Ποια η σχέση του ύπνου με την κατάθλιψη;

Κυρίαρχο ρόλο στη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας παίζει ο καλός και ποιοτικός ύπνος.

katathlipsi

Η ελλιπής κάλυψη της ανάγκης μας για ύπνο και ξεκούραση ευθύνεται όχι μόνο για τη μειωμένη απόδοσή μας στις καθημερινές μας επαγγελματικές, κοινωνικές, οικογενειακές και προσωπικές υποχρεώσεις, αλλά και στην εξασθένιση του οργανισμού μας και πολλών ζωτικών μας οργάνων.

Μια νέα έρευνα, όμως, έδειξε ότι ο ύπνος έχει μεγάλη σχέση και με την εμφάνιση της κατάθλιψης. Υποτίθεται ότι πρέπει να κοιμόμαστε επτά με εννιά ώρες την ημέρα, πόσοι όμως καταφέρνουμε να το πετύχουμε αυτό;

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η στέρηση έστω και μίας ώρας ύπνου σχετίζεται με μεγαλύτερο κίνδυνο εκδήλωσης συμπτωμάτων κατάθλιψης. Τα άτομα που δεν κοιμούνται αρκετά τείνουν να έχουν περισσότερες αρνητικές σκέψεις και αυτές οι σκέψεις, σύμφωνα με τους ερευνητές, αφήνουν έναν άνθρωπο εκτεθειμένο σε ψυχικές διαταραχές, όπως το άγχος και η κατάθλιψη.

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Georgia, οι άνθρωποι που στερούνται ύπνου έχουν 80% περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με κατάθλιψη.

Στην έρευνα συμμετείχαν 20.851 άνθρωποι που κλήθηκαν να περιγράψουν την καθημερινότητά τους. Ερωτήθηκαν πόσο συχνά είχαν αρνητικές σκέψεις και άλλα συμπτώματα, όπως λύπη, άγχος, απελπισία και πόσες ώρες κοιμούνται καθημερινά.

Οι ερευνητές λαμβάνοντας υπόψη και άλλους παράγοντες όπως την ηλικία, το εισόδημα, τη δουλειά, τη μόρφωση και την άσκηση, κατέληξαν ότι ο ύπνος είναι από τις σημαντικότερες αιτίες κατάθλιψης ακόμη και σε ανθρώπους που στερούνταν μόνο μία ώρα ύπνου.

Επιστήμονες τώρα από το πανεπιστήμιο του Groningen έκαναν πειράματα σε ποντίκια για να δούνε πόσο επηρεάζεται ο εγκέφαλος από τον ύπνο. Επέτρεψαν στα ποντίκια να κοιμούνται μόνο τέσσερις ώρες και παρατήρησαν πολλές χημικές και δομικές αλλαγές στον εγκέφαλό τους. Παρόμοιες μεταβολές στον εγκέφαλό τους έχουν και οι άνθρωποι που έχουν κατάθλιψη. Ο εγκέφαλος λόγω έλλειψης ύπνου σταματά να αντιδρά στην έκκριση ορμονών που ενεργοποιούν έντονες συναισθηματικές εκδηλώσεις.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η έλλειψη ύπνου για μικρό χρονικό διάστημα δεν είναι λόγος ανησυχίας και ούτε είναι δυνατόν να προκληθεί τόσο εύκολα κατάθλιψη, όμως η συνεχόμενη στέρηση ύπνου και για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να επιδεινώσει τις ικανότητες του εγκεφάλου και να προκαλέσει άγχος και κατάθλιψη.

Πηγή: kontasou.com

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου (Ι), Φθινόπωρο 2018- Εισαγωγή στην Τέχνη του Κινηματογράφου
Σεμινάριο Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ Φθινόπωρο 2018
Σεμινάριο Ιστορίας Κινηματογράφου 2018 σε 11 Μαθήματα από 6 Οκτωβρίου 2018
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ» – Φθινόπωρο 2018

Ετοιμάζονται: Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου για Αρχαρίους και Προχωρημένους, Σεμινάριο Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ, Σεμινάριο Ιστορίας Κινηματογράφου, Σεμινάριο Σεναρίου, Σεμινάριο Δημιουργίας Ταινίας με Κινητό ή Τάμπλετ

 

One comment

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.