«Περί Βιασμού και Ασέλγειας»-νομική ανάλυση

ΒΙΑΣΜΟΣ, ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ (Εισαγωγή , Κεφάλαια 2,1-2,2 «Περί Βιασμού/Ασέλγειας»)

Του Κόκκοτα Γεωργίου,

Φοιτητή Βιολογίας του Πανεπιστημίου «Пайсий Хилендарски» της Φιλιππούπολης.

peri viasmou kai aselgeias

1.Εισαγωγή

Πρόκειται για ένα αρκετά συχνό φαινόμενο στις μέρες μας το οποίο τείνει να λάβει μεγάλες διαστάσεις. Σύμφωνα με μελέτες των Εγκληματολόγων, στην Ελλάδα κάθε έτος γίνονται πάνω από 4500 βιασμούς, από τους οποίους ανά έτος, αναφέρονται το πολύ 100 με 200, συγκεκριμένα από το 2000 μέχρι το 2008 υπήρχε μια σταδιακή αύξηση η οποία έφτασε και στο 38% στους καταγγελλόμενους βιασμούς, από το πρώτο έτος, δηλαδή από τους 168 στους 232, ενώ από το έτος 2008 μέχρι το 2009 μειώθηκαν κατά 58% δηλαδή από τους 232 έπεσαν στους 96 και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2010 καταγγέλθηκαν 108 βιασμοί, απ’ τους οποίους, οι περισσότεροι των δραστών, έχουν να κάνουν σχέση με νεαρές και μέσες ηλικίες, ένα 7% με ανηλίκους κι ένα 6% με υπερήλικες, δηλαδή ηλικίες 65 και άνω.

2.Νομική ανάλυση των εκάστοτε καταστάσεων μέσω του Π.Κ.

2.1.Βιασμός/Ασέλγεια.

Ξεκινώντας λοιπόν, ας αναφέρουμε τι εννοούμε με τον όρο “Βιασμος” και σίγουρα ένας σωστός τρόπος για να εξηγηθεί ο ορισμός η το φαινόμενο, ειναι μέσω του Ποινικού Κώδικα. Γενικότερα όμως, για την καλύτερη κατανόηση του “Βιασμου”, πρεπει πρώτα να εξηγήσουμε τον όρο Ασέλγεια και τον όρο της Προσβολής της Γενετήσιας Αξιοπρεπείας.

Ασέλγεια είναι η πράξη η οποία δεν αποβλέπει αποκλειστικά στη συνουσία, αλλά στην γενικότερη σεξουαλική ικανοποίηση του δράστη και με αλλά μέσα, παραδείγματος χάριν όταν υπάρχει πρόκληση από τον δράστη, προσβολή της αξιοπρέπειας του θύματος με διαφορές χειρονομίες, σεξουαλική διέγερση με χρήση διαφορών αντικειμένων κλπ, ενώ Προσβολή της Γενετήσιας Αξιοπρέπειας υπάρχει όταν με ασελγείς χειρονομίες ή προτάσεις που αφορούν ασελγείς πράξεις, κάποιος προσβάλλει βάναυσα την αξιοπρέπεια άλλου στο πεδίο της γενετήσιας ζωής, η όταν ενήλικος, ο όποιος μέσω διαδικτύου η άλλου μέσου επικοινωνίας, αποκτά επαφή με πρόσωπο που δεν συμπλήρωσε τα δεκαπέντε έτη η με πρόσωπο που εμφανίζεται ως ανήλικο και δεν συμπλήρωσε τα 15 έτη και, με χειρονομίες η προτάσεις ασελγείς, προσβάλλει την αξιοπρέπεια του ανήλικου στο πεδίο της γενετήσιας ζωής του.

Πλέον εφόσον κατανοήσαμε εν μέρη τι είναι η “Ασέλγειαμπορούμε να εξηγήσουμε και τι είναι ο “Βιασμός”.

Βιασμός, λοιπόν σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα, είναι ο εξαναγκασμός άλλου προσώπου σε συνουσία, δηλαδή σεξουαλική πράξη, ή σε άλλη ασελγή πράξη ή σε ανοχή της, είτε με σωματική βια η απειλή σπουδαίου και άμεσου κίνδυνου, είτε χωρίς. Δηλαδή, σε περίπτωση που ο Δράστης ξυλοκοπήσει και ακινητοποιήσει το θύμα τότε υπάρχει σωματική βια, ενώ αν ο Δράστης κάνει χρήση ψυχικής βίας (πχ «Αν δεν κάτσεις, θα σε σκοτώσω», ενώ κρατά μαχαίρι ή άλλο όπλο) έχουμε απειλή σπουδαίου και άμεσου κινδύνου, ενώ αν αποπλανήσει το θύμα, σ’ αυτήν την περίπτωση συνήθως ανήλικο, τότε δεν υπάρχει τίποτα από τα δυο. Σκεπτόμενοι μόνο το νομικό κομμάτι ακούγεται ήδη αρκετά σκληρό, παρ’ όλα αυτά ένας Βιαστής μπορεί να γλυτώσει και την καταδίκη για βιασμό, ή ακόμα και την καταδίκη γι’ απόπειρα βιασμού εφόσον για να υπάρξει βιασμός πρέπει να υπάρχει είτε άμεσος και σπουδαίος κίνδυνος είτε σωματική βια, είτε αποπλάνηση, παραδείγματος χάριν αν ο δράστης απειλήσει το θύμα με κάποια πράξη που θα κάνει στο μακρινό μέλλον (“Αν δεν καθίσεις θα πω στην κολλητή σου τα μυστικά σου”) η (“Αν δεν καθίσεις θα σκοτώσω τους γονείς σου”) τότε το θύμα, ναι μεν υποβάλλεται σε ψυχολογική βια, αλλά ο εφόσον ο κίνδυνος δεν είναι άμεσος, κάνει μια στάθμιση συμφερόντων και πηγαίνει με τη θέλησή του, ενώ αν υπάρξει διείσδυση του πέους στον κόλπο, στον πρωκτό, στη στοματική κοιλότητα η σε άλλη ερωτογενή ζώνη χωρίς εκσπερμάτιση τότε δεν μιλάμε πλέον για βιασμό, αλλά γι’ απόπειρα βιασμού. Μάλιστα μέχρι το 2006, στο άρθρο 336 του Ποινικού Κώδικα ανέφερε συγκεκριμένα ότι “όποιος με σωματική βια η με απειλή σπουδαίου και άμεσου κινδύνου εξαναγκάζει άλλον σε συνουσία εξώγαμη ή σε ανοχή ή επιχείρηση ασελγούς πράξης τιμωρείται με κάθειρξη.”, συνεπώς ξεκαθάριζε ότι για υπάρξει Βιασμός, έπρεπε να μην έχει τελεσθεί γάμος ανάμεσα στο δράστη και το θύμα. Αυτή η διάταξη άλλαξε το 2006 με τον Ν.3500/2006 ο όποιος αφαιρεί τη λέξη “εξώγαμηαπό την, Παράγραφο 1 του 336, με λίγα λόγια, πλέον μπορεί να υπάρξει βιασμός και μέσα σ’ ένα παντρεμένο ζευγάρι.

2.2.Διαφορά ασέλγειας και βιασμού.

Συχνά ο κόσμος, αντιλαμβάνεται λανθασμένα την έννοια “Ασέλγεια” ως βιασμό, ενώ η έννοια ασέλγεια συναντάται σε αρκετά εγκλήματα πέραν του Βιασμού. Μια ασελγής πράξη μπορεί να είναι βιασμός εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις του βιασμού που προαναφέραμε, ενώ σε διαφορετική περίπτωση, είναι ένα από τα εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας, όπως είναι η Αποπλάνηση Ανηλίκων, η Παρά Φύσει Ασέλγεια κλπ.

Συχνά θύματα ασέλγειας η βιασμοί πέφτουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν Νοητικές η Σωματικές βλάβες και διαταραχές, λόγω της ανικανότητάς τους ν’ αμυνθούν, όπως είναι οι ΑμεΑ, οι ασθενείς ψυχικών νοσημάτων, οι Υπερήλικες άνθρωποι, ενώ συχνότερα θύματα είναι ανήλικοι. Αυτό το φαινόμενο συναντάται συχνά σε χώρους και ιδρύματα που φιλοξενούνται αυτοί οι άνθρωποι, όπως ιδρύματα για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, γηροκομεία, νηπιαγωγεία, σχολεία ή ακόμα και στο σπίτι, ενώ μπορεί να γίνει αποπλάνηση του θύματος στο δρόμο με κάποιο χρηματικό αντίτιμο. Σε μια τέτοια περίπτωση ο δράστης διαπράττει το έγκλημα της Κατάχρησης σε Ασέλγεια, ή της Αποπλάνησης Παιδιού ενώ αν πρόκειται γι’ άνθρωπο στον οποίο έχει τεθεί ο ανήλικος υπό την επίβλεψή του τότε διαπράττει το έγκλημα της Κατάχρησης Ανηλίκου σε Ασέλγεια, παράλληλα στην περίπτωση της Ασέλγειας σε Ανήλικο, υπάρχουν και οι περιπτώσεις να αποπλανήσει με κάποιο χρηματικό πόσο τον ανήλικο

25.11.2012

https://mynima-hellas.com

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου (Ι), Φθινόπωρο 2018- Εισαγωγή στην Τέχνη του Κινηματογράφου||| Την Κυριακή 23.9.2018 στις 16.00 θα πραγματοποιηθεί ανοιχτό μάθημα-παρουσίαση του σεμιναρίου Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια
Σεμινάριο Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ Φθινόπωρο 2018
Σεμινάριο Ιστορίας Κινηματογράφου 2018 σε 11 Μαθήματα από 6 Οκτωβρίου 2018
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ» – Φθινόπωρο 2018

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: