Αφιέρωμα στον Μπρούνο Γκανς στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Ο αποχαιρετισμός στον Μπρούνο Γκανς κρατάει από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 5 Μαρτίου 2019 οπότε η ταινιοθήκη οργανώνει αφιέρωμα στον σπουδαίο Ελβετό ηθοποιό που σφράγισε το ευρωπαϊκό σινεμά με τις χαρακτηριστικές του ερμηνείες σε ταινίες κυρίως του Βιμ Βέντερς αλλά και του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

bruno ganz mix

Οι ταινίες που θα προβληθούν στην Ταινιοθήκη είναι το «Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα», η ταινία που χάρισε στον Θόδωρο Αγγελόπουλο το Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Κανών το 1998, τα «Φτερά του Έρωτα» και ο «Αμερικάνος Φίλος» του Βιμ Βέντερς. Ταινίες που έχει πάντοτε νόημα να δεις στη μεγάλη οθόνη, αλλά που παραμένουν οι πιο γνωστές από τη φιλμογραφία του Μπρούνο Γκανς. Φιλμογραφία που θα άξιζε να ανακαλύψει κανείς, με την αφορμή ενός αφιερώματος που θα πρότεινε και πιο άγνωστους, απρόβλητους στην Ελλάδα τίτλους, όπως π.χ. το υπέροχο «Μαχαίρι στο Κεφάλι» του Ράινχαρντ Χάουφ από το 1978.

Αιωνιότητα Ο Μπρούνο Γκανς μαζί με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στα γυρίσματα του «Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα»

Διαβάστε ακόμη: Ο Μπρούνο Γκανς ήταν ένας από τους τελευταίους μεγάλους ήρωες του ευρωπαϊκού σινεμά

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ

Ένας Αμερικάνος Φίλος (1977), Βιμ Βέντερς

Όταν ο Αμερικάνος τυχοδιώκτης Τομ Ρίπλεϊ (Ντένις Χόπερ) μαθαίνει ότι ο κορνιζοποιός Τζόναθαν Ζίμερμαν (Μπρούνο Γκανς) πάσχει από ανίατη ασθένεια πείθει τον Μάινοτ, έναν άνθρωπο του υποκόσμου να τον προσλάβει σαν πληρωμένο δολοφόνο. Μια τέτοια συμφωνία θα αποφέρει ικανοποιητικά κέρδη στον Τζόναθαν, ώστε να αφήσει κάτι στη γυναίκα του και το παιδί τους. Τι έχει να χάσει αφού πρόκειται να πεθάνει ούτως ή άλλως; Oι δυο άντρες θα αναπτύξουν μια βαθιά ανθρώπινη φιλία κάτω από ακραίες καταστάσεις και συμπεριφορές. | Το γκανγκστερικό αυτό θρίλερ του Βιμ Βέντερς το οποίο έκανε πρεμιέρα στο 30ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών, αποτελεί διασκευή του βιβλίου «Το παιχνίδι του κυρίου Ρίπλεϊ» της Πατρίσια Χάισμιθ. Η ιστορία, μια σπουδή στην ανθρώπινη ύπαρξη, διαδραματίζεται μεταξύ Νέας Υόρκης, Παρισιού, Αμβούργου και Μονάχου. Στην ταινία εμφανίζονται εφτά διαφορετικοί σκηνοθέτες (ανάμεσά τους ο Σάμιουελ Φούλερ και ο Νίκολας Ρέι) σε ρόλους ηθοποιού -φόρος τιμής του Βέντερς στους αγαπημένους του καλλιτέχνες.

Τα Φτερά του Έρωτα (1987), Βιμ Βέντερς

Φύλακες- άγγελοι, αόρατοι στα μάτια των ανθρώπων, πλην των παιδιών, περιπλανιούνται στο Βερολίνο, ακούν τις σκέψεις των θνητών και προσπαθούν να τους παρηγορήσουν. Ένας από αυτούς, ο Ντάμιελ (Μπρούνο Γκανς), ερωτεύεται μια όμορφη ακροβάτισσα και αποφασίζει να γίνει θνητός, για να ζήσουν μαζί. Η αφήγηση της ταινίας είναι από την οπτική των αγγέλων, οι οποίοι βλέπουν τον κόσμο ασπρόμαυρα. Όταν πια ο Ντάμιελ γίνεται άνθρωπος αποκαλύπτεται στα μάτια του, και στα μάτια των θεατών, ο έγχρωμος κόσμος. | Πρόκειται για την πρώτη γερμανική ταινία του Βιμ Βέντερς μετά από οκτώ χρόνια στην Αμερική –και θεωρείται η ποιητικότερη και πλέον συναισθηματική στιγμή του. Μία ιστορία για τον έρωτα, την επιθυμία και την αθωότητα, για τη ζωή που ονειρευόμαστε και τη ζωή που ζούμε. | Το φιλμ, που απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Κανών (1987), είναι επηρεασμένο από την ποίηση του Ράινερ Μαρία Ρίλκε και όπως σημειώνεται στους τίτλους τέλους, είναι «αφιερωμένο σε όλους τους πρώην αγγέλους, αλλά κυρίως στους Γιασουχίρο (Όζου), Φρανσουά (Τριφό) και Αντρέι (Ταρκόφσκι)».

Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα (1998), Θόδωρος Αγγελόπουλος

O Αλέξανδρος (Μπρούνο Γκανς), είναι ένας συγγραφέας, που ασχολείται με το ημιτελές έργο του Σολωμού «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι». Από το ποίημα λείπουν λέξεις κι ο Αλέξανδρος αποπειράται να τις συγκεντρώσει, να τις αγοράσει, όπως ακριβώς έκανε για τις δικές του λέξεις κι ο Σολωμός. Όμως οι δυνάμεις του έχουν εξαντληθεί κι ο ίδιος βαδίζει προς τον θάνατο. O χρόνος που του απομένει, ανήκει στις αναμνήσεις, στον απολογισμό μιας ζωής γεμάτης χαμένες ευκαιρίες και λάθος κινήσεις. Μια τυχαία συνάντηση μ’ ένα άστεγο αγόρι, παιδί των φαναριών, θα του δώσει νέα ώθηση. Αναβάλλει την «αναχώρηση» του και παρατείνει την αιωνιότητα κατά μία μέρα, για να μεταφέρει στον μικρό του φίλο κάτι από τη γνώση του. | Η ταινία κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Κανών το 1998, ενώ παράλληλα τιμήθηκε με τα Βραβεία: Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Β’ Γυναικείου Ρόλου (Ελένη Γερασιμίδου), Σκηνογραφίας, Μουσικής και Ενδυματολογίας, στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

Πέμπτη 28/2

19:00 Ένας Αμερικάνος Φίλος
21:30 Τα Φτερά του Έρωτα

Παρασκευή 01/3

19:00 Τα Φτερά του Έρωτα
21:30 Ένας Αμερικάνος Φίλος

Σάββατο 2/3

19:00 Ένας Αμερικάνος Φίλος
21:30 Μία Αιωνιότητα και μία Μέρα

Κυριακή 3/3

21:30 Μία Αιωνιότητα και μία Μέρα

Δευτέρα 4/3

19:00 Τα Φτερά του Έρωτα
21:30 Ένας Αμερικάνος Φίλος

Τρίτη 5/3

19:00 Μία Αιωνιότητα και μια Μέρα
21:30 Τα Φτερά του Έρωτα

Το Σάββατο 2/3, ο θεωρητικός, κριτικός κινηματογράφου και σκηνοθέτης Νίκος Σαββάτης θα προλογίσει την ταινία «Ένας Αμερικάνος φίλος» (19.00) ενώ στην αμέσως επόμενη προβολή η Μαρία Κομνηνού, καθηγήτρια ΕΚΠΑ και πρόεδρος ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, θα προλογίσει την ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Μία αιωνιότητα και μία μέρα» (21.30)

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019 || Νέο Τμήμα στις καθημερινές | Έναρξη Τέλος Φεβρουαρίου

Η Ευνοούμενη του Ευνοούμενου κ. Λάνθιμου || κριτική του Γιάννη Καραμπίτσου [2/5]

Η ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου | Κριτική του Νίνου Φενέκ Μικελίδη | Πολύ Καλός Τεχνίτης χωρίς προσωπικό στυλ πραγματικού δημιουργού (2/5)

“Περί “Κυνόδοντα”, Oscar, κριτικής και αισθητικής κινηματογράφου, ηθικής, αισθητικής και δημοσιογραφικής δεοντολογίας” του Γιάννη Καραμπίτσου

Κούφιος κυνόδοντας; του Αδάμ Αδαμόπουλου

Arturo Ripstein: Το κάστρο της αγνότητας (1972), «Έξω είναι άσχημα»

Ο Arturo Ripstein μιλά με την Paz Alicia Garciadiego για το “Κάστρο της Αγνότητας” (1972)

Σεμινάρια Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου, Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ και Ιστορίας Κινηματογράφου: Έναρξη

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ 2019

Σεμινάριο Ιστορίας του Κινηματογράφου 2019 – 10 Μαθήματα

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου 2019

ROMA 2018 του Αλφόνσο Κουαρόν η καλύτερη ταινία του 2018 , από τις συγκλονιστικότερες του 21ου αιώνα | του Γιάννη Καραμπίτσου

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: