Συνέντευξη της σκηνοθέτιδας Χριστίνας Διαμαντάρα για την ταινία της Witchin’

Το CAMERA STYLO φιλοξενεί την γνωστή καλλιτέχνιδα Χριστίνα Διαμαντάρα η οποία ζει και εργάζεται ως σκηνοθέτης στο Λος Άτζελες. Με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη όπου πήρε το πρώτο της πτυχίο στην Φιλολογία από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, ξεκίνησε σκηνοθετώντας μικρού μήκους ταινίες και ντοκιμαντέρ πριν δουλέψει για την γνωστή εταιρεία παραγωγής, Lumad Productions. Αργότερα ταξίδεψε στο Λος Άντζελες προκειμένου να συμμετάσχει στο American Film Institute Conservatory, μια από τις καλύτερες κινηματογραφικές σχολές του κόσμου, με αποφοίτους όπως ο Darren Aronofsky, David Lynch, Terence Mallick μεταξύ άλλων. Πρόσφατα τελείωσε τα γυρίσματα για την νέα μικρού μήκους της Witchin’.

1. Θα μπορούσες να μας περιγράψεις συνοπτικά περί τίνος πρόκειται το Witchin΄;

Το στόρυ της ταινίας αφορά την Ντόνι, μια νεαρή μάγισσα η οποία σπουδάζει στην Ακαδημία Μαγισσών αλλά δεν τα πηγαίνει πολύ καλά σε σχέση με τις συμμαθήτριές της. Ενώ ο σκοπός του προγράμματος είναι να γίνουν οι νεαρές μάγισσες όσο το δυνατόν πιο κακιασμένες και μοχθηρές, η Ντόνι είναι από τη φύση της υπερβολικά γλυκιά, καλή και ευγενική και για αυτό παρακολουθεί ρομαντικές ταινίες ανθρώπων, τους οποίους θεωρεί πολύ πιο ευαίσθητους. Όταν τους ανατίθεται η εργασία του να βρουν το συστατικό που λέγεται Big Dick Energy και που βρίσκεται μόνο στο κόσμο των ανθρώπων, η Ντόνι το βλέπει σαν προσωπική πρόκληση για να αποδείξει στις άλλες πως με την καλοσύνη μπορείς να κερδίσεις περισσότερα.

2. Ποιά ήταν η πρωταρχική έμπνευση για την ιστορία? Πόσο βασισμένη είναι σε προσωπικά βιώματα και πόσο ανήκει στο χώρο της φαντασίας;

Η αρχική ιδέα προέκυψε από ένα ταξίδι που έκανα στην Σαμοθράκη ένα από τα αγαπημένα μου ελληνικά νησιά. Νομίζω το πλούσιο δάσος, το βουνό και οι νεραϊδένιες πηγές είναι η ιδανική έμπνευση για όσους πηγαίνουν εκεί για να έρθουν σε επαφή με τις πιο “μαγικές” διαθέσεις τους. Άκουγα και φίλες μου να μιλούν για το Big Dick Energy, μια μοδάτη έκφραση στο instagram η οποία σημαίνει την “πολύ μεγάλη αυτοπεποίθηση” και κάπως μου ήρθε η ιδέα να ήταν αυτό κάτι το χειροπιαστό που αν και ανήκει στους άνδρες, θα προσπαθήσουν να το βρουν κάποιες γυναίκες και μάλιστα μάγισσες. Μου φάνηκε μια πολύ καλή ευκαιρία για συζήτηση πάνω σε θέματα φεμινισμού και πατριαρχίας με κωμική και σαρκαστική διάθεση. Οι υπόλοιπες λεπτομέρειες της ιστορίας και των χαρακτήρων προέκυψαν από την μετέπειτα εξέλιξη του σεναρίου και άντληση συναισθημάτων ανταγωνισμού, ανασφαλειών και φόβων από προσωπικά βιώματα.

3. Σε ποιό στάδιο βρίσκεται η ταινία αυτή τη στιγμή; Μόλις τελείωσες τα γυρίσματα σου, μπορείς να προβλέψεις πόσο καιρό θα πάρει το μοντάζ;

Έχουμε ήδη κάνει σημαντική δουλειά στο μοντάζ η οποία μας έχει επιτρέψει να διακρίνουμε κομμάτια της πλοκής, τα οποία θα λειτουργήσουν καλύτερα εάν προστεθούν κάποιες σκηνές ή πλάνα, τα οποία δεν ήταν κομμάτι του αρχικού γυρίσματος δηλαδή, reshoots. Είναι κάτι που προσωπικά έχω βρει πιο σύνηθες στα γυρίσματα στην Αμερική και το βρίσκω εξαιρετικά πολύτιμο καθώς δίνει στον filmmaker μια ευκαιρία να διορθώσει πιθανόν λάθη του γυρίσματος αλλά και να επανεξετάσει το στόρι του, βλέποντας πως όλα έρχονται να λειτουργήσουν μαζί στο μοντάζ. Προγραμματίζουμε να γίνει αυτό το γύρισμα τον επόμενο μήνα και έπειτα μας περιμένει σίγουρα ένα τρίμηνο για μοντάζ, sound design, color correction, μουσική και visual effects. Καθώς η ταινία ανήκει σε έναν φαντασιακό μαγικό κόσμο αλλά είναι και κωμωδία ταυτόχρονα, συνεπώς βασίζεται πολύ στο timing και τους έξτρα ήχους, ήταν αναμενόμενο να χρειαστούμε αρκετό χρόνο για το post production.

4.Θυμόμαστε μια από τις προηγούμενες ταινίες σου, η Αίτηση η οποία πραγματευόταν επίσης κάποια μεγάλα φιλοσοφικά ζητήματα με σουρεάλ και κωμική διάθεση. Μάλιστα είχε παίξει στο TiSFF και είχε αποσπάσει και το βραβείο κοινού στο Local Short Film Festival. Θα έλεγες πως η πετυχημένη πορεία της Αίτησης σε επηρέασε στο να κινηθείς σε έναν παρόμοιο τόνο για την νέα ταινία σου;

Σίγουρα τα θετικά σχόλια που πήρα από τον κόσμο που είδε την Αίτηση, μου έδωσαν μια έξτρα σιγουριά πως αυτό το στυλ είναι κάτι που πέρα από το ότι μου αρέσει και με διασκεδάζει, είναι και κάτι που μου ταιριάζει και σαν personal voice. Ωστόσο δεν θα ήθελα να περιορίσω τον εαυτό μου σε μια συγκεκριμένη “κατηγορία” filmmaking και έχω σκοπό να πειραματιστώ και με άλλα είδη είτε με πιο ρεαλιστική κατεύθυνση είτε που ανήκουν πιο ξεκάθαρα σε “genre” κατηγορίες όπως horror κλπ.

5. Ποιές είναι οι μεγαλύτερες εμπνεύσεις σου τόσο από το χώρο του κινηματογράφου αλλά και γενικά;

Η πρώτη μου έμπνευση σε πολύ μικρή ηλικία ήταν ο Woody Allen με τον οποίο νιώθω κοντά από την άποψη οτι δίνει μεγάλη βαρύτητα στο σενάριο και την κωμωδία έναντι του πειραματισμού πάνω στην φόρμα. Ο πιο αγαπημένος μου σκηνοθέτης είναι ο Stanley Kubrick και έπειτα νιώθω πως μαθαίνω συνέχεια από τεράστιους σκηνοθέτες όπως Scorcese, Innaritu, Bergman, Haneke, Paul Thomas Anderson, αν και σαν ταπεραμέντο τείνω πιο πολύ προς σκηνοθέτες όπως Tarantino, Gaspar Noe, Lars Von Trier, Harmony Korin, Lynne Ramsay και άπειρους άλλους. Έπειτα εμπνέομαι πάρα πολύ από στοιχεία της ποπ κουλτούρας όπως reality shows και youtube videos αλλά και underground cultures όπως rave scene, bdsm scene, πανκ μουσική. Γενικά τα ερεθίσματα για έμπνευση είναι αναρίθμητα και ειδικότερα τείνω προς κατευθύνσεις που εμπεριέχουν πολύ χρώμα όπως πχ. strip clubs, καζίνο κλπ.

6. Ποιά είναι μια σημαντική διαφορά που παρατηρείς σε σχέση με τα γυρίσματα στην Ελλάδα και στην Αμερική;

Σίγουρα το προφανές που είναι τα μεγέθη των συνεργείων τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα στην Αμερική σε σχέση με Ελλάδα και αυτό άλλοτε βοηθάει την ταινία γιατί σε ωθεί σε καλύτερη και πιο ενδελεχή οργάνωση του γυρίσματος και άλλοτε σε περιορίζει καθώς δεν έχεις μεγάλη ελευθερία κινήσεων για ιδέες που προκύπτουν τελευταία στιγμή και συχνά είναι οι καλύτερες.

7. Ποιά είναι τα επόμενα πλάνα σου και για πόσο καιρό σκοπεύεις να μείνεις στην Αμερική;

Αυτή τη στιγμή επικεντρώνομαι στο να τελειώσω το Witchin’ όσο το δυνατόν πιο σύντομα έτσι ώστε να το καταθέσουμε εγκαίρως σε φεστιβάλ που θέλουμε και ταυτόχρονα βρίσκομαι σε development για κάποια πρότζεκτ κυρίως μεγάλου μήκους. Ελπίζω πως θα μπορέσω να προγραμματίσω σχετικά σύντομα κάποια από αυτά καθώς τα έχω γράψει με πολύ μικρό budget κατά νου. Έπειτα, με ενδιαφέρει πολύ να δουλέψω σε εταιρείες παραγωγής του ΛΑ και γενικά να μαζέψω όσο το δυνατόν πιο πολλές συνεργασίες για μελλοντικά πρότζεκτ. Φυσικά η Ελλάδα μου λείπει πάρα πολύ και ονειρεύομαι κάποια στιγμή να επιστρέψω εμπλουτισμένη από την εμπειρία μου εδώ και έτοιμη να υλοποιήσω πολλές ιδέες που ονειρεύομαι να φτιάξω στην μητρική μου γλώσσα.

Ξεκινούν τα διαδικτυακά Σεμινάρια Κινηματογράφου 2021 :

1. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 3. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 4. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΝΤΑΖ (Εκμάθηση Adobe Premiere). 

Πληροφορίες- δηλώσεις ενδιαφέροντος- Εγγραφές στο e-mail schoolofcinemagr@gmail.com και στο τηλέφωνο 6944143564.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: