Η μαζική ενασχόληση με τον Λάνθιμο, στα όρια της υστερίας, δεν αντανακλά βέβαια, τη δημοφιλία των ταινιών του. Δεν έγινε ξαφνικά το ελληνικό κοινό φανατικός οπαδός του μεταμοντέρνου σινεμά και του Greek weird wave. Πρόκειται για μια ακόμη έκφραση του εθνικιστικού επαρχιωτισμού που μας χαρακτηρίζει ως χώρα.
[Μην χάσετε Σήμερα την προβολή με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση της ταινίας του Αρτούρο Ριπστάιν ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΝΟΤΗΤΑΣ στις 19.00 Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια. διαβάστε αναλυτικότερα στο λινκ https://wp.me/pd1LV-Hkf ]
Όλοι συζητούν για τον Λάνθιμο επειδή..
αναγνωρίζεται και βραβεύεται από τους ξένους. Όχι από όποιους και όποιους ξένους, φυσικά, αλλά από τους Δυτικούς, αυτούς που αιώνια μας ζηλεύουν και μας επιβουλεύονται, αλλά αναζητούμε εναγωνίως την επιβεβαίωσή τους.
Χωρίς αυτή τη διεθνή αναγνώριση ο Λάνθιμος δεν θα ήταν παρά ένας έκφυλος θολοκουλτουριάρης που παράγει ακαταλαβίστικα και χυδαία ανοσιουργήματα προς τέρψη ενός περιθωριακού κοσμοπολίτικου κοινού.
Η ανάγκη για αποδοχή από τον Μεγάλο (Δυτικό) Άλλο είναι πιο ισχυρή από το ακατανόητο και ύποπτο περιεχόμενο των ταινιών του. Ο Λάνθιμος μπαίνει στο πάνθεον των εθνικών πρωταθλητών γιατί φέρνει στον «περιούσιο» λαό την εξωτερική επιβεβαίωση που τόσο ανάγκη έχει για να καταλαγιάσει το αίσθημα ανασφάλειας και το σύμπλεγμα κατωτερότητας που τον διακρίνει.
Δημήτρης Τσίρκας (fb)
http://agitatoras.blogspot.com/
Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019 || Νέο Τμήμα στις καθημερινές | Έναρξη Τέλος Φεβρουαρίου
Το Κάστρο της Αγνότητας (1973) του Αρτούρο Ριπστάιν το Σάββατο 16.2.2019 με ελεύθερη είσοδο και συζήτηση
Η Ευνοούμενη του Ευνοούμενου κ. Λάνθιμου || κριτική του Γιάννη Καραμπίτσου [2/5]
“Περί “Κυνόδοντα”, Oscar, κριτικής και αισθητικής κινηματογράφου, ηθικής, αισθητικής και δημοσιογραφικής δεοντολογίας” του Γιάννη Καραμπίτσου
Κούφιος κυνόδοντας; του Αδάμ Αδαμόπουλου
Arturo Ripstein: Το κάστρο της αγνότητας (1972), «Έξω είναι άσχημα»
Ο Arturo Ripstein μιλά με την Paz Alicia Garciadiego για το “Κάστρο της Αγνότητας” (1972)
Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019
Σεμινάριο Ιστορίας του Κινηματογράφου 2019 – 10 Μαθήματα
Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου 2019
ROMA 2018 του Αλφόνσο Κουαρόν η καλύτερη ταινία του 2018 , από τις συγκλονιστικότερες του 21ου αιώνα | του Γιάννη Καραμπίτσου