«Ομοιώματα και Προσομειώση», του Ζαν Μποντριγιάρ (Jean Baudrillard) | εκδόσεις Πλέθρον

Είδος: Φιλοσοφία
Μετάφραση: Στέφανος Ρέγκας
Σελίδες:267
Τιμή: € 18
Εκδόσεις: Πλέθρον

jean baudrillard omoiomata kai prosomoiosi

Ζούµε σε έναν πνευµατικό πολιτισµό και βιώνουµε µια κοινή εµπειρία, όπου τα σηµεία έπαψαν να κρύβουν κάτι και σηµαίνουν απλώς, ότι δεν υπάρχει τίποτα πίσω τους: κανένας Θεός, καµιά ιδεολογία, καµιά έγκυρη και έσχατη κρίση, µόνο η προσοµοίωση του πραγµατικού και η αέναη επαναφορά της. Μέσα σ’ αυτή την καινούργια σχέση του ατόµου µε τις εικόνες, τα σύµβολα και τα σηµεία δεν έχουµε πλέον αναπαράσταση, δηλαδή µία, έστω ουτοπική, ισοδυναµία του σηµείου µε το πραγµατικό, αλλά άρνηση του σηµείου ως αξίας που αναφέρεται στο πραγµατικό. Τούτη η προσοµοίωση προηγείται του πρωτοτύπου, ενώ η διάκριση µεταξύ πραγµατικότητας και τεχνητής ψευδαίσθησης εξαφανίζεται.

Ο χάρτης προηγείται της επικράτειας που χαρτογραφεί, η µιντιακή εικόνα του πολέµου προηγείται του ίδιου του πολέµου. Το νόηµα χάνει πλέον κάθε νόηµα και εναλλάσσεται αδιάφορα και αενάως. Είτε αναλύοντας τον µικρόκοσµο της Ντίσνεϋλαντ είτε το σκάνδαλο Γουοτεργκέιτ, ο Ζαν Μπωντριγιάρ διαπιστώνει ότι τα οµοιώµατα κρύβουν απλώς το γεγονός ότι η πραγµατικότητα είναι άσχετη µε τον τρόπο που αντιλαµβανόµαστε τη ζωή µας. Κάθε αξίωση αλήθειας µέσα σε τούτη την κατάσταση, χαρακτηριστική της µιντιακής εποχής του ύστερου καπιταλισµού, θεωρείται αφελής.

Ο Ζαν Μποντριγιάρ (Jean Baudrillard: 1929 – 2007) γεννήθηκε στο Ρένς της Γαλλίας. Σπούδασε γερμανική φιλολογία και έζησε τα νιάτα του στη Γερμανία.Επιστρέφοντας στη Γαλλία, δίδαξε κοινωνιολογία στο πανεπιστήμιο Paris-X Nanterre.

Συνεργάστηκε με το περιοδικό «Les Temps Modernes» και μετείχε στην συντακτική επιτροπή των περιοδικών «Utopie» και «Traverses». Ο Μποντριγιάρ έγραψε περίπου πενήντα βιβλία και ήταν διάσημος για την κριτική που ασκούσε στους μηχανισμούς της καταναλωτικής κοινωνίας. Υπήρξε φιλόσοφος, κοινωνιολόγος, πολιτικός σχολιαστής και φωτογράφος. Τα έργα του μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες.

Πέθανε στο σπίτι του στο Παρίσι, μετά από «μακρά ασθένεια», τον Μάρτιο του 2007

Περιεχόμενα
Στέφανος Ρέγκας: Εισαγωγή
1. Η προήγηση των ομοιωμάτων
2. Η ιστορία: ένα ρετρό σενάριο
3. Ολοκαύτωμα
4. Το Σύνδρομο της Κίνας
5. Αποκάλυψη τώρα
6. Το φαινόμενο Μπομπούρ. Ενδόρρηξη και αποτροπή
7. Υπεραγορά και υπερεμπόρευμα
8. Η ενδόρρηξη του νοήματος στα ΜΜΕ
9. Απόλυτη διαφήμιση, μηδενική διαφήμιση
10. Clone story
11. Ολογράμματα
12. Crash
13. Ομοιώματα και επιστημονική φαντασία
14. Τα ζώα. Επικράτεια και μεταμορφώσεις
15. Το υπόλοιπο
16. Το πτώμα σε περιδίνηση
17. Το τελευταίο τανγκό της αξίας
18. Περί μηδενισμού
Σημειώσεις του μεταφραστή

Λεπτομέρειες
Ξενόγλωσσος τίτλος SIMULACRES ET SIMULATION
ISBN13 9789603483205
Εκδότης ΠΛΕΘΡΟΝ
Σειρά ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Χρονολογία Έκδοσης Απρίλιος 2019
Αριθμός σελίδων 272
Διαστάσεις 21×14
Μετάφραση ΡΕΓΚΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Επιμέλεια ΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΛΟΥΚΑΣ
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) ΜΠΟΝΤΡΙΓΙΑΡ ΖΑΝ

Βίαιος Θάνατος (1962) και Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι (1972) του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι το Σάββατο 11.5.2019 στις 19.00 και 21.00 στο Σχολείο του Σινεμά με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση

[Το Σάββατο 11.5.2019 στις 19.00 στο Σχολείο του Σινεμά (Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια) θα προβληθεί η ταινία του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι Βίαιος Θάνατος (1962) αριστουργηματικό ντεμπούτο του με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση. Επειδή ο χώρος είναι μικρός καλό θα ήταν να κλείσετε θέση στα τηλ. 2130 159 816, 6944143564 ή στο e-mail schoolofcinemagr@gmail.com δίνοντας ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ και Κινητό Τηλέφωνο. Στις 21.00 θα προβληθεί η περιβόητη ταινία του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι Το Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι (1972) με ελεύθερη είσοδο, ανάλυση και συζήτηση.]

[Νέα Σεμινάρια Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου, Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους με Τάμπλετ και Κινητό ή Φτιάξε Ταινία Μικρού Μήκους με Τάμπλετ και Κινητό, Ιστορίας Κινηματογράφου, Μοντάζ Premiere και Avid, και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ ξεκινούν στο τέλος του μήνα . Πληροφορίες- Δηλώσεις Ενδιαφέροντος και Εγγραφές στα προαναφερθέντα τηλέφωνα και μέιλ].

Μπερνάρντο Μπερτολούτσι: Το Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι (1972) | Κριτική Λουκάς Κατσίκας

TO ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ (1972) του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι || κριτική της Πολίν Κέιλ μία από τις πιο διαβασμένες και κλασικές κριτικές που έχουν γραφτεί ποτέ

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: