Αξίζει να δείτε σήμερα
Αναπαράσταση
ΒΟΥΛΗ 22:00
Μαζί Ποτέ
ΕΡΤ2 23:45
ΒΟΥΛΗ
22:00
Αναπαράσταση (1970): Το αληθινό περιστατικό στο οποίο βασίστηκε | Υπόθεση Πάντου (1968)
Αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο στο κανάλι της Βουλής
Αναπαράσταση
Σινεφίλ 1970 | Α/Μ | Διάρκεια: 110′
Ελληνική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, με τους Θάνο Γραμμένο, Τούλα Σταθοπούλου, Γιάννη Τότσικα. Έπειτα από χρόνια στη Γερμανία, ένας άντρας επιστρέφει στη γενέτειρά του, ένα χωριό της Ηπείρου. Λίγες ημέρες αργότερα η γυναίκα του και ο εραστής της θα τον δολοφονήσουν και θα τον θάψουν στον κήπο, όμως οι συγχωριανοί θα τους υποπτευτούν και θα καλέσουν την αστυνομία.
[Δίκαια χαρακτηρισμένη ως η ταινία η οποία ενηλικίωσε το νέο (αν όχι και ολόκληρο τον) ελληνικό κινηματογράφο, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Θόδωρου Αγγελόπουλου ήταν στην εποχή του μια εντελώς νεωτερική, απόλυτα μοντέρνα αισθητική πρόταση. Παραμένει ένα καίριο, πολυδιάστατο σχόλιο πάνω στην Ιστορία, την ανθρώπινη συνείδηση και την αδυναμία κάθε εξουσίας (δικαστική, δημοσιογραφική, ακόμα και αυτή του σκηνοθέτη-αφηγητής) να αναπαραστήσει την ιστορική αλήθεια· ένα διαχρονικό κινηματογραφικό αριστούργημα.]
ΕΡΤ2
23:45
Μαζί Ποτέ
Gegen die Wand / Head-On
Δραματική 2004 | Έγχρ. | Διάρκεια: 121′
Γερμανο-τουρκική ταινία του Φατίχ Ακίν, με τους Μπιρόλ Ουνέλ, Σιμπέλ Κεκιλί, Χέρμαν Λάουζε.Ο 40χρονος αλκοολικός Καχίτ και η 23χρονη Σιμπέλ, μέλη της γερμανοτουρκικής κοινότητας του Αμβούργου, κάνουν λευκό γάμο, ώσπου ένας ζηλόφθονος έρωτας αλλάζει απροσδόκητα τη σχέση τους.
[Με ζηλευτή σεναριακή ακρίβεια και δραματουργική δεξιοτεχνία, ο Φατίχ Ακίν στήνει ένα πολυσύνθετο κοινωνικό δράμα που, αργά και μεθοδικά, εξελίσσεται σε υπαρξιακή τραγωδία. Απίστευτης ορμής, η σκηνοθετική του δύναμη διαθέτει συνέπεια και ευφυή τεχνάσματα (τα μουσικά ιντερμέδια που αποστασιοποιούν την οπτική μας, «χρωματίζοντας» συγχρόνως την πλοκή), δείγματα ενός μοντέρνου, ρεαλιστικού σινεμά που τιμήθηκε με τη Χρυσή Άρκτο στο φεστιβάλ Βερολίνου.]
[] Σχόλιο του Αθηνοράματος
Σεμινάριο Ιστορίας του Κινηματογράφου 2019 – 10 Μαθήματα
Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου 2019
Λος Ολβιδάδος (1950) του Λουίς Μπουνιουέλ: Ο κινηματογράφος της «σκληρότητας» του Andre Bazin
ROMA 2018 του Αλφόνσο Κουαρόν η καλύτερη ταινία του 2018 , από τις συγκλονιστικότερες του 21ου αιώνα | του Γιάννη Καραμπίτσου
Συνέντευξη του Βιμ Βέντερς για το Παρίσι, Τέξας (1984): Η πρώτη μου ερωτική ταινία
Παρίσι, Τέξας (1984), Η μυθική, δαιμόνια Αμερική του Sam Shepard || του Πάνου Μανασσή
Παρίσι-Τέξας Wim Wenders Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ του Αχιλλέα Κυριακίδη
Παρίσι, Τέξας (1984) του Βιμ Βέντερς | κριτικές-γράφτηκε για την ταινία
Fritz Lang- Φριτς Λανγκ, η ύστατη και κορυφαία έκφραση του δημιουργού-καλλιτέχνη| του Μιχάλη Δημόπουλου
Φριτς Λανγκ, Ταξιδιώτης στην άκρη του χρόνου | του Νίκου Σαββάτη