσουν και φαντάζονται τη συνάντηση ανάμεσα στις φωνές και τους ήχους τους, αφήνοντας το τελικό αποτέλεσμα να ζυμωθεί με την πόλη και την εμπειρία.

  • ῥεῖ START, περφόρμανς/χορός – Μαρκέλλα Μανωλιάδη


Ποιοι είναι οι άνθρωποι που καταλαμβάνουν το χώρο ως επισκέπτες; Πώς να δημιουργήσουμε νέους τρόπους αφήγησης; Η Μαρκέλλα Μανωλιάδη δημιούργησε μια λίστα με τα στοιχεία που ορίζουν την πορεία του επισκέπτη και τη χορογραφία, δηλαδή τη σχέση του σώματος με τον χώρο που διασχίζει: o ρυθμός, η τάξη, η προοπτική, οι θεατές, ο τρόπος εκτέλεσης, το ηχητικό τοπίο. Έξι χορευτές ενσωματώνουν τους επισκέπτες στη χορογραφία, στο πλαίσιο αυτής της εμπειρίας. Ο χώρος μεταμορφώνεται και το κοινό γίνεται υποκείμενο του έργου μέσα στο οποίο κινείται.

Οι συμμετέχοντες σε αλφαβητική σειρά

Abaji

Κωνσταντίνος Αβαρικιότης
Αίολος

Pierre Cassou-Noguès

Αλέξανδρος Δασκαλάκης

Νάντια Δεληγιάννη

Νικόλ Δημητρακοπούλου

Michael Doolan

Αλέξανδρος Δρυμωνίτης

Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης

Μυρτώ Ευαγγελίδου

Δώρα Ευαγγέλου

Fabrice Flipo

Gavagai

Barbara Glowczewski

hd.kepler.

Κωνσταντίνα Θανοπούλου

Παύλος Κάβουρας

Παναγιώτα Καλλιμάνη

Γεωργία Καρύδη

Jérôme Lèbre

Jean Jacques Lemêtre

Κλεώνη Μανουσάκης

Μαρκέλλα Μανωλιάδη

Medea Electronique

Αναστασία-Φιόρη Μεταλληνού

Γιάννης Μπιτσάκης

Εύη Νάκου

Ευθύμιος Νικολαίδης

Έλλη Ντρούκα

Ξο

Άρης Παπαδόπουλος

Καλλιόπη Παπαγγελή

Μπετίνα Παναγιωτάρα

Γιάννης Παναγιωτόπουλος

Κώστας Πασσάς

Γιάννης Πρελορέντζος

Clotilde Rigaud

Μάνος Σαριδάκης

Sebastien Seixas

Μαριαλένη Σολδάτου

Βένια Σταματιάδη

Μάρω Σταυρινού

Éric Stephany

Σπύρος Τέγος

Μιράντα Τερζοπούλου

Στέλιος Τσάτσος

Γιάννης Τσίγρης

Χαρά Τσαντίλη

Νικολέτα Χαρατζόγλου

Μαρία Χαρτοκόλλη

Γιώργος Ψύχας

Οι διοργανωτές

Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών ιδρύθηκε το 1907 και μετονομάστηκε σε Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος το 2011. Είναι ένα οικονομικά αυτόνομο ίδρυμα που στεγάζει το Τμήμα Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα και το πολιτιστικό κέντρο της. Σ’ αυτό υπάγονται τα παραρτήματα της Λάρισας και της Πάτρας καθώς και το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.

Η κύρια αποστολή του είναι η προώθηση και η υποστήριξη των θεσμικών ανταλλαγών συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας στον πολιτισμό, στη γλώσσα και στο πανεπιστημιακό πεδίο. Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος διοργανώνει τμήματα μαθημάτων και σπουδών ενώ αποτελεί και κέντρο επίσημων πιστοποιήσεων της γαλλικής ως ξένης γλώσσας.

Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Τον Νοέμβριο του 2016 απονεμήθηκε o τίτλος της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το έτος 2021 στην πόλη της Ελευσίνας. Η Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης είναι μια δημόσια εταιρεία με κύρια αποστολή και πεδίο δραστηριοτήτων τη διαχείριση και την υλοποίηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Η κεντρική ιδέα του προγράμματος της Ελευσίνας 2021 μπορεί να συνοψιστεί στη φράση: «Μετάβαση στην ΕUphoria», η οποία επικεντρώνεται στην ικανότητα των τεχνών και του πολιτισμού να μεταμορφώνουν την πόλη σε κοινωνικό, περιβαλλοντικό και οικονομικό / εργατικό επίπεδο, λειτουργώντας ως καταλύτης για βιώσιμη ανάπτυξη. Τα κεντρικά θέματα του προγράμματός μας είναι:

EUrbanisation, EUenvironment και EU Working Classes. Στο «EUrbanisation», εστιάζουμε στις κοινωνικοπολιτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Ευρώπη, στην πρόκληση του επαναπροσδιορισμού της σχέσης μας με τον Άλλο, είτε πρόκειται για πολίτες ενός άλλου κράτους μέλους της ΕΕ, είτε για τον «ξένο», αυτόν που προέρχεται από χώρες εκτός της ΕΕ, τους μετανάστες ή τους πρόσφυγες. Στο «EU Working Classes» καταπιανόμαστε με την οικονομική πτυχή της μετάβασης, εστιάζοντας στην πρόκληση του εργατικού δυναμικού και του ανθρώπινου εργατικού δυναμικού του μέλλοντος. Στο «EUnvironment» εστιάζουμε στη μεγάλη πρόκληση του επαναπροσδιορισμού της σχέσης μας με το περιβάλλον.

Ελβετική Πρεσβεία στην Ελλάδα

Οι συνεργάτες

Επικοινωνία

Προς μια επικοινωνία οικολογικά υπεύθυνη

Η χρήση του χαρτιού έχει όχι μόνο μια οικονομική δαπάνη αλλά βαραίνει επίσης και το περιβάλλον. Το Γαλλικό Ινστιτούτο προσπαθεί να εφαρμόσει μια νέα πολιτική που θα το κάνει όχι μόνο ένα μέσο να προωθήσει τον γαλλικό πολιτισμό στην Ελλάδα αλλά επίσης έναν κοινωνικό φορέα που έχει την πεποίθηση να διατηρήσει το περιβάλλον. Η μείωση της χρήσης χαρτιού, όσο είναι δυνατόν, επιλέγοντας την αποϋλοποίηση, και χρησιμοποιώντας περισσότερο τα κοινωνικά δίκτυα, έτσι αποφάσισε Γαλλικό Ινστιτούτο να πραγματοποιήσει την διαφημιστική της εκστρατεία γύρω από την Νύχτα της Βραδύτητας. Κάτω από αυτή την αντίληψη, το να βάλουμε λίγη βραδύτητα στο πιο γρήγορο μέσο επικοινωνίας ήταν μια υπενθύμιση της φετινής μας θεματικής.

Με αυτόν λοιπόν τον τρόπο, το Γαλλικό Ινστιτούτο της Ελλάδας είναι σήμερα παρών στο Facebook , στο Instagram και στο Twitter και μαθαίνει να εξελίσσεται συγχρόνως με τα κοινωνικά αυτά δίκτυα.

Το πλήρες πρόγραμμα στο www.ifg.gr και στο eleusis2021.eu

Institut Français d’Athènes – Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών

institutfrancaisgrece nychtaphilo Hashtag #nychtaphilo

Χρήσιμες πληροφορίες

Νύχτα της βραδύτητας – 18 Μαΐου Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, Σίνα 31 10680, Αθήνα

Νύχτα της βραδύτητας – 19 Μαΐου Είσοδος πάρκου του λόφου του Αγίου Νικολάου, Ελευσίνα

Μεταφορά προς Ελευσίνα

Για τη διευκόλυνση του κοινού, η Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης διαθέτει στις 19 Μαΐου λεωφορεία από τη στάση του μετρό «Αγία Μαρίνα», κατόπιν κράτησης στο e-mail eleniriga@eleusis2021.eu και στο τηλέφωνο +30 210 5547646 από τις 10 π.μ. έως τις 5 μ.μ.

Το λεωφορείο θα αναχωρήσει από τον σταθμό «Αγία Μαρίνα» στις 6.15 μ.μ. και θα επιστρέψει μετά το τέλος της εκδήλωσης λίγο μετά τα μεσάνυχτα. Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν μήνυμα επιβεβαίωσης λίγες μέρες πριν από την εκδήλωση.

ΠΩΣ ΝΑ ΦΘΑΣΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΜΜM

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το https://eleusis2021.eu/portfolio-posts/%CE%BD%CF%8D%CF%87%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%B4%CF%8D%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82/

Σεμινάριο Πρακτικής Κινηματογράφου: Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Κινηματογραφικής Υποκριτικής, Εικονοληψίας-Διεύθυνσης Φωτογραφίας και Μοντάζ:
Πρώτο Επίπεδο Αυτοτελές

Σεμινάριο Ιστορίας-Θεωρίας-Κριτικής Κινηματογράφου 2018

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: