Η Ευνοούμενη του Ευνοούμενου κ. Λάνθιμου || κριτική του Γιάννη Καραμπίτσου [2/5]

Εκτός του Κυνόδοντα που χωρίς να είναι αριστούργημα ο Γιώργος Λάνθιμος είχε να πει κάτι όχι συγκλονιστικό θεωρώ, αλλά με πολύ ενδιαφέρον σε όλες τις άλλες ταινίες καλούμαστε να επικυρώσουμε και εγκρίνουμε τις βραβεύσεις ή διακρίσεις που παίρνει μεγάλες ή μικρές ο κ. Λάνθιμος στα διάφορα συνήθως μεγάλα φεστιβάλ. Δεν περνάει απαρατήρητος σχεδόν πουθενά ο ευνοούμενος κ. Λάνθιμος.

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019 || Νέο Τμήμα στις καθημερινές | Έναρξη Τέλος Φεβρουαρίου

Το Κάστρο της Αγνότητας (1973) του Αρτούρο Ριπστάιν το Σάββατο 16.2.2019 με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση

Η Ευνοούμενη του Ευνοούμενου κ. Λάνθιμου || κριτική του Γιάννη Καραμπίτσου [2/5]

Η ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου | Κριτική του Νίνου Φενέκ Μικελίδη | Πολύ Καλός Τεχνίτης χωρίς προσωπικό στυλ πραγματικού δημιουργού (2/5)

“Περί “Κυνόδοντα”, Oscar, κριτικής και αισθητικής κινηματογράφου, ηθικής, αισθητικής και δημοσιογραφικής δεοντολογίας” του Γιάννη Καραμπίτσου

Κούφιος κυνόδοντας; του Αδάμ Αδαμόπουλου

Arturo Ripstein: Το κάστρο της αγνότητας (1972), «Έξω είναι άσχημα»

Ο Arturo Ripstein μιλά με την Paz Alicia Garciadiego για το “Κάστρο της Αγνότητας” (1972)

Σεμινάρια Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου, Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ και Ιστορίας Κινηματογράφου: Έναρξη

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019

Σεμινάριο Ιστορίας του Κινηματογράφου 2019 – 10 Μαθήματα

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου 2019

ROMA 2018 του Αλφόνσο Κουαρόν η καλύτερη ταινία του 2018 , από τις συγκλονιστικότερες του 21ου αιώνα | του Γιάννη Καραμπίτσου

Οι 3 τελευταίες ταινίες του, η Κινέτα και οι Άλπεις είχαν κάποιο νόημα, όταν τις βλέπεις και κυρίως ο Αστακός μοιάζουν ενδιαφέρουσες , το Ελάφι στα όρια του εκνευρισμού και του να είναι αντιδραστική εντέλει. Η Ευνοούμενη εμφανώς η χειρότερη από τις τρεις. Μετά λίγο καιρό, εκτός του Κυνόδοντα, δεν θυμάσαι τίποτα από τις τελευταίες 3 ταινίες του, ποια ήταν η κεντρική τους ιδέα, ποιο το βαθύτερό τους νόημα!! Στην Ευνοούμενη δεν υπάρχει ούτε η σκηνοθετική κομψότητα των δύο τελευταίων ταινιών του. Δύσκολα μπορώ να γράψω κριτική για μια ταινία που δεν με άγγιξε σχεδόν καθόλου. Πάλι με ενδιαφέρον την είδα, προσπάθησα να βρω στη φόρμα το μεγάλο δημιουργό, γιατί η υπόθεση δεν μου είπε πολλά πράγματα και είδα μια μετριότητα. Έναν όχι Μπουνιουέλ, όχι Τρίερ, όχι Αγγελόπουλο εννοείται. Ωραία εφευρήματα οι ταινίες του, έξυπνες ή εξυπνακίστικες διανοητικές κατασκευές, χωρίς καρδιά, χωρίς ψυχή, χωρίς πνεύμα, χωρίς συγκίνηση. Και στη συγκεκριμένη με αδέξια υποτονική σκηνοθεσία. Γιατί ευνοείται εμφανώς ο κ Λάνθιμος κατά τη γνώμη μου;;; Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος υπήρξε εκφραστής μιας εποχής, ενός αιώνα που η αριστερά έπαιξε σημαντικό ρόλο και γέμισε με ελπίδες εκατομμύρια ανθρώπους . Οι δημιουργοί, οι κριτικοί, οι ιστορικοί του σινεμά και όχι μόνο στον κόσμο και στον τόπο μας ήταν αριστεροί διανοούμενοι σημαντικοί και καλλιτέχνες που η αλήθεια είναι μονοπώλησαν τη δόξα. Όλα ήταν αριστερά. Αγγελόπουλος και Ραφαηλίδης στο κινηματογραφικό ελληνικό στερέωμα ξεχώριζαν με απόσταση από τους άλλους. Ανάπτυξη του Πνευματικού Πολιτισμού και της Τέχνης, Προοδευτικά Οράματα και Ιδανικά, Αγώνας και Επανάσταση, Αναζήτηση της Ουτοπίας ήταν οι Αξίες,  βασάνιζαν τους υπόλοιπους σκηνοθέτες, κριτικούς και ανθρώπους του χώρου αλλά και της κοινωνίας  γιατί όλο για Αγγελόπουλο άκουγαν, περίμεναν το τέλος αυτής της εποχής και ήρθε. Χρειαζόντουσαν ένα καινούριο εκπρόσωπο που με τα βραβεία και τις διακρίσεις του θα έπαιρνε τα ηνία από τον Αγγελόπουλο. Η δεξιά εποχή μας χρειάζεται δεξιούς εκπροσώπους κάπως μοντέρνους.  Η Εποχή της Μπαρούφας και του Εκπεσμού των Αξιών, έχασε και την αίσθηση των κριτηρίων και του μέτρου;; ή απλά σήμερα «κτυπιέται» αδιάντροπα από το Σύστημα κάθε Πολιτικός Κινηματογράφος;; Είναι λίγο λότο ποιος θα πάρει τα βραβεία;;  Είναι για Πέταμα ο κινηματογράφος του Λάνθιμου;;; Όχι, σίγουρα !!  Είναι Κινηματογράφος για την Ελλάδα ; για την Ανθρωπότητα;; Όχι. Για ποιον είναι;; Για την Κατάκτηση του Χόλιγουντ  από τον Λάνθιμο και την εκτόξευση της καριέρας του;;; Ένα Στοίχημα είναι;; Μπορώ να γίνω ίδιος με τους μεγάλους δημιουργούς του σύγχρονου σινεμά χωρίς να λέω συγκεκριμένα σχεδόν τίποτε;;; αλλά να το λέω με στυλ και ύφος και να δίνω την εντύπωση ότι λέω πολύ σπουδαία πράγματα;; Ένα Στοίχημα που έως τώρα φαίνεται να κερδίζεται. Για την ίδια την Ταινία 3 γυναίκες μια βασίλισσα 2 ευνοούμενες κάνουν και λίγο σεξ. Μια ακόμα σάτιρα της εξουσίας περισσότερο Κυνική και ας την πούμε μεταμοντέρνα με δόση κωμωδίας μέσα;; Αποδόμηση, αποδραματοποίηση αλά Λάνθιμος;;; Ένας Ιδιότυπος Αυτοσαρκασμός (η Ευνοούμενη παραλληλίζεται με την πορεία του ίδιου του Λάνθιμου) ;; Όταν στη Χώρα του γίνεται Χαμός , στον Κόσμο Καταποντισμός ο ευνοούμενος κ. Λάνθιμος για τι Πράγμα μιλάει στην ταινία του ;;;  Ποιος είναι ο Λόγος που Έγινε;; Ποιο Αίσθημα Επείγοντος Ικανοποίησε ;; Τι είναι Αυτό που τον «Καίει»;;; (2/5).

Υ.Γ. Ως επιβεβαίωση όσων επικαλούμαι επισυνάπτω τις βαθμολογίες-αστεράκια για τις ταινίες τριών δημιουργών από το Αθηνόραμα του κ. Λάνθιμου, του Αγγελόπουλου και του Ταρκόφσκι. Επίσης την βαθμολογία των ελλήνων κριτικών από το Αθηνόραμα για την Ευνοούμενη.  Οι βαθμολογίες της Ευνοούμενης εμφανίζουν τον Ευνοούμενο κ. Λάνθιμο ισάξιο ή καλύτερο από τους Αγγελόπουλο και Ταρκόφσκι. Η βαθμολογία της Ευνοούμενης αν συγκρίνουμε με τις βαθμολογίες του Αθηνοράματος των Ταινιών του Ταρκόφσκι και του Αγγελόπουλου  που τις θεωρώ αντιπροσωπευτικές αρκετά, παρουσιάζεται καλύτερη από κολοσσιαία αριστουργήματα (ή ισάξια) του παγκόσμιου κινηματογράφου όπως το Στάλκερ, η Νοσταλγία, ο Θίασος, η Αναπαράσταση ακόμα, οι Κυνηγοί, οι Μέρες του 36, Ταξίδι στα Κύθηρα, Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού, Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα , Το Σολάρις,τον Καθρέφτη (ισάξια) , κ.α. Αυτό κατά τη γνώμη μου αποδεικνύει από μόνο του πόσο υπερτιμημένες είναι αυτές οι κριτικές και πόσο «σπρώχνεται» ένας καλός σκηνοθέτης όπως ο κ. Λάνθιμος στο επίπεδο της Μεγαλοφυΐας ή Ιδιοφυΐας του Κινηματογράφου. [Ο Δάσκαλός μου Βασίλης Ραφαηλίδης και Δάσκαλος όλωνν των Ελλήνων Κριτικών Κινηματογράφου έλεγε ότι υπάρχουν ελάχιστοι Δημιουργοί Μεγαλοφυΐες, καμιά δεκαριά Ιδιοφυΐες και αρκετοί Καλοί Σκηνοθέτες. Σπάνια έως ποτέ σε ολόκληρη τη ζωή του έβαζε 5 αστεράκια].    Θεωρώ ότι το ταβάνι για την Ευνοούμενη δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 3,5/5 αστεράκια.


Advertisements

2 σκέψεις σχετικά με το “Η Ευνοούμενη του Ευνοούμενου κ. Λάνθιμου || κριτική του Γιάννη Καραμπίτσου [2/5]

Add yours

  1. Σενάριο λιγοστό, μουσική εκνευριστική , ερμηνείες και σκηνοθεσία καλή, αλλά ακραίο στόρι και απογοητευτικό αποτέλεσμα , δεν ήταν αναγκαίο να κυλιστουμε στη «λάσπη » για να πληροφορηθούμε τα των βασιλικών οικογενειών !!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: