Sight & Sound & National Board of Review: Οι καλύτερες ταινίες του 2018

Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Πού θα σταματήσει το «Ρόμα»; Αυτή είναι η απορία που βρίσκεται στο μυαλό όλων των σινεφίλ την τελευταία εβδομάδα, καθώς η ασπρόμαυρη ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν μετά την επικράτηση και στις επιλογές των κριτικών του Λος Άντζελες και της Νέας Υόρκης , έρχεται τώρα να αναδειχθεί πρώτη και στη διεθνή λίστα του έγκριτου Sight & Sound.

«Ρόμα»
Το περιοδικό καταμέτρησε τις ψήφους 164 συνολικά κριτικών, με τα αποτελέσματα να δείχνουν… παντοδυναμία του λυρικού «Ρόμα». Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι ταινίες «Αόρατη Κλωστή» του Πολ Τόμας Άντερσον, «Burning» του Νοτιοκορεάτη Λι Τσανγκ-ντονγκ, «Ψυχρός Πόλεμος» του Πάβελ Παβλικόφσκι, και «Ακρότητες» του Πολ Σρέιντερ.

«Ακρότητες»
Λίγο παρακάτω, ισοβαθμώντας στην έβδομη θέση, βρίσκονται «Η Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου και το «Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ» της Σκωτσέζας Λιν Ράμσεϊ.

Δείτε αναλυτικά τη λίστα του Sight & Sound:

1. Ρόμα (Αλφόνσο Κουαρόν)
2. Η Αόρατη Κλωστή (Πολ Τόμας Άντερσον)
3. Burning (Λι Τσανγκ-ντονγκ)
4. Ψυχρός Πόλεμος (Πάβελ Παβλικόφσκι)
5. Ακρότητες (Πολ Σρέιντερ)
6. Leave No Trace (Ντέμπρα Γκρένικ)
7. Η Ευνοούμενη (Γιώργος Λάνθιμος) και Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ (Λιν Ράμσεϊ)
9. Ευτυχισμένος Λάζαρος (Αλίτσε Ρορβάκερ) και Ζάμα (Λουκρέσια Μαρτέλ)
11. Το Βιβλίο των Εικόνων (Ζαν-Λικ Γκοντάρ)
12. If Beale Street Could Talk (Μπάρι Τζένκινς)
13. H Παρείσφρηση (Σπάικ Λι)
14. Η Άλλη Πλευρά του Ανέμου (Όρσον Γουελς) και Shirkers (Σάντι Ταν) και Κλέφτες Καταστημάτων (Χιροκάζου Κορεέντα)
17. Sorry to Bother You (Μπουτς Ράιλι)
18. Πρόσωπα & Ιστορίες (Ανιές Βαρντά & Ζε Αρ) και «Καλπάζοντας με το Όνειρο» (Κλόε Ζάο) και Γουέστερν (Βαλέσκα Γκρίζεμπαχ)
21. La Flor (Μαριάνο Λίνας) και High Life (Κλερ Ντενί) και Το Νησί των Σκύλων (Γουες Άντερσον) και Madeline’s Madeline (Τζόζεφιν Ντέκερ) και 120 Χτύποι το Λεπτό (Ρομπέν Καμπιγιό) και Transit (Κρίστιαν Πέτζολντ)

https://www.athinorama.gr/

Οι καλύτερες ταινίες του 2018 όπως τις επέλεξε το National Board of Review

Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο – 28/11/2018

Μετά το περιοδικό Time τη σκυτάλη στην ανακοίνωση των λιστών για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς παίρνει το National Board of Review. H οργάνωση που αποτελείται από κριτικούς και ακαδημαϊκούς του σινεμά, αλλά και επαγγελματίες κινηματογραφιστές κάθε κλάδου, δεν εκπλήσσει με τις επιλογές της, με μόνη εξαίρεση ίσως την πλήρη απουσία της «Ευνοούμενης» του Γιώργου Λάνθιμου.

«Ένα Αστέρι Γεννιέται»

Επί της ουσίας, σε τρεις κατηγορίες επικρατεί το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» (2018), το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μπράντλεϊ Κούπερ όπου ο ηθοποιός επίσης συμπρωταγωνιστεί στο πλάι της Lady Gaga. Ακολουθεί με διάκριση σε δύο κατηγορίες, εκ των οποίων η καλύτερης ταινίας, το βραβευμένο στο Τορόντο «Green Book» με πρωταγωνιστές τους Μαχερσάλα Αλί και Βίγκο Μόρτενσεν, όσες και το «If Beale Street Could Talk» του οσκαρικού Μπάρι Τζένκινς («Moonlight»).

«If Beale Street Could Talk»

Η ανακοίνωση των επιλογών του National Board of Review κηρύσσει παραδοσιακά την έναρξη της περιόδου των βραβείων, μέχρι την ολοκλήρωσή της στα Όσκαρ, και μένει να δούμε πόσες από αυτές θα επαληθευτούν. Πάντως, η περσινή ψήφος εμπιστοσύνης στο εξαιρετικό «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά» (Στίβεν Σπίλμπεργκ, 2018) δεν απέφερε κανένα χρυσό αγαλματάκι..

Δείτε τη λίστα του National Board of Review:

Καλύτερη ταινία

Green Book (Πίτερ Φαρέλι)

Καλύτερος σκηνοθέτης

Μπράντλεϊ Κούπερ («Ένα Αστέρι Γεννιέται»)

Καλύτερο σκηνοθετικό ντεμπούτο

Μπο Μπέρναμ («Eighth Grade»)

Καλύτερος άντρας ηθοποιός

Βίγκο Μόρτενσεν («Green Book»)

Καλύτερη γυναίκα ηθοποιός

Lady Gaga («Ένα Αστέρι Γεννιέται»)

Καλύτερος β’ αντρικός ρόλος

Σαμ Έλιοτ («Ένα Αστέρι Γεννιέται»)

Καλύτερος β’ γυναικείος ρόλος

Ρετζίνα Κινγκ («If Beale Street Could Talk»)

Καλύτερο πρωτότυπο σενάριο

Πολ Σρέιντερ («Ακρότητες»)

Καλύτερο διασκευασμένο σενάριο

Μπάρι Τζένκινς («If Beale Street Could Talk»)

Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων

Οι Απίθανοι 2

Ξεχωριστή ερμηνεία

Τόμασιν ΜακΚένζι («Leave no Trace»)

Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία

Ψυχρός Πόλεμος (Πάβελ Παβλικόφσκι)

Καλύτερο ντοκιμαντέρ

RBG (Μπέτσι Γουέστ & Τζούλι Κόεν)

Βραβείο κινηματογραφικής ιστορίας (εξ ημισείας)

Η Άλλη Πλευρά του Ανέμου (Όρσον Γουελς) και They’ll Love Me When I’m Dead (Μόργκαν Νέβιλ)

Βραβείο ελευθερίας της έκφρασης (εξ ημισείας)

22 July (Πολ Γκρίνγκρας) και On her Shoulders (Αλεξάντρα Μπόμπαχ)

Κορυφαίες ταινίες

H Μπαλάντα του Μπάστερ Σκραγκς (Ιθαν και Τζόελ Κόεν)

Black Panther (Ράιαν Κούγκλερ)

Can You Ever Forgive Me? (Μάριελ Χέλερ)

Eighth Grade (Μπο Μπέρναμ)

Ακρότητες (Πολ Σρέντερ)

If Beale Street Could Talk (Μπάρι Τζένκινς)

Η Μαίρη Πόπινς Επιστρέφει (Ρομπ Μάρσαλ)

Ένα Ήσυχο Μέρος (Τζον Κραζίνσκι)

Ρόμα (Αλφόνσο Κουαρόν)

Ένα Αστέρι Γεννιέται (Μπράντλεϊ Κούπερ)

5 κορυφαίες ξενόγλωσσες ταινίες

Burning (Λι Τσανγκ-ντονγκ)

Μετά το Χωρισμό (Ξαβιέ Λεγκράν)

Ο Ένοχος (Γκούσταβ Μόλερ)

Ευτυχισμένος Λάζαρος (Αλίτσε Ρορβάκερ)

Κλέφτες Καταστημάτων (Χιροκάζου Κορεέντα)

5 κορυφαία ντοκιμαντέρ

Crime + Punishment (Στίβεν Μάινγκ)

Free Solo (Τζίμι Τσιν & Ελίζαμπεθ Τσάι Βασαρέλι)

Minding the Gap (Μπινγκ Λιου)

Three Identical Strangers (Τιμ Γουόρντλ)

Won’t You Be My Neighbor? (Μόργκαν Νέβιλ)

10 κορυφαίες ανεξάρτητες ταινίες

Ο Θάνατος του Στάλιν (Αρμάντο Ιανούτσι)

Lean on Pete (Άντριου Χάι)

Mid90s (Τζόνα Χιλ)

Ο Κύριος & το Όπλο (Ντέιβιντ Λόουερι)

Καλπάζοντας με το Όνειρο (Κλόι Ζάο)

Searching (Ανίς Τσαγκάντι)

Sorry to Bother You (Μπουτς Ρίλεϊ)

We the Animals (Τζερεμάια Ζαγκάρ)

Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ (Λιν Ράμσεϊ)

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου 2019

ROMA 2018 του Αλφόνσο Κουαρόν η καλύτερη ταινία του 2018 , από τις συγκλονιστικότερες του 21ου αιώνα | του Γιάννη Καραμπίτσου

Ρόμα (2018) του Αλφόνσο Κουαρόν | αναλυτική παρουσίαση, trailer, η γνώμη των κριτικών

Πάτρα : Σεμινάριο Ιστορίας και Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου “Κάντο όπως ο Μπέργκμαν”

Σύντομα θα ανακοινωθούν τα υπόλοιπα Σεμινάρια Κινηματογράφου του Σχολείου του Σινεμά της Αθήνας για το Έτος 2019.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: