Dovlatov – Εξόριστος Συγγραφέας (2018) του Αλεξέι Γκερμάν Τζούνιορ | Κριτική Γιάννη Καραμπίτσου 3,5/5

Η Ιστορία ενός ασυμβίβαστου συγγραφέα που όταν μετανάστευσε στην Αμερική έγινε διάσημος στη χώρα του, όπου εκδόθηκε το έργο του το 1989, κάτι που εκείνος δεν έμαθε ποτέ γιατί πέθανε στα 48 του χρόνια, λίγο μετά το 1990, και μιας ομάδας λογοτεχνών και καλλιτεχνών που προσπαθούν να εκδώσουν τα έργα τους και να μείνουν στη χώρα τους γιατί δεν μπορούν να φανταστούν τον εαυτό τους να κάνουν έργο ως εμιγκρέδες. Η ταινία θα μπορούσε να ονομαστεί Η Μπαλάντα του Άγνωστου Συγγραφέα ή Ωδή στον άγνωστο Συγγραφέα.

Ανοιχτό (δωρεάν) μάθημα-Παρουσίαση την Πέμπτη 21.2.2019 στις 19.00 του Νέου Σεμιναρίου Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ για Καθημερινές

Ένας σαρκαστικός και ειρωνικός, γεμάτος χιούμορ, ταλέντο, ευαισθησία και αίσθημα αλληλεγγύης για τους γύρω του Σεργκέι Ντοβλάτοφ που τον υποδύεται υπέροχα ο Σέρβος ηθοποιός Μιλάνο Μάριτς στο πρώτο διεθνή ρόλο της καριέρας του, του οποίου παρακολουθούμε 6 μέρες από τη ζωή του. Ο Γκερμάν ζωντανεύει με ρεαλισμό και λυρισμό την ατμόσφαιρα της εποχής, με την καταλυτική συνεισφορά του Λούκας Ζαλ, διευθυντή φωτογραφίας της «Ida». Βρισκόμαστε στο Λένιγκραντ το 1971 , οι ἥρωες μας κινούνται στα στέκια της εποχής ακούγοντας τζαζ και συμμετέχοντας σε ποιητικές και λογοτεχνικές βραδιές πίνοντας ποτό. Ο Σεργκέι Ντοβλάτοφ είναι χωρισμένος με τη γυναίκα του, παλεύουν να τα ξαναβρούν, βλέπει συχνά τη κόρη του και πηγαίνουν μαζί βόλτες. Στην ταινία δεν θα έρθουμε σε επαφή με το έργο του Ντοβλάτοφ κάτι που σημαίνει ότι ο Αλεξέι Γκερμάν ενδιαφέρεται κυρίως για την ατμόσφαιρα της εποχής και για ότι συμβαίνει μέσα στον γοητευτικό ήρωά μας . Δεν πρόκειται για μια συμβατική βιογραφική ταινία αλλά για μια δυναμική αναπαράσταση μιας εποχής όπου η ζωή και η τέχνη ήταν θέματα ζωής και θανάτου και αν επέμενες να κρατήσεις την ακεραιότητά σου η επιβίωσή σου γινόταν εντελώς αμφίβολη. Μια ιμπρεσιονιστική ονειρική θα μπορούσαμε να πούμε ταινία γυρισμένη με αργά μονοπλάνα μέσα σε ένα Λένιγκραντ που χιονίζει συνεχώς, δεν εμβαθύνει στους χαρακτήρες και στην εποχή όσο θα θέλαμε, βλέπεται ευχάριστα και σου μένει έντονη η γεύση της. Ο Ντοβλάτοφ σχετίζεται με πολλούς καλλιτέχνες κυρίως με τον Γιόζεφ Μπρόνσκι, διάσημο Ρώσο ποιητή που μετανάστευσε επίσης, παρακολουθούμε τις συνομιλίες τους και την έκφραση της αγωνίας και ανησυχίας τους, τη συγκινητική προσπάθεια να στηρίξει ο ένας τον άλλον. Ο Σεργκέι Ντοβλάτοφ αρνείται επίμονα τους πειρασμούς που του προσφέρονται για να ενταχθεί στο σύστημα και να μπορέσει να εκδώσει (προτάσεις για συνεργασίες αλλά και θηλυκούς πειρασμούς), δουλεύει ως δημοσιογράφος σε ένα εργοστασιακό περιοδικό, αρνείται συνεχώς να προσαρμοστεί και να γράψει χυδαία, συμβατικά άρθρα που θα προάγουν τον “σοσιαλιστικό ρεαλισμό” και θα αποπνέουν “θετικά” μηνύματα. Πίσω από τη Μάσκα του “Κυνικού” υπάρχει ένας ευαίσθητος άνθρωπος που δεν συμβιβάζεται στο ελάχιστο επιλέγοντας ουσιαστικά την μη επιβίωσή του κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες, στρώνοντας κόντρα στη θέλησή του το δρόμο του Εξόριστου Συγγραφέα. Γιάννης Καραμπίτσος [3,5/5]

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019 || Νέο Τμήμα στις καθημερινές | Έναρξη Τέλος Φεβρουαρίου

Η Ευνοούμενη του Ευνοούμενου κ. Λάνθιμου || κριτική του Γιάννη Καραμπίτσου [2/5]

Η ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου | Κριτική του Νίνου Φενέκ Μικελίδη | Πολύ Καλός Τεχνίτης χωρίς προσωπικό στυλ πραγματικού δημιουργού (2/5)

“Περί “Κυνόδοντα”, Oscar, κριτικής και αισθητικής κινηματογράφου, ηθικής, αισθητικής και δημοσιογραφικής δεοντολογίας” του Γιάννη Καραμπίτσου

Κούφιος κυνόδοντας; του Αδάμ Αδαμόπουλου

Arturo Ripstein: Το κάστρο της αγνότητας (1972), «Έξω είναι άσχημα»

Ο Arturo Ripstein μιλά με την Paz Alicia Garciadiego για το “Κάστρο της Αγνότητας” (1972)

Σεμινάρια Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου, Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ και Ιστορίας Κινηματογράφου: Έναρξη

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019

Σεμινάριο Ιστορίας του Κινηματογράφου 2019 – 10 Μαθήματα

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου 2019

ROMA 2018 του Αλφόνσο Κουαρόν η καλύτερη ταινία του 2018 , από τις συγκλονιστικότερες του 21ου αιώνα | του Γιάννη Καραμπίτσου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: