ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ | Οι ταινίες της ημέρας | Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019

Αξίζει να δείτε σήμερα

Μια Ιταλίδα Απ’ την Κυψέλη  [2,5/5]
ALPHA 21:00

Η Ελιά [3/5]
ΕΡΤ2 21:00

Μέρες του ’36 [3/5]
ΒΟΥΛΗ 22:00

Ο Γιος του Σαούλ [5/5]
ΕΡΤ1 22:10

Ξεχασμένοι από την Κοινωνία [4,5/5]
ΕΡΤ2 23:45

Σύρριζα [3/5]
STAR 01:15

Sweet Movie & Τα Μυστήρια του Οργανισμού του Ντούσαν Μακαβέγιεφ στο Σχολείο του Σινεμά με Ελεύθερη Είσοδο και Συζήτηση το Σάββατο 2.2.2019 στις 19.00 και 21.15

 

ALPHA
21:00

Μια Ιταλίδα Απ’ την Κυψέλη
Κομεντί 1968 | Έγχρ. | Διάρκεια: 105′
Ελληνική ταινία του Ντίνου Δημόπουλου, με τους Μάρω Κοντού, Αλέκο Αλεξανδράκη, Κατερίνα Γιουλάκη.Ένας σπουδαστής από την Ιταλία παρουσιάζει τη γυναίκα του ως Ιταλίδα για να ικανοποιήσει την ξενομανία της αδερφής του, η οποία τον συντηρεί οικονομικά.
[Απίθανοι διάλογοι, απανωτές ατάκες, λίγη κοινωνική κριτική για την ξενομανία της εποχής και ιδού μια από τις διασκεδαστικότερες ελληνικές κωμωδίες.]

ΕΡΤ2
21:00

Η Ελιά
El Olivo
Δραματική 2016 | Έγχρ. | Διάρκεια: 100′
Ισπανική ταινία του Ισιάρ Μπογαΐν, με τους Χαβιέρ Γκουτιέρεζ, Άννα Καστίγιο, Πεπ Άμπρος.Θέλοντας να επικοινωνήσει με τον παππού της, ο οποίος έπειτα από χρόνια απόλυτης σιωπής έχει σταματήσει πλέον και να τρώει, η 20χρονη Άλμα ξεκινά με έναν φίλο και τον θείο της, αλλά χωρίς κανένα σχέδιο, να φέρει πίσω από τη Γερμανία την οικογενειακή αιωνόβια ελιά που πουλήθηκε πριν από χρόνια.
[Road movie καθημερινών χαρακτήρων, με γλυκόπικρο χιούμορ και σαφή αλληγορική διάσταση πάνω στη σχέση ευρωπαϊκού Βορρά και Νότου. Απλό, συναισθηματικό και πολιτικοκοινωνικά φορτισμένο σινεμά που θυμίζει μεσογειακό Κεν Λόουτς, καθώς είναι γραμμένο από τον μόνιμο σεναριογράφο του, Πολ Λάβερτι.]

ΒΟΥΛΗ
22:00

Μέρες του ’36
Πολιτική 1972 | Έγχρ. | Διάρκεια: 105′
Ελληνική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου με τους Κώστα Παύλου, Πέτρο Ζαρκάδη, Χριστόφορο Νέζερ.Λίγους μήνες πριν τη δικτατορία του Μεταξά, ένας πολιτικός κρατούμενος κρατά σαν όμηρο στο κελί του ένα βουλευτή κι απειλεί την κυβέρνηση ότι θα προβεί σε αποκαλύψεις.
[Ένα δοκίμιο πάνω στην αποσύνθεση του κοινοβουλευτικού συστήματος και τους μηχανισμούς προετοιμασίας για την επιβολή δικτατορίας. Ο Αγγελόπουλος επεξεργάζεται για πρώτη φορά ένα προσωπικό ύφος, στοχασμό πάνω στην Ιστορία, που θα τον κάνει στη συνέχεια διάσημο. Το κλίμα της ταινίας, είναι βαρύ, δολοφονικό, συνωμοτικό, προδοτικό, απάνθρωπο. Ο σκηνοθέτης, έχει δηλώσει ότι η δικτατορία είναι εγγραμμένη στον ίδιο τον καμβά της ταινίας. Συμβολική και η λειτουργία του χρώματος (κυριαρχεί το κίτρινο και οι αποχρώσεις του), οι χώροι είναι πραγματικοί , τίποτα δεν γυρίστηκε σε στούντιο, τα περισσότερα πρόσωπα που εμφανίζονται είναι ερασιτέχνες και όχι επαγγελματίες ηθοποιοί. Οι «Μέρες του ’36», απέσπασαν το βραβείο σκηνοθεσίας και φωτογραφίας (Γιώργος Αρβανίτης) στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1972, καθώς και το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο Φόρουμ του Βερολίνου.]

ΕΡΤ1
22:10

Ο Γιος του Σαούλ
Saul Fia / Son of Saul
Δραματική 2015 | Έγχρ. | Διάρκεια: 107′
Ουγγρική ταινία του Λάζλο Νέμες, με τους Γκέζα Ρέριγκ, Λαβέντε Μόλναρ, Ουρς Ρεχν.Στο Άουσβιτς του 1944 ο Σαούλ είναι από τους λίγους επιζώντες Εβραίους, ο οποίος αναγκάζεται να βοηθά τους Γερμανούς στο κάψιμο των νεκρών ομοεθνών του. Μέχρι που κάποια στιγμή αποφασίζει να θάψει το πτώμα ενός παιδιού, το οποίο ισχυρίζεται πως είναι δικό του.
Μια σκληρή ιστορία επιβίωσης μετατρέπεται με συγκλονιστικό τρόπο στην απόλυτη υπαρξιακή οδύσσεια ως την καρδιά του σκοταδιού. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες, ξενόγλωσσο Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για ένα εντελώς πρωτότυπο και τολμηρό αριστούργημα, σκηνοθετικό ντεμπούτο ενός βοηθού του Μπέλα Ταρ.

ΕΡΤ2
23:45

Ξεχασμένοι από την Κοινωνία
Los Olvidados
Δραματική 1950 | Α/Μ | Διάρκεια: 85′
Μεξικανική ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ, με τους Ρομπέρτο Κόμπο, Αλφόνσο Μέχια, Εστέλα Ίντα.O Χάιμπο, δραπέτης από το αναμορφωτήριο, ηγείται μαζί με το φίλο του Πέντρο μιας συμμορίας ανηλίκων σε φτωχογειτονιά της Πόλης του Μεξικού. Δεν διστάζει να φτάσει μέχρι το έγκλημα, ενώ γίνεται εραστής της μητέρας του Πέντρο, η οποία με τη σειρά της παραδίδει το παιδί της στις αρχές για να το ξεφορτωθεί.
[Αυτοεξόριστος από την Ισπανία του Φράνκο, ο Μπουνιουέλ εγκαθίσταται το 1946 στο Μεξικό, όπου ξεκινά μια κανονική σκηνοθετική καριέρα, γυρίζοντας αρχικά ταινίες της ντόπιας εμπορικής παραγωγής, ώσπου να δρέψει τις δάφνες της διεθνούς κριτικής με το «Los Olvidados» που αποτέλεσε μέγα γεγονός και σκάνδαλο στο Φεστιβάλ Κανών του 1951. Με πρόσχημα μια κοινωνική θεματολογία, η ταινία αποτελεί την απάντηση ενός σουρεαλιστή στο νεορεαλισμό, με την απεικόνιση μιας αδυσώπητα ρεαλιστικής πραγματικότητας όπου η βία και η ωμότητα αντικαθιστούν τον ουμανισμό, η αθωότητα είναι άγνωστη έννοια ακόμα και στους πιο μικρής ηλικίας ήρωες, στο τέλος της μυθοπλασίας δεν υπάρχει κάποια πορεία προς το έλεος και τον εξαγνισμό κι αν υπάρχει «ομορφιά», αυτή αναδύεται μέσα από το αποτρόπαιο. Η ταινία γυρίστηκε εν μέσω παραιτήσεων μελών του συνεργείου και βίαιων αντιδράσεων από τον μεξικανικό Τύπο εξαιτίας της αρνητικής απεικόνισης των φτωχογειτονιών του Μεξικού αλλά και της καθόλου κολακευτικής εικόνας του συμβόλου της Μεξικάνας μητέρας. Ευτυχώς όμως αγκαλιάστηκε από κάποιους διανοούμενους, τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες και καθιέρωσε οριστικά και αμετάκλητα το όνομα του Μπουνιουέλ στο διεθνές στερέωμα.]

STAR
01:15

Σύρριζα
Jarhead
Πολεμική 2005 | Έγχρ. | Διάρκεια: 125′
Αμερικανική ταινία του Σαμ Μέντες, με τους Τζέικ Γκίλεγχαλ, Πίτερ Σάρσγκαρντ, Τζέιμι Φοξ.Οι αληθινές εμπειρίες του πεζοναύτη Άντονι Σουόφορντ στο Κουβέιτ το 2003, ο οποίος έζησε ένα θέατρο του παραλόγου, αφού ύστερα από σκληρή εκπαίδευση στη ζέστη της ερήμου ο πόλεμος του Κόλπου τελείωσε χωρίς να συμμετάσχει σε καμιά συμπλοκή.
[Όσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο-ημερολόγιο του πρώην πεζοναύτη θα συμφωνήσουν ότι η ταινία αποτυπώνει τον παραλογισμό της εμπειρίας του, όχι όμως και τα πολιτικά, αντιμιλιταριστικά σχόλιά του. Η μεταφορά του Μέντες καταγράφει με πιστότητα κι ελαφρά ειρωνεία την ψυχοσύνθεση και την παράνοια του στρατιωτικού μηχανισμού κατά τις σκληρές ώρες εκπαίδευσης που τείνουν προς την αποκτήνωση της προσωπικότητας του φαντάρου, όπως και όλη την ανία και τον αυνανισμό (κυριολεκτικά και μεταφορικά) μέσα στην καθημερινότητα του στρατοπέδου.]

[] Σχόλιο του Αθηνοράματος

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019

Σεμινάρια Σκηνοθεσίας, Ιστορίας Κινηματογράφου και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ στο Σχολείο του Σινεμά για το έτος 2019

Σεμινάριο Ιστορίας του Κινηματογράφου 2019 – 10 Μαθήματα

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου 2019

Αναπαράσταση (1970) του Θόδωρου Αγγελόπουλου || Κριτική Ανάλυση με τίτλο «Το πρόσωπο της επιστροφής» του Γιάννη Μπακογιαννόπουλου

Αναπαράσταση (1970): Το αληθινό περιστατικό στο οποίο βασίστηκε | Υπόθεση Πάντου (1968)

Αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο στο κανάλι της Βουλής

Το μαχαίρι στο νερό (1962) του Ρομάν Πολάνσκι || Κριτική του Μπάμπη Ακτσόγλου

Tο μαχαίρι στο νερό (1962) του Ρομάν Πολάνσκι || ένα από τα καλύτερα σκηνοθετικά ντεμπούτα του κινηματογράφου

Λος Ολβιδάδος (1950) του Λουίς Μπουνιουέλ: Ο κινηματογράφος της «σκληρότητας» του Andre Bazin

ROMA 2018 του Αλφόνσο Κουαρόν η καλύτερη ταινία του 2018 , από τις συγκλονιστικότερες του 21ου αιώνα | του Γιάννη Καραμπίτσου
Συνέντευξη του Βιμ Βέντερς για το Παρίσι, Τέξας (1984): Η πρώτη μου ερωτική ταινία

Παρίσι, Τέξας (1984), Η μυθική, δαιμόνια Αμερική του Sam Shepard || του Πάνου Μανασσή

Παρίσι-Τέξας Wim Wenders Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ του Αχιλλέα Κυριακίδη

Παρίσι, Τέξας (1984) του Βιμ Βέντερς | κριτικές-γράφτηκε για την ταινία

Fritz Lang- Φριτς Λανγκ, η ύστατη και κορυφαία έκφραση του δημιουργού-καλλιτέχνη| του Μιχάλη Δημόπουλου

Φριτς Λανγκ, Ταξιδιώτης στην άκρη του χρόνου | του Νίκου Σαββάτη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.